[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:25

hai, ik meld me hier ook maar eens Lachen
Ik ben Jasmijn, zus van madelief & mede-eigenaresse van fuur.
Ik lees al een flink tijdje mee en vond het nu echt eens tijd om mee te praten Haha!
Moie foto's van Wessel! En die maestro die erbij loopt is ook erg knap!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:26

Thanks voor de lieve berichtjes zeg! Ook lief van jou peet Bloos

Ik ben er inmiddels uit. Ben vandaag gaan kijken bij een bont paard, Fireblade. Het is een ruin van 5 jaar, en maarliefst 1.74 m hoog! Wow! Dat was een opstapje zeg haha Clown Maar hij is super lief! Mag hem voor kleine bijdrage rijden. Nu op het moment iedere dag wat natuurlijk heerlijk is Haha! Wel zielig voor de eigenaresse, die heeft nu een bekkenkanteling vandaar. Daarna mag ik hem gewoon 3/4 dagen per week rijden. Hij staat op de manege waar ik 5 jaar heb gelest, in mn eigen woonplaats. Ideaal toch! Wel heel jammer van Jielt, maar heb hier een goed gevoel bij.. Jielt heeft nog genoeg bijrijders dus die vermaakt zich wel met hun denk ik zo..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:27

Hee zusjes in dit topic, leuk hoor welkom hier! En is dat niet moeilijk Furia delen Knipoog haha grapje hoor. Furia ruless. Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:30

Haha, valt wel mee hoor Lachen gaan ook vaak samen, ook net samen geweest. En fuur is gelukkig gek op ons alletwee Lovers

Succes met je nieuwe bijrijdpaard Lachen

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:37

Prinslover, dat is snel zeg. Maar wel heel gaaf zeg. En dat is ook wel lekker dat je nu even elke dag kan. Kunnen jullie lekker wennen aan elkaar. En ik begrijp wat je bedoelt met bijrijders genoeg.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:41

he ilona
wat leuk voor je wel even een paar piccie hier neerzetten he !!!!!!!!
ben erg benieuwd hahaha kwam je erop zonder krukje Haha! of niet ???????

en zusje(kan ff niet op je naam komen Bloos ) welkom hier leuk hoor

en ik zal eind van de week even niet pisten dan zijn we nl. een week naar spanje mss dat ik nog een paar spaanse paarden kan rijden hihihihi anders verleer ik alles mss in een week tijd en dan mis ik mijn eigen scheetje niet zo dat zal wel moeilijk worden hoor een week zonder mijn ventje maar goed hij wordt super verzorgt dus dat zit wl snormaar wat een heimwee zal ik hebben heb al een 10 tal foto`s klaar liggen die mee gaan Verdrietig
dus volgende week niet iedereen zoveel posten anders ben ik nog wel twee weken bezig met lezen pff jullie gaan allemaal zo snel dus hou je ene beetje in hihihi doeiiiiiiiiiiiiiii

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:10

@ Ilona: Mooi dat je nu een ander paardje hebt gevonden. Snel al! En als er geen klik is met Jielt dan is dit het beste zo denk ik.
@ Furia: Hooi, en welkom hier Vork Leuk dat jullie zusjes zijn!
@ Peetisgreat: Veel plezier hier op vakantie dan. En ik beloof niks over niet te veel praten Knipoog En ach, Spanje is ook wel een keer leuk toch? En een week is zo om.. Veel plezier in elk geval!

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:33

Ik wil ook lid worden van de club Knipoog Ik ben Yvonne 34 jaar Slapen en sinds december in het bezit van een friese ruin Tjalko.
Heb nog nooit zo'n fijn en lief paard gehad als nu het is een echt maatje en deze zomer hoop ik hem ook te starten.
Ben eigenlijk benieuwd of alle friezen zo knuffelig zijn in ieder geval hier een foto van ons samen
Afbeelding

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:39

Zo,daar ben ik ook weer eens Clown
Ik heb een prachtig veuletje,een mooi huis en knappe paardjes voorbij zien komen Ja

@Prinslover> Gefeliciteerd met je nieuwe bijrijpaard!
Ik hoop dat je veel plezier met hem gaat krijgen!

@Leonietje> Neem de tijd,dan komt het écht allemaal goed.
Geloof me,ik kan het weten Bloos

@Peetisgreat> Alvast een fijne vakantie.
Even lekker uit de sleur,zal vast fijn worden.

