[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

martinique

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:01

Helleuuu,
Ik lees goede verhalen hier :)
Hopelijk blijft nikita opknappen Angela.
Mo is een lekker levendig ding zo te zien?! :) leuk hoor!
En mooie foto's van Chimanga.
Martine, hopelijk gaat t goedgekeurd worden :)

Relatie talk hier zie ik haha. Lijkt me heerlijk, een v riend die van paarden houdt. Ik zit zelf in zo'n fijne, lange knipperlicht relatie, en hij is allergisch voor dieren.. Vindt veel dieren leuk, paarden wat minder, maar zit binnen no time met rode ogen enzo :( gelukkig issie erg lief, dat compenseert een beetje :p

Vandaag wilde wandeling gehad met mn paardjes. Oba onwijs rustig en Fiela zo gek als een deur. Ze is nog niet eens 2 en duwt me al bijna omver haha. Ze is me weer een beetje aan het uitproberen, in mn vingers willen bijten enzo. En ze is steeds hengstig, ook gezellig :p

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:24

Ooh heerlijk ja, van die uitprobeerders!
Wees blij dat de jouwe het bij 2 doet en je haar dan kunt begrenzen... mijne doet het dus ook, maar die is al bijna 6!! haha, maarja, ik was er niet bij toen ze opgevoed had moeten worden dus doe ik het nu maar ;)

Wel leuk dat je lekker kunt gaan wandelen! Hier woei het zo ontzettend hard dat alle paarden helemaal dol waren!
Heb wij eindelijk ontdekt waar ik chim het beste neer kan zetten om haar toch eens grondig te kunnen poetsen... we hebben namelijk van die stands maar daar wil ze achter of voor staan, maar ertussen snapt ze gewoon echt niet... nu heb ik een andere plek en daar gaat het super! Eindelijk weer heerlijk troetelen en knuffelen! <3 fijn!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:57

Haha handig om van die stands te hebben als ze het niet snapt :p
Nou ik kon dus ook niet normaal wandelen hoor, daardoor was Fiela ook zo maf.. Dus daarna in de bak gezet zodst ze ff kon rennen, deed ze niks! Moest ik gaan rennen en dan draafde ze achter me aan, maar als ik stil ging staan stopte zij ook gewoon.. :+
nja ik geloof niet dat Fiela op latere leeftijd niks gaat proberen hoor.. Maar tis wel lekker om zelf alles mee te maken. Jij hebt gewoon een lekker laat puberend paardje geeske! :p

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:58

jolijn ik heb gereageerd in je topics mooie foto's hoor

martine - helemaal waar wat je schrijft, ik weet van mezelf dat als ik er niet positief tegen aan kijk ik het zo moeilijk vind om dingen nog te ondernemen, dus we blijven hoop houden.

geeske - ik heb ook niet zo'n duur zadel hoor, als je hem gewoon regelmatig na laat kijken is er niks aan de hand

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:11

Hallo dames!

Ik hoop hier weer mee te kunnen kletsen. Na een ontzettend roerig einde van 2011 ben ik blij dat 2012 is aangebroken! Klaar voor betere tijden :D
( even kort, ik had een slecht uitstrijkje, hele ziekenhuis rataplan, moeders met darmkanker al met al BAH ).
Nu lijkt het allemaal goed te gaan gelukkig.
Sintra is van de baan, helaas. Door omstandigheden haar niet in oktober kunnen aanschaffen en nu blijft ze heerlijk bij Chawwa.

Plannen zijn nog niet helemaal concreet, even zien wanneer mijn werkgever gaat verhuizen, maar naar verwachting zal ik halverwege maart naar Spanje vliegen om opzoek te gaan naar een mooie man. Ik heb er al een paar op het oog, gaat via een Nederlands vrouwtje ( voor meer info, of tips, PB box staat open! ).
Vind het heel spannend.
Mocht dit niets worden, dan kijken we verder in NL en dan ga ik ook kijken naar eventueel een Friese ruin/hengst.
Leuke ontwikkelingen, en het lijkt *klopt af* momenteel allemaal goed te gaan.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:14

Geeske, haha ik ken dat wel.. Chico staat op sommige plekken ook niet fijn en wordt dan beetje nerveus.. Maar goed dat je een plekje hebt gevonden waar jullie allbei fijn staan! Zijn van die "kleine" dingen die je zo'n goed gevoel geven he! :) Hoe gaat t rijden?

