[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:20

Idra schreef:
Ben je een beetje eigenwijs [naam verwijderd]? Haha! Hihi, grappig filmpje hoor! X-tremo doet zo te zien erg zijn best, jammer dat hij zo over de schouder lijkt weg te lopen op de cirkel.

Nee, hoor ik ben niet eigenwijs. Luister altijd heel goed! Vork Was natuurlijk expres omdat er gefilmd werd. Knipoog Maar hij loopt daar inderdaad weg over de schouder. Dat is het 'probleem' waar ik nog consequenter mee moet worden. Tijdens het werken aan de longe doet hij dit niet, maar ik heb nog niet echt het gevoel hoe ik dit onder de man kan oplossen. Ik moet consequenter sturen. Ik geef hem nu te veel ruimte om weg te kunnen lopen. Maar m'n instructeur helpt me hierbij. Het is ook nog een kwestie van balans voor hem. Op de cirkel lopen is eigenlijk veel moeilijker dan rechtuit langs het hek/lint. Hij heeft dan nog steun en op de cirkel (en dan vooral in het midden van de bak) niet.

Gefeliciteerd met jullie huisje!!! Het is verhuistijd geloof ik hier. Knipoog

Heidi Belangrijkste is gewoon weer normaal te gaan leven na de bevalling. Weer lekker bewegen en normaal eten. Je lijf is gewend aan de extra's die je gedurende de zwangerschap nodig had en dat moet je gewoon weer afbouwen. Een aangetrouwde tante van mij was binnen een maand na de zwangerschap weer helemaal afgeslankt en zelfs een maatje kleiner! Heeft er niks geks voor gedaan. Een vriendin heeft wel weer moeite om op haar oude gewicht terug te komen, maar die leeft ook weer anders (meer snoepen, enz.). Het ligt denk ik dus voornamelijk aan je leefpatroon na de zwangerschap.

Ik zag trouwens eens een programma waarin een moeder haar 7-jarige (!) dochter nog borstvoeding gaf. Dat vond het kindje nog lekker. Dat vind ik echt niet normaal meer. Dus zolang hoef je het nu ook weer niet vol te houden. Vork

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:37

Nou mij niet gezien hoor 7 jaar lang een kind aan me borst hebben Bloos
nee dan word Marcel vast jaloers Clown

Ik heb gelukkig een gewone eet patroon.
oke ene dag ietsje meer dan de andere dag omdat me lichaam erom vraagt.
als dat zo is dan gaat er een extra boterham naar binnen.

Ik eet s'ochtends 2 boterhammen en middag 2 tot 4 boterhammen waar ik behoefte aan heb en s'avonds gewoon me groenten met Aardappelen of rijst, vlees of vis.
en 2 stukjes fruit soms iets meer.
tussen door wel eens granen koekjes van Liga Bloos
of ontbijtkoek, extra appel.
en soms in het weekend ga ik me een beetje verwennen met lekkers zoals een zakje chipjes of snoepjes of patatje maar niet iedere weekend hoor Bloos

ik eet wel meer groenten dan normaal Vork

Ik drink veel water en 3 glazen melk per dag en vruchtensap.
geen prik ofzo daar kan ik ineens niet meer tegen.

hoop dat ik het zo goed doet Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:45

Machonito schreef:
Bloos ik word dikker Bloos Tong uitsteken Haha!

ik had maatje 38 van broeken en zit nu op 44 die ook te krap gaat zitten Tong uitsteken

hahahah ik heb nog wel broeken voor je Duivel Tong uitsteken

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:50

Ik heb bij mijn eerste 9 maanden borstvoeding gegeven,maar geen kilo door kwijt geraakt :-/
Bij de tweede ook niet...en ik moet nu echt héél erg op mijn lijn letten nadat ik kids heb gekregen,terwijl ik daarvoor kon eten wat ik wilde en gen ons aankwam Vork Vingers aflikken
Mijn zus is echter na de zwangerschap weer even tenger als vroeger...het verschilt gewoon per persoon denk ik...
Lekkere vette olie op je buik zoals bijv.babyolie van zwitsal...kan je alvast aan het héérlijke geurtje wennen Lovers

