Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:21

Ik heb hier volgens mij helemaal geen onweer gezien/gehoord. Gelukkig! :)) Super leuk zeg dat kleine spul! Ben benieuwd!

Gister was Omega precies 3 weken in Nederland, ik heb een filmpje gemaakt hoe ze het doet en ben echt trots op haar!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:47

Vreselijk topic dit, kijk elke keer als er gereageerd is en geniet van de fotos maar tegen de tijd dat ik denk te gaan reageren zijn er zoveel dingen geplaatst dat ik niet meer "even" een post kan maken :+

Super lief koppie heeft hij Joolien, gaat zo te zien goed samen ;)
Mega gaaf beest TessJazz, helemaal mijn type en een droomkleur <3 Meteen helemaal op zijn plaats daar of niet?
Wat een enorm gave strandfotos, veel te ver voor mij maar geniet altijd wel mee van de fotos.
Succes met je zoektocht Faya, heb zelf geen idee helaas.
Wat een puppy MvdMullen, wakker hoofdje. Wanneer komt ze?
Lekker bezig aurelia, ben een beetje jaloers op je liggen enzo O:)
Wat een groot oog Moppiefilou, mooi hoor, knap beest.
Spannend Zsazsa, ben benieuwd naar de kleine. Hopelijk dit jaar een pak meer geluk.
Leuk Liannezorro, lekker op het gemak. Gaat al goed vooruit zo te zien.

Nou ik ben weer een beetje bij.
Paardjes gaan super, gaan braaf mee en zelfs situaties die ik spannend vind handelen ze pima op buitenrit. Ben misschien wel mijn wei kwijt, dus als ik echt flink pech heb komt Kim alsnog te koop.
Mijn vriend is gisteren begonnen met hardlopen met Diva samen. Hij wil gaan horseboarden en moet dan toch wat met haar gaan doen om dat te kunnen natuurlijk :Y)

Afbeelding

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:29

Ja idem, en dan voel ik me schuldig als ik niet iedereen even een reactie geef vanuit het idee "iedereen wil toch wel graag even een reactie, kan niet zomaar zélf reageren als ik geen reactie bij anderen geef" en dan laat ik het maar want er is geen beginnen aan! x)

Diva doet het goed. Mooie galopsprong laat ze zien op de foto. Geloof dat je vriend er zijn handen wel aan vol had.

Zsazsa, benieuwd welke beebjes er daar komen uit gerold. Je post ze hier toch hé?
TessJazz: mooie nieuwe aanwinst. Ga je vast veel plezier aan hebben. Mooi kleurtje heeft 'ie!
LianneZorro: Om drie weken in het land te zijn heeft ze al veel vertrouwen en rust gevonden. Genieten!
Mvdmullen: Ik zag haar via facebook denk ik ook al passeren. Ik denk dat er veel mensen in de spaanse paarden groepen zitten die ook hier in de groep zitten. Mooie aanwinst!
Faya: Je zoekt specifiek een ruin? Ik weet niet wat je budget is maar ze hebben enkele kanjers bij de Woeste Hoeve staan. Wel allemaal hengsten en wellicht wel mooi aan de prijs ook. Verder ben ik zelf meer into merries dus weet voornamelijk merries staan, en dan vaak nog jonge dames. Ik hou mijn ogen en oren open voor je! ;)
Joolien: Heb je zijn volledige stamboeknaam? Ik wil wel even zoeken voor je als je de volledige stamboeknaam geeft. Er zijn ontzettend veel Romero's geboren. ;)

Aan alle rest: het zal voor de volgende keer zijn.

Hier is alles prima met Sollie. Onze weide hier is bijna afgewerkt dus ze kan bijna komen. Het is nog onzeker welke dame mee zal verhuizen naar hier, er komt een van de fokmerries van een vriendin bij te staan. Degene die zou komen staat te koop, anders zal het een ander dametje worden. Alleen wil ik haar niet hebben staan.

