Super leuk zeg dat kleine spul! Ben benieuwd!Gister was Omega precies 3 weken in Nederland, ik heb een filmpje gemaakt hoe ze het doet en ben echt trots op haar!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Meteen helemaal op zijn plaats daar of niet?

Ze is nog lekker overbouwd enzo
Je merrie lijkt wel palomino, of zie ik dat verkeerd? 
Hij was zo fijn ana de hulpen, zocht zelf mijn hand op en ik kon er zelfs wat meer aan gaan rijden. Wat meer sluiten, beetje heet maken. Terwijl hij eerst echt heeeel 'lui' was. Hij sloot zich af, wilde niet lopen en leek er geen plezier in te hebben. Nu had ik een vrolijk briesend paard onder me die lekker loperig was, goed aan de hulpen en helemaal wat heet werd zonder onwijs veel spanning te krijgen. Mijn doel was eerst om hem weer een blij paard te maken onder het zadel, en dat lijkt te zijn gelukt
xLianneZorro schreef:Jolien, het is een schimmel merrie met een schutkleur, zoals je op het filmpjes ziet vind ze aanraken nog spannend, dus wassen zit er nog niet al. Al kon ik haar gister al los poetsen en overal aanraken! Ik woon in Lemele maar paard staat in Ommen, maar ben opzoek naar een andere stalling.
Ach dat komt wel als ze er klaar voor is 
ik kan naast hem staan en hij gaat wel met zijn neus nog kijken kan ik iets vinden hier, soms nog met een lipje voelen maar dat is het ook. Ik gebruik het voor de dingen die ik leuk vind hem te leren (zoals vrijheidsdressuur) en niet voor standaard gehoorzaamheid dingen zoals het longeren oid. Ik gebruik het wel als hulpmiddel bij de aanleerfase van bijvoorbeeld het voetjes geven. Maar als dat goed bevestigd is zal hij het daarvoor ook niet meer krijgen (bij vrijheidsdressuur wel, maar in mindere maten dan bij het aanleren natuurlijk). De hoefsmid zat er namelijk weer aan te komen en vorige keer (eerste keer bij mij) was een drama voora achter waar toen uiteindelijk de praam aan te pas moest komen. Hij is gisteren geweest en de hoefsmid wist niet wat ie meemaakte haha. Hij is nog jong en test wat grenzen, hij komt er vanzelf achter dat het geen nut heeft

Fijn dat ie het zo goed oppakt! Hoop dat de mijne dat ook zo doet haha.
En wat hebben we weer heerlijk gewerkt. Waar ik eerst met een in zichzelf gekeerd paard werkte, die het liefst stil ging staan en zich af sloot, rijd ik nu rond met een fris briezend paard die graag werkt en 'open' blijft. Dat is echt genieten. Ik beloon hem wel eens door hem te laten stilstaan. eerst kon ik zo heel lang blijven staan, hield ie zn adem wat vast, bleef ie wat gespannen. Nu Knabbelt hij lekker, zucht goed, en begint zelfs uit zichzelf weer verder te lopen, iets wat ie eerder nooit deed. Kleine dingen, maar heel doorslaggevend voor zijn mood. Hij loopt nu ook gewoon met me mee, niet meer zo terughoudend. 

Azmay schreef:Brave puppy, gave hoofdstellen en hele mooie rijfotos allebei hierboven, moet ik eigenlijk ook weer eens laten maken (al kunnen mijn skills bij lange na niet aan jullie tippen).
ik heb geplakt in mijn zadel op deze foto's omdat hij opgejaagd werd haha! Geen skills bij! En al was dat zo! Als je maar plezier hebt
Esther_r20 schreef:Ik heb ze liever in de 6e versnelling dan in de staak modus. Heerlijk hoor. Dat tempo komt vanzelf

KellyR schreef:Wat een gave foto's TessJazz, mega knapperd!
Stiekem nog wel een spijt dat ik niet door heb gezocht naar een valk maar goed.. Heel blij met mijn bruine monster
Fijn Azmay, hoe gaat het nu met Kim?