[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:20

nee, dat plekkie is voor mij. ach langs de weg een stukje verderop is plek zat

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:28

Ja, leuk! Wil ik ook mee :D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:28

Frankiej : genoeg plekjes haha.
Als jullie strandritje gaan maken gaa ik ook gezellig mee :) Goed? Hihi

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:42

Bij ons zijn er 2 plekken, dus er kunnen er 2 mee. :+ Ik laat me niet thuis neerzetten als oppas... Dus dan ben ik er ook bij! Kijken wie er Sam allemaal bij kunnen houden... :D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:53

hihi gelijk heb je anouk ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:41

Jullie hebben het over een strandrit en weet je wat ik vandaag voor het eerst gedaan heb: Een hele super fijne eerste strandrit *\o/*

Ik vond het vandaag wel een mooie dag voor de eerste keer strand onder het zadel :). Simone zat in een dip dus om dr op te vrolijken dacht ik laten we gewoon een lekkere strandrit gaan maken. Het weer was echt gewoon perfect vandaag en toen we op strand kwamen was dat ook perfect :), laag water en een leuk zwinnetje om doorheen te lopen (wat vooral Shaggy erg leuk vond, die liep heerlijk te plonzen met zijn oortjes naar voren! Vymar vond het wat minder :P). Shaggy was ook echt super braaf, was echt genieten :). We hebben er een lekker relaxed stapritje van gemaakt en het was zeer geslaagd. Zelfs toen we op strand een beetje een aparte tegenligger kregen (een tractor met aanhangwagen die in voltempo langs scheurde) bleven ze gewoon rustig. We moesten ook nog de hele weg de stalhond in de gaten houden, want die had besloten met ons mee te gaan... Gelukkig is dat ook allemaal goed gegaan, al vond ik het doodeng toen we de weg weer moesten oversteken... De volgende keer sluit ik eerst die hond op in het kennel voordat ik weg ga :).

Maar goed het was gewoon een heeeerlijke eerste strandrit +:)+

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:02

leuk paardje esther...ziet er leuk uit!! en wat heerlijk van je strandrit!!
wanda: super van ej zoontje dat hij zn B heeft gehaald!!
benthe: die loopt lekker zo te zien wouwie!!

Nou ben ik dus ook weer eventjes, gisteravond lekker even half uurtje getraint zonder zadel, heerlijk, hij ging zelfs lekker wijken, en aangalopperen ging fijn was helemaal tevreden!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:46

Dankje :). Fijn dat het rijden bij jou ook zo lekker ging!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:44

goed bezig esther!! lekker hoor.

sam bijhouden?? nou neem maar van mij aan dat dat niemand gaat lukken.

michelle: hoe ist met jou?

bah, zit hier met een pijnlijk bakkes. vanmiddag een achterste onderkies getrokken. dat ding zat me vast zeg. hij is er in een half uur en in 3 delen uitgehaald. trekken deed geen zeer, behalve een verkrampende kaak en nek door het tegenwicht geven. nu pas is de verdoving (4 spuitjes) uitgewerkt. ben maar aan de finimal gegaan

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:30

Esther: Klinkt geweldig leuk joh! Ik wil ook een strand in de buurt. Voor traktors zou ik niet zo bang zijn daar. Ruimte zat! ;) Wel lekker dat Shaggy er zo relaxed op reageerde! En idd, alleen een paard in de gaten houden en genieten is leuker dan ook nog constant een hond moeten bijhouden... De hond zal het wel fantastisch hebben gevonden!

Carmen: Klinkt goed joh! De mijne is één keer zonder zadel gereden door Frank, maar dat vond Sam heel raar. Zijn rug leent zich er ook niet zo voor.

