[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:56

Avond!

*egomodus aan*

Ik had Win van de week nog snel even bijgeschreven in Westervoort, omdat ze vorige week in Vragender nog zo druk en stresserig was. Meenemen zodat het normaal wordt, was de gedachte. Win was met opzadelen al veel rustiger!
Ook met losrijden. Ze keek even om zich heen en liet toen lekker ontspannen haar hals vallen. Kon fijn losrijden en ze stond er goed aan.
De wedstrijdring was even eng (reclameborden die op de grond stonden in een hoek) en het grote juryhok ook. Maar ik kreeg haar er wel langs en na twee keer was dat ook al niet spannend meer. Even gespiekt in de kantineruit en toen begonnen. Ik was net een paar onderdelen bezig gaan bijna alle lampen uit!!! Hahaha ik keek wel even gek om me heen! Maar gewoon door gereden en geen bel gehoord van de jury dus die kon het ook nog goed genoeg zien.
Win liep fijn, wijken ging zoveel beter dan vorige week! Ze zwaaide hier en daar nog een beetje uit maar overall was ik erg tevreden.
Ik zei gelijk al tegen mam "Als ik het vergelijk met vorige week, toen ik 193 en 199 had, moet ie nu twee winstpunten hebben, tussen de 195 en 200."
Nou dat had ik goed: 198! Toen bleek dat ze het combineerden met de L2 dus moesten we nog langer wachten :+
Maar dat was het waard want we wonnen de L1/L2!
Dus ik ben helemaal trots :D

*egomodus uit*

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:59

nou mies kom maar op haha.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:05

Shannah! Wat een succesverhaal! NETJES!!!

Enne: Wanneer gaan we? Schiet eens een paar data... Anders eindigt dit vast net als de efteling.. :+

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:06

idefix: Echt fijn dat het zo goed ging :D

Shanna : Gefeliciteerd, netjes zeg :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:19

Bedouin, wat goed dat je die info hebt gegeven.
Hopelijk pakken ze de adviezen goed op.

Thanx Anouk. Dat was wel even schrikken met Sam dan.. brrrrr. Wel fijn dat je zadel goed was hihi.
Knappe Sabrina +:)+

Moppie, fijn dat t goed gaat met Shaddy-de-vuillak.
Beterschap met je koppie :(:)

Shanna, gefeliciteerd +:)+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:55

Marielle: Ja, ik schrok zelf ook, want hij ging echt vanuit het niets volledig over de toeren! Dat doet hij al even niet meer. En meestal kondigt hij het ruim van te voren aan dat ie gaat. :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:59

Ik vind t wel knap van je hoor, zo'n drukte schopper :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:04

Ach, Sam is over het algemeen goud en goud eerlijk hoor. Ik durf jou er ook op te zetten. ;) Maar ja, dit soort fratsen moet je naar mijn idee met geen enkel paard uithalen. Sam was echt oprecht geschrokken. Ik ken hem nu bijna 10 jaar, dus ik durf wel te zeggen dat ik zie en voel wanneer hij iets van plan is. Gewoonlijk is hij heel zeker van zijn zaak en doet hij geen gekke dingen. Hij houdt wel van een grapje, dat wel! Dat heb jij vast ook met Flan!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:09

Dat is ook helemaal waar. Bij Flan weet ik over het algemeen precies waar ze op reageert. Zij zou daar ook wel 'opgewonden' van raken maar niet meer dan dat.

Werd net gebeld door een stalgenootje, die zet Flan alvast op de wei. Ga er ook zo heen maar Jan moest nog even iets op zijn pc afmaken.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:20

Shanna: Gefeliciteerd!! Gaat wel lekker zo te horen :)!

Ik had gister een erg gezellig dag :). Michelle is langs geweest om weer even met Shaggy te knuffelen, die vond hem ook gegroeit :). Dus ik ben niet de enige :P. 's avonds ben ik naar Vrienden van Amstel Live geweest. Was echt super gezellig!! We hadden alleen een beetje een enge buschauffeur... Telkens te laat stoppen voor stoplichten waardoor je lekker in de stoel van de voorganger hing, een keer ineens van rijbaan gewisseld omdat ie toch links moest in plaats van rechtdoor. Ook een keer de vangrail geschampt.... En parkeren bij Ahoy kon die ook al niet, raakte daar bijna een andere bus.... Maar de terug weg sloeg alles! Iemand had de buschauffeur gevraagd te stoppen want die had geen zin om vanaf katwijkveld naar huis te gaan als de bus toch langs haar huis ging (iedereen mag haar nu niet meer....), dus de buschauffeur gooide de bus ineens aan de kant na de chinees (op de N206). Hij dacht dat daar nog een bushalte zat.... Dat stuk weg was niet geasfalteerd na de laatste keer dus hij reed zo de berm in. De hele bus hing naar rechts en naderhand kneep de buschauffeur hem ook wel dus die zei vervolgens iedereen zo veel mogelijk links gaan staan (probeerd die banketstaaf nog weg te rijden waardoor die zich nog verder ingraaft). De bus stond zo schuin dat de deuren niet eens meer open konden en de politie ons heeft moeten "uitgraven". En dan staat er op 112bollenstreek, dat ie door gladheid van de weg is geraakt (maar natuurlijk) http://112bollenstreek.nl/index.php?opt ... &Itemid=55.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:27

Allemachtig :oo dat is echt niet fijn om aan zo'n chauff ze zijn overgeleverd :=

Flan heeft lekker lang op de wei gestaan. Net pas binnengezet.
Eind v.d. middag lekker wandelen met haar. Was gezellig op stal.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:41

Esther: Leuke foto’s hoor. Ziet er verder goed uit.
Haha, die Famke. Dat krijg je ervan als je haar steeds meeneemt. Ze denkt dat ze dan ook wel meemag. Hey, ik speel ook met de bal met Famke hoor.

