Geplaatst: 22-04-09 20:00
Enamorado: Ja ik moest er eerst aan wennen ik had nog niet voldoende gevoel in mijn buikspieren na zo een keizersnee (word ook gezegt dat het een jaar kan duren) maar het gaat beter het voeld nu zo aan of het een beetje verdooft is raar gevoel dus. Ja de zenuwen zijn daar 1 maal door gesneden en dat moet helen en dat duurt lang erg lang voordat er weer normaal gevoel terug komt. als dat nog wel terug komt ik weet het niet moet afwachten
Maar het rijden gaat steeds beter wat wil je op Baron Hij is echt een goede leermeester voor mij hahaha. owee als je wat verkeerd doet dan word je gestraft
Ik heb video van het begin dat ik voor het eerst op Baron zat . zo onzeker en niet stil zitten met mijn handen ik stuiterde tegen de beweging in enz enz . zat gewoon verkrampt op maar als je nu ziet ik ben erg vooruit gegaan alleen door Baron en mijn vertrouwen met rijden heb ik weer terug gekregen door hem
Baron is echt een heertje en zo voorzichtig oke hij kan gek doen als ie iets engs ziet of wat plotseling gebeurt. Tja paarden blijven vluchtdieren.
Heidi wat een geweldige foto's!! En wat een onwijze leuke van Marcel en je kleine humpie samen slapen..
Cyrina, mooie foto's!
Ik mag nog niet te hard juichen want er ligt nog niks naast en vorige keer is het ook mislukt maar als alles goed gaat hoogst waarschijnlijk volgend jaar mijn eigen fjordxandalusier in de wei
Nee niet door Bello... denk niet dat Jacq dat doet. Ga me nog even orienteren... al moet ik dat wel snel doen want volgens mij moet ze met 2 weken een eisprong krijgen (je ziet het niet bij haar, heel vervelend)
Xantha
Geplaatst: 22-04-09 21:12
Even een ego berichtje.
Ik heb eindelijk weer eens op Xantha gereden.
Ruim een jaar geleden ben ik ontzettend hard van Xantha afgevallen. Ik had les bij iemand en moest Xantha laag, diep en rond rijden. En maar voorwaards, voorwaards, voorwaards, beetje over haar tempo. Zoals jullie ongetwijfeld weten zijn de meeste barokke paarden daar niet echt geschikt voor.
Maar Xantha deed geweldig haar best, ik voelde alleen dat ze het heel moeilijk vond (het ging ook geheel tegen mijn gevoel in). Nou dat bleek, op een gegeven moment werd het haar te veel. Ze spurtte ervan door, sprong met vier benen tegelijkertijd de lucht in, gaf een bok en draaide een kwartslag. (echte goede Lusitano, snel lenig en wendbaar ) Dat kon ik niet uitzitten, ik vloog eraf en kwam een beetje ongelukkig neer. Doordat ik de teugels vast hield kreeg ik een enorme ruk aan mijn arm.
Gevolg een scheur in het bot van mijn bovenarm en een pees beschadigd in mijn schouder (gewricht). Ik mocht ruim 8 maanden niet rijden en moest twee keer per week oefeningen doen bij de fysio.
Toen het met mijn arm eindelijk beter ging werd ik ziek (borstkanker) Nu, tussen mijn chemo's door, zijn er dagen dat ik me helemaal top voel, zoals vandaag.
Elise had gereden en vroeg of ik wilde uitstappen. Normaal zeg ik gelijk nee, maar vandaag had ik zo'n zin om te rijden. Als je een ander op je paard ziet rijden wil je zelf ook zo graag, zeker na zo'n tijd.
Nou ik erop en het was zoooooo heerlijk om weer eens op mijn eigen paard te rijden. (heb wel een keer op een braaf paardje gereden tussen door) Ik heb heerlijk wat gestapt, en gedraaft. Spaanse pas geoefend. Beetje schouderbinnenwaards, beetje wijken, wat heb ik toch een heerlijk paard!!!!!! Ben weer helemaal blij.........
