ZKD schreef:...
Om het ras op te waarderen is er 30 jaar geleden Araab doorheen gefokt.
Ik meende altijd dat het gen van de Iberische paarden waarmee heel vroeger gekruist werd bij de Friezen voor deze lichte kleur zorgde?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ZKD schreef:...
Om het ras op te waarderen is er 30 jaar geleden Araab doorheen gefokt.
Roane schreef:Dan zou ik het nog de moeite waard vinden om door te fokken om zo'n zelfde type te 'produceren'
dal dan niet onder de naam Fries.
Een nieuw barok paard in het wit en grijs, nou, volgens mij is het zo'n slecht idee nog niet.
Lusitana schreef:Roane schreef:Dan zou ik het nog de moeite waard vinden om door te fokken om zo'n zelfde type te 'produceren'
Een nieuw barok paard in het wit en grijs, nou, volgens mij is het zo'n slecht idee nog niet.
Wat dacht je van de al bestaande Lipizzaner, Lusitano en Andalusiër?![]()
En het feit dat wit/schimmel helemaal niet zo geliefd is omdat mensen zo bang zijn voor melanomen (die trouwens bij andere kleuren ook voorkomen, maar dan hoor je er niks over, en bovendien verschijnen ze op een leeftijd dat een sportcarrière wel over is, en de meeste zitten niet in de weg, dus wát is nou eigenlijk het probleem?)?
Of maakt men een uitzondering voor iets nieuws en blits? Ik weet het niet meer tegenwoordig.
Lusitana schreef:Roane schreef:Dan zou ik het nog de moeite waard vinden om door te fokken om zo'n zelfde type te 'produceren'
Wat dacht je van de al bestaande Lipizzaner, Lusitano en Andalusiër?![]()
En het feit dat wit/schimmel helemaal niet zo geliefd is omdat mensen zo bang zijn voor melanomen (die trouwens bij andere kleuren ook voorkomen, maar dan hoor je er niks over, en bovendien verschijnen ze op een leeftijd dat een sportcarrière wel over is, en de meeste zitten niet in de weg, dus wát is nou eigenlijk het probleem?)?
Of maakt men een uitzondering voor iets nieuws en blits? Ik weet het niet meer tegenwoordig.
Teigetje01 schreef:Er bestaan geen albino friezen. Maar als je gaat kruizen en je fokt weer netzolang terug kan het zijn dat je een 100% fries op stal hebt die bont of schimmel is
just_kiki schreef:ik heb ook ff opgezocht voor die witte fries en ik vond foto
http://www.maneimports.com/equestrian-n ... ?strID=126
Het lijkt me toch echt een fries, toch?
en nee er bestaan geen albino paarden
Milly_ schreef:just_kiki schreef:ik heb ook ff opgezocht voor die witte fries en ik vond foto
http://www.maneimports.com/equestrian-n ... ?strID=126
Het lijkt me toch echt een fries, toch?
en nee er bestaan geen albino paarden
Die staat enkele paginas terug ook![]()
hij is niet 100%fries, er is 2generaties terug arab in gefokt.
Wel prachtpaard
LuCyLoverr schreef:Er bestaat nog 1 witte fries. Ik heb die namelijk gezien bij Equitana
Milly_ schreef:just_kiki: pagina 18, is wel andere foto, maar hetzelfde paard
Dancie schreef:FV_Whisper mijn paard is altijd bruin terwijl al haar nakomelingen gewoon stuk voor stuk gitzwart zijn.
Heel vreemd dat je dat hebt
Malibu_ schreef:Ik heb net aan mijn moeder gevraagd..
Ze zegt er bestaan albino dieren en mensen, alleen ze zijn niet levensvatbaar in de natuur.
Wel in gevangenschap zegt ze