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:00

Ik denk dat je zo prima eet Heidi, klinkt gezond. Als je verder je komt in je zwangerschap moet je vaak steeds vaker kleinere porties gaan eten, tenminste dat had ik wel. Gewoon geen plek, maagzuur etc... brrrr... In het begin ging ik heel erg hard, maar ben in de laatste 2-3 weken zelfs gaan afvallen i.p.v. aankomen. Uiteindelijk was na de bevalling niks zwaarder als ervoor.

Als je zwangerschapskleding koopt kun je gewoon je eigen maat kopen, zit er alleen extra buikruimte in! Nouja, vooral voor een spijkerbroek vond ik dat de investering wel waard, zit veel lekkerder. Paardrijden kon ik nog heel lang in een bandplooibroek, gewoon die plooien opvullen Knipoog

Lobke gefeliciteerd met je baan en je huis! Super joh!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:36

Heide : weetje wat wel een beetje helpt daardoor heb ik ook maar weinig zwangerschapsstriemen.
Zwitsal voor mama tegen zwangerschapsstriemen. en het ruikt ook heerlijk:P
Je heb het ook van biodermal.
Ik heb helemaal geen borstvoeding gegeven en ben lichter als dat ik was voor de zwangerschap;)
Ik was in zwangerschap 13 kilo aangekomen.

Heidi heb je al zwangerschapsbroeken dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:46

Klinkt goed hoor Heidi! Je zult vast wel meer krijgen dat je ineens ergens geen behoefte aan hebt. De twee receptionistes op m'n werk waren gelijktijdig zwanger. Ik zag alle periodes voorbij komen:
- De periode 'ik heb alleen maar trek in hartige dingen.'
- De periode 'ik heb alleen maar trek in zoete dingen.'
- De periode 'ik heb geen trek in koffie meer.'
Enz, enz, enz. Haha!

Toen ik bij de slagerij werkte kwamen de oma's ook altijd een lekker biefstukje halen voor de (schoon-)dochter die dan was bevallen. Je mag natuurlijk geen rood vlees eten tijdens de zwangerschap en dan was dit traditie ofzo.

En op m'n werk zwangere klanten. Met zwangere vrouwen moet je echt geen zaken doen. Knipoog
Of ze vinden alles leuk (das dan wel weer mooi meegenomen voor mij, alleen later minder leuk voor de bankrekening van de klant als ze te veel hebben gekocht) of ze zijn zo lastig door al die hormonen. Duivel Haha!

En de ervaren vrouwen onder ons, wat denken jullie dat hier van klopt?:
Als de vrouw van voren draagt en mooi blijft tijdens de zwangerschap dan wordt het een jongetje.
Als de vrouw breed draagt en minder mooi wordt tijdens de zwangerschap dan wordt het een meisje. Dat schijnt dan weer iets te maken hebben dat een meisje meer van een vrouw opeist qua hormonen dan een jongetje.

Bij de vrouwen die ik ken die zwanger zijn geweest klopt dit namelijk wel aardig.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:02

Ik was 3 dagen voor m'n bevalling nog op het paard van m'n vader geklommen, en ik weet nog goed dat m'n moeder toen zei: Als je van me af rijdt dan zie je er niks van. En het was toch echt een meisje Haha!
Ik reed in de tijd dat ik zwanger werd 3 of 4 paarden per dag, en het duurde sowieso lang voordat je er wat van zag. Kon ook heel lang m'n gewone rijbroeken nog aan, blijkbaar hielden mijn diepere buikspieren de boel gewoon heel dicht bij mijn lijf. Dat zei de vk in ieder geval, die kon haar ook amper handmatig meten.
Toen ik eenmaal moest bevallen was ik niet meer zo blij met de ook goed ontwikkelde bekkenbodem.... autsj! Clown
Achja.... en over 2 weken wordt ze alweer 14.....