Heidi en tsjillert, nee, we hebben hem niet meer gegeten.. Me ouders en broer waren naar batavia stad. We bewaren hem voor morgen, laten we hem dan ff maken :p hebben maar chinees gehaald.. Jolyn, tjee, wat een verhaal zeg.. Niet leuk wat je de afgelopen tijd hebt meegemaakt! Heerlijk dat je even lekker hebt kunnen rijden!
mies: jaaa jij gaat het maken!!! succes alvast lisenka: en heeft de smid nog wat kunnen betekenen? amanda: denk dat ik ook maar eens laat flitsen haha ilona: haha en dan een aparte demonstratie a la barokke bokkers. wie bouwt um in mekaar? is chico ook breed? valt wel mee denk ik he. anders een msfc-er laten komen. die meet en adviseert zonder verplichting om bij hem of haar te kopen als je jou ziet, moet je wel lachen zo'n pretogen heb jij. dat ziet jesse ook wel hoor ook al is het zo'n uk peet: je moet ook niet proberen sterker te zijn dan staal. gaat het al beter met de koppijn? heidi: oja helemaal vergeten nog. wat een lief smurfje is jesse toch. zo lekker rustig afgelopen zondagmiddag. die van ons bleven op die leeftijd niet zo lang stil hoor. was dat de oppas die hem bij d'r had op de tribune net voordat jij de parade ging rijden? volgens mij die Eurelie of Aurelie... lekker he dat doorslapen. haha gave foto die slapers, hier bestaan ook zulke foto's hihi. zoals ik zondag al zei, lijkt ie echt wel op z'n pa. hoef je geen verantwoording af te leggen he. vind je het gek dat ie niet op hobbeltje wil als ie al die capriolen heeft gezien? over trauma's gesproken haha. denise: misschien dat marcel er wel eentje bij wil maken... bij jou dan haha. maar goed dat je er zondag niet was. onze 3 kids gedroegen zich ook al best voorbeeldig madelief: nouja zeg een fietser op het ruiterpad. ik moest die regel 2x lezen.. het was weer heerlijk rijweer. wel iets fris maar al werkend merk je dat niet. da's een dure vriendin. 3x in een jaar zeg. zal ze wel weinig kliko-rommel hebben, dat is natuurlijk de 1e keer gelijk opgeruimd joyce: haha bedankt voor de tip. alleen is sabrina nog niet zo'n held dat ze hem bij zoiets aanspoort. we kunnen al tuig lenen dus wellicht dat we binnenkort eens het een en ander gaan proberen. petra zei dat ze er al wel een band achter gehad hebben. btw ik had zondag het idee dat ik jou al eens vaker gezien heb. wellicht op horse-event afgelopen jaar ofzo?? overigens heb ik ook contact met marjolein over prince... suzanne: tuuurlijk, welke vent wil dat niet. ik zeg altijd maar zo: van een jonge griet heb je lang plezier hihi. m'n vrouw is overigens ook 8 jaar jonger dan ik. lekker joh zo tussendoor naar het strand. aaahhh wat een schattige foto's. probeerde van de week des ook rustig te krijgen toen ie aan het rollen ging in het zand. nou echt niet, hij had gewoon schijt aan me, hoppa rollen en opstaan. witloftaart???? brrrrr lijkt me echt niks. nou ben ik allergisch voor witlof dus hoef het ook niet te proberen. angela: kloppen mijn genoemde symptomen nou met je pols?? goh zo vlug al bruin?? laura: ik heb uitgebreid gereageerd... saida: leuk je trailer thuis. dus frits heeft de geldtas meegegeven en gezegd ik zie wel waar je mee thuis komt? 15 min. gereden?? had je rints gelijk giertonsproeiermak kunnen maken haha evelien: tuurlijk mag je mee blijven kleppen hier. idd heel wat zo'n weekje. ook in jouw topic gereageerd debby: zulke positieve ego berichtjes zijn welkom hoor!
hihi vanavond des een luchtsprongetje zien maken. de merries stonden al op stal toen ik met hem binnenkwam uit de wei. hij kwam wat korter bij die merries dan normaal en hoppa, een hengstenhinnik en vierkant omhoog. haha was echt lachen. aan z'n staldeur vastgebonden om te poetsen en zadelen en dan is ie ook wel weer meteen rustig. hengstengedrag zal nog wel ff aanhouden denk ik
Laatst bijgewerkt door frankiej op 22-04-09 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Peet: Beterschap. Jammer dat je je niet goed genoeg voelde om naar het strand te gaan.
Heidi: Wat een bink wordt Jesse al. Jesse wil gewoon geen hobbelpaard, maar hij wil ook een echt paard.
Soeske: Wat een schattige foto. Wel jammer van je witlofschotel.
