Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:25

Geen fotos, wel filmpje :))
Dit was nog in de ochtend. Kampioenskeuring was smiddag.

edit:
En haar rondje tijdens de kampioenskeuring.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:39

Wat een prachtige merrie! *D

DynamiteS

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:56

Gaaf beest! :D

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:21

Dat paard verdient wel een ego post lauke! Echt een gaaf paard!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:29

Hahaha dankjulliewle :D
Ben ook helemaal trots op der hHa en dan is het nieteens mijn paard :')

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 07:37

Wauw super goed! Kan ik mijn merrie niet bij jou in training zetten :D

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 08:36

Wauw, gaaf hoor Lauke. Wat ziet ze er ook prachtig uit!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 08:40

Wat een gaaf dier!!
Das wel een egopost waard!! :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 09:01

Mooi paard, maar ik vind de stap niks. En erger me in beide filmpjes aan de aanjager. Die mag wat mij betreft veel rustiger reageren. Werd daar geen commentaar opgegeven door de jury?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 09:30

Nee, haar stap werd juist als erg sterk en goed bevonden. Juist met haar goede stap is ze ook doorgegaan naar die laatste 5 in de kampioenskeuring. (De eerste selectie werd opgemaakt na een aantal rondjes stappen.)

Overigens zijn het ook twee verschillende mensen die lopen en aanjagen. Daar hebben wij verder niks over te zeggen.

bedankt voor jullie leuke reacties :))

Nu wordt maandag gekeken in hoeverre haar knie blessure er nog zit of erger is geworden en dan kunnen we eindelijk weer aan de slag :))

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:59

Lauke gefeliciteerd! Mooi paard is het ook!

Wij gaan 4 augustus naar Hilvarenbeek met onze 2 veulens, eens zien hoe ze t daar gaan doen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:15

Nou vandaag dus ook op wedstrijd geweest maar deze ging helaas erg moeizaam. Nieuw terrein, overal reclame langs de bakken en het was bloedheet. Volle zon en geen wind. Eerst proef afgegroet want kreeg haar niet langs de reclame. Tweede proef 177. Denk dat ik na de zomer weer ga starten want die warmte is niks voor mij. Rood hoofd en snel buiten adem waardoor je niet lekker kan doorrijden.

Hoe ia het met andere gegaan?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:16

Jammer van je eerste proef, Jenny. Tweede proef dan niet eens zo slecht.
Kun je zo slecht tegen de warmte?
Hier was het vandaag helemaal niet heet. Was gewoon lekker qua temperatuur.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:29

Nee ik kan mijn warmte slecht kwijt helaas. En dan met zwartjasje aan en cap op. Ik zweet namelijk ook niet tot nauwelijks in een droge sauna dat zegt ook al iets.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:38

Balen zeg. Dan inderdaad maar weer in het najaar starten. Het moet wel leuk blijven.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:12

Jammer! Had jij meer last van de warmte of je paard ? Ik heb van de week juist midden op de dag gereden om zo wat te oefenen, mede omdat dat als enige optie was.daarna onder de koude douche waar ze van op knapte.
Ik vind het ook maar niks met die warmte ik dacht vanmorgen dat het wel mee zou vallen maar toen kwam de zon de hoek om...

Maar we hebben het overleed en ik ben erg trots op Dara want we hebben onze laatste twee winstpunten gehaald!! 181 en tweede en 190 1e prijs. Fries bovenaan! :)

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:22

Gefeliciteerd!

Heb er vandaag in totaal denk ik 10 minuten opgezeten en ben toen naar binnen gevlucht, nog nooit zo extreem veel dazen gehad.. Was na een regenbui, weet nu dus ook weer dat ik dan absoluut niet ga rijden! Bak ligt hier naast een bos helaas dus heel snel last van heel veel dazen.. :n

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:20

Dara. Mooie punten zeg!!! Top
Nee ik heb er meer last van dan Doutz en daardoor zij ook omdat ik niet door kan zetten en overtuigen

Leuk man een fries op eerste plaats

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:34

Dames jullie gaan wel heeeeel snel heb wel iets van zes pagina's gemist maar heb geen zin om alles weer terug te lezen :o :o sorry sorry

Vandaag Yselina van de Applonia Hoeve weer mee gehad in het L1 dit keer in Bakkeveen (praktisch een thuis wedstrijd).
De afgelopen twee weken erg met het jury commentaar en de tips van mijn instructrice aan de slag geweest. Ik heb nu eindelijk het idee dat het zowel bij mij als bij Lynn een beetje begint te dagen.