Frankie... Ik merk het beterschap. ;)

Michelle: Reken maar dat ik deze keer mee gaat!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:45

Hahahahaha de hond vond het inderdaad fantastisch :). Was ook wel blij dat ze goed luisterde en dat ze ook weer veilig thuis gekomen is :). Ze was daarna wel bekaf :P. Lag heeerlijk op schoot te slapen... Het is een heel energiek hondje, maar dr wordt bijna nooit wat mee gedaan. Alleen Simone en ik gaan nog wel eens met haar wandelen en met de bal spelen enz. Dus ja dat ze nu zo meegaat is ook wel te verwachten :P.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:50

Mijn Idéfixje en haar broer Iwan zijn een keer meegeweest naar de Drunense Duinen en toen zijn we verdwaald. Uren hebben we gewandeld. Frank en ik waren stuk en de hondjes ook. Iwan was altijd actief, maar die heeft me eenmaal thuis liggen ronken! Haha, onbeschrijflijk gewoon! Daarna zijn we wel alert gebleven. Verdwalen in de Duinen doen we nu alleen nog met een paard onder de kont, dan hoeven we het zelf niet te lopen!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:57

evdpanne genoten van de strandrit.

Beterschap met je bekkie, Frank :(:) Dat is echt rotpijn.

Anouk, idd een beter idee om door de duinen te dwalen op de rug van een paard :D

Wij zijn vanmiddag maar met Flan naar het bos gegaan.. ff de zinnen proberen te verzetten. Ze vond t heerlijk om daar rond te struinen. Lem ook, die heeft lekker met takken gesjouwd en gegraven.
Afbeelding

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 02:33

naar welke bossen ga je marielle?

ja mooie tijd om te bokken, ik weet het. maar werd wakker van de pijn en wacht nu ff tot de para z'n werk weer doet haha

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 03:46

ah, ik heb het later Frank, sorry ;)
Jellie, lekker ff door het bos heen..

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:07

Frank wij gaan altijd naar surrae bij Oosterhout. Daar mag Lemmy ook loslopen. Flan kan alleen nog maar stappen ohz dus we struinen dan lekker een goed uur rond, hard gaat ze ook niet maar genieten doet ze wel.
Ik hoop dat je pijn wat gezakt is..

Soeske, jij was ook op een mooi tijdstip aan het bokken.

Ik ga straks even winkelen met Jan in t Alexandrium in Rotterdam. Heb over een week een beurs voor mijn werk, daar moet ik ook staan. Heb niet veel geschikte kleding dus mss kan ik nog wat in de uitverkoop scoren.

Fijne dag!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:56

Frank : Gaat goed hoor :) en met jou?

Anouk : jaa gewoon meegaan! Deze x erop staan dat je mee mag en geen oppas hoef te spelen hihi.

Zal wel leuk zijn, gezellig met zijn alle!

xx

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:58

Oee frank ik zie nu dat je pijn heb in je kaak, jeetje heb je geen goeie pijnstillers meegekregen? Hoop dat de pijn snel over is !

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:34

Jellie, ja, was net klaar met werken

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:01

frank...balen van de pijn in je kaak joh, dan slaap je inderdaad verrot...
anouk....ik ben eigenlijk gelijk vanaf dat peer onder het zadel was, zodra de draf redelijk ging er zonder zadel op gegaan, doe ook altijd als ik hem van het land haal erop springen en dan lekker in en handgalopje terug naar stal, heerlijk toch!!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:32

Leuk jullie gaan een mooie strandrit plannen! leuk intiatief! Foto's verplicht! vind ik dan wel, ik zal dr vast niet bij kunnen zijn hoewel,... ik kom weer NL onveilig maken,...
evdpanne al geweest
en
jellie Goed zo lekker met Flan het bos in geweest!

Gisteren hebben we samen omdat we toch op de route erlangs kwamen 'de schoonfamilie van de zus van' opgezocht en uiteraard kwamen er andere mensen aankloppen om te kijken wie wij dan wel waren en het gesprek kwam op paarden. Met vrouwen, eigenlijk wel bijzonder dat 1 ervan interesse had!
Het paardje van de buurvrouw was nogal mager geworden en wilde niet meer aankomen terwijl ze wel genoeg -onbeperkt hooi gaven, of wij eens wilden komen kijken.
Onderweg gaf ik Abderrahim de hele lijst van instructies die met de mensen moest doornemen. Wormkuur laten doen, zal vast ook gratis zijn aldaar in dat plaatsje. Hoeveel water drinkt het paard? Wat voor voerpatroon?
Het bleek dat het paardje ooit voor een feest naar een ander dorp was geweest en sindien was afgevallen.
Het paard blijkt het enige paard in het dorp te zijn, voor de rest muilezels en ezels. Hij bleek maar 12 liter per dag te drinken en n kwaliteit van 'hooi' te moeten eten dat aan dromedarissen wordt gegeven en voor de rest dadels en toch zo nu en dan in de boomgaard groen gras.
Het ging door mijn hoofd dat het paardje dat overigens erg levendig overkwam, een traanoog had en enorme afgeschuurde plekken van de trekbanden voor ploeg en kar enorm eenzaam moest zijn.
We hebben alle instructies doorgegeven, een compliment gegeven over de behuizing en hoe leuk het paardje wel niet is en hopen maar dat er een verandering gaat komen. Over een dag of 10 gaan we weer kijken. Het zou mooi zijn wanneer we een goede maar simpele daad hebben verricht,...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:57

