Campeonato PRE 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: Campeonato PRE 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:45

Volgens mij hebben we elkaar niet op Facebook

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:49

Nu wel :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:51

:D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:54

Pfff ik ga lekker een kopje thee doen en dan naar dromenland want kan niet zeggen dat ik de afgelopen nachten lekker heb geslapen...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:03

Gister onderweg naar huis ook al in slaap gevallen. (arm vriendje) Was zaterdag ochten 5u, uurtje rijden. Gelukkig had vriendlief boot in Tiel liggen, kon daar mooi slapen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:11

Das handig!!

Hidra staat nu ook op stal :+ nu eindelijk naar huis :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:13

Goede reis!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:17

Tnx, dit is maar 20 min :D ben kapot moe van dit weekend :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:24

Lekker douchen en op bed zo dus!

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:31

Iedereen proficiat met de behaalde resultaten! Ik ben benieuwd naar de foto's van Ivonka en de andere fotografe (sorry naam vergeten). :o

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:51

gitje65 schreef:
Iedereen proficiat met de behaalde resultaten! Ik ben benieuwd naar de foto's van Ivonka en de andere fotografe (sorry naam vergeten). :o

Maaike ;) Wienna@bokt

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:53

iedereen gefeliciteerd!! ik ben ook ernstig benieuwd naar foto's":-)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:12

Pfff kan en mag je uitslapen... ben ik gewoon om 8uur al klaar wakker :roll:

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:26

Ik was om 7 uur wakker maar heb er gelukkig nog 1,5 uur aan vast kunnen plakken. Ik heb meer geslapen dan vrijdag en zaterdag (3 en 4 uur). Het was weer veeeeeeel te gezellig!!!! Leuke nieuwe mensen ontmoet en gezellig weer bijgepraat en gelachen met de oude klan. Het was een super weekend en de beste paarden hebben gewonnen! Super mooie merrie van finca Linda en wat was de hengst ontzettend mooi, typisch en goed gebouwd met dito karakter!!! Ga mezelf nu even verwennen door naar een Welnesscentrum te gaan en dan vanavond terug naar Spanje! Ik zal proberen nog wat zon naar jullie op te sturen... ;-)

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:46

Zit hier versuft naar mijn beeldscherm te kijken @ work..
het werken gaat niet echt moet ik bekennen. Moet even terug naar de 'niet Campeonato wereld'.
Ik heb het echt super naar mijn zin gehad van het weekend. Erg gezellig met de fokkers (Finca Linda nog bedankt voor de gezelligheid en het 'hoestdrankje' bij de stand!).
Uiteraard super trots op mijn Luna! 3de prijs in haar sectie. Had het even bijna te kwaad. :o
Voor een merrie die ik 1 1/2 jaar bij mij op stal kreeg en die niet eens aangeraakt wilde worden uit pure angst en dan nu dit!
Zo braaf met alles! In de trailer, op stal, met voorbrengen. Pff kan je je een fijner paard voorstellen, ik niet! <3
Met voorbrengen vond ze helaas de reclameborden erg eng, waardoor ze geen goede draf liet zien en haar stap is wat kort. Beweging dus 18 punten, dat kan beter. Morfologie 70.50 en daar ben ik wel trots op hoor!
Ik ga nu het rijden oppakken en dan kan ik haar rug en achterhand beter gaan trainen en trekt dat nog wat bij. Op naar 2012!
Helaas had Cantaor van Cyrina heeeel veel spanning met rijden, dat was zonde!
Maar ja, hij kan niet goed tegen applaus en zij moest na Candelo. En voor Candelo werd luid geapplaudisseerd en gejoeld en na Candelo liep de hele tribune leeg TIJDENS Cyrina haar proef. Dat was echt onbeschoft. :(
Maar toch mag ze niet klagen...7de van de 19...
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde prijzen en/of het super gevoel met je paard!
Ivonka ik ben ook erg benieuwd naar de foto's! Vooral nadat ik het voorproefje even heb mogen zien! Ik heb bewondering voor jullie ge-ren en gevlieg heel het weekend!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:12