Maartje_M

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:42

Wat een knapperds zijn er weer bij zeg! Ik ga mijn best doen vanaf nu ook bij te blijven haha. Hier staan ze sinds vandaag aan huis, ik ben zo aan het genieten!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:58

Esther wat een gaaf dier! Vind vooral die 2e foto heel veel kracht uitstralen. Heerlijk <3
Waar sta je met hem? Ik kom van oorsprong uit Heemskerk :P

Faya interessante zoektocht, moet te doen zijn toch? Misschien in Spanje/Portugal gana kijken?

Mooie merrie had je hiervoor. Wat is er met haar gebeurd?

MvdMullen gefeliciteerd met je aankoop :D Ze is nog lekker overbouwd enzo :P

Aurelia, leuk filmpje om te zien. Wel valt me erg op dat ze ontzettend op het voedsel gefocust is. Dat is voor mij een reden om niet op deze manier te werken. Jammer ,want verder doen jullie het onwijs leuk, en ik vind het liggen heel bijzonder om te zien. Hoe heb je haar dat geleerd?

Moppiefilou mooi dier zeg!

Lianne, waar woon jij in Overijssel? :) Je merrie lijkt wel palomino, of zie ik dat verkeerd?

Azmay wat leuk, dat is nog een leuke manier om de hond ehhh paard uit te laten :')

Maarte lekker dat ze aan huis staan! Gras ziet er goed uit.

Zo ik ben weer bij. Vorige week heb ik gereden met zadel, maar kan niet helemaal lekker hierop zitten, krijg oa last van mn rug en zit wat ontstabiel, dus vandaag maar weer de bbp gepakt. Ook reed ik al even bitloos, omdat hij met bit wat stressig leek. Eerst kingekruist geprobeerd, maar daar werd ie sterk op, toen kaptoom, ging al beter maar hij wilde nog niet lekker nageven. En vandaag dus met sidepull. Wauw, wat had ik een geweldig paard onder me! Genieten was het, ik heb 35 min gereden en 35 min zitten glimlachen :D Hij was zo fijn ana de hulpen, zocht zelf mijn hand op en ik kon er zelfs wat meer aan gaan rijden. Wat meer sluiten, beetje heet maken. Terwijl hij eerst echt heeeel 'lui' was. Hij sloot zich af, wilde niet lopen en leek er geen plezier in te hebben. Nu had ik een vrolijk briesend paard onder me die lekker loperig was, goed aan de hulpen en helemaal wat heet werd zonder onwijs veel spanning te krijgen. Mijn doel was eerst om hem weer een blij paard te maken onder het zadel, en dat lijkt te zijn gelukt *\o/*
Eerder wilde hij ook moeilijk mee lopen, ging vaak stil staan of aan de teugels zitten knagen, nu liep hij open en normaal mee. Niet meer afsluiten, niet meer stil staan. Ik ben echt blij voor dat paard dat ie wat beter in zijn vel lijkt te zitten :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:41

Jolien, het is een schimmel merrie met een schutkleur :Y) , zoals je op het filmpjes ziet vind ze aanraken nog spannend, dus wassen zit er nog niet al. Al kon ik haar gister al los poetsen en overal aanraken! Ik woon in Lemele maar paard staat in Ommen, maar ben opzoek naar een andere stalling.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:47

@Jolien we staan bij stal de Ruijter (verderop in de straat van manege Heemskerk)
En idd het is een macho. Hij is zelf niet zo groot met zn 1.57 maar zijn ego is minimaal 1.80 hihi

Gave paarden komen er weer voorbij. Zo leuk om alle verschillen maar ook overeenkomsten binnen de PRE te zien

Ik ga mn best doen om wat activer mee te doen. Toch wel heel leuk zo samen genieten van onze Spanjaarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:05

xLianneZorro schreef:
Jolien, het is een schimmel merrie met een schutkleur :Y) , zoals je op het filmpjes ziet vind ze aanraken nog spannend, dus wassen zit er nog niet al. Al kon ik haar gister al los poetsen en overal aanraken! Ik woon in Lemele maar paard staat in Ommen, maar ben opzoek naar een andere stalling.

Haha dus toch viezigheid :P Ach dat komt wel als ze er klaar voor is :)

@Esther, stal de Ruijter ken ik wel ja. Ik stond zelf vlakbij, namelijk bij stal Kuijs. :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:32

Wat fijn Jolien!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:22

Lianne, wat doet ze het al super goed!!