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:50

wie weet overigens waar je mooie dekjes voor spaanse zadels kunt vinden? op de campeonato stond wel een stand maar ik weet de naam er niet meer van. volgens mij was het een duitse stand.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:11

Yenneke : Had ik ook hoor Knipoog Toen ik thuis kwam uit ziekenhuis stond er een lekker biefstukje op me te wachten met uitjes en champignonnen Haha!
Heerlyk gewoon, en lekker brood met filet american gegeten.
Maar yenneke ik droeg ook naar voren en niet zown hele erge buik en ik kreeg een meisje. Het ligt denk zelf ook maar net aan hoe je zelf al gebouwd ben.

Ik heb 3 dagen voordat ik ging bevallen gewoon nog op manege paarden gereden :p
Ik ging op een hengst(pablo) kwam de vriendin van de eigenaar, jaa je gaat er nu af blablabla. je pakt maar een manegeknol.
Toen heb ik Paljas een tinker merrie genomen die doet echt geen stap verkeerd Knipoog
Vraag maar aan Prinslover Tong uitsteken

Ze waren op stal ook aardig begaand en er is volgens mij niet eens heel erg geluld. Het is alleen jammer dat iedereen op je let:P

Heidi weetje wat lekker is Tong uitsteken
Vaak een lekker bad nemen als je buik dalijk helemaal dikker is Tong uitsteken
Dan voel je het niet meer door het water haha.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:56

Daar ben ik weer.... Bloos

Sorry, had het een beetje druk. Ik ga ff wat bijlezen, anders weet ik niet hoe het allemaal zit met iedereen Haha!.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:36

Zo wat gaan we ineens hard zeg Haha! . Al die zwangerschapsverhalen... jeetje, moet er niet aan denken haha ROFL . Voor mij lijkt het me helemaal niks. Alleen als ik aan die bevalling denk al Nagelbijten / Gniffelen Krijg het er spaans benauwd van.. Clown

Lobke: Gefeliciteerd!! Je plaats niet vaak wat, maar als je wat plaatst dan is het een groot nieuwtje Haha! .

Mies: Hihi, best gek hoor jij nu al mama. Weet nog dat je als 14 jarig meisje bij me kwam op me shet te verzorgen..... Hoe gek kan het lopen he in het leven Tong uitsteken .

Yenneke: Gaaf die filmpjes zeg!! Haha! Zelfs al galop zag ik, super stoer hoor. Volgens mij zit ie wel erug lekker Pling .

Sanne: Haha ze heeft erg leuke paarden staan Haha! . Alleen veel jonge paarden veulens, jaarlingen e.d. Heel leuk, maar dat zoek ik helaas niet.. Maar wie weet gehehe Tong uitsteken Nog 1 weekje, joepie Cool !

Die link die ik plaatste, van dat onwijs gave paard Tong uitsteken Heb ik nu ook de prijs van. Is opzich geen verkeerde prijs voor zo'n paard (wel een hoop geld, maar goed, in verhouding..) Hij is 8000 euro, dus als iemand nog wat zoekt en het geld heeft Tong uitsteken haha.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:46

Ilona -> Als je de tekst niet kent van de nummers van the Opposites dan versta je er echt geen r**t van, hoor! Vork
Ik verstond op gegeven moment iets van; Kom niet aan m'n dijtjes, maar dat was Kom niet aan m'n Nikes volgens Lisanne, hahaha!
Verder maakten ze er wel een feest van die lui.
Zag nog een leukie voor je! http://www.2dehands.nl/p-r-e-andalusier-48805984.html?paard_soort=2

Esther -> Tja, dat is ook een keuze die je moet maken of een tussenweg in moet vinden; of hij stil moet blijven staan en zo de rest van z'n leven moet slijten omdat ie dan langer pijnvrij blijft, of dat hij zo nu en dan toch belast wordt met dingen die hij erg leuk vindt zoals bijv. voor de kar.
Belasting zorgt er wel voor dat hij sneller of meer last krijgt.
Wat je ook kan gaan doen is veel grondwerk, dan blijft hij wel in beweging en zijn jullie evengoed lekker samen bezig!
Maarja dat hangt natuurlijk ook van de eigenaresse af. Knipoog

