Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:39

KellyR schreef:
Wat een gave foto's TessJazz, mega knapperd!
Stiekem nog wel een spijt dat ik niet door heb gezocht naar een valk maar goed.. Heel blij met mijn bruine monster :D

Fijn Azmay, hoe gaat het nu met Kim?

Dankjewel! Hij moet op je pad komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:42

Zo, ik meld me ook weer eens, tijdje weinig zin gehad om overal mee te kletsen :o

Wat leuk, de dames onder het zadel azmay! Jij kent volgens mij weer een vroeger klasgenootje van mij!

Zie een hoop nieuwe knappe aanwinsten.

Mo gaat goed, rijd eigenlijk alleen nog maar in de bossen, lekker ontspannen!

Afbeelding

Azmay

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:27

Is dat zo Robijntjah?
Rijd je in je eentje? Diva is niet te doen zonder haar moeder en andersom ook, echt vreselijk is dat. Voordat ze bij elkaar stonden kon ik Diva zonder problemen pakken voor een wandeling #)

Had overigens vorige week vlaggetjestraining gedaan, bleek toevallig nog Kim haar verjaardag ook :)F
Afbeelding
Diva was niet zo onder de indruk na een paar minuutjes, maar die is hoe dan ook vreselijk stoer <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:04

Ja, boukje?

Ik rijd tegenwoordig eigenlijk altijd alleen ja, heeft jaren geduurd voor ik dat weer durfde na ons ongeluk maar blij toe want anders kwam ik nu wel in de knoei :+

Hahaha leuk! Daarmee hoef ik dan weer niet aan te komen bij mo.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:22

Robijntjah schreef:
Ja, boukje?

Ik rijd tegenwoordig eigenlijk altijd alleen ja, heeft jaren geduurd voor ik dat weer durfde na ons ongeluk maar blij toe want anders kwam ik nu wel in de knoei :+

Hahaha leuk! Daarmee hoef ik dan weer niet aan te komen bij mo.

Die was wel een van de laatste die ik in mijn hoofd had _O-
Maar daar heb ik mee op de weide gestaan ja, gezellig mens.

Kom nu zelf ook in de knoei hoor, vind er geen lol aan elke keer die gestresste beesten. Vlaggetjes en andere gekke dingen horen er bij als ze met mij leven, ik eis zelfredzaamheid en al schrikken ze zich te pleuris ze zijn altijd meteen weer hersteld en Diva gaat zelfs kijken naar wat er eng is zonder aanmoediging. Ideaal, tot het een grote grommende hond is ofzo :')

MvdMullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:16

Joolien schreef:
MvdMullen gefeliciteerd met je aankoop :D Ze is nog lekker overbouwd enzo :P

Ze ziet er echt nog niet uit haha. Zeker met die geschoren coupe en korte staart heeft ze meer weg van een grote ezel haha. Deze fokker fokt op hoogte en vond haar te klein terwijl ze nu met 2 jaar al 1.55m is. Ik ben beniwued hoe groot ze wordt als ze straks goede voeding krijgt.

Volgende week komt ze *\o/*

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:54

Ook ik spiek weer even mee. Hoop dat ze een goede reis heeft MvdMullen. Altijd spannend zo'n reis en hoop dat deze goed verloopt.

Hier in de buurt zag ik vorige maand ook al paarden in de wei lopen maar die op stal waar die van mij staat moesten nog even wachten..
Vorige week Zondag mochten ze er voor het eerst op.
Afbeelding
Maar die nacht had het heel veel geregend en moesten ze weer een paar dagen in de paddocks. Toos was echt niet fijn te rijden daardoor :') Heel dribbelig.
Nu weer opbouwen. Ze staat naast een merrie met veulen die ze wel heel interessant vind.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:09

Wat een knappe dame is ze zeg <3

MvdMullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:21

Merexa schreef:
Ook ik spiek weer even mee. Hoop dat ze een goede reis heeft MvdMullen. Altijd spannend zo'n reis en hoop dat deze goed verloopt.

Hier in de buurt zag ik vorige maand ook al paarden in de wei lopen maar die op stal waar die van mij staat moesten nog even wachten..
Vorige week Zondag mochten ze er voor het eerst op.
[ [url=m/8HOW2x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar die nacht had het heel veel geregend en moesten ze weer een paar dagen in de paddocks. Toos was echt niet fijn te rijden daardoor :') Heel dribbelig.
Nu weer opbouwen. Ze staat naast een merrie met veulen die ze wel heel interessant vind.
[ [url=m/cQzMQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooooi

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:40

Ik heb ook weer een nieuwe fokmerrie erbij van Ong. 1.69. Mooi Bohorquez en Carthujano gefokt. Heel blij mee, vooral de maat. Die Nederlanders met hun lange benen willen toch wat groters. Goede beweger en heel lief. Ze moet alleen nog naar de APTO keuring. Misschien dat ze dit jaar nog mee kan als ik alles geregeld krijg.

Afbeelding

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:29

Leuk zsazsa! Kreeg net een mailtje afgelopen week dat er nog zo weinig aanmeldingen waren en ze nog meer zochten :)

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:37

Mijn eerste winstpunt is binnen met Divino in het L2!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:15

_Zoe schreef:
Leuk zsazsa! Kreeg net een mailtje afgelopen week dat er nog zo weinig aanmeldingen waren en ze nog meer zochten :)

Ja klopt, ga maandag even met Liselot bellen over hoe en wat. Het is bij de woeste hoeven dus dat is dichtbij en kan ik meteen Solano baby’s kijken.

