[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:28

zo de dames allen lekker gereden zo te lezen
hier zaten we bij de sint
heb nu 3 dagen niet gereden en loop direct weer met stok
toch morgen maar eens der op klimmen
stok was wel handig vanmiddag bij de sint
der zaten me daar toch een partij ongediciplineerde poedersuiker koters

als de piet zegt sssssttt omdat de sint wat wil Zeggen
dan bedoelt piet ook sssssssss stil zijn ALLEMAAL
een zo'n opgeschoten puber kwam voor de 5e keer voorbij zetten lekker irri te doen
toen net mijn stok ietjes naar voren schoot Bloos hijs braaf gaan zitten Vork

wat een kreng ben ik da ook ..maar zijn vader en kleine broertje zaten er vlak bij en paps heeft niet 1 x gezegd zitten en stil of iets in die trend.. ergens soms wel handig een stok Tong uitsteken

Danny vond het iig machtig mooi en heeft voor het eerst de sint zomaar een handje durven te geven

de sint cd stat nu op en was ingesprek met mijn man
nouwww we kregen even op ons donder van zoonlief want hij kon het niet horen en hij probeert alle liedjes te leren Haha!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:30

@Picassox, geweldige foto van een mooi paard joh!

@Cloris, volgens mij heb jij zitten kwijlen onder het rijden vanmiddag Haha!

Zelf ben ik met Spikkel voor een buitenrit in het bos geweest. Heerlijk maar wel heel druk, iedereen wilde duidelijk nog even genieten van deze prachtige dag en liep zijn hond uit te laten. Picassox, zo te horen was jij in overtreding en ik ook, had geen cap op, geen zin in vandaag. Heb hem trouwens alleen maar op in de binnenbak en bij wedstrijden.
Nog gefeliciteerd met je superscore, mooi man.
De bosbezoekers vandaag konden het niet eens worden of Spikkel nou het paard van sinterklaas was of van Pipi Lankous Verward
Heb ze ook niet uit de brand geholpen, ze zoeken het maar uit.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:32

hey nieuw lid , welkom picasso , mooi paard die kleur zie je niet vaak bij de grotere

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:35

Ohhhhhh Nickyu, ga je schamen jij bruut!
Kindertjes slaan met een stok!!!! Bloos!

Wat dapper van Danny, zo maar een handje durven geven aan die oude Klaas.
Maar idd, kan me wat voorstellen bij je reacties bij sommige kinderen. Ik erger me ook groen en geel aan mensen die hun kinderen niet opvoeden Boos! geld ook voor de opvoeding van hun dieren trouwens. Bah, als je er geen moeite voor wilt doen, begin er dan alsjeblieft niet aan.

Maar verder hadden jullie wel een fijne middag?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:49

Welkom Picasso en fijn dat jullie allemaal lekker gereden hebben vandaag!
Ik heb Suevvie even gelongeerd, het is echt verbazingwekkend hoe je nu al binnen 2 weken resultaat ziet! Hij had niet zo veel zin vandaag maar liet toch een aantal mooie stukken zien.

Ik heb ff een vraagje, ik heb een BR 200 grams onderdeken mt 195, is nog in hele goede staat en ik heb hem laten wassen. Hij is amper gebruikt, er zit een minihalsje aan en de kleur is zwart. Hij is voor onder Suevo's dekens net iets te lang, en ik wil eigenlijk een dunnere onderdeken. Hoeveel zou ik hiervoor kunnen vragen, 20 euro? Volgens mij zijn die dekens iets van 40-50 euro?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:51

Ohhh,wat voel ik het kriebelen als ik hier lees hoe fijn iedereen gereden heeft.
Waarom heb ik nou toch een 2 jarige gekocht Bloos Knipoog Haha!
Ik kan nog zo goed het gevoel oproepen als Ligon een superdag had,mèn,dan was ik een week in de gloria Haha!
Aan de andere kant;ik kan dat gevoel ook hebben als ik met Mynke aan de hand bezig ben en zij gewoon keurig doet wat ik vraag.
Paarden,ze geven je soms het gevoel van totale euforie ( soms ook van dikke oliebol natuurlijk Clown ).