Jolyn: Fijn dat je weer lekker gereden hebt.
Saida: Wens je veel plezier met je trailer.
Keljan heeft nu nog lichte verhoging. Zijn oog is helemaal dik, lijkt wel een kikker. Hoefsmid is geweest en volgens hem is hij gelukkig niet bevangen. Je kon ook niet merken dat hij pijn had tijdens het bekappen. Zijn stand is veranderd, waardoor hij nu al beter loopt. Nog wel stijf, maar dat zal door het virus komen.
Ben dus opgelucht en nu maar hopen dat hij snel beter wordt.
Net nog even lekker met Halley in de buitenbak gereden. Wat een feest is dat dier toch om te rijden. Morgenochtend weer naar les met hem.
laulau85
Geplaatst: 23-04-09 07:52
Lisenka fijn dat het iets beter gaat met Keljan! Nou maar hopen dat hij snel opknapt!
Frank Haha een vliegende Des... Nee het hengstzijn zal hij niet zo maar vergeten...
Jolyn echt super dat je er weer op hebt gereden! Echt helemaal top!
kelly ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien dus hup op zoek naar een hengst jij hihi
Heidi leuk he als je zo het verschil ziet tussen eerst en nu!
Enamorado je link naar het topic doet het niet! Jammer! Heb wel op je hyves gekeken naar die twee filmpjes ziet er netjes uit hoor! Hij heeft wat moeite met de linker stelling of lijkt dat maar zo op het eerste filmpje? Wat staat er trouwens voor raar rond huisje naast de bak???
Soeske en nog kunnen eten?
Saida jammer dt je zo kort hebt kunnen rijden maarja dan is de bak straks wel weer beter om te rijden toch. En fijn dat je trailer er is!
Nou volgens mij heb ik iedereen weer! Anders sorry!
Hincapie ging gisteren weer heel lekker! Was heel braaf en zelfs al lui... Daarna de les van een kennisje mee naar het bos genomen omdat zij zelf niet kan rijden met haar pols. Waren alleen twee paarden een beetje gek dus dat ging niet helemaal. Heb halverwege nog kunnen ruilen met een van de twee ruiters en toen ging het al een heel stuk beter. Is dus maar een rustig ritje geworden...
cloris
Geplaatst: 23-04-09 08:20
Eveline, ik ga straks even je filmpjes bekijken (lukt niet op het werk ) Met Napoleon gaat het super al kuchte hij gister een beetje, even in de gaten houden, maar hij is zo ongecompliceerd en zo waanzinnig lief, ben echt al helemaal gek op en met hem! maar hij is nog niet zo groot hoor, dat wordt hij ook niet, even als vergelijk; De bruine zijn kruising Rodesian Ridgeback x Labrador en 1.5 jaar en de Rottweiler is 9 maanden
Jolynn wat een verhaal eigenlijk, kan je dat nog wel pech noemen? wat fijn dat je dan nu toch weer ff op haar gereden hebt, dat geeft weer een hoop energie en moed!!!
Inderdaad, hij is niet zo groot Cloris! Ik vind hem wel heel stoer eruit zien. Hoe oud is hij ook al weer??
Ik ben inderdaad heel blij weer even op Xantha te hebben gereden. En ik vond het niet eens eng, dat had ik wel verwacht na mijn val, ik heb zo lang last gehad van mijn arm..... Maar I'm back!!!!
cloris
Geplaatst: 23-04-09 08:43
Hij is ook echt geweldig! ik ben zo trots op hem
Jolynn; hij is van 10.11.2008 een 5.5 maanden ongeveer
Jesser
Geplaatst: 23-04-09 08:46
Ik kan het gewoon niet bijhouden, hoe hard ik het ook probeer!! Maar ik doe weer een poginging
@ Cloris wat een mooi vriendje heb je erbij gekregen, super voor je na het verlies van je beide mooie honden! Heerlijk dat je er weer zo van kunt genieten. @ Saida, ik las dat je een trailer hebt gekocht. Fijn, kun je ook gaan en staan waar je wilt. @ Enamorado ik had je foto's en video al gezien op je hyves, wat fijn dat je zo weer kunt genieten met je mooie paardje. Tis je gegund hoor! @ Karin, vervelend om te horen dat je poes overleden is...
Ging niet helemaal gemakkelijk de laatste dagen met foto's uploaden.. hahahaha..