CAMPEÓN DEL CONCURSO

CANDELO XIII

1214

VAN DOORNE

CAMPEONA DEL CONCURSO

GENOVESA DEL PARRAL

901

YEGUADA BELKUM

SUBCAMPEÓN DEL CONCURSO

MACHICCO

1218

YEGUADA NJ

SUBCAMPEONA DEL CONCURSO

URQUIYA

1105

SCHRAGE

CAMPEÓN JOVEN DEL CONCURSO

HABANERO XLIX

605

PETRA NOLLE

SUBCAMPEÓN JOVEN DEL CONCURSO

GANADOR XCI

602

YEGUADA VAN HOVE

CAMPEONA JOVEN DEL CONCURSO

FER PELUSA

504

YEGUADA DEFOOZ

SUBCAMPEONA JOVEN DEL CONCURSO

HUELLA DE MARTET

302

YEGUADA DEFOOZ

CAMPEÓN DE FUNCIONALIDAD

CANDELO XIII

1214

VAN DOORNE

SUBCAMPEÓN DE FUNCIONALIDAD

MACHICCO

1218

YEGUADA NJ

MEJORES MOVIMIENTOS ADULTOS

CANDELO XIII

1214

VAN DOORNE

MEJORES MOVIMIENTOS JÓVENES

FER PELUSA

504

YEGUADA DEFOOZ

MEJOR CRIADO DE HOLANDA

J.VIET

-

PARA EL CABALLO MACHICCO

http://213.236.7.147/concursosOnLinev3/ ... NCURSO=216

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 10:52

Nou ook ik ben duf als een kanarie, hahaha

Iedereen gefeliciteerd met behaalde resultaten!
Ik heb het ook zeer gezellig gehad en een topweekend op mijn rijproef na :+

Het eerste wat ik moest doen wat Galina voorbrengen bij de 3 jarige. Altijd spannend met zo'n jonkie die nog nooit mee is geweest.
Maar oh wat is dat meiske dapper geweest dit weekend en wat geniet die van het in de belangstelling staan, haha

Ze deed het goed met voorbrengen, ze stapte mooi ruim mee en liet een super ruime krachtige draf zien. Met opstellen ging ze helaas wat benepen staan, want die jurymeneer achter haar was toch wel een beetje eng, die probeerde dit te verhelpen door met zijn juryboordje te gaan klapperen...maar dat maakt het niet beter :+ Tocht had ze een heel mooie score van 91, 75 net niet genoeg voor de bronzen medaille, die had namelijk 92.00 Mooie 4e plaats dus! Maar toch een beetje zuur om op een kwart punt na geen medaille te hebben ;) .

Smiddags moest ik naar het rassendefile in de Bit-piste, dat vond ik wel erg spannend, want Cantaor is maar voor 1 ding bang en dat is applause/ klapperend geluid. We moesten als een na laatste ras de ring in, het wachten in het voorgangetje werd op het laatst wel een beetje spannen vooral toen de meneer van het afrasteringenkraampje er naast zijn stroomapparaat ging demonstreren, gelukkig mochten we toen de ring in. Hij was wel druk, maar toch prima te controleren. En jeetje wat is dat gaaf om dan daar te mogen rijden <3 En ook het applause ging op een enkel hupje na prima, daar was ik zo blij mee dat hij daar in aan het groeien was!

Vrijdagochtend met mijn zus (retivi van hier boven) en haar paard Luna LLena de ring in . Een paard wat toen ik het voor het eerst zag, zo mager was als een brookhospital paard, aangekocht door kennissen van mij. Die konden er alleen niet zoveel mee omdat ze erg schuw was etc.
Ik heb toen geregeld dat ze naar Renate ging, en die heeft er heel veel geduld, tijd en voer ingestoken en dit werd beloond met de bronzen medaille!!!! Was echt zo mooi!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

S'middags mocht ik met mijn meiske naar de fokkerijwereld voor een merriepresentatie. En dat vond ze leuk!! Mijn vriend was al een paar keer met haar over HE gewandeld.. hoe gekker hoe beter volgens haar :D .
En als die aandacht voor haar in de ring vond ze helemaal fantastisch, Ze bewoog al heel fijn tijdens de keuring, maar daar was ze gewoon echt ronduit geweldig (als ik het mag zeggen van mijn eigen paard). Heb ook heel veel enthousiaste reacties op haar gekregen van zowel in- als outsiders van de PRE wereld.