Yenneke -> Wat mij vooral opvalt in het filmpje is dat jullie zo'n hoog tempo hebben in draf, zit hier een reden achter?
En X heeft een mooie ruime stap zag ik! Pling
Volgens mij is het juist andersom; van voren dragen wordt een meisje en breed dragen wordt een jongetje.
Bij mij was het iig wel zo!
Mayke zegt wel eens; volgens mij komt er bij mij geen kind doorheen, zulke knijterharde bekkenbodemspieren heb ik!
Niet dat ze een kind zou willen, hoor! Bij wijze van spreken dan.......

Frank -> Mooi zadel! Heb je 'm al uitgeprobeerd?
Bij Hipica.nl hebben ze ook Spaanse spullen, misschien ook een leuk dekje?
http://www.animoruitersport.nl/webshop/index.php?cPath=130_138
http://www.animoruitersport.nl/webshop/index.php?cPath=130_138

Heidi -> Hahaha! Ik wordt dikker zegt ze bescheiden!
3 maten gegroeid, weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Knipoog
Ik was 62/63 kilo toen ik zwanger werd van de eerste, en bleef 64/65 na de zwangerschap.
Het schijnt heel normaal te zijn dat je een paar kilootjes overhoudt aan een zwangerschap volgens mijn huisarts.
Kon ik voorheen eten wat ik wilde zonder aan te komen, na 2 zwangerschappen is dat dus mooi over.
Ik moet echt wel opletten op wat ik eet.
4 jaar geleden woog ik op gegeven moment 78 kilo, en ik voelde me er helemaal niet happy bij.
Ben toen gaan Sonja Bakkeren en woog toen tussen de 68 en 70 kilo.
Dit is gaandeweg tussen de 70 en 72 geworden...... Bloos

Idra -> Gefeliciteerd met jullie huis en je nieuwe job!

Gisteren weer gereden op Rintske! Haha!
Weer geoefend op het halthouden, op mijn houding op dat moment en op mijn binnenhand.
Terwijl we zo bezig waren kwam er een tractor met oplegger met daarop een graafmachine het pad oprijden.
Ik ben maar afgestapt en we hebben Rintske afgeleid met brokjes biks.
Ze bleef vrij rustig staan, wel dat ding in de gaten houdend, maar ze sprong niet weg oid.
Toen die tractor met lege oplegger weer terug kwam rijden ben ik erop blijven zitten; heel ontspannen en met losse teugel.
Ze was nu iets onrustiger, maakte 2x een piepklein sprongetje maar verder bleef ze ook nu heel braaf staan.
Weer iets overwonnen! Haha!

Hebben jullie dat ook dat jullie dingen kunnen voelen van jullie dieren of iemand?
Mayke kan dit ook voelen, en des te meer ik er op ga letten en voor open sta kan ik het ook.
Zo had ik bijv. gistermiddag dat ik wat misselijk werd in de auto, toen we onderweg waren naar Rintske.
Kijk ik naast me en zie ik Tommie (m'n hond) met z'n ogen draaien.
Als Frits weer eens last heeft van zijn schouders voel ik het ook zodra hij thuiskomt.
Gistermiddag stond ik even met iemand te praten terwijl ik naar Rintske keek, en ik kreeg een hele droge mond alsof ik heel erg dorst had.
Ze hinnikte naar me en ik heb haar naar het land gebracht waarop ze meteen naar haar waterton liep om te drinken.
Zodra ik wegloop bij de persoon of dier waar ik het bij voel dan trekt het bij mij ook weg.
Ik voel lang niet alles, hoor, zo is het niet, maar ik vind het best wel frapant en eigenlijk ook wel grappig!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:49

Lobke gefeliciteerd! Dat klinkt goed!