@Zusje van....> Welkom Haha!

Ook welkom voor Vonnie;Tjal ken ik nog en is zeker een knuffel.
Fijn dat je zo blij met hem bent!

En de rest ben ik alweer kwijt Verdrietig

Hier gaat alles z'n gangetje.
Mynke is zo aan het veranderen,zowel lichamelijk als mentaal Haha! erg leuk.
Hier maar weer eens wat fotootjes:
Afbeelding

Afbeelding

En haar lekkere bekkie:
Afbeelding

Wordt tijd dat ze de wei op kan,dan komen er eindelijk eens bewegingsfoto's,hahaha.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:57

Dankje voor alle lieve reacties Bloos Geeft me toch wel weer net een beetje steun. Ik ga het gewoon doen en stoppen met Jielt. Het is niet leuk voor Jielt, maar hoop dat ik gewoon de goede keuze maak zo. Het is een gok, maarja als het niet goed gaat zie ik het dan wel weer.. En Peet voor jou speciaal een foto! Helaas geen barokje, maar hij is wel heel lief! Meet Fireblade:
Afbeelding

Peet trouwens een fijne vakantie, mag ik niet mee in de koffer. Knipoog Ik zie spanje ook best wel zitten hihi Clown

Pipi: Jeetje, die is zeker verander zeg Ja In positieve zin kan je wel zeggen! Goh wat een lekkerding, ze begint ook voller te worden! Ze is echt leuk Pling

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:32

wouw pipi die zie je echt mooier worden !
leuke strandfoto ook (mis het strand pruil)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:10

@Prinslover ,wat een leuk paard. Ik begrijp het heel goed, is misschien niet makkelijk maar nu hoef je als ik het goed begrijp je paard niet meer met 5 andere mensen te delen. Je kon eigenlijk ook geen band met Jielt krijgen als ze nog 5 andere verzorgers heeft.
Je nieuwe plek en paard klinkt allemaal heel leuk, geniet er maar lekker van !

@Pipi , wow wat glimt ze al, Jacolien zit nog in flink in de haren bij haar vergeleken. Mooie dame hoor.

@vonnie en Furia , welkom bij de club. Gezellig.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:30

@femke: fijn dat het beter gaat met maestro! ga zo door!!!!

@prinslover: Wat een leuk paard zeg! Je kan dus blijkbaar ook lekker op het strand rijden? Wat heeeeerlijk!

@pipi: Wat ziet ze er goed uit! ze gaat nu wel heeeel hard de breedte in of zie ik dat verkeerd?

Vonnie: Welkom op het forum!

@peetisgreat: FIjne vakantie! Wel veel foto's maken hoor want foto's zijn we gek op!

Malin: Wat goed dat het steeds beter met Suevo gaat.
@Cloris: Hoe gaat het met Piropo? Al een beetje hersteld van de zandkoliek?

BIj mij gaat alles zijn gangetje. Enno is behoorlijk druk op stal met stijgeren en in de paddocks. Daarom staat hij nu op dubbel voer. Hij krijgt nu extra lucerne, een summerfit koek, extra mais en extra brok en ik probeer elke dag te grazen met hem.
Beetje bij beetje komt hij weer een heeeeel klein beetje aan. Hij wordt wel met de dag chagerijniger. Vooral als we langs een weiland wandelen met merries erin. Dan wordt hij echt zuur en is boos dat hij niet die kant op mag.

Met zijn rug zit ik in een stijgende lijn. Met rijden is hij steeds meer lang laag en rustiger in zijn gangen waardoor hij meer zijn rug kan gaan gebruiken.

30 april gaat hij naar de kliniek. Vind het nog steeds heel heel moeilijk maar ik hoop echt het beste hiermee te doen voor hem.

3 mei of misschien 2 mei al mag ik hem ophalen. Hij gaat de tafel op via de lies. Zucht. Verstandelijk is het beter. Maar ja mijn gevoel.....

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:58

@ Prinslover, ziet er leuk uit! Ik heb altijd wat met bonte Haha!
@redina, succes met de castratie, ik zag ook ontzettend op tegen die van Fuur,
maar alles komt nu op zn pootjes terecht.
heerlijk die rust die hij nu al (!) meer heeft!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:20

@redina ik zal beloven heel wat foto`s te maken dan wel niet van een zwarte hengst maar van deze topper
Afbeelding
die gaat dus wel mee op de achterbank en tsjillert tja lukt niet zo he !!!!