Azamay, super tof dat je vriend dat wilt gaan doen haha.

Maartje, owww wat lekker zeg! Lijkt me heeeerlijk.

Joolien, hij is gefocust op eten. Echter toen ik hem net had zat hij non-stop aan je jas, handen,broek te bijten, letterlijk bijten. Sinds ik met clickertraining ben begonnen is dit over :) ik kan naast hem staan en hij gaat wel met zijn neus nog kijken kan ik iets vinden hier, soms nog met een lipje voelen maar dat is het ook. Ik gebruik het voor de dingen die ik leuk vind hem te leren (zoals vrijheidsdressuur) en niet voor standaard gehoorzaamheid dingen zoals het longeren oid. Ik gebruik het wel als hulpmiddel bij de aanleerfase van bijvoorbeeld het voetjes geven. Maar als dat goed bevestigd is zal hij het daarvoor ook niet meer krijgen (bij vrijheidsdressuur wel, maar in mindere maten dan bij het aanleren natuurlijk). De hoefsmid zat er namelijk weer aan te komen en vorige keer (eerste keer bij mij) was een drama voora achter waar toen uiteindelijk de praam aan te pas moest komen. Hij is gisteren geweest en de hoefsmid wist niet wat ie meemaakte haha. Hij is nog jong en test wat grenzen, hij komt er vanzelf achter dat het geen nut heeft :)
Liggen is gewoon vanuit het rollen in de bak geleerd, eigenlijk heel simpel als je een paard hebt dat graag rolt.

Grappig wat een optoming kan doen he, super dat het zo fijn ging!

Vandaag voor het eerst een zadel op gehad. Hij was super braaf! In het begin wat spannend, maar toen die lag was het prima. Geen bokkensprongen of rare dingen gehad. Gewoon zoals ie altijd is eigenlijk haha, gewoon op de ronde te sturen, tempowisselingen, en weer naar binnen als ik het vraag, relaxed achter me aan lopen.
Ook nog met de zweetbladen geklapperd dat was iets spannender ging hij wel een beetje stappen maar later was dat ook weer goed. :’)
Afbeelding

Afbeelding

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:29

Knap zeg!! :)) Fijn dat ie het zo goed oppakt! Hoop dat de mijne dat ook zo doet haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:06

Aurelia, dan ziet dat er toch anders uit op t filmpje. Want hij lijkt de hle tijd de snuffelen en te doen. Maar fijn dat ie het zo goed oppakt. Vooral met t zadel ook. Hij oog mooi relaxed.

Vandaag weer gereden, ik had goede zin na gisteren :D En wat hebben we weer heerlijk gewerkt. Waar ik eerst met een in zichzelf gekeerd paard werkte, die het liefst stil ging staan en zich af sloot, rijd ik nu rond met een fris briezend paard die graag werkt en 'open' blijft. Dat is echt genieten. Ik beloon hem wel eens door hem te laten stilstaan. eerst kon ik zo heel lang blijven staan, hield ie zn adem wat vast, bleef ie wat gespannen. Nu Knabbelt hij lekker, zucht goed, en begint zelfs uit zichzelf weer verder te lopen, iets wat ie eerder nooit deed. Kleine dingen, maar heel doorslaggevend voor zijn mood. Hij loopt nu ook gewoon met me mee, niet meer zo terughoudend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:10

Ik ben zo blij voor je dat je nu je eigen dantes hebt Joolien (ja, zo noem ik het maar even, haha!) super super leuk en wat fijn dat je er zo van kan genieten :D

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:47

Aurelia, wat ontzettend fijn dat het zadel zo goed ging! Hij ziet er ook super relaxed uit op de foto's, totaal geen gespannen lichaamshouding :)

Joolien, wat een knapperd! Heeft er ook een ontzettend lief hoofdje op staan. En natuurlijk ook heel erg fijn dat de optoming zo'n verschil maakt. Sommigen reageren inderdaad veel fijner op druk op een andere plek dan de mond.

