Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:18

Jenara schreef:
Ik heb gisteren voor het eerst terug gereden :D erg van genoten!
Nog voor 90% gewoon stapwerk gedaan en Jenara voelt wel nog iets stijver en terug wat schever, maar dat lijkt me wel normaal, komt wel weer goed!
Ze was in ieder geval superbraaf en ik was vooral erg blij dat we weer aan de slag kunnen.

@Tarzan, die Rambo toch! Wel fijn dat je goed hebt kunnen afsluiten!

@Autumn, Nero klinkt echt als zo'n heerlijk nuchter paard <3 en natuurlijk ook helemaal als een endurance lopende arabier :') duidelijk mensen met kennis van zaken ...

@Elisa, aww, arme puppy, zo'n enge wereld :p nu moet ik wel toegeven dat ook Jenara het meeste moeite had met andere dieren en nog het allermeest met andere paarden :') dat blijven ook de enige dingen die nu wat spanning kunnen veroorzaken op buitenrit, gelukkig laat ze het ook vrij makkelijk wel weer los.
Dat komt in ieder geval vast helemaal goed!

Nero is in grote lijnen echt super nuchter. Op het strand was bijvoorbeeld ook zo’n, tja hoe noem je dat. :Y) je zit in een stoeltje en je hebt een parachute boven je. Dus je zweeft overal heen op de wind. Ik weet niet hoe dat heet maar hopelijk snappen jullie het :') maar daar kijkt hij naar en doet er letterlijk niks om.
Vervolgens zijn we terug in het bos (met heel veel bomen dus) en schrikt dus een paar keer van een boomstam. Waar we onderhand al 3 jaar langslopen. 8)7

Fijn dat het de goede kant weer op gaat Jenara! Toch altijd ‘eng’ als ze iets hebben

Jorinda

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:25

Oh lijkt me echt heerlijk, op het strand! <3

Tarzan: Toch (achteraf) altijd wel fijn hè, die leermomenten haha. Vind ik tenminste wel altijd. Op het moment zelf niet :7

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:18

Wat fijn Jenara dat ze weer zo braaf was na die tijd! <3
Autumnn, ik geniet altijd van jouw filmpjes, heerlijk hoe jullie genieten! <3

Jorinda, ja en nee, ik had absoluut niet zo gefrustreerd mogen reageren, dus eigenlijk goed dat Rambo daar op reageerde en mij even duidelijk maakte dat hij dat niet tolereerde := Hij reageerde alsnog heel eerlijk dus wel fijn dat hij daar echt in te vertrouwen is.

Heb de rest van de week ook heerlijk kunnen rijden, we beginnen ons te begrijpen denk ik :+

We kunnen nu gewoon normaal beginnen met stap, dat was eerst ondenkbaar, kunnen nu gewoon aandraven zonder hij blijft drammen tot ik hem kwijt ben en kan hem na even laten lopen in z’n eigen houding gewoon netjes oppakken zonder al te veel struggles dus we leren toch wel van elkaar.

Het is en blijft gewoon moeilijk als je een paard alles moet leren terwijl je zelf niet weet hoe je dat moet leren, blijft toch wel een dingetje hoor!
Maar al met al is hij mega eerlijk en een stuk braver dan in het begin <3

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 09:37

Ja, snap wat je bedoelt, maar het is nou eenmaal gebeurd. Niet om het goed te praten, maar dan kan je er achteraf maar beter het positieve van zien (je weet nu hoe je niet wil reageren) dan jezelf maar blijven "afstraffen". Dat bedoelde ik meer! :)

Fijn dat je de rest van de week lekker hebt kunnen rijden!

Ik ben met Neva bezig met afremmen op de buitenteugel. Ik vind het mega lastig, maar Neva pakt het goed op!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:57

Ja ik denk dat we dat soort momenten allemaal wel herkennen. Groen en groen is ook echt niet makkelijk!

Nero is wel heel erg cool! denk dat de meeste paarden zo parachute ding wel eng zouden vinden. Dat arabieren verhaal zou ik me maar niks van aantrekken haha.

De palomino paso die ik heb gehad werd ook weleens haflinger genoemd. :+

Rengalop op het strand lijkt me echt fantastisch!

Fijn dat je weer hebt kunnen rijden Jenara, zal ook wel schelen denk ik voor haar en de stijfheid als jullie weer aan de slag kunnen.

Andere paarden (vooral als ze rennen) kunnen heel bedreigend zijn geloof ik. :D
Havanna blijft wel bij me gelukkig inderdaad, maar soms als ze iets eng vind is de eerste reactie omhoog komen. Om zich te verdedigen oid..dat is wel een aandachtspuntje.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:33

Ach ik ging eens rijden met een vriendin met m'n oude paardje en zij met haar arabier, beide vosjes en er werd gevraagd of ze beide haflingers waren _O- :')

Dat denk ik ook wel Elisa, maar toch vervelend haha, al gaat hij nu weer super! :D
Jorinda, dankjewel! Ik heb ervan geleerd zeg maar haha!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 14:09

Schriktraining met een Spanjaard _/-\o_ :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het, een halve pas opzij en klaar, heerlijk paard :D <3
Zou soms willen dat ik hem kon opzadelen en we lekker buitenritjes zouden kunnen maken, maar helaas!
Kijk Rocky m'n mini heeft alleen maar oog voor eten, die boeit echt helemaal niks _O- _O- _O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 14:39