Zondag was Cantaor's keuringsdag. Ik verwachte eigenlijk niet veel, omdat hij eind juli zijn enting had gehad en daar 4 weken niet lekker van is geweest met allerlei naarigheidjes waardoor hij uit de running was en wat afgevallen was. Ik ging dus eigenlijk puur voor goede beweginspunten en dacht dat ik echt niet bij de beste 12 zou eindigen die moesten rijden.
Het liep anders.. Hij liet zich super zien, Spanjaarden kwamen naar mij toe met; wat kan jouw paard goed bewegen!!! De jury vond het anders, die vond het netjes maar niet extreem; 20 punten, dat was echt teleurstellend. Maar deze jury was het hele weekend al niet gecharmeerd van de WH bewegingen zoals andere jury´s altijd zijn, het was nooit onvoldoende, maar normaal staan ze bovenaan. Alleen Hidra van Kiki stond dit keer bovenaan.
Daarentegen scoorde Cantaor weer wel heel goed voor zijn exterieur...tegen mijn verwachting in.. en stond ik toch opeens 5e van de 19 :wow: :wow:

En dat betekende rijden. Helaas is dat echt helemaal mis gegaan. Het ging al niet echt fijn in het inrijringetje waar we in los moestten rijden en waar ook steeds applaause vanachter de gordijnen vandaan kwam.
Vervolgens moest ik na het paard wat bij stal Bartels in training stond met fanclub... Ik stond klaar bij het gordijn om de ring te betreden toen ze afgroete en een daverend applause losbarste met gejoel en weet ik wat. Cantaor schrok zich echt helemaal te barsten, wilde de ring ook eigenlijk niet meer in. Natuurlijk toch naar binnen gegaan, dacht nog; krijg hem daar wel weer rustig.
Rondje ring, kon hem de ring rond rijden, was druk maar het ging. Belletje ging; ik mocht beginnen... Ik rij richting tribune en fanclub besluit de hal te gaan verlaten. Halve tribune staat op incl. Het klepperende geluid van alle klapstoeltjes en de hele buts komt de trap af klossen met dringen en duwen en plastic wappertasjes -:(- -:(- . En toen was het echt mis. Ik heb overwogen om af te groeten, om ons de afgang te besparen, maar heb het niet gedaan omdat je dan ook een soort toegeeft dat het eng is.
Ik heb dan ook de proef " gewoon" uitgereden welliswaar zonder stap te laten zien en gigantisch hectisch.

Ik vond het heel erg, niet zozeer voor de uitslag, maar om hem dit door te laten maken, terwijl we net samen zo'n stap vooruit hadden gemaakt in de Bit- piste en ook omdat ik hem natuurlijk het liefst op zijn best laat zien, omdat hij dat gewoon verdiend en nu zagen mensen hem zoo ;(

Uiteindelijk toch nog 8e geworden van de 19, heel niet slecht, maar wel met een heel slecht gevoel afgesloten.
Ik was niet de enige overigens met problemen, de nummer 12 bijvoorbeeld heeft wel gereden, maar er staan geen punten, dit omdat ze eraf gevallen is. En ook de eigenaresse van Yaco is gestopt tijdens de proef omdat ze het niet meer zag zitten.

Wel heel leuk dat ook Yaco bij de beste 10 is geindigd!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:11

Cyrina, dat is niet echt respectvol van de fanclub van de hengst voor jou zeg... Rijdt Tineke die hengst zelf? Ben er wel benieuwd naar.
Uiteindelijk was het eigenlijk wel een succes voor jou en Cantaor, als je alle omstandigheden in acht neemt. Het is een topper!! Maar dus wel jammer van je functionaliteitsproef.