Limonade, goh wat jammer zeg! Toch geen Sintra voor jou.. dacht dat het al zo goed als rond was? Zo'n mooie merrie.. en wel voor een ander paardje gaan kijken begrijp ik? Spannend hoor, succes met je zoektocht! En hoop dat het met jou en je moeder inmiddels weer een beetje ok is? Heftige tijden achter de rug zeg :(:)

Denise, hoe is t met Heike? En zn bult? Merk je verbetering? Lekker weekend gehad?

Martine, gewoon al gezeten :D !! Gaaf hoor.. zal idd niet meevallen met een zadel.. hier in NL al lastig vinden, laat staan daar?

mf31, haha wat een stoute paardjes... :D . Ze hadden er zin in lees ik, vooral Fiela. Misschien wat basis dingen van het grondwerk oefenen?

Angela, leuke foto's van je kanjers. Ik vind Nouchka zo'n leuk dier! <3

Afgelopen zaterdag kwam me vriendinnetje me ophalen met de trailer. Samen met Chico en me vriendinnetje + leenpoown heerlijk 2 uur gaan rijden in Meyendel. Prachtig gebied met duin, strand <3 . En Chico was zóooo braaf, wat een kanjer *\o/* . Ja weet t echt zeker, heb een droompaard :+: .

Oh, en omdat ik niet iedereen op Facebook heb, toch nog ff spammen hoor... <3 *is niet van afgelopen zaterdag, maar tijdje terug thuis op t strand..*
Afbeelding

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:28

limonade - balen dat sintra niet doorgaat en sterkte voor jou en je moeder hoe is het nu met jullie beiden.
en spannend een ander paardje, hopelijk kom je je droompaard tegen.

ilona - heike is lekker druk en actief, we mogen hem nu een beetje laten lopen aan de lijn (alleen stap en beetje draf) maar meneer voelt zijn eigen heel wat, afgelopen weekend alleen koorts/verhoging gehad dus hem even lekker uit laten zieken en ga nu vanaaf weer even met hem beginnen.
het lijkt dus de goede kant op te gaan, maar ik doe rustig aan met hem en wacht even af wat de dierenarts 9 feb zegt.
en jij lekker wezen rijden, ik ben jaloers heerlijk hoor knappe chico

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:30

@Prinslover, leuke foto! Hahaha, ook heel vrolijk :D

Nee Sintra kon niet door gaan, vanuit mij hoor. Door ziekte van mijn man zat het financieel allemaal even niet mee. Zo balen. En nu blijft Sint bij Chawwa, ze houdt teveel van haar hahaha. Echte liefde!
Jammer maar het is niet anders, mijn schuld. Maar inderdaad, wel opzoek naar een ander paard. En aangezien het momenteel prijstechnisch best interessant is om een ruin uit Spanje te halen, gaan we daar maar kijken!
Ik moet nog even een exacte data plannen. Zal rond 15 maart zijn verwacht ik. Even zien wanneer mijn baas mij verlof kan ( en wil :Y) ) geven.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:23

Prinslover, het rijden gaat beter! Met kleine stapjes, maar mij hoor je momenteel niet klagen...!
Behalve over het opzadelen, ze heeft een behoorlijke zadel nijd ontwikkeld helaas, dus opzadelen vindt ze echt niet tof! Maarja, misschien wordt dat minder omdat ze merkt dat de spullen nu beter zitten... ik hoop het! Laat haar altijd rustig even ruiken, singel nooit direct aan en geef haar tussendoor beloningen, dus ik weet even niet wat ik nog meer kan doen!!
Rijden heb ik nu twee keer helemaal alleen gedaan, zonder enige hulp en MET krukje opgestapt ;) Best netjes al dus!
We zijn nu vooral bezig met een fijne, evenwichtige draf vinden bij Chim... ze is nog heel erg onstabiel in haar tempo dus dat is nog vrij hard werken!! haha maar wel lekker werken gelukkig...