Maar ga maar weer nieuwe poging proberen..
Was zo warm daar op stal..
zo'n mooi paardje...
Kelly en Sascha op Bello en Hierro op de achtergrond
Detailfoto
Wat ging er veel door me heen toen met de derde prijs.. Had er echt niet op gerekend, totaal niet..Stond ik daar met mijn mooie paardje!
Tijdens de feria
Nogmaals ik heb ontzettend genoten van die dag...
gr. Nathaly
cloris
Geplaatst: 23-04-09 08:57
Nathaly ik vind jullie een prachtig plaatje om te zien, een mooie eenheid!!!
Nathaly gave foto's hoor! Wat heb je toch een prachtpaard!
heikedenise
Geplaatst: 23-04-09 09:04
Laura – leuk weer een topic van hincapie heb al gereageerd
Saida – lekker hoor een eigen trailer, en ook de bak is weer onder handen genomen dus kan je weer lekker rijden.
Suzanne – balen van je oven dacht je lekker te gaan eten maar dat zit er helaas niet in
Enamorado – hopelijk gaat het nu weer beter nadat de osteopaat langs is geweest
Kelly – gaaf zeg zo’n kruising (al heb ik ze nog nooit gezien ) wie worden de gelukkige papa en mama
Debby – fijn dat je weer even lekker hebt kunnen genieten is je ook van harte gegund na zo’n periode.
Frank – nou ik had er graag bij willen zijn hoor vindt het erg jammer dat ik niet kon. En marcel hoef er niet persee eentje bij mij te maken hoor denk dat vriendlief dat niet zo waardeer ik moet gewoon nog even geduld hebben mijn tijd komt nog wel maar ik kan je wel vertellen dat ik stapel dol ben op kinderen Fijn dat des nou zo’n hengsten capriool wel gelijk weer normaal is
Lisenka –gelukkig is die niet bevangen nu maar hopen dat het virus ook snel uit zijn lijf is. En fijn dat halley zo lekker liep veel plezier met je les
Nataly – mooie foto’s jullie zijn echt een super combi zo op de foto’s te zien
Cloris – echt een cutie zo lief jullie hebben het echt getroffen met elkaar
Gisteren heike weer gereden en hij ging beter als maandag nog niet zoals dat die heeft gelopen maar het begin is er ik heb hem veel lang gelaten waardoor die al iets meer los liet dan maandag dus maar even afwachten, Daarna nog even een kleine schriktraining gedaan want er lag een mooi blauw zeil dus daar maakte ik handig gebruik van na een paar keer weggesprongen te zijn ging die er wel aan snuffelen. Dus ben weer trots op hem van de week maar proberen of die er ook overheen wil
Ik ga er weer vandoor moet naar school.. Heb zo een presentatie en als die goed is heb ik weer een blok afgerond. Dus nou maar hopen dat het goed gaat.
Michelle_88
Geplaatst: 23-04-09 09:26
Lisenka: Daar ben ik steeds meer van overtuigd! Had je mn rij topic gezien? Gelukkig is keljan aan de beterende hand! Zit er veel vuil in zn oog, of kun je er weinig aan doen?
Laura: 1 paardje doorrijden en 1 inrijden + doorrijden en hopelijk toch wel 1 (liefst 2) kunnen verkopen van de zomer, paardjes zijn van de stalhouder wat kennisen van mn ouders zijn, waardoor ik daar ook terecht ben gekomen om te rijden... het is een soort van 2e huis..mijn hele zomer wordt 1 lang ponykamp
Denise: Op den goubergh in Roosendaal, waneer mag jij weer?
Ilona: stond er nog iets op marktplaats?!
Amanda: Hoe vaak moet je dat laten doen? (lees het al) Klinkt wel ideaal, alleen wordt niet vergoed toch?
Heidi: Leuke foto's van jesse! Die dat die die bloemen plukt!! Hij kijkt er heel onschuldig de andere kant op
joyce: Het is natuurlijk altijd het proberen waard op je iets kan doen bij auto's
suzanne: Leuke foto's! Alleen wel iets vrolijker kijken hoor!