Vandaag heerlijk ontspannen kunnen losrijden waarbij ze wel de neiging had om flink achter de loodlijn te gaan lopen. Dus lekker naar mijn hand toe gereden waardoor ze weer terug kwam in de juiste aanleuning.

Eerste proef erg fijn kunnen rijden en voor mijn gevoel ook zeker een dikke winstpunt waard! Deze proef ook winst gereden 181 punten, voor mijn gevoel had dit zeker met 185 tot 189 beloont mogen worden. Maar winst is winst dus we klagen er niet over hihih :o

Tweede proef had Yselina de tank een beetje leeg het was erg benauwt en ze vond de omgeving toch ook allemaal best wel een beetje overweldigend. De tweede proef dus ook niet kunnen rijden zoals ik graag had gewild. En helaas net zoals de mijn vorige wedstrijd de tweede proef 179 gereden! Echt dat zijn echt punten waar je achteraf flink van baalt.

Nu de weer lekker weekje trainen en proberen de stijgende lijn in de training steeds verder uit te bouwen en stiekem hopen dat we onze volgende wedstrijd beide proeven een winstpuntje kunnen mee pakken *\o/*

Deze friese dame staat op dit moment op L1+4 winstpunten :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:03

Patrick van harte met je punt!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:13

Gaaf hoor Lauke! Gefelicteerd met de 1e premie :D
Leuk filmpje ook.

Wat vervelend Jenny! Dan zou ik inderdaad het najaar afwachten. Je doet het tenminste wel voor de lol..

Gefeliciteerd DaraBariton! Knap gedaan!

Patrick: Gefeliciteerd! Ahh 179 is inderdaad geen leuke score....

Zo mijn weekend 'afscheid nemen' zit er weer op. Gister nog wel een leuke dag gehad met schoonmoeder en schoonzus. Nu maar weer trainen voor onze wedstrijd van zaterdag. Gezien de weervoorspellingen ben ik blij dat ik dit keer wel 's ochtends start!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:02

Gefeliciteerd met je punten en prijzen, Dara.
Gefeliciteerd met je punt, patrick.

Hier ook regelmatig dazen tijdens het rijden. Smeer haar nu in met azijn. En dat helpt tegen die beesten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:40

Jeetje wat gaan jullie snel!!!! moet toegeven dat ik niet heb bijgelezen vanaf pagina 12 hoor := erg?

Grrrr ik kan het filmpje hierboven niet zien! (zit op mn werk, dat soort dingen zijn geblokkeerd..) Heb je eerste premie gekregen toch!? Wat super vet!!! Heeft ze al een IBOP gelopen? Nu klaarmaken voor de merriekeuring in oktober *\o/* droom van iedere friezen eigenaar om daar een keertje te staan met zn paard :D gefeliciteerd!!

Ik volop druk bezig met mn merrie te verkopen.. is toch lastig om iemand te vinden. Volgens mij vraag ik neit de hoofdprijs maar mensen hopen toch haar voor een symbolisch bedrag van een paar euro mee te kunnen nemen.. Als jullie nog mensen weten die een minifriesje zoeken, hoor ik het graag ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:58

Is ook lastig, Romy. Hier ook een merrie te koop. Maar ook alleen maar mensen die denken dat ze haar voor een appel en een ei kunnen kopen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:02

Begrijp het ergens ook wel, er staan meer paarden te koop dan dat er kopers zijn... Gelukkig hoeft deze merrie niet persee nu weg, we hebben alle tijd en voor minder dan een perfect nieuw baasje gaat ze nergens heen :)