Sorry dat ik even niet op de rest reageer, maar morgen gaan we op vakantie en Luna gaat ook mee. Dus vandaag een hoop dingen te doen, inpakken, schoonmaken, alles in orde maken en klaarleggen Lachen

Hier zijn trouwens nog leuke foto's van Luna:

[BB-ITP] Fotoshoot Luna (border terrier): Expressies

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:12

Ik was met beide zwangerschappen rondom en van boven naar beneden DIK Rolleyes
Dus beide zwangerschappen hetzelfde en ik heb een jongen en een meid Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:34

Ook niets voor mij hoor, zwanger zijn en kinderen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:10

Saida Welk filmpje bedoel je? Waar ik los rij of nog aan de longe?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:37

Saida; Hahaha, die opposites zijn in real life volgens mij helemaal onduidelijk te verstaan idd Tong uitsteken . Dus zo gek is het niet hoor, soms heb ik dat ook wel is bij een gewoon liedje Tong uitsteken . En idd een heel leuk paardje, bedankt voor de tip, had hem al gezien Haha! . *en ook even een mailtje gestuurd* Clown

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:07

ilona : Ik was jonger als 14 volgens mij Tong uitsteken
Ik zat net eerste jaar middelbare school Tong uitsteken
Ja het kan zeker gek lopen hihi

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:21

Ik zie een regenboog zal aan het einde van de regenboog nou een pot goud staan Clown Tong uitsteken

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:25

Ik riep toen ik jong was voor mij geen kinderen Tong uitsteken

en nu zit er 1 in me buik haahahahahaha.

Ik heb altijd gezegt zolang ik geen zekere relatie heb komt er geen kinderen.
Ik had steeds van die maffe en verkeerde vrienden.
in het begin zeiden ze altijd ohhh wat leuk je heb paarden en na een maand kregen we ruzie om de paarden en moest ik me paarden maar verkopen.
nou bij mij is het gemakkelijk diegene die dit zegt gaat gelijk de deur uit dan maar geen vriend riep ik dan.

maar ik heb geluk met Marcel dat ie zelf ook in de paarden zit Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:26

saida: ik had de site gister nog gevonden, ziet er wel goed uit.
vanavond des weer met de paraplu getraind, hij had al gauw zoiets van: hoe ist, ben je er onderhand klaar mee? hier ga ik overigens effe een topicje ITP over maken....
elke keer na het longeren en wat grondwerk, spring ik er ook een paar keer op en af. vandaag vanaf de andere kant gedaan, haha dan merk je wel hoe gewend je bent om altijd aan de linkerkant op te stappen. tis voor mij dus een goeie oefening en voor desperado ook. veel paarden kennen het niet (Samaranch ook niet) en vinden het vaak ook erg vreemd.
Beetje spammen:

Afbeelding

Afbeelding

Hij staat er zo lekker relaxed bij.

Topic paraplu training desperado: klik hier

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:24

Heidi: Hahhaa, ik moet er voorlopig ook niet aandenken hoor, al lijkt het me opzich wel iets heel erg moois als het eenmaal goed zit in je relatie, financiën e.d. Haha! . En die maffe vriendjes ROFL hahaha ik weet het Huilen van het lachen

Frank: Wat een goedzak dat paard van jou!! Je hebt echt een braaf en vooral moooooi paard gekocht van Lisenka. Mag je trots op wezen Ja .

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 23:32

Hey Frank,

Ik was ook bij Campeonato en die stand die jij bedoeld is het volgende

Shetan fashion
Barokke rijkleding en zadeldekjes
Welschenweg 52
3813 Oerlinghausen, Duitsland
Tel: +49 (0) 5202928130
http://www.shetan-fashion.de
t.dreinhoefner@shetanfashion.de

Op hun site staan verschillde sjabrakken (Spaanse met een punt)onder het kopje produkten. Er staan heel wat mooie spulletjes te koop. Helaas wel met een behoorlijk prijskaartje maar super kwaliteit!!!

Succes!

Joyce

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 23:36