[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 09:56

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:20

Bianca -> Doei! Leuk te lezen dat het zo goed gaat met Yippie en jou!
Post je weer eens wat foto's van je mooie meis?

Yenneke -> Stoer! Nog even en je zit er zelf op met een grijns van oor tot oor! *LOL*

Branka -> Ook al hebben jullie dramatisch gereden, de ervaring kan niemand jullie meer afnemen.
Heb je ondertussen al je punten gehoord?

Christy -> Vanmorgen begon het bij ons ook lekker zonnig, maar ondertussen sneeuwt het weer!

Dit is toch niet normaal?
De hele winter verwacht je sneeuw en dan heb je alleen maar herfstachtig weer, en het is lente en meteen de eerste lentedag krijgen we sneeuw! Gestoord
Schiet mij maar in een kapotje......

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:33

spokie79 schreef:
Yen, gaaf hoor. Ik heb nog aan je gedacht.

Deb ga je met Xantha naar de keuring? Anders zorgen we er toch voor dat ze in topconditiie is.

Ja tuurlijk ga ik met Xantha naar de keuring.
Elise gaat haar waarschijnlijk voor mij rijden en voorbrengen!!
Als je mee wilt, gezelli en haar conditie daar moeten we maar even aan gaan werken daar in het land, anders groeit madame dicht, net als vorig jaar,

@Yenneke wat gaaf dat het zo goed ging, Xantha was ook zo braaf als je alles rustig aan doet vind je paard het ook helemaal niet zo raar als er iemand op zijn rug gaat zitten.
Voordat je het weet zit jij erop, leuk hoor!!

O ja volgens mij kan je ook aan de hand mee doen hoor!!
Ook heel leuk!

@BrankaZ , volgende keer beter, je hebt al een heleboel enge dingen met hem overwonnen, nu weet je voor volgende keer beter waar je op moet letten!

@Esss, leuk is dat altijd als ze zo lekker uit hun dak gaan, ik moet ook altijd enorm lachen om die gekke dingen die ze dan doen!

@MissDonna, ga zo effe naar je foto's kijken.

@Saida, ik word er een beetje depri van, dat vieze weer!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:38

@missdonna: Wat een leuk paardje!

@_saida_: hier lag vanmorgen wel even sneeuw, maar nu weer prachtig weer met een zonnetje, dus ik ga zo weer lekker in het zonnetje rijden Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:03

Nog een vrolijk pasen allemaal! (misschien een goed voornemen voor na pasen, niet zo hard gaan Knipoog haha, ik kan het echt niet meer bijhouden)

Miss Donna: Ik ging gisteren bij mijn toekomstige aanwinst kijken, alleen zit deze nog in de buik van mams!

Ik ben gisteren bij de ouders van het veulen dat ik wil gaan kopen weze kijken en het was in 1 woord super!!!!!
Maar voor het super werd hadden we eerst pech. Door een omleiding kwamen we ergens terecht en we hadden geen idee waar. Dus zijn we uitgestapt om op zo'n kaartenbord te kijken. Toen wisten we weer waar we heen moesten. Deed de auto het niet meer! Stoom uit je oren Hij starte niet, dus wij hebben 3 kwartier zitten wachten voor dat de auto het eindelijk weer deed. En zijn uiteindelijk anderhalf uur later dan dat we afgesproken hadden aangekomen.

Maar het was de moeite waard. Wat een ongelooflijke lieve en knappe paarden hadden ze zeg. Papa, Cascabel is echt een schitterende hengst met hele mooie bewegingen en een ontzettend lief karakter. Hij staat daar gewoon in een weitje vlak bij de merries en hij gedraagt zich als een brave heer Haha! En Fiesta, de moeder, was ook een ontzettend lieve aanhankelijke dame, en die had een bewegingen, dat had ik niet verwacht van haar Haha! Ik verwacht wel dat daar een pracht veulentje uit gaat komen, dus ik heb er gisteren een optie op gedaan Haha! (mits het klinisch goedgekeurd wordt)

Ik heb ook zeer veel foto's, dus ik zal er straks wel een paar laten zien.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:21

Zoals beloofd foto's van Breghje, nu ze aan de training is. Als het lukt zal ik er ook een foto van de dag dat ik haar ophaalde bijdoen, kan er een beeeetje verschil gezien worden...Hopelijk hahaha!!