Saida: Hoe haal je het dan ook in je hoofd om dr een week achter te laten! Tsjah dieren...sjaakie (mijn kat) is er nog steeds niet helemaal aan gewend dat mijn broer uit huis is...dus toen ik zondag avond thuis kwam en dus maar 1 nachtje niet thuis had geslapen had ik meteen een stalker waar ik ging liep sjaakske aan mn benen mee
Evelien: Hij is dus weer helemaal apk Filmpjes zijn leuk! Mooi paardje hoor! Dat is in onze nieuwe binnenbak Ben benieuwd hoe het op wedstrijd zal gaan...we doen ons best en gaan vooral voor de lol B moet niet te snel gaan want wijken zit er nog niet in
Cloris: Leuke foto's! Hij is inderdaad erg klein, maar niet minder stoer dan de rest!
Kelly: Wie wordt door wie gedekt? Perla?
Debby: Wat moet dat heerlijk geweest zijn! Hopelijk volgen er meer dan die dagen!
Nathaly: Mooie foto's! Hoe vaak heb je de dag al herbeleefd
Denise: Ging het al beter met de oefeningen?
Ik kwam gister even tot een hele leuke conclusie..ik ging tellen hoe vaak ik nog naar school moet voor de zomervakantie....in 6 weken moet ik nog 12x! AFTELLEN!!!! En omdat ik voor allebei mn tentames een 7 had Heb ik geen herkansingen dit jaar...of ik moet een van de vakken die ik nu heb niet halen, maar daar ga ik niet vanuit! Ga maar weer is beginnen met shannon trailer klaar stomen...van de zomer wel is geoefend maar is al weer even geleden en laatste keer duurde het even...dus van vandaag tm zondag gaan we even elke dag de trailer inlopen Gewoon rustig zonder dwang met veel snoep en hopelijk zondag in 1x floep! Nu de wedstrijd gepland is heb ik meteen maar even een heel trainingsschema opgesteld
Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 23-04-09 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Prinslover
Geplaatst: 23-04-09 09:26
Cloris: Zo he, die is een stuk kleiner zo ja! Hihi, in zijn 1tje op de foto toont ie echt huge!
Nathaly: Prachtige foto's hoor van jou en je mannetje! Lekkerding is het.... nogmaals, jullie zagen er echt práchtig uit!!
Frank: Haha, heb ik pretogen dan ? Nou ik wordt wel vaker 'het zonnetje' in huis genoemd... En ik vind het wel leuk. Ik hou niet van saggo mensen, of die áltijd negatief zijn. Een beetje roddelen en klagen mag altijd natuurlijk, maar niet de hele dag door... En ik vind het leuk dat jij ook wel de energie in me ziet ahaha. Gekke des! Die wordt ook sterker en beter in conditie! Dat heeft Chico ook... Die geeft me nu ook bokken, en is helemaal 'gek' als die los is vooral (hij wil het soms ook ohz flikken). Als die los is moet ik altijd wel lachen hoor... hij heeft dat de uitstraling van "I feel good! ".
Lisenka: Knuffel voor Keljan! En wat goed van Halley! Succes met je les vandaag!
Saida: Joepieeee! Je trailer is er! Lekker hoor, kan je straks zelf op pad, helemaal onafhankelijk, bofkont . Wat hebben we gelachen he, bij Juan... don (g)Juan... .
Kelly: Whaaa, wat gaaf joh! Heb je al hengsten op het oog waar je een keuze uit wilt maken? Veulentjes zijn coool, helemaal fjanda's Je gaat het veulen wel zelf houden begrijp ik trouwens?
Laura: Weer een topic, ben benieuwd, zo ff kijken .
Eef: Welkom back! Af en toe een reactie/berichtje is welkom hoor, gezellig juist! Ik vind je nieuwe kanjer echt geweldig!
Suus: Aaaaah, wat een droppie zeg!! Hij ziet er heeeel lief uit zo!
Debby: Leuk zeg voor je . Ben echt heel blij voor je, dat je eindelijk weer eens zelf van je paard hebt kunnen genieten! Moet een fantastisch gevoel zijn .
Hoooooooooooo, ik baal nú al van me nieuwe werk . Gister en vanochtend een UUR erover gedaan om hier te komen...... Das wel anders als bij de andere locatie hoor (10 a 15 min ). Baal er echt ontzettend van... het pand staat me ook niet echt aan. Zat ik eerst op een práchtig terrein, heel mooi groen, vol in bloei ect. Zit ik nu bij de stad, in de drukte, in een heel groot gebouw van 14 etages hoog.. . Ach ja, ik maak er even het beste van...... maar ik denk dat dit geen blijvertje is .