Eva90909

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:21

Hallo allemaal, ik ben nieuw op bokt.
Ik had een vraagje en ik dacht dat ik die vraag het beste bij deze topic kon plaatsen.
Ik heb namelijk een PRE die al heel zijn leven maait met zijn voorbenen. Ik wil binnen kort voor het eerst op wedstrijd (in de klasse B) maar laatst hoorde ik van iemand dat het maaien vaak niet gewaardeerd wordt door de jury. Nu was mijn vraag heeft iemand hier toevallig ook een PRE die maait en ook een keer op wedstrijd is geweest? En hoe beviel dat?

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 07:46

Ik heb Solea ook ingeschreven voor de APTO in de Woeste Hoeve. Dan zie ik je daar misschien? ;)
Mooie merrie Zsazsa, heb je ze in Spanje gekocht (meende me te herinneren dat je dat wou doen)?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 07:57

Eva90909, gewoon starten. De ene zal er wat van vinden/zeggen en de andere niet.

Mijn merrie maait ook met 1 voorbeen. Als je dat ziet in draf van rechtvoor is dat geen gezicht, maar hoe vaak ziet de jury dat nu?

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst zsazsa :-)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:04

Eva909090, ja het gebeurt zeer zeker, maar geen eigen ervaringen want ik ga niet op dressuurwedstrijd. Niet elke PRE maait natuurlijk even hard, en ze kijken ook naar ruimte in de beweging. Nu, als je correct rijdt zou je correct gepunt moeten worden maar kom... het is een subjectieve sport. Gewoon starten en plezier hebben!

De meisjes staan thuis sinds deze week! Heeeel gelukkig daarmee! *\o/*

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:38

neile schreef:
Ik heb Solea ook ingeschreven voor de APTO in de Woeste Hoeve. Dan zie ik je daar misschien? ;)
Mooie merrie Zsazsa, heb je ze in Spanje gekocht (meende me te herinneren dat je dat wou doen)?

Leuk, zie je dan daar denk ik! Nee, wilde dat eigenlijk wel maar heb nu niet de tijd om zelf naar Spanje te gaan en ik koop niks zonder te zien dus ze is gewoon van een Particulier gekocht. Het is wel een pittige tante ben ik al achter dus even goed oefenen met de stok en stilstaan.

MvdMullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:21

Dit is een foto van gisteren, wat een verschil!!??

Afbeelding

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 19:16

Mullen zeker een verschil zeg! Wel een erg knappe dame hoor! :)) Staat ook wel stoer zo een korte coupe :P !

Weet niet meer wie het vroeg over wedstrijden, ik heb weinig verstand van dressuur, maar als je het leuk vind gewoon doen toch? Wat maakt het dan uit wat een ander ervan vind?

Wij hebben laatst ook onze eerste wedstrijd gehad! :D [WN-ITP] PRE Omega haar eerste wedstrijd.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:32

Ik moet eigenlijk echt eens vaker antwoorden hier..
Lees nog trouw mee maar neem vaak niet de moeite om te posten :o

Lianne Wat goed om lekker om een ongedwongen manier zo met je paard op stap te gaan.
Toen ik Galanto net had hebben we eens een in-hand TREC gedaan, was ook super leuk!

Eva90909 maaien wordt je niet op afgestraft, wel hectische beweging maar dat is er met een hoop rust echt uit te krijgen!

Dais als je paard maar met 1 been maait zou je haar voor de zekerheid eens kunnen laten nakijken door een chiropractor of JM-masseur. Het komt niet heel vaak voor dat een paard van nature een ongelijke beenzetting heeft.
Galanto heeft ook een tijdje met 1 been meer gemaait maar die bleek toch vast te zitten in zijn spieren

Zsazsa gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Mooie grote dame! Staat een vreselijk lief hoofd op <3

Merexa de pittigheid straalt gewoon van haar af :D

Joolien wat leuk een PRE als bijrijdpaard! Nu wil je nooit meer wat anders hoor! Jij bent toch ook wel van het rijtechnische gepeuter? Tenminste dat haal ik altijd uit jouw reacties op topics. Dat komt bij een PRE goed van pas!

Mijn eigen kanjer doet het super fijn!
Zijn thuis lekker aan knutselen met het sluitwerk en de wissel.
Dat laatste is in zijn hoofd nog een hele stap maar het sluitwerk pakt hij steeds fijner op.
Het is zo'n fijn beest <3
Maak eigenlijk te weinig foto's en filmpjes..
Dit zijn de meest recente

Stalgenootje even de piaffe laten voelen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:14

Lekker bezig Kelly_Taco :D.

Wbt je advies, ze wordt gemiddeld iedere 2 maanden nagekeken door een osteopaat dus dat zit wel goed. Ik zit alleen wel net te denken dat het ook dat been is waar ze steeds peesblessures aan heeft . Zal het de volgende keer de osteo eens vragen of dat gelinkt kan zijn. Sowieso is ze niet recht in haar lijf. Haar rug heeft minimaal een S-curve. Ik gok tgv trauma (kocht haar al met flinke littekens op de benen).

Ik zal het sowieso eens filmen als ze aan komt gelopen, echt geen gezicht gewoon :').

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:17

Zaterdag en zondag iemand nog naar de APTO? Kijken of meedoen?
Volgens mij begreep ik dat je nu geen vaste tijd krijgt maar gewoon tussen 11:00 en 18:00 ergens moet komen.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:25

Ik moet zondag volgens mij :D ga jij toch ook meedoen of alleen kijken?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:55

Ja ik neem 1 merrie mee. Vorig jaar had je een vaste tijd. Dit jaar moet je gewoon tussen 11:00 en 18:00 komen begrijp ik. Neem jij er 1 mee?