Fijn ook van Yaco!!
En arme amazone die gevallen is zeg... Dat wil je toch echt niet meemakan. Lijkt me ook wel een erg enge entourage om in te rijden, "net echt" :D

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:25

Klopt Cyrina. Ik vond het ook steeds respectloos van mensen die tijdens een proef opstonden en met alle kabaal die erbij hoort de hal verlieten. 1 vrouw stond ineens op toen er een paard (Cartujano geloof ik) nèt langs haar kwam met gevolg in de rem. J*zus... zijn toch allemaal paardemensen daar... dat doe je toch niet!!

Maar ik net even snel je rijfoto's bekeken en ondanks dat hij heet was zitten er toch geslaagde foto's bij :j

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:38

Wat een enorme lompheid van mensen.... Jammer dat daardoor het resultaat werd beïnvloed. Maar eigenlijk is het erger dat het opgebouwde vertrouwen beschadigd kan zijn....

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:50

Ik was ook erg tevreden over Querido.
Bij de demo op vrijdag de eerste keer in de NH circel reden Mieke en ik in de achterste ring. De voorste was namelijk zo zwaar dat er niet in te rijden viel. Je zou de pezen van je paard stuk lopen. Querido vond de luidspeakers die er stonden best wel eng en werd elke keer bij de speakers wat opgewonden. Toonde zich enorm en begon wat te piaferen. En liep daarna keurig weer rustig verder.. Ik kon hem met mijn gedeelte demo wel lekker rijden want hij was ineens daarop geconcentreerd. Hij wist wat ik van hem vroeg en deed het dan ook keurig! Ik ben erg trots op hem.
Op zaterdag ging dat al wat rustiger. Wel her en der af en toe korte momenten van opwinding. En hij deed keurig ook wat ik van hem vroeg tijdens mijn gedeelte. Werd ineens wel 'wakker' toen Mieke de cirkel uitging want de tijd was erg krap voor haar. Zij moest haar hengst nog voorbrengen. Querido had zoiets over Isolde dat hij het niet leuk vond om 'alleen' daar te staan. Hij heeft veel steun uit een ander paard. Maar kalmeerde ook al snel weer en kon ik daarna de demo afrijden. Fantastische verassing net voor we de demo ingingen dat Gerrit mijn man ineens voor mijn neus stond! Hij zou pas zondag komen.. Dit was echt een verassing!

Daarna even beetje uitstappen op de renbaan want kort daarna zouden we meedoen aan de rassendefile. Ik moest daar met Caroline Ulrici rijden. Zij rijdt hoog dressuur en was in slipjas e.d. Dus had ik besloten om helemaal traditioneel Spaans te rijden om daarin de verschillen te laten zien (dus traditioneel kostuum met sombrero, mooi jasje en mijn zahones). Tussendoor ging de staart van Querido los, die Mieke netjes traditioneel had opgeknoopt. Cora probeerde het snel even te fixen maar het ging weer los. Kwam er ineens onverwachts hulp van een Spaanse staljongen die snel zijn staart opbond. Fantastisch toch! En toen moesten we ons opstellen voor de rassendefile.
Snel even samen stukje met Caroline gestapt om de paarden kort aan elkaar te laten wennen. Ze vroeg me nog of Querido ook hengst was. Want hij toonde zich wel zo.. Ik glimlachen en zei dat Querido in zijn kop nog wel hengst is..
Daarna de defile. Caroline werd keurig voorgesteld. En tot mijn verbazing (want ik stond als pre met working equitation opgesteld) zeiden ze niets erover. Ok.. Maar het was een kicken gevoel om daar even te rijden! Querido gedroeg zich opgewonden, zeker toen al die paarden ook opgewonden begonnen te raken. maar toch ondanks dat, voelde ik hem onder mij.. Hij groeide letterlijk en ik met hem. Paar rondjes draf en toen moesten we in het midden opstellen. De omroepster riep paar keer, Zooo zitten jullie goed in het zadel?? Goed je teugels vast houden en APPAUS.. En daar kwam me toch een applaus.. Alle paarden schrokken zich rot, Querido ook.. hij vloog even iets achteruit, als reaktie op de andere paarden.. Bij de tweede keer, keek ie zo om zich heen en naar het publiek.. Hij werd groter en groter, want hij vond het LEUK.. langzaam gingen de andere paarden uit de ring en als een na laatste vertrokken wij.. Ondertussen was de boel al aardig opgestookt, en Ton van Moravita op zijn prachtige Frederiksborger vertrok in galop..
Toen wij ook in galop.. Q nam eerst een grote sprong.. en ik hield hem iets in.. Daarna met hoop kabaal en toch zoveel controle vertrokken wij ook.. Wat een kicken gevoel!! Op het moment dat we de ring uitgalopeerden, stonden er mensen aan de kant van de ring die hard OLE OLE OLE riepen.. en Q galopeerde zo stoer onder mij.. Ik voelde me de koning te rijk, op mijn mooie prachtige paard! Wat een stoere Vent mijn Q! Hij genoot er echt van..