@pipi wat een leuke foto`s van je paardje ziet er mooi uit

@ilona wat een gaaf beest hij lijkt me erg lief en ook leuk dat je nu wat meer kan gaan rijden

en de rest ben ik weer vergeten pffff jammer hoor dat niet terug scrollen .....is daar niks aan te doen trouwens weet niet ioemand hoe het wel kan, of gemaakt worden ofzo Haha!

aan de nieuwe met de fries (naam is ook weg)wat een leuk beestje
wat is de afkomst van je fries en hoe oud is hij ?????

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:43

Hij is echt heel leuk, hij is nog wel jong en kan nog niet super veel met rijden, maar dat is alleen maar leuk Knipoog Dan kan ik lekker lessen met m en zelf ook nieuwe dingen leren. Eigenaresse is ook een topmens! Ja Ben er vanavond weer langs geweest, vond het zo leuk Pling Ook langs Jielt geweest natuurlijk ook met hem ff lekker gereden Lovers

Redina: Ja, zit heel dichtbij het strand, 10 minuutjes, dan kan je ook de duinen in. Echt heel lekker zeg Pling

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:45

Welkom jasmijn en vonnie!

Ilona dat is snel, maar misschien wel beter voor jezelf! Leuk paardje hoor, veel plezier ermee. Ik denk dat je met dit paard ook zeer zeker beter een band op kan bouwen als met Jielt.

Peet veel plezier in Spanje!

Pipi wat ziet ze er waanzinnig lekker uit! Kwijl Echt een mooi friesje!

Eef je hebt PB! Gaat helemaal goed komen, ik beloof het je! Ach gut

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:15

Welkom Furia en Vonnie

Ilona is ook leuker om wat vaker te rijden, en elke dag is lekker om er in te komen en elkaar te leren kennen.
Ben wel jaloers op al die strand foto's van je, wat een ideaale lokatie.

Femke wat een leuke foto's weer, fijn dat het weer lekker met meas gaat

Evelien sterkte straks met enno is wel beter voor hem, dit lijkt me ook niets

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:34

Vonnie: Ook welkom Lachen Je hebt een mooie Fries hoor! Die voetjes Knipoog Wij hebben ook Friezen maar die zijn vrij bang, wel lief, maar verschrikkelijk schrikkerig. Maar mooi dat je goed met jouwe overweg kunt! Lachen
Pipi: Is je Fries drachtig of iets dergelijks? Tong uitsteken Omdat je zegt dat ze aan het veranderen is? Mooi paard in elk geval.
Prinslover: Wat heerlijk dat je zo dicht bij het strand zit. En ik vind het ook een mooi paardje hoor, Fireblade, leuke naam Knipoog Veel plezier ermee! En fijn dat je al zo snel een ander paardje hebt gevonden.
Redina: Het valt uiteindelijk allemaal wel mee, hoor. En ik denk dat je wel een goede keus hebt gemaakt, hoewel ik je paardje niet ken, maar je zult er ongetwijfeld goed over na hebben gedacht en het komt allemaal weer goed hoor! Wij hebben ook een aantal pony's laten castreren en die zijn vrij snel weer opgeknapt, hoor. Sterkte in elk geval!

Verder hebben we gisteren onze Friese hengst verkocht. Er kan nog van de koop afgezien worden als hij na de rontgenonderzoeken niet goed blijkt te zijn, maar dat verwachten we eigenlijk niet. Het is wel moeilijk, maar beter zo. Nu kunnen we meer tijd aan de andere paarden besteden en bovendien zal Jurjen het bij iemand die de volle aandacht aan hem kan besteden fijner hebben. Ik zal binnenkort kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen.
Ik ga nu elke dag even bij het merrieveulen kijken, wandelen, poetsen ed. Maar ze is nog verschrikkelijk bang. Maar dat komt allemaal wel weer goed Lachen
Okee,
Groetjes.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:37

Goeiemorgen!

Heb geprobeerd een beetje bij te blijven lezen, maar erg drukke dagen gehad...
Zal zo snel mogelijk even op zo veel mogelijk proberen te reageren!