Heerlijk die sinterklaastijd.
Jamie is nu bijna 10 en dit jaar voor het eerst gelooft hij er niet mee in (stiekem een handje bij geholpen,hahaha).
Dus nu gaan we Kerst uitgebreider vieren,gezellig met pakjes onder de boom Pling

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:00

Pipi schreef:
Heerlijk die sinterklaastijd.
Jamie is nu bijna 10 en dit jaar voor het eerst gelooft hij er niet mee in (stiekem een handje bij geholpen,hahaha).
Dus nu gaan we Kerst uitgebreider vieren,gezellig met pakjes onder de boom Pling

Haha, doet me denken aan mijn oudste neef. Nu 21 alweer maar toen jaar of 8/9. Geloofde niet meer in Sinterklaas totdat we op een verjaardag van mijn broer waren en die had geregeld dat er een Sint en Piet zouden komen. Die Sint was zo belabberd aangekleed, zijn baard hing een eind van zijn kin en wilde niet meer plakken, zijn wekbrauwen lieten los. Ik deed het bijna in mijn broek van het lachen. Toen hij weg was, was mijn neef(je) helemaal overtuigd; 'nee maar, dít was de échte Sinterklaas die was geweest', whahahahaha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:07

hihi, ik ben volgende week zwarte piet, kindjes bang maken :p

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:08

Dankje dat ik zo hartelijk verwelkomd ben! Ben van plan hier wel lekker veel mee te posten! Haha!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:11

Ik ben paar weken terug bij stal El Paradiso geweest, (een van de grootste barokstallingen in Nederland), en ik heb echt mijn ogen uitgekeken. Ze reden hun paarden daar allemaal i.p.v. stang en trens, met kaptoom en trens.
Ik ben ook van plan dit te doen, zijn er enkele van jullie die dit ook doen? Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:24

welk kaptoom ? spaans of nylon of leder
zit nogal een verschil in werking in Knipoog

pablotje was te rijden op stalhalster maar buiten gooide ik graag een hack op

oeps ik word geroepen voor het eten ,..ben zo terug Bloos

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:25

Picassox schreef:
Dankje dat ik zo hartelijk verwelkomd ben! Ben van plan hier wel lekker veel mee te posten! Haha!

Oeps,ik was vergeten je welkom te heten Bloos dus bij deze!!
Ik heb nog nooit met kaptoom gewerkt,niet gereden en niet gelongeerd,helemaal nooit niks Clown

Toen ik Jamie voorzichtig vertelde dat sinterklaas niet bestaat zei hij: dat weet ik allang hoor,maar die hulp sinterklazen zijn toch wel echt Haha!
Zo schattig en ik voelde me superschuldig dat ik hem een illusie armer had gemaakt...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:46

loveseben schreef:
@cloris ik heb ook even stiekem in jou profiel gekeken
wat een waanzinnig paard heb jij zeg, echt een plaatje Haha!
en die honden vind ik ook gaaf

Thanks, Piropo en mijn hondjes zijn me allesies hoor *LOL*
@missmuts; Dat gevoel vasthouden is idd belangrijk, maar sinds ik bij deze instructie les is er echt een wereld voor mij open gegaan... en zijn wij beide enorm vooruit gegaan, die puntjes die niet lekker gingen gaan nu wel.
@Soeske; blijven trainen.. af en toe DIT gevoel geeft moed!
@nickyu; hihi geweldig verhaal Haha!
@ranna; Yep en breed glimlachend Pling
@Chica; kijk ff op de marktplaats dan zie je vanzelf wel wat ze er voor vragen, lekker dat Suevie weer zo goed gaat

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:51

hai zijn we weer ..

ranna heb niet geslagen hoor , maar meneertje struikelde wel heel perongeluk over mijn stokje Bloos

chica waarom wil je lichter ?

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:55

Een gezellig club hier zo allemaal bij elkaar.
Vandaag een heerlijk ritje gemaakt. Er was wel een behoorlijke wind, maar dat mocht de pret niet drukken. Wel was mijn mannetje wat huppelijke dan normaal, maar ach dat was ook nog geen 3 meter toen werd hij al moe van zich zelf.

Jullie nog een lekker ritje gemaakt van het weekend?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:59

zooo rijo je moet juw mannetje maar eens met pablotje laten praten , als die begint met huppellen stopt die die dag niet meer Haha!

pipi ik vertel danny nog niks
hij is wel zelf al gekomen met : de echte sin is al dood he mam ? want zo oud kunnen mensen niet worden maar de nieuwe is ook echt he Haha! Pling Pling

ja wat zeg je dan .. Bloos

als iemand nog iemand weet voor een "" barokke"volbloed arabier Haha!
is een zeer werkwillend paardje

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:10

Leuk weer een huiskamer topic voor Barokke paarden, ik wil dan ook graag meekletsen. Haha!

Een aantal ken ik al en zullen mij wel kennen van het Andalusier topic en natuurlijk ook het Andalusier forum.

