Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BabFer

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:27

Joepie, morgen kunnen ze beiden terug aan het werk.
Piste oké en een leenzadel voor Babieca.

Ja, Pandora2, ik heb gekozen voor Ninon Schutte. Leek me de beste optie. Geen gepruts meer.
We zijn wel zelf tot in Zeeland gereden, want West-Vlaanderen doet ze niet, wat ik ook begrijp.
Maar ik ben ervan overtuigd dat het de moeite waard is. En ondertussen ook een ervaring rijker voor Babieca.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:13

Fijn van het leenzadel! Toen ze bij mij geweest was om op te meten, was er natuurlijk geen enkel leenzadel dat op hem paste... :roll:
Wist niet dat ze West-Vlaanderen niet deed...is idd ook wel een heel eind uit de richting voor haar...wonen jullie daar toch ook in een uithoek hé ! := Maar wel een hele mooie... :D

Hoe gaat het met de gekwetste dieren ondertussen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:20

Ninon heb ik ook nog naar gekeken maar ben toch voor een MacRider gegaan uiteindelijk.

Hoe is het met alle gewonde paardjes? :(:)

Ik ben vanavond ook weer naar mijn Spaanse Schone geweest, helaas had ze weer een paniek aanval op de wasplaats. Bijzonder heftig weer. Uiteindelijk gaat ze er dan dus maar gewoon bij liggen omdat ze het echt niet meer weet. Ik word daar zo verdrietig van, arm paard...

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:09

Hoe is het hier met alle brokkenpootjes?

Jolijn, wat enorm balen zeg.. Heftig voor Mo ook. Vraag me echt af wat er met haar gebeurd is :(

Vandaag is alles bij ons naar de hoefsmid geweest, superbraaf weer.

Heb vandaag niet gereden met Fedra, afgelopen week al 2x heel intensief.
Zondag was ik verdwaald met uitstappen :') en kwam ik op het fietspad van een superdrukke weg uit. Nouuuu echt braaf dier, gaf geen kik! Daarna nog in volle rengalop over een lang recht zandpad gesjeest. Nounou, die kan hard hoor! Heb de 50km/h wel aangetikt denk ik.
Ondertussen begint ze steeds flexibeler te worden met rijden.

Vandaag had ze dus een dagje vrij.
Heb heerlijk getut, alles opnieuw gevlochten en nog een stukje gewandeld. Vond ze wel gezellig.
Haar staart zit momenteel in 5 vlechten! Hij is zo dik dat ik er anders geen elastiek om krijg.
Afbeelding

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 01:07

Mijn Spanjaard vind dit weer juist heerlijk :') hij is de hele dag vrolijk en begint af en toe zomaar te rennen en bokken :P heb hem nog niet echt beleerd maar heb hem wel geleerd dat ho ook echt ho is, hoe hard hij ook rent als ik ho zeg maakt hij direct een sliding stop! Vandaag was ik even heel impulsief en besloot ik er toch eens op te kruipen via de kruiwagen ernaast, in Spanje was er ook al een keer op gereden dus wist wel dat hij het beetje gewend was, en zoals verwacht bleef m'n koele kikker gewoon braaf door eten :D

Afbeelding

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:23

Gister een onwijs compliment van de hoefsmid gehad!

De hoefsmid doet Salvador al een jaar of 4. Ze kwam gisterenochtend, salvador gedraagde zich perfect. Ze zei wat heeft hij een open blik gekregen en je kunt je zo bijna niet voorstellen hoeveel angst hij heeft gehad! En dit na 10 maanden. Ben helemaal blij, nu maar wachten tot de bak goed is, want meneer ( en ik) wil aan het werk!

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:32

O Jolijn, dat is echt verschrikkelijk balen zeg! Arme mo, die heeft toch echt een behoorlijke rugzak met bagage.

Verder vooral positieve verhalen, fijn te horen!

Falcao had gisteren een off day, had zijn hooi van 's avonds laten liggen, maar was verder wel vrolijk en alert. Ga zo maar weer eens bij hem kijken en zal mijn longeerplannen verplaatsen. Binkie verdient wel een extra dagje vrij :D

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 16:52

Hier nog een weekje rustig aan. Volgenden week donderdag komt Equiritme met hopelijk een passende zadel voor mijn mooie man.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:16

Fijn MaluH!
Zij is bij mij ook eens langsgeweest en ik ben trouwe klant bij haar collega. Ben altijd heel tevreden over haar geweest. Hoop dat ze wat voor je heeft!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:16

Tsjonge wat een brokkenpiloten hier! Sterkte allemaal!!