Vandaag op schoolreisje naar Duinrell, hoop op mooi weer dus! Cool

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:18

@Peetisgreat: Nog gefeliciteerd met je ventje, hoe oud is hij eigenlijk geworden? Kreeg ie slagroom hahaha Vork Huis ziet er ook heel mooi uit!
En een week naar Spanje, leuk Cool Vind Spanje echt geweldig, ben er helaas nog maar 1 keer geweest Vork Maar een vriendin van mij gaat volgend jaar studeren in Barcelona dus dan heb ik een gratis verblijfplek Vork
@ Spokie79: Jij ook gefeliciteerd, wat hebben een hoop paarden hun verjaardag Haha! Furia ook al bijna Ja
@leonietje: Lekker dat je met die tinker op pad kon!
@kimmie261: Weer super mooie foto's van je super mooie paardjes Ja waar woon je eigenlijk in Duitsland, ben je zelf wel geboren in NL?
@DinkeyGirl: Fijn dat je een lekker weekendje hebt gehad!

En mijn zusje komt blijkbaar ook even meepraten Haha! We zijn trouwens tweeling Vork
@Prinslover: Jammer van Jielt, die was toch ook wel erg knap, maar gelukkig dat je zo snel al weer iets leuks hebt gevonden!
Welkom Vonnie! Gezellig dat je ook mee komt kletsen!
@Pipi: Wauw, wat ziet Mynke er goed uit!
@Redina: Sterkte met de castratie!
@Hunnebun: Fijn dat de hengst zo snel verkocht is naar een goed huisje!
@Nouvel: Veel plezier vandaag, weer is niet zo super mooi (althans hier niet), maar het regent tenminste niet Knipoog

Wie heeft het trouwens wel eens mee gemaakt met een van zn barokkies dat er gewoon een hele streng manen loskwam?
Furia zijn manen vlechten we vaak in, laatste tijd vaak hengstenvlecht. Nou kwamen we gister op stal en toen ik de vlecht losmaakt, kwam er een hele pluk mee! Gewoon ech met haarzakjes en al!
En de manen kwamen heel makkelijk los, niet zo een grote streng maar wel dat er wat los zat.
Zou het met de tijd van het jaar (loslaten van haren) te maken kunnen hebben, dat de manen ook makkelijker los komen en als je het dus in een vlecht hebt het te veel trekt waardoor het er gewoon wordt uitgetrokken?
Wat denken jullie?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:25

Peet, fijne vakantie. Heerlijk naar de zon.

Hunnebun, dat is snel gegaan zeg, die verkoop. Wat vond je van zijn nieuwe baasjes?

Prinslover, wat een leukerd zeg. Heeft echt een vriendelijk koppie.En heerlijk zo aan het strand. Dat zou ik ook wel willen.

Redina, gaat helemaal goedkomen met je ventje hoor. Als ik zo lees hoe hij is, is het voor hem (en voor jou natuurlijk ook) beter dat hij straks geen last meer heeft van die hormonen. Zo voelt hij zich ook niet prettig. Wel moeilijk dat je hem dan een paar dagen daar moet laten.

Furia en Yvonne, welkom.

Pipi, ze is echt heel mooi zeg en wat glimt ze prachtig. Weet je al wanneer je haar in wil gaan (laten) rijden?

Madelief, ik heb wel eens gehoord dat als je vaak en langdurig vlechten maakt, dat het haar verstikt en er inderdaad plukken uit kunnen vallen. Ik vlecht dus niet zo vaak. Wel als het erg warm is of als het waait, Maar dan doe ik een snelle hengstenvlecht voor het rijden en daarna er weer uit. Of als ik de manen heb gewassen een nachtje een hengstenvlecht. Krijgen ze van die mooie gegolfde manen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:34

Hi! Ik lees gewoon lekker mee. Heb 't erg druk. M'n eerste klant van vandaag is te laat. Staat in de file... Volgende komt om 13.00, als ik dat maar ga halen!

Welkom Furia en Vonnie!

Even een vraagje tussendoor, heeft hier iemand al eens online bij Animo ruitersport gekocht? Wat zijn de ervaringen?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:36

Hey Yenneke, balen dat hij te laats is. Heb je wel heel eventjes rust nu.
Wanneer komt X-tremo naar Bleiswijk?

Ik ken Animo niet.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:38

madeleif , kan dat er een streng is blijven hangen maar houd even de kam goed in de gaten , kan schurft of mijt als oorzaak hebben

yenneke -> geen ervaring mee