Zelf ben ik in het bezit van een Friese merrie, Delphi die "multifunctioneel inzetbaar" is. Behalve een dressuurmatig rijden in de bak, reden we tot voor kort ook aangespannen, doen we lange teugelwerk en rijden we erg veel buiten. Sinds een jaar doen we fanatiek mee aan TREC wedstrijden in binnen en buitenland dus zijn we ook aan het springen gegaan.
Mijn vriend heeft een Andalusische merrie Alegria, ook een fantastisch paard. Ook hij rijdt TREC en Alegria is voor dit werk een fantastisch paard, ze is dapper en heel handig.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:16

hey delphi , welkom in het andere topic Haha!

trec wedstrijden ..heb ik als blondje ooit eens ergens de bel over horen klingellen ,, vertel daar eens meer over Bloos als je wilt natuurlijk Haha!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:21

Ik geloof een gewoon kaptoom (van leder) waar ze mee reden. En daar zat dan het bit aan bevestigd. Het leek me wel een uitvinding. Ja

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:28

ik meld me ook even!
al 4 jaar de trotse eigenaresse van prins, een 12-jarige friese ruin, jakob 302 x magda van niacelo. ik rijd vollop wedstrijden met prins, net 3,5 maandjes begonnen, en L1+4, in maar 9 wedstrijden:D
leuk topic! iedereen met een barok reageerd Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:46

tottaly schreef:
ik meld me ook even!
al 4 jaar de trotse eigenaresse van prins, een 12-jarige friese ruin, jakob 302 x magda van niacelo. ik rijd vollop wedstrijden met prins, net 3,5 maandjes begonnen, en L1+4, in maar 9 wedstrijden:D
leuk topic! iedereen met een barok reageerd Haha!

Wel even je zwarte parel laten zien hoorrrrrrrr Cool

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:49

welkom tottaly

picasso in sommige lokaties in spanje doen ze dat al jaren
spaans kaptoom aan met longeren , zwaar bit er onder en rijden ..

voor sommige paardjes miss wel een handige set
voor andere miss iets minder
ligt er ook een beetje aan hoe wat waar verder

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:59

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:24

Hoi, ben ik ook weer even!
Wat gaan jullie hard zeg!

Fijn dat iedereen weer lekker heeft gereden!
Het was ook super weer vandaag zeg!
Leuke foto's ook die ik voorbij heb zien komen!

Ik had vandaag een echte 'mijn eerste keer...' dagje! Haha!

Ik heb met de witte merrie voor het eerst een onderling dressuurproefje gestart.
Deze dame is een paard 'met een verhaal' dat een jaar geleden alleen maar kon vluchen en weglopen onder het zadel en vreselijk angstig en gespannen was met rijden...
Stukje bij beetje krijgt ze wat meer rust en plezier in het werk, maar ze blijft dagen/weken houden dat de spanning haar de baas is en dat je echt heel weinig met haar kunt jammer genoeg...

Maar goed, vandaag dus eens de moed bij elkaar geschraapt en meegedaan aan de onderlinge wedstrijd.
Ik had mezelf voorgenomen niet te starten als ze te veel spanning zou geven met losrijden, om haar niet weer helemaal 'in de knoop' te rijden.
Ze was voor eerst in een binnenbak, dus dat was ook allemaal al spannend genoeg...
Met losrijden was ze voor haar doen best ontspannen dus ik heb rustig wat rond gestapt en gedraafd en verder niks.
Tijdens de proef bleef ze ook best heel rustig en ik heb er dan ook heel weinig aangezeten om te voorkomen dat ze in de stress zou schieten.
Het was natuurlijk geen wereldproef, maar ze liep 'm zonder grote problemen door, dus ik was echt super trots op haar!
Wat een overwinning weer!

Met de andere merrie ben ik vandaag samen met een stalgenootje voor het eerst een klein rondje door het duin geweest!
Ook een overwinning!
Ze vind het in haar eentje echt doodeng op straat, maar achter een ander paard aan ging het al best heel goed, en in het duin was ze ook ontzettend braaf!

Super hoor, zo'n dagje!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:32

hoooi Haha! wat leuk, welkom aan alle nieuwelingen, dit topic is gezellig Haha! Ik ben net terug uit Eindhoven, ben gezellig met Daniëlle (Amable) met Jauke en de koets de hele middag lekker buiten wezen rijden, echt genoten .. helaas wel anderhalf uur vertraging gehad met die klereNS Boos! Boos! ben dus echt net thuis..

Ga nu lekker douchen en filmpje kijken met vriendje Lachen