Gelukkig ook vrolijke foto's en weer een paar hele mooie "nieuwe" erbij!!

Bij mij begint Granaina nu een beetje in het laatste stukje van haar dracht te komen, dus wij beginnen een beetje uit te kijken naar het nieuwe leven :)

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 11:45

Spannend Cyrina, kan niet wachten op de foto's.
Zo leuk al die kleine dingen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:18

Vooralsno nog een mooi buikje :)
Nou nog maar wel even wachten, want het is nu nog zo kkkouddd! Haha Ze is eind februari uitgerekend, maar ik denk dat ze niet heel lang gaat dragen

Afbeelding

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 12:29

Ik gok de 22ste :)

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:44

*stille meelezer* Wat een mooie paarden zie ik hier voorbij komen! Mooie foto's! :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:48

Ik gok zelf de 12e :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:18

Zal ik dan voor de 19e gaan? das op mijn verjaardag :D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:49

We maken er een weddenschap van :)

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:52

Ik gok de 17e :)

Net gereden, dali vind alleen in de bak rijden zooo veel fijner heb dan een veel rustiger en meer ontspannen paard onder mijn kont

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:54

Morgen trouwens werken, dan weer 31, 50 dichterbij mijn zadel :+
Zondag ook eerste wedstrijd officiele wedstrijd met stalgenoot, zin in :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:55

Candor loopt nu twee dagen met mijn bijrijder. Echt heel fijn dat ze kan rijden als ik niet kan. Normaal rijdt ze dinsdag en vrijdag, nu pakt ze de zaterdag er deze week bij, gaat mij helaas niet lukken door werk. Wel echt super fijn dat ze vaak kan, want Candor en een dag stilstaan is geen goede combi. Hij mist het werk dan echt, vooral de aandacht en de complimenten die bij dat werk horen heb ik vaak het idee.

Gelukkig kan en mag ik zondag weer :) Nu al zin in, want het is altijd genieten met hem!

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:40

Ik waag me maar niet aan weddenschappen. Ik ben een echt ruinen-mens en heb geen verstand van dracht haha.

Angela, dat herken ik ook bij mijn paard. Twee dagen vrij achter elkaar is eigenlijk te veel voor hem, dan wordt ie ongeduldig :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:19

Haha ik bij mijn verzorg totaal niet! Die kan gerust een poosje stilstaan. Vandaag was de bak bevroren dus alleen wat aan de hand gestapt, hopelijk ontdooit het allemaal snel weer, wil weer lekker aan 't werk!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:24

Candor heeft het nu vaak al met 1 dag vrij (en hij komt overdag altijd buiten met "zijn" merries, dus het is niet van het op stal staan). Hij wilt gewoon graag werken, als het even kan graag voordat ze naar buiten gaan, want pas na het rijden gaat ie echt zijn ruwvoer eten. Daarvoor eet hij wel, maar erg langzaam. Pas na zijn " ochtendgymnastiek" lijkt hij klaar voor zijn dag te zijn. Als hij twee keer op een dag loopt (wat nog wel eens is op maandag of vrijdag) is hij helemaal in zijn element. Het is gewoon een echt werkpaard :)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:17

Bink gaat vanmorgen voor het eerst sneeuw zien!!! Alhoewel het ook al weer dooit, maar toch!

Charly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:25

wel heerlijk zo'n werklustig paard!
Die van mij houdt van zijn 2 dagen vrij in de week:) meestal plan ik ze wel uit elkaar.
Na 3 dagen rijden, als je dan de 4e dag weer met het zadel aan komt, kijkt ie je echt zo aan van, moet dat vandaag weer?!?
Nu lag t zadel ook niet meer helemaal goed, dus zadelmaker erbij en op laten vullen:) Ligt nu weer geweldig dus misschien is het nu anders.
Maar zorg zowiezo wel voor afwisseling en wandelen vindt hij ook helemaal geweldig:)
En denk ook dat hij vooral geniet van de aandacht.:) kan zo 10 minuten met hem staan te kroelen onder het poetsen, hoofd op mijn schouder, echt zooo lief:)