Jellie: Dat ziet er heel goed uit! GAAF! Mooi plaatje zo met dat licht achter je.

Michelle: Frank teert op de finimal.

Carmen: Voor mij en Sam was dat niet mogelijk. Sam is beleerd door iemand anders, want ik had een kinderwens op dat moment en ik vond mezelf niet ervaren genoeg om Sam zelf te beleren. Daarna was ik zwanger en nam ik het risico niet. :o Ik heb Sam nog gereden tot ik 20 weken zwanger was trouwens. Mss van de zomer eens proberen. Sam zijn rug blijkt gevoelig te zijn, dus mss dat ik het dan probeer, als zijn rug beter is. We hebben samen nogal een verleden met op en afstijgen, dus er zal wat moed voor nodig zijn van mijn kant. :+

Wenda: Ja, dan hebben onze paarden het hier luxe hè? Hier is de dierenbescherming zelfs bezig mensen bewust te maken van het paard als kuddedier. En als ze alleen staan, zetten ze er vaak een geit bij. Het zou mee kunnen spelen dat het beestje zich eenzaam voelt en idd wat een leven voor zo'n beestje dat het als enige paard alle dorpstaken mag uitvoeren! Hopelijk waarderen ze het zodanig, dat het paardje een nog lang, gezond en tevreden leven heeft.

Nou leuk akkefietje:
Sam had vandaag de schrik van zijn leven. Hij was fris met rijden en ook nog buiten rijden. Gaat mijn schoonpa volledig onaangekondigd zijn welsh uit de stal halen. Volgens mij om zijn jonge pony's mee te kunnen nemen. Dat zijn hengsten en die lopen allicht achter een merrie aan natuurlijk. Die welsh loopt op ijzers en dat klonk best apart. Sam raakte volledig van lotje getikt! Ik had geen paard meer maar een stuiterbal! Het zadel is wel goedgekeurd, ik ben er deze keer probleemloos op blijven zitten.

Sabrina heeft vandaag weer 'echt' zelf gereden op Prince! Ging best leuk weer, na wat aandringen van papa. Ze heeft uitbundig los gedraafd!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:16

ik moest van shannon doorgeven dat ze graag de uitdaging met sam aangaat

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:54

Heey
Esther : Heerlijk zeg, super dat shaggy zo braaf was :D.
Jellie : Mooie foto :D. Heerlijk zon bosrit :).
Frank beterschap :(:).
Idefix: Super dat sabrina weer los gereden heeft :D

Met Shaddy gaat het goed :D. Ze heeft vandaag voor het eerst in de bak gerolt :D :DEn vies dat ze was :P. ( ze durfde eerst nooit te rollen omdat ze steeds opgejaagd werd).

Ik voel me weer goed beroerd :(. Heb weer knallende hoofdpijn :(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:30

Mies_Apollo schreef:
ik moest van shannon doorgeven dat ze graag de uitdaging met sam aangaat

Zo! Dan vrees ik dat ik even Sam uit moet lenen, want Frank heeft hierin meer lef dan ik! :D Maar Sam kan heel hard...

Angela: Ja, ze was weer groots op zichzelf. Ze werd helemaal fanatiek toen er een meneer kwam om een pony te halen. Ze was er echt even van overtuigd dat het om haar poown ging, maar het ging om 2 jaarligen van opa... haha. Zondergekheid ze vond het gewoon heel leuk.
Het ging zelfs goed om samen met mij te rijden. Prince wil nog wel eens aan de kont van een ander hangen als een manegepony. Maar deze keer kwam ie daar niet mee weg. *D