Die van mij heeft een nieuw hoofdstel gekregen, maar ze had niet heel erg veel zin om model te staan :')
Afbeelding

Ook zijn ze bij ons de longeercirkel aan het vernieuwen, dus overal rode lintjes, gratis schriktraining haha!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:37

Gaaf hoofdstel! Past zo mooi bij die spaanse koppies

Jolien, fijn dat het zo lekker gaat. Het lijkt me een heel fijn paard als hij eenmaal alles weer gwwend is

En bij aurelia worden kleine paardjes groot. Top dat hij het zo goed oppakt. Bomproof straks

Hier zondag clinic gehad. Het was erg warm en zelf totaal niet fit, maar Emboscado heeft me niet laten zitten
Afbeelding

Afbeelding

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:39

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat een leuke foto's komen er allemaal langs! Knappe paarden!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:42

Brave puppy, gave hoofdstellen en hele mooie rijfotos allebei hierboven, moet ik eigenlijk ook weer eens laten maken (al kunnen mijn skills bij lange na niet aan jullie tippen).

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:41

Azmay schreef:
Brave puppy, gave hoofdstellen en hele mooie rijfotos allebei hierboven, moet ik eigenlijk ook weer eens laten maken (al kunnen mijn skills bij lange na niet aan jullie tippen).

Nou :') ik heb geplakt in mijn zadel op deze foto's omdat hij opgejaagd werd haha! Geen skills bij! En al was dat zo! Als je maar plezier hebt :)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:49

Knappe peirdjes allemaal. Ik hou van de beweging van Emboscado, daar zit ook wat in zeg.

Maandag komen de meisjes naar huis! Solea neemt een kameraadje mee van mijn vriendin haar fokkerij. Ik ben superbenieuwd en ik kijk er zo naar uit. Een droom die uitkomt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:23

Spannend neile!

De eerste galopfoto van mij en Diva, hebben een keer of 5 gegaloppeerd inmiddels denk ik.
Ik hang voorover omdat ik het nodig vond mid-galop een aai te geven :')
Afbeelding
Ze was nogal onstuimig maar blijft veilig voelen :D

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:48

Ik heb ze liever in de 6e versnelling dan in de staak modus. Heerlijk hoor. Dat tempo komt vanzelf

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:17

Esther_r20 schreef:
Ik heb ze liever in de 6e versnelling dan in de staak modus. Heerlijk hoor. Dat tempo komt vanzelf

Tempo valt mee, ze stuitert alleen nogal :+

Staken doen ze niet maar ze kijken wel uitgebreid als er iets eng is. Diva gaat er wel uit zichzelf op af als het stil staat dat vind ik super dapper :Y)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:54

Wat een gave foto's TessJazz, mega knapperd!
Stiekem nog wel een spijt dat ik niet door heb gezocht naar een valk maar goed.. Heel blij met mijn bruine monster :D

Fijn Azmay, hoe gaat het nu met Kim?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:57

KellyR schreef:
Wat een gave foto's TessJazz, mega knapperd!
Stiekem nog wel een spijt dat ik niet door heb gezocht naar een valk maar goed.. Heel blij met mijn bruine monster :D

Fijn Azmay, hoe gaat het nu met Kim?

Ik ook al :')
Misschien dat ik nog ooit een valk veulentje probeer te fokken oid :+

Kim doet het op zich super, heeft een beetje een gevoelige rug ik denk dat het door het scheef slijten komt maar ze staat er nu weer netjes op. Heb de vorige keer echt een prutser van een smid erbij gehad helaas. Heb wel besloten dat als ik tegen het goede baasje aan loop ze inderdaad weg mag.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:13

Azmay, als je Seductor of de nieuwe hengst van Jorina Aerents gebruikt heb je zeker een valkje!
Ik heb een lijstje gemaakt met hengsten.
Mijn eerste merrie is in ieder 2 weken geleden gedekt door Lebrijano de Flora van Cyrina. Calida moet nog 2 weken van Solano. Mocht daar iets heel gaafs uitkomen dek ik die terug met hem. En dan eventueel nog een derde merrie.

Diva ziet er iig goed uit, is ze nu al Apta trouwens?