Afbeelding
Deze is eergisteren genomen. Mannie wilde niet mee, dus geen leuke foto met mij erbij.
Afbeelding
Ook van eergisteren, de andere kant.
Afbeelding
En deze is van de datum die erbij staat... is ze al wel een beeeetje bijgetrokken toch? Hooi buikje zal voorlopig nog wel blijven, maar dat zal ook tzt wel goed komen. En in de winter een lekker gevuld kacheltje vind ik niet erg. Kontje is wat meer gevuld, spek is eraf en er is meer front. Nekkie heeft meer vorm zonder babyspek. Bij de eerste foto kan je goed zien dat haar rug verbeterd is, alleen als ze in die bepaalde houding van foto 2 staat gaat ze nog steeds in de voor haar meest comfortabele houding hangen en dan zakt ie weer. Maarr... er is progressie!! En daar ben ik al heel erg blij mee.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:27

Mooie foto's van Breghje! Maar ben jij nou zo klein of is Breghje zo groot?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:30

Ik ben 1.62 hoog, en volgens de fokker Bregh ook. Dus ik ben een guppie, en Bregh blaast zich graag groot op, die heeft van imponeren haar hobby gemaakt. Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:35

@ Saida: Hihi dat is idd gek, mijn moeder zei het ook al gisteren. Die het hoorde van haar moeder, het weer in Nl.

@ Sanne: Wat leuk, hopen dat ie word goedgekeurd!

@ Breghje: Idd, Breghje ziet er groot uit. Mooi paardje!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:43

Esssss: Zal het haar zeggen, zal ze blij mee zijn Knipoog

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:01

Is inderdaad een mooi paardje, hoop dat mijn jonge merrie ook zoveel bijtrekt want dat is nog een best fijn gebouwd beestje, gisteren is apolo opgemeten omdat een meisje er wedstrijden mee gaat rijden, blijkt maar 148 te zijn, heel raar want hij is apto goedgekeurd dus zou minimaal 152 moeten zijn.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:25

Bregh komt uit een oude barokke stam, dus is al een barok type. Uit welke stam komt jou paardje, daar kan je vaak veel uithalen. Hou ouder het bloed hoe barokker, hoe jonger hoe luxer.

Edit, net effe in je profiel gespiekt maar je hebt geen Fries hahaha!! Van de Spanjaardjes heb ik geen verstand, dus kan je mijn bovenstaand advies in de sneeuw gooien.
Laatst bijgewerkt door Breghje op 24-03-08 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:25

Heidi, goh dat gezeur altijd over hengsten Vork .. Dat heb ik wel echt gemerkt toen mijn zus en ik Fuur als hengst hadden, je word zo in een hokje geplaatst ("Oeh..hengst..eng!). Dan viel dat bij ons op stal gelukkig mee. Bij jou en Baron ook zo te lezen haha dat meisje, wel een beetje dom van dr natuurlijk! Sommige mensen denken idd niet altijd even helder, een hengst zal idd wel altijd een hengst blijven! Ik zie het al helemaal voor me, Baron met zo'n heerlijk geil merrie kontje voor zn neus hahahaha!!! AL zal het wel spannend op dat moment geweest zijn, ik weet hoe lastig een hengst te houden is met een merrie voor zich (Fuur (toen ie nog hengst was) is ooit een keer praktisch op een Friese merrie voor zijn neus geklommen, met mij erop!! Gelukkig heeft ie niet gedekt toen.)

Esmee, ik kwam weer leuke foto's van Fue tegen! Hij ziet er goed uit hoor, ik begin echt het idee te krijgen dat zn lichaam wat voller word Lachen.

Madieke, haha geeft niks joh Clown! Tis volgende week zondag want mn zus moet natuurlijk ook mee, en vriendlief rijd en die moest gister ook werken. Maar ik heb er wel al super veel zin in!
Super gaaf, topic, ik ga gelijk even kijken en reageren zo!

