CPL topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:35

Golden Paste is geweldig! Geef het de mijne normaal gesproken ook, nu even niet omdat ik en AlgaeVitalis bijvoer.

Ontgiften jullie je paarden ook? En met wat?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:11

Ik gebruik detox comp van phytonics.

Algae vitalis heb ik ook een tijd gebruikt (niet op Beau trouwens), maar merkte daar te weinig van. Dus weer mee gestopt.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:48

Hier ook goldenpaste, maar voor de artose eigenlijk. Ik wil beginnen met kleefkruid bij te gaan voeren voor ontgifting. Verder lijnzaad en spull voor artrose.

Hoeven slijten niet dramatisch van zachte ondergrond. Zolang ze niet kreupel gaan of gevoelig worden zou ik haar blootvoets laten. Gaat ze echter gevoelig zou ik iets veranderen, ijzers dan wel hoef schoenen. Normaal past de hoefgroei zich aan de slijtage aan.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:06

Ik ontgift met een korte periode met baking soda

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:25

Hoe gebruik je het? En in welke hoeveelheden?

orlando9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:55

Kleefkruid heb ik net besteld.

Wat denken jullie de dierenarts van de aankoopkeuring belde me net. De fotos van crista's benen vinden ze normaal voor een tinker. Niks mis mee.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:13

O, wauw! Nooit meer naar die DA dan! :wow:

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:41

Jaan81 schreef:
Golden Paste is geweldig! Geef het de mijne normaal gesproken ook, nu even niet omdat ik en AlgaeVitalis bijvoer.

nu je het schrijft....mijn fries had dus zo een vochtig plekje in zijn kootholte.
De kootholtes knip ik altijd kort,en de pijp ook.
Dat plekje werd maar niet beter,ontsmet met betadine een aantal dagen,daarna met Dakin...hiep allemaal niets.
Droge kurkuma er op gedaan,na twee maal was het weg!

orlando9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:50

Doen jullie preventief wat tegen mijt eigenlijk?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:42

De weerstand zo hoog mogelijk houden. Zo krijgt mijn belg sinds vorig jaar een deken op 's winters omdat hij niet zo'n waterdichte vacht bleek te hebben, en voer ik vitaminebrok. Veel meer kun je niet doen. Preventief met gif werken vind ik weer niet goed voor het lichaam.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:46

Klopt, ik ben er heilig van overtuigd dat mijt en uitbraken daarvan vooral samenhangen met de weerstand. En preventief met gif werken helpt imo niet, het enige wat je doet is de huid onnodig verzwakken. Want gif kijkt niet alleen naar de mijt, maar werkt op het hele gestel in. Met als gevolg een zwakkere huid -> meer kans voor mijt -> nog zwakkere huid -> nog meer mijt etc etc. Ik behandel alleen als ik echt gegronde reden heb om aan te nemen dat ze mijt hebben, en dan nog is alleen Frontline voldoende. Bij beide paarden is dat nu max 2x per jaar, in het voor- en najaar (bij het verharen).

Jessie heeft al een waanzinnige berenvacht nu :oo maar laatst nog helemaal nageplozen en geen enkel akelig plekje kunnen ontdekken *\o/* Weinig gras, niet te rijk krachtvoer en elke dag een scheut olie en foenefknof met zeewier van de PD: kerngezond paard! Goed, met verrotte gewrichten maar soit :+

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:27

Ik ben helemaal heppie: geen maden vandaag! *\o/* Jemig, wat een opluchting! Heb m weer in de byemite gezet en zelfs geen 1x stampen of met z'n lip friemelen (dat ie t zo lekker vond dat ik op de jeukende plekken zat te wroeten) :=

Z'n pootjes zelf lijken wat minder strak van het vocht te staan, dus echt een stap in de goede richting! Jahoeoeoe! *\o/*

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:18

geerke schreef:
Jaan81 schreef:

nu je het schrijft....mijn fries had dus zo een vochtig plekje in zijn kootholte.
De kootholtes knip ik altijd kort,en de pijp ook.
Dat plekje werd maar niet beter,ontsmet met betadine een aantal dagen,daarna met Dakin...hiep allemaal niets.
Droge kurkuma er op gedaan,na twee maal was het weg!

Je doet de kurkuma erop niet in het voer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:20

Wat fijn, Janneke!

timmyturner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:46

Super Janneke! ik hoop dit ook een keer te melden.
ik heb de goldenpaste op de benen gesmeerd, eerste keer. had gelezen dat ze dit ook doen bij paarden met sarcoiden. Het is natuurlijk en kan geen kwaad.
nadeel is dat je paard er niet uit ziet, benen zijn geel en je handen ook :D maar als het helpt, dan maar met gele benen door het leven.
ben heel benieuwd of het beter word.

orlando9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:59

Berdien hoe gebruik je die frontline?

Janneke wat goed. Lijkt me zoiets ergs die maden

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:08

Ik gebruik de spray. Ik spray de aangetaste plek en ruim daaromheen in, en dat masseer ik vervolgens verder in.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:26

Kurkuma moet je echt met handschoenen aan smeren en kijk ook uit voor je kleren en paardenspullen. Alles is geel anders.
Ik geef het overigens inwendig.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 00:00

Ik gebruik Frontline druppels. Van die pipetten. Een pipet per poot. Goed de haren weg halen enop de huid druppelen. Ik doe het meestal alleen in de kootholte. Dat is genoeg om het hele been mijtvrij te maken. Ook ik behandel hem alleen als hij er erg last van heeft.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 07:30

hier alleen mijt, maar wel al ondersteuning met kruiden. lymfekruiden (mix met oa kleefkruid en brandnetel), in het kader baat het niet dan schaadt het niet.

@janneke, hoe geef je baking soda?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:01

Eetlepel oplossen in warm water en dan over het voer

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:04

Ik voer ook kleefkruid en brand netel. verder kurkuma magnesium en lijnzaad door zijn handje vol copra. Z Zoals e eerder gezegd baat het niet schaad het niet . Krijgen beperkt gras en onbeperkt hooi. (heeft geen cpl wel mok gehad en mijt luis toen heb ik butox gesmeerd ideaal spul ) overigens al pakje klachten vrij bij een plekje smeer ik sudocreme of ballistoll olie

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:53

heb even nagekeken wat in onze mix zit: kleefkruid, goudsbloem, guldenroede, brandnetel.

Waar haal jij de kruiden Anita?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 06:37

Die bestel ik bij makana dat scheelt nogal in kosten. (dl)
Daar bestel ik eingelijk alles.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:08

Hoorde dat pas geleden van iemand uit uit de buurt, dat kruiden en supplementen in Duitsland veel goedkoper zijn.
Verzendkosten zijn dan niet schrikbarend hoog?