Wat een heerlijke foto trouwens! Dat is ons uiteindelijke doel *\o/*

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:12

Limonade, goh wat jammer... en je had je zo verheugd op Sintra! Maar 1 ding is zeker, ze is zeker geliefd bij Chawwa en heeft het daar ook uitstekend! Voor jou staat er vast nog wel een kanjer te wachten :j . Succes met de zoektocht, erg spannend, maar ook heel leuk lijkt me! Zeker als je in Spanje zelf gaat kijken.... :D

Geeske, nou dat gaat al goed hoor met Chim! Toch nu al alleen gaan rijden, goed bezig. Wel zonde zeg, die zadelnijd. Ik heb ook een tijdje slecht passend zadel gehad. Chico heeft toen een anti-galop iets ontwikkelt, maar gelukkig met mijn nieuwe zadel had hij vrij snel door dat het geen pijn deed oid dus nu doet hij dat inmiddels alweer met plezier.... :D . Komt vast goed met Chim, idd hoe je het nu doet blijven doen, dan wordt het vast minder.. Haha, heeft best een tijdje geduurd hoor, de band die ik nu pas sinds een paar maanden met hem heb is echt heel goed nu! Eindelijk het vertrouwen, heeft toch zeker 3jr geduurd pff.. haha. Hij is/was zenuwachtig en schrikkerig, dit is hij nog steeds niet helemaal kwijt maar door zijn vertrouwen (eindelijk) in mij, is hij weer sneller te 'handelen'. Jouw verhalen over Chim met dr capriolen doen me altijd denken aan Chico hahaha..

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:18

Limonade, wat jammer van Sintra! Maar idd, bij Chawwa zal ze het zeker ook goedhebben :p
Wel spannend en leuk zeg, echt op zoek gaan naar een paard!
Ilona, wat lekker zeg op het strand!! Wat issie braaf!
Ik doe met Fiela wel wat dingetjes aan de hand, maar hou t eigenlijk gewoon bij wandelen en poetsen en bijvoorbeeld proberen een dekentje op te leggen, lichtgevende dingen omdoen, das allemaal spannend haha. Ze luistert behoorlijk, alleen snapt ze nog niet dat ze mij pijn kan doen als ze duwt :x en ze is momenteel gewoon stout ja haha. En dat weet ze dondersgoed! Het is jammer dat de bak zo nat is nu, want ik doe wel eens meelopen oefenen. Lopen wanneer ik loop, stilstaan wanneer ik stilsta etc, en dan ook los. Maar op t moment loop ik dan door de plassen te rennen en is zij helemaal verontwaardid als ik dr per ongeluk natspetter (ja, het is echt een doosje haha).
Geeske ik heb het idee dat je in ieder geval goed vooruit gaat! Lastig dat ze het zadelen niet zo fijn vind..

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:25

geeske balen van het zadelneid maar gewoon lekker verder oefenen en doen wat je nu al doet.

mf31 jij ook lekker bezig met fiela haha wat een muts ook, ze is dus lekker aan het uitproberen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:12

Ilona: Had m al gezien die foto, heel leuk! Als ik zo ga galopperen met Shaggy gaat ie weer draven :=. Die denkt altijd owwww lange teugel dan mag ik zelf tempo bepalen (en das bij hem relaxte sukkeldraf :P, of stappen..). Klinkt ook als een lekker ritje trouwens! Ben ook wel is vanaf mn oude stal die kant op gereden. En nu heb ik vanaf mn huidige stal ook een mooi gebied om te rijden, heb ik ook zaterdag nog gedaan :D, 3 uur weg geweest ofzo....

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:27

mf31, ja ze is nog jong natuurlijk! Maar nooit verkeerd beetje te oefenen idd.. toch wel de bedoeling dat ze je geen pijn doet en een beetje respect heeft voor jouw ruimte :P . Maar komt allemaal vast wel goed! :)

Esther, ja jij kan ook heerlijk buitenrijden he? Geluksvogel :D ! Ahh ik mag niet klagen met het strand, en als ik echt lang op pad wil kan ik ook úren rijden hoor! :D Is toch wel een groot pluspunt he, goede uitrijmogelijkheden.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:40

Ja dat is het zeker! Wil ook mn ruiterbewijs halen, dan kan ik ook amsterdamse waterleidingduin in :D. Moet ik wel vergunning voor kopen maar das dan ook prima... En tot die tijd is het bos, duin en strand waar ik nu rij ook prima!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:31