Branka, super gaaf de wedstrijdring in joh! Spannend die eerste ervaring denk ik, en beter dat hij gewoon de trailer in liep. Veel plezier met oefenen voor de volgende, ik ben nieuwsgierig. Ha dje geen foto's van Frio met knotjes/vlecht kunnen maken? Wil ik wel een keer zien hoor Haha!

Sanne, gaafgaafgaaf! Oh ik ben ook zo nieuwsgierig naar de foto's!

Breghje, jeetje die kan zich dan echt super opblazen haha! Ziet er echt supergroot uit idd Lachen.

Zoo, nu nog wat verhaaltjes van mijn kant Lachen.
Gister moest vrienlief ochtenddienst, dus samen een paasontbijtje zat er niet in. Daarom had ik gezellig met mijn grote zus en mijn bijna 3 jarige nichtje ontbijt-afspraak, en het was super gezellig!
De hele tijd eieren verstopt, was echt hilarisch! Eerst in de tuin, had mijn zus ze verstopt voor Juna (mn nichtje, haar dochter dus Vork), ze had ze (hopelijk haha) allemaal gevonden. Toen later gingen we ze ook binnenverstoppen, en toen wilde Juna ze ook binnenverstoppen. Dus wij moesten op de gang Clown, riep ze: Jullie mogen zoeken!! Komen we dus binnen, lagen alle eitjes midden op de vloer keurig op een rijtje Nagelbijten / Gniffelen, ik heb echt in een deuk gelegen! Later ging ze ze steeds beter verstoppen.
En toen lag er sneeuw, zijn we nog naar buiten geweest en wat sneeuwballen gemaakt, helaas smolt het al na enkele uren toen er natte sneeuw kwam maar toch veel sneeuwpret gehad Haha!.

En vanmorgen lekker met vriendlief een paasonbijtje gehad, was heerlijk! Nu is ie naar zn werk Lachen, verdient wel extra veel!

Ohhhh, en morgen om 11.00 heb ik solliciatie gesprek bij Actiezorg(=thuiszorg), en volgens mij gaat dat helemaal goed komen Haha! Haha!! Dus kan ik zometeen lekker geld verdienen terwijl ik uitzoek wat ik wil, want ik weet het echt niet meer.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:19

@zasread: zo'n verhaal over al die knappe paarden kan natuurlijk niet zonder foto's he!

@breghje: Wauw wat is ze al veranderd, mooi hoor!

@furia: klinkt als een gezellige pasen zo Lachen
En succes morgen met je sollicitatie!!

Ik heb net weer ff snel buitengereden met Maaike. Op het eind toch een enorme hagelbui op ons hoofd gekregen! Gatver dat was niet fijn, dus maar een flinke draf ingezet en zo naar stal gesjeest.
Maar ach, we hebben lekker beweging gehad, dus dat is het voornaamste Lachen

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:20

ben nieuw hier op bokt, maar wel heel leuk om al bekende namen tegen te komen. ken veludo, x-acto en x-tremo uit duitsland, en van wat ik op de foto's zie, zijn ze wel heeeeel mooi aan het uitgroeien.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:34

@ SandraVB: Wat raar dan. Heb je wel geluk gehad!

@ Jasmijn: Ja, sinds hij op de nieuwe Manege staat is hij aardig wat aangekomen, en hij is wat gespierder geworden. Klinkt heel leuk, ik geloof dat je heel hard heb gelachen hahah, heel gezellig! En succes voor je sollicitatie gesprek!

@ Cruesli: Bah, hagelbuien. Dat is vervelend!

@ Luanova: Hoihoi, welkom hier op Bokt. Zal leuk zijn als je hier gezellig komt mee praten! Vooral omdat je al wat mensen kent hier! Haha!