Haha heerlijk zo cool he! Die van mij bijt overal in..paraplu..hap hap...balk op de grond hap hap. Kan er met de skippybal onderdoor en overheen skippyballen. Die kijkt niet op of om..om dan vervolgens van hele andere stomme dingen (rennende schappen) wel te schrikken. :+

Die eerste foto vind ik leuk trouwens van groot naar kleiner. :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 14:48

_O- _O- _O-

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 15:09

Elisa, zo herkenbaar, de gekste dingen kijkt Fuego ook niet van op of om maar een witte streep op de weg of een putdeksel echt WTF die vreet je op, ik hou ervan :') _O-

Autumnnn :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:35

Hier eigenlijk weinig te vertellen, vrijdag even lekker gegraasd. Stond die lolbroek me opeens zo aan te kijken Afbeelding
Je hoorde hem zeggen “hoi, wat ben je aan het doeoeoen” _O-

Morgen gaan we samen met iemand anders met de trailer naar een ander bos. zin in!
Volgende week zondag wedstrijd. Hopelijk halen we nu eens dat laatste puntje :)) ik ken deze jury helaas dus ik ben bang van niet _O-

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 15:01

Haha prachtig Tarzan :D

Jij hebt ook een grapjas Autumn! Lekker bosritje gemaakt?

Ik wel, erg genoten weer. Van de week onze eerste freestyle les gehad, wow wat was dat gaaf! Doen jullie dat ook?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:14

Jaa zeker erg genoten! Altijd leuk in een nieuwe omgeving rijden.

Nee freestyle nog nooit gedaan. Wat is dat?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:18

Werken met je paard door middel van lichaamstaal. In onze eerste les moest ik zorgen voor een vierkant van 15 x 15 meter en daarin mijn paard om mij heen laten lopen in een cirkel. Heel tof om te zien hoe je op elkaar reageert en hoe een hele kleine verandering in jouw lichaam kan zorgen voor miscommunicatie. Volgende keer gaan we grondwerk doen, dat is met een touwhalster en leadrope.

Zonnebloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 16:52

Ik ga op zoek naar een leuke PRE of Lusitano, hebben jullie nog advies waar ik zou kunnen kijken?
Zie vooral veel paarden die aangeboden worden die nog in Spanje staan en dat wil ik eigenlijk niet.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:10

Wat is precies je bezwaar tegen een paard rechtstreeks uit Spanje te laten komen? Mij is dat eigenlijk heel goed bevallen.

Zonnebloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:41

Nadir schreef:
Wat is precies je bezwaar tegen een paard rechtstreeks uit Spanje te laten komen? Mij is dat eigenlijk heel goed bevallen.

Ik wil graag het paard zien en voelen om te kijken of hij of zij me aanspreekt.
Even naar Spanje is geen optie, maar vind het een te groot risico om het paard van een plaatje/filmpje te kopen.
Zie dat veel het wel doen en dat het 9 van de 10 keer een match, maar ik durf dat niet aan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:36

Ik zou bij een particulier gaan kijken als ik jou was.De grote import handelstallen staan niet zo goed bekend.

Misschien heeft Gaby Vegelin ook wat staan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:00

Zonnebloem24 schreef:
Ik wil graag het paard zien en voelen om te kijken of hij of zij me aanspreekt.
Even naar Spanje is geen optie, maar vind het een te groot risico om het paard van een plaatje/filmpje te kopen.
Zie dat veel het wel doen en dat het 9 van de 10 keer een match, maar ik durf dat niet aan.

Iets kopen zonder het gezien te hebben zou ik ook niet doen nee. Dan zou ik toch kijken naar particuliere aanbieders, er zijn veel groepen op Facebook waar paarden aangeboden worden.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:17

Kopen zonder kijken is wel een enorme gok. In mijn geval goed uitgepakt, maar het zal ongetwijfeld ook geregeld tegenvallen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 07:31

Zonnebloem, dat snap ik, ik zou ook particulier iets zoeken. Al hoor ik van AR stables wel goede verhalen (zelf geen ervaring mee).

Wat zoek je ongeveer?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 14:38

Ik heb mijn PRE van Mike Mollenvanger vandaan. Hij heeft een handjevol vaste fokkers waar hij van importeert en heeft echt mooie en goeie paarden. Je zit dan wel in een iets hogere (normale) klasse. Is echt een aanrader.
Dan heb je nog Nadia Feitsema, daar heeft een vriendin van me van gekocht en ook een hele goede ervaring mee

Zonnebloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:36

_Tarzan schreef:
Zonnebloem, dat snap ik, ik zou ook particulier iets zoeken. Al hoor ik van AR stables wel goede verhalen (zelf geen ervaring mee).

Wat zoek je ongeveer?

AR en Nadia hoor ik inderdaad positieve verhalen over, hebben nu helaas niets leuks te koop staan.

Ik zoek een leuke ruin (of nog hengst) tot 12 jaar.
Stokmaat rond de 1.60 of groter.
Ingereden in Nederland en het liefst geen schimmel.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:05

Ik heb wel een leuke Quarter voor je Zonnebloem :+

Lieverd <3
Afbeelding

En zag gisteren dit met Moritz samen <3
Afbeelding

Morgen z'n laatste lymfe behandeling! Hopen dat het op lange termijn ook wat doet!
Hij staat er voor nu gelukkig goed bij <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:06

Ik zag dat Hester Bisschot ook wat paarden verkoopt, misschien interessant voor je Zonnebloem.

Merk je wat van de lymfebehandelingen Tarzan?