Anouk: Lekkere frisse paarden dus. ;-) Wat raar dat die niet mee mocht doen in de les. Je zou toch denken dat het om een plek gaat en wie er op dat paard zit maakt niet uit. Lekker ding die Sam de wilde hengst. Haha. Zeker geen foto’s van.
Zit je zadel lekker?
Goed zo, laat je niet weer afschepen met thuis oppassen. ;-)
Sabrina gaat weer de goede kant op. ;-)

Wanda: Haha, zit jij ook in de “rode” fase? Toen ik Atlas kocht heb ik alles rood gekocht, dat stak zo mooi af. Helaas werd het wel heel snel flets en roze. Sindsdien ging ik op de andere kleurtjes over.
Ook al zo’n lekker fris paard. Gelukkig dat je hem uiteindelijk wel te pakken kreeg. Of liever gezegt, dat hij naar je luisterde en naar je toe kwam. Fijn paard. En als hij dan ook nog zo lekker loopt, is het plaatje helemaal compleet.
Hey, wat goed van Stefan. Gefeliciteerd super trotse mams. Leuk hoor voor hem en wat fijn dat dit zo wordt georganiseerd.

Utixo: Jammer, ik kan op mijn computer geen filmpjes meer kijken. Maar je klinkt blij en trots, dus het zullen mooie filmpjes zijn.

Carmen: Jij kan op de roze wolk plaatsnemen denk ik na zo’n lekker trainings avondje. ;-)

Frank: Was dat je verstandskies? Balen is dat als hij zo vastzit, maar hij is er in ieder geval uit.

Jell: Mooie foto weer van Flan. Heerlijk hoor zo’n bos.
Nou, nog geslaagd voor kleding?

Bedouin: Wat goed van jullie. De mensen daar weten onbewust niet genoeg over paarden, dus kan je het ze ook niet kwalijk nemen. Hopen dat het paardje opknapt.

Shanna: Wat goed van jullie. Gefeliciteerd.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:48

Nou, de homeophaat is woensdag geweest en die constateerde een bacterie in de maagwand die maagzweren veroorzaakt. Deze is waarschijnlijk ontstaan, toen hij die tong wonden had kreeg ik een goedje om zijn tong mee te spoelen. Dit was echter bacterie dodend en heeft dit waarschijnlijk ingeslikt en zijn de goede bacterieen dood gegaan en hebben de foute bacterieen de boel over kunnen nemen. Per dag zie je hem vooruit gaan. Hij eet en drinkt weer goed en wordt met de dag weer actiever.
Het zal wel even duren voordat hij op gewicht is, maar dat maakt allemaal niet uit. Over een paar maanden kunnen ze het land weer op en kan hij zich helemaal vol eten.

Donderdag kwam de hoefsmid en ik zette hem neer en er was niets aan de hand. Met het rechts achter ijzer eraf halen sprong Atlas ineens naar voren en hield toen steeds zijn hoef van de grond. Toen ik daarna wegliep liep hij kreupel en probeerde op drie benen te lopen. Ik was even bang dat hij weer een knieband had gescheurd, maar na een paar uur liep hij op 4 benen en liep met dat been wat gevoelig. Vrijdag het ijzer eraf laten halen, maar daar ging hij ook niet beter door lopen. Sinds vanochtend vind ik hem goed lopen, ik zie in ieder geval niet dat hij niet goed loopt. Straks nog maar even kijken hoe hij loopt, maar ik denk dat hij zich verdraaid had.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:32

Eline, ik heb bij de Didi 2 leuke tunieken en nog 2 leggings gekocht. Ben echt een Didi-fan. Jammer dat ik niet stinkend rijk ben hihi, anders had ik zo de winkel leeggekocht.
Heeft Atlas nog iets gekregen tegen die bacterie?
Gelukkig gaat t nu de goede kant op met hem.
Wat schrikken met zijn achterbeen. Hou je hem nu ijzerloos?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:37

Eline, fijn dat Atlas aan de betere hand is! :D

Enne Shannon kan ook nog knap hard :D ! Dus dat zal erom spannen. Ik en Chic gaan nooit zo hard, daar houd het baasje niet zo van :D ! En Chic heeft nog niet echt door dat je ohz ook hard kan.. Dat hou ik liever zo :+ .