Eerst lekker dressuurmatig gereden met Fuego. Daarna ging ik voor het eerst alleen (normaal gaat mijn moeder voor de gezelligheid meelopen) een buitenritje gemaakt. Zelfde route als altijd. Omdat zijn achterhoeven geen ijzer meer onderzitten en ze een beetje afbrokkelen heb ik alleen maar gestapt. Het is zo leuk hoe hij echt kan genieten daarvan, en dan geniet ik helemaal mee. Ik zag dat in die 2 kleine weilandjes waar je op een dun paadje kan langsrijden, allemaal kleine mini's stonden. Té schattig! En stoere Fuego, reageerde daarop alsof hij een lekkere bink was. Gelijk een goede oeffening als ik daar langs ging lopen, of die te houden was. Teugels moest ik strak houden, maar hij was wel braaf. Hij zette wel helemaal op, maakte zich groot en deed macho. Ik liet hem ff staan en liet hem aan ze ruiken, stond een groot hek tussen. Was heel leuk, heel erg gelachen hoe hij op die mini's reageerde. Daarna moesten we langs een enorm hek met nep gras zodat je de paarden niet kan zien. Dat hoort bij de Manege. Maar zodra we daarvoorbij waren, werd Fuego onzeker en hinnikite die. Waarop alle paarden reageerden met terug hinniken. En toen werd het moelijk voor Fuego om door te lopen, werd gespannen en probeerde wild terug te draaien. Ik had geen cap op, want die lag nog in de andere auto dus ik sprong er voor de zekerheid af, liep een paar meter verder en daar weer errop gesprongen en weer lachend verder gereden. Mijn moeder en mijn stiefvader stonden op het hoogste zitje van de tribune om naar me te zwaaien hahah, die zaten het allemaal in de gate te houden, heel geinig.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:12

Sanne: Leuk Haha! ben benieuwd Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:29

Haha leuk he, grote paarden reageren vaak grappig op een groepje mini's.

Pff.. school blijft zelfs nu nog irritant. Zelfs uitschrijven levert problemen op. Leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:54

Zoals beloofd de filmpjes!!

Tijdens de les. M'n vriend had gefilmd en die interesseert zich niet zo in paarden als wij, dus hij vond het leuk om op bepaalde dingen in te zoomen... O.a. aan het eind van het filmpje op mijn te serieuze hoofd. Dus daar mag je het filmpje wel weer stoppen! Koe Vork
(Kan geen filmpjes knippen hier).
http://www.youtube.com/watch?v=UuSiRZNS8wY

En dan in de stal het hang- en zitwerk!
Hele ritueel is gefilmd, dus als je de tijd hebt het filmpje duurt 6 minuten. Vork
http://www.youtube.com/watch?v=6QCCwmPC3Wg

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:25

Haha dat eerste filmpje, waar die allemaal op inzoomd Nagelbijten / Gniffelen. Wat loopt X mooi! Doet het erg goed!! Ook de laatste heb ik helemaal afgekeken, wat staat hij keurig stil en is hij braaf!!! Gaat de goede kant op Haha!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:39

Eerst even een voorproefje van de foto's, later meer, want Johan zijn moeder is jarig.

Ik heb tot nu toe alleen nog maar de foto's van Cascabel, de papa van het veulen Vingers aflikken geupload.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:42

Ah een lekker paardje! Haha! Gefeli met z'n moeder.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:43

Gave filmpjes Yenneke!! Hij is lekker braaf zeg. En wat ziet hij er volwassen uit zo met een zadel en een man erop!
Echt leuk, hij is echt helemaal baby-af nu vind ik. Zijn manen zijn ook mooi lang aan t worden!

Sanne, gefeliciteerd met Johan zn moeder!!
Ziet er lekker uit hoor, mooie voorpluk ook, leuke foto's Haha!.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:48

sanne: gefeliciteerd met de moeder van johan. wat een lekkerding dat paardje Haha!

yenneke: wat loopt x mooi superr.
wel lachen als je ziet waar hij allemaal op inzoemt Tong uitsteken hahah
en wat blijft bij mooi staan heb ook het laatste filmpje helemaal afgekeken. Tong uitsteken

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:49

ik zit te twijfelen of ik over moet stappen naar een ander bit.

ik rijd janske nu met een dubbel gebroken bit. ze rij hier opzich best goed mee maar maakt zich hier wel sterk mee in de mond.
weten julle misschien een goed bit om mee te rijden.

welk bit raden jullie aan ?