Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:32

Heeft iemand van jullie toevallig een foto of ervaring met het scheren van een fries? Wij gaan het nu als nog doen. Merk gewoon dat hij er veel te veel last van heeft, met name op wedstrijd, in een binnenbak. Wij rijden natuurlijk altijd buiten en hij zweet heel snel.
Hopelijk ziet het er een beetje uit, de sokken laten jullie neem ik aan ook gewoon zitten? En wat doen jullie met het hoofd?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:42

Afbeelding
Femme is helemaal geschoren, inclusief hoofd. Ik vind het persoonlijk iets minder mooi, omdat ZE zo grijs lijkt nu. Maar praktisch is het wel ZE is niet nat als ZE aan het werk is en ZE is niet extreem heet met rijden gelukkig.
Kijk dus wel even uit mbt scheren van neusharen en oren!! Vind mij mag dat echt wettelijk niet meer.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:54

Douwe was gewoon zwart na het scheren. Ik heb zn hoofd tot zn jukbeenderen gedaan. Plaats van overgaan naar sok met haren mee en je ziet er niets van. Veel succes!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:57

Oh is Femme een merrie? ;)
Ik vind het nooit zo mooi, helemaal geschoren. Bij ons worden ze sowieso niet geschoren. Maar je ziet het steeds meer en het is ook inderdaad wel een stuk makkelijker.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:59

Suus op deze foto lijkt je zadel wel heel dicht op de schouder/nek te liggen was je dat al opgevallen?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:18

Aah thanks voor de snelle reacties en foto. Ik vind het ook wel jammer dat hij dan grijs wordt, maar helaas is het zo ook geen optie om hem met die dikke vacht te laten lopen. En het groeit vanzelf weer aan.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:23

Ze worden meestal grijs Door veel huidvet. Ik heb douwe na het scheren met een natte spons met detol afgenomen en hij was zwart misschien helpt het ook bij jou

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:29

Laura1982 schreef:
Suus op deze foto lijkt je zadel wel heel dicht op de schouder/nek te liggen was je dat al opgevallen?

Klopt, het viel mij ook op. Ik zie ook dat ik hierdoor wat teveel in stoelzit kom te zitten. Tijdens het proefrijden lag hij nog meer naar voren en voor mijn idee had ik hem al een stuk verder naar achteren gelegd.. Maar morgen nog eens goed naar kijken. Nu scheelt het ook wel dat ze nog zeker 50 kilo moet afvallen.. Mevrouw is aardig rond :o

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:36

Hahah suus dat komt vast goed. Ik wil die 50 kilo wel hebben voor douwe. Die mag wel iets gaan uitzwaren.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:43

Oh echt?? Pfff ik hoop dat het gaat lukken. Nu kreeg ZE ook wel heul veel te eten bij de vorige eigenaar én stond ZE de hele dag binnen. Hier hele dag op wei/paddock en alleen biks en hooi..

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:58

hier verschilt het heel erg per keer wat voor kleur ze krijgen als ze geschoren zijn, ik scheer het hoofd wel altijd mee. Een van de friezen hier is anderhalve week geleden opnieuw geschoren en deze is nu een soort van taupe geworden :=

Ik ga mijn merrie van de week weer scheren, ze heeft toch best weer een teddy vachtje gekregen dus merk dat ze er weer last van krijgt.

@Laura1982 dat ga ik zeker eens uitproberen! Kijken of ze daardoor ook mooi zwart blijft.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:03

Mijn bruine werd altijd grijzig met een aalstreep. Heel bijzonder aangezien hij echt donker bruin was van zichzelf

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:17

Hier word ze eerst grijzig maar na een week alweer donkerder mooi is anders maar wel fijner voor haar, de mijne is geschoren tot overgang ze heeft nog der uggs aan

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:30

Hihi denkt in plaatjes :D

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:50

Heb helaas geen goede foto heb het zelf niet verzonnen een meisje die voorbij liep zei het tegen der moeder vond het zo grappig

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:53

prutsmuts bij de eerste keer scheren bleef ze vrij zwart.
De tweede keer (hebben we ook nog nooit eerder hoeven doen) werd ze hartstikke bruin grijs. Niets met huidvet te maken. Heb haar helemaal gewasen daarna..

Vandaag weer wedstrijd gehad! Eerste proef ging niet zo goed, teveel wissels, stout, uitgestrekte draf werd galop, dus ik heb afgegroet. Uiteindelijk viel het nog mee...
Tweede proef ging beter!! En eindelijk weer eens met winst thuisgekomen en zelfs ook nog een eerste prijs (van 3 combinaties totaal, maar eerste prijs is eerste prijs of niet dan?!)..

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:55

wauw, wat goed Sanet! Knap dat je je weer kunt herpakken na zo'n eerste proef. Van harte iig met je prijs en winst!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:06

Jazeker sanet 1e is 1e ongeacht hoeveel deelnemers.

Hier heel fijn in de zon gereden. Wil thuis al meer mijn hand volgen richting halsstrekken. Nu op wedstrijd nog. Daarna lekker rondje buiten gestapt life is good!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:12

Gefeliciteerd met je winst Sanet :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:12

Gefeliciteerd Sanet!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:03

Ik zag het op fb Janet! Top, gefeliciteerd! En Jenny was al helemaal trots hihi :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:05

Jaaa, als de juf trots is, dan is dat zo mogelijk nog veel gaver!

Ik ben nu je film aan het bekijken Ilsemarie :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:13

Je kan echt heel trots zijn Sanet! Super gedaan en zolang je niet de enige start in een klasse bent is een 1e prijs gewoon een geweldige verdiende 1e prijs!! +:)+

ooeeh leuk! *\o/*

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:17

Nog even oefenen soms Ilsemarie dat doorzitten niet gelijk is aan galop, of wou je de tweede proef eerste galop al zo vroeg aanspringen?
Verder ziet het er netjes uit hoor! Ronde voltes (niet over de hoefslag) netjes op de letters.
Wel wat woestig met aanspringen soms he... Vrees dat dat er nooit meer uitgaat als ik dat op mijn eigen ervaringen mag baseren :p

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:57

Mis ik nou ergens een filmpje? Ik heb hem niet zien staan...
Ik geeft B ruiters heel vaak de tip om eens vaker wat stukjes te gaan doorzitten.
Bij heel veel B-combinaties geeft het doorzitten direct spanning omdat dat alleen voor het aangalopperen gedaan wordt, ook in de training.
Gewoon regelmatig een keer een stukje gaan doorzitten en daarna heel wat anders gaan doen ipv galopperen. :)