Angela, nee, veel dingen werken ook niet. Heeft nu bepaalde pollen uit de omgeving, hielp wel iets. Goya hoeft hem maar aan te raken op zijn wang/nek en het zet op en wordt rood. Aaien kan gelukkig wel.
MF, ja, dat heeft mijn vriend ook. niezen, rode ogen. Maar hij vind het zo leuk als de paarden naar hem toe komen voor een knuffel haha.
Iloon, gave foto!
Astrid, dus toch naar Spanje, leuk! Kan dan niet mee (naja, kan altijd natuurlijk haha)

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:37

Als je zin hebt, mag je gerust de hoor haha. Ik ga alleen wel door de week.
En blijf 1 nacht daar, even iets meer rust om een stuk of 3 paarden te zien en te rijden.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:48

Even via mijn telefoon!
maheeba is vandaag rustig in geslapen, ging erg mooi!
Vandaag een rare dag, veel gelachen samen met me nicht maar ook veel gehuild. raar om te bedenken
dat ze er niet meer is, ik er nooit meer op kan stappen en even lekker kroelen met dr.
maar voor lieve heebje is het het beste geweest.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:22

Limonade schreef:
Als je zin hebt, mag je gerust de hoor haha. Ik ga alleen wel door de week.
En blijf 1 nacht daar, even iets meer rust om een stuk of 3 paarden te zien en te rijden.

Doordeweek is geen probleem hoor haha. De kosten alleen wel ff..

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:29

haha, grappig dat Chimanga je aan Chico doet denken... komt vast door de voorletters!
Gisteren was ze goed ontspannen maar liep ze toch wat stijfjes, ik denk dat ze begint te merken dat er gewerkt gaat worden!!
Vandaag was ze lekker vrij en heeft ze een tijdje buiten rondgewandeld in de grote stapmolen, vindt ze heerlijk! Met andere paarden, op dr eigen manier...
Wat ook wel fijn is, is dat ze nu weer durft te rollen aan de longeerlijn. Ik ben daar geen voorstander van en bij mij thuis mag ze dat dus ook niet in mijn tijd doen, maar hier op stal mogen de paarden niet los in de bak... en ik vindt rollen toch wel heel erg belangrijk voor dr! Ik merk gewoon dat als ze lekker bezweten is, ze heel graag het zand in duikt, dus dan zet ik haar nog even met haar halstertje om in de bak en dan ploft ze echt een meter naast me neer, dus dat is wel makkelijk!!
Heeft ook wel bijna 2 maanden geduurd...

mf31, dankje! Hoop dat het op deze manier minder wordt...

Michelle, ik weet het fijne er niet van, maar veel sterkte met het verdriet dat je toch best wel zal hebben. Ook al was dit beter voor Maheeba.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:26

Miichelle90 schreef:
Even via mijn telefoon!
maheeba is vandaag rustig in geslapen, ging erg mooi!
Vandaag een rare dag, veel gelachen samen met me nicht maar ook veel gehuild. raar om te bedenken
dat ze er niet meer is, ik er nooit meer op kan stappen en even lekker kroelen met dr.
maar voor lieve heebje is het het beste geweest.

Wat verdrietig ;( Sterkte!

Suuz, ticket kost zo'n 200 euro, overnachting 45 euro.

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:38

michelle - heel veel sterkte

astrid - valt mee dat bedrag

iloon en esther - echt heerlijk jaloers op jullie uitrijmogelijkheden

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:55

Astrid, oee, je maakt het wel heel verleidelijk voor me.. Hou me maar op de hoogte wanneer je wilt, kunnen we evt. nog samen boeken. Even afwachten natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:55

Heel veel sterkte Michelle :(:)

Verder even een beetje stil vanuit mij want ben ziek...

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:45

Lijkt me gezellig ( en handig! ) dat je mee gaat Suuz :D
Volgens mij is een overnachting met z'n 2en nog wat goedkoper. Eten wil ik wel voor zorgen, maar denk dat we ook wel bij haar kunnen eten.
Zal de 1e week van maart gaan boeken, beetje last minute bij Transavia. Zag dat de prijzen dan 150 euro waren voor een retour.
En denk ik 20/21 maart ga.