Anouk, hihi, je was meteen weer wakker na de actie van Sam. Achja, een paard die nooit wat doet wordt saai he ;) . En knap van Sabrina, had Prince ook weer een ritje! :D

Frank.. oef, klinkt niet fijn :(:) . Tanden zijn fijn, maar kunnen een hoop pijn leveren, blegh.

Esther, jeetje, eng met die bus zeg := ben blij dat ik er niet in zat := . En knappe Shaggy, naar het strand! Wat goed zeg :D . Moet vast heerlijk zijn geweest zo voor de 1e keer. En zijn ex-vriendin ook nog op bezoek. Vond ie vast gezellig? Kan niet anders bij Mies :D hihi.

Nieuwkomers, welkom :)

Marielle, oh wat een prachtige foto van jou en Flan.. :+: . Ziet er echt heel mooi uit. Moet vast ook even fijn gevoeld hebben!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:12

Esther! Whaha, dat heb jij weer! Brrrr, ik zou niet eens meer meedurven zeg! Vanaf het Ahoy gaan er toch ook treinen? Was het wel een mooi concert?
Gladheid, na jouw verhaal geloof ik dat niet meer idd. hihi.

Eline: Natuurlijk zit mijn zadel lekker! Ben er zelf verantwoordelijk voor! *D En keitrots natuurlijk. Zondermeer zit ik veel beter nu met dit zadel, dan op het vorige. Voor mijn gevoel zat ik daar veel losser op. Het is wel wennen in het begin natuurlijk, maar ik heb geen spijt van mijn keuze.
En tja een voet is zo vertild. Komt vast wel weer goed! Het wordt tijd voor het voorjaar hè?

Marielle: Gezellig om zo'n leuke stal te hebben waar je staat en fijn dat ze weer lekker buiten is geweest. Hier met die klei is dat jammergenoeg nu niet mogelijk.

Ilona: Op Sam gaan zitten slapen is geen optie hoor. Hoe meer ik zit te dromen, hoe sneller hij opzij springt. Hij houdt niet van gedroom haha.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:31

Het is koud buiten... Heb me vandaag kostelijk vermaakt met me laptop bij de wei. Heb al jullie profielen en foto dingen volgens mij wel bekeken. Wat hebben jullie super leuke paarden allemaal.

Rosa en Madrid hebben zware mot. Madrid schopt Rosa de hele wei door, ze mag echt nergens eten of slapen. Maar als je dan Madrid mee neemt om te wandelen (dan kan ze eten), gaat ze de hele tijd staan hinniken. Hij word steeds chagerijniger en zij steeds nerveuzer. Dus vanmiddag hebben we ze een paar uurtjes apart gezet, zodat ze mekaar goed kunnen zien. Maar niet kunnen storen. En toch zodra Madrid z'n oren z'n nek legt vliegt ze weg. Of ze probeert zich achter me te verstoppen.
Moest er wel de hele tijd bij blijven, stukje waar ze in liep is geen wei. Daar liggen nu staldelen en hekdelen. Ben bevroren tot op het bot.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:58

Leuk paard die Madrid! Hier werkte Samaranch heel goed bij Des. Desperado had bedacht dat je een Dartmoorpony kon opjagen. Toen we Sam, een ouder paard en mijn Kwpn, erbij hebben gezet werd de rust hersteld. Sam liet zich één dag wegpesten en daarna heeft ie Des alle hoeken van de wei laten zien. Sindsdien is het vrede in de wei. Wel ontzettend balen zeg, dat het tussen de paardjes niet klikt! Kun je Rosa niet gewoon weghouden bij Madrid. Jij voorgoed in de wei zal wel niet de oplossing zijn?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:08

Een bont en blauwe Jel meldt zich := Ben me net gekatapultiseerd van t paard van mijn stalgenootje := Ufffff. Heb t wel mooi op film staan en achteraf zag het er wel hylarisch uit.. Had best lekker gereden tot ie een enorme spurt trok en na paar gekke bewegingen en een bok heb ik me maar afgezet aan t zadel.. zag de sterretjes voorbij komen.
Net lekker gedouched want bukken ging al niet zo makkelijk meer.

Thanx Ilona, ik vond t ook zo'n mooi plaatje. Hoe is t met chico?

Anouk, ik heb wel geluk dat t nu kan. Bij ons is t ook klei dus als t weer echt dooit kant t helaas niet meer maar alle uurtjes zijn meegenomen. Hier is de grond gelukkig wel beter dan bij onze vorige stal.

Jammer dat madrid en rosa niet echt lekker bij elkaar gaan.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:48

Jellie: Aaargh! Beterschap!! Laat je maar lekker verwennen door Jan en doe het kalm aan. Hopelijk ben je zaterdag weer helemaal rad... ;)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:03

Ik hoop wel dat ik dan weer zuiver loopt :D maar voel me nu steeds beroerder worden dus ik ga mijn bed maar opzoeken..
Trusten vast.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:03

Slaap lekker!!!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:32

idefix: we moeten een nieuwe stal optrekken dan. Opzich geen probleem, alleen de grond leent zich daar nu niet voor. Dus als het nu even gaat dooien en drogen, dan kan het wel.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 07:59

Goedemorgen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:13

Jij was er vroeg bij Jellie!