Na de demo en de rassen defile merkte ik dat hij nu echt wel moe begon te worden.. Ik kwam paar keer tussendoor kijken op stal.. En hij lag al liggend te eten..Zoveel indrukken en mensen en paarden.. Hij is al kleine binnenvetter maar de koek was die middag even op..
Wat ik zondag ook kon merken. Hij deed zijn demo keurig en rustig. Maar halverwege kon ik merken dat hij het wel goed vond en wilde het snel afraffelen. En dat kon dus niet.. Na de demo ben ik met Mieke nog een rondje of drie rustig over de gehele drafbaan gaan uitstappen. Dit was nog een prachtige schriktraining oefening..En nu zondag was hij al heel stuk relaxter dan vrijdag.

Toen ik hem op stal had gezet lag hij wederom op stal te slapen een uurtje later. Ik heb hem maar even laten liggen, ondanks dat we op tijd wilden vertrekken.. Hij had het nodig. Hierna rustig de spullen ingepakt en hem op de trailer gezet.. Hij ging er graag op.. Thuis aangekomen hem meteen lekker de wei ingezet en paar uur later weer op eigen stal.. Vanochtend was hij al weer beetje de oude Querido, want ondanks dat hij het fantastisch deed, kon ik aan hem merken dat het hem niet in zijn koude kleren ging zitten.. Hij was wat happerig het afgelopen weekend.. En vanochtend was hij weer tevreden en rustig..

Het was een druk en intensief weekend.. Ik heb genoten van alles wat er gebeurde.. Ook van de show van Sebastian! Prachtig gewoon!

Hierbij wil ik nogmaals de mensen bedanken die er voor me waren! Mijn grooms voor de vrijdag, Maura Emanuel, zaterdag, Robert en Ariadne en Cora. En op zondag Cora en Yvonne! Zonder jullie hulp had ik het samen met Querido niet kunnen klaarspelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:54

Ivonka schreef:
Klopt Cyrina. Ik vond het ook steeds respectloos van mensen die tijdens een proef opstonden en met alle kabaal die erbij hoort de hal verlieten. 1 vrouw stond ineens op toen er een paard (Cartujano geloof ik) nèt langs haar kwam met gevolg in de rem. J*zus... zijn toch allemaal paardemensen daar... dat doe je toch niet!!

Maar ik net even snel je rijfoto's bekeken en ondanks dat hij heet was zitten er toch geslaagde foto's bij :j

Helemaal mee eens! :( Schandalig! Het zijn toch de liefhebbers? en dan niet eens het fatsoen of gewoon het nadenken dat het, zeker met de jonge dieren, gewoon niet zo kan! Jammer dat de omroeper niet melde dat alleen tussen de proeven gelopen mocht worden...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:06

Dat lopen onder de proeven was echt heel aso... en dan niet zachtjes... maar *KLAP* stoel naar boven, luid opstaan, nog drie keer draaien en nog net niet stampvoetend langs de ring weg...

Je zou toch anders verwachten van paardenmensen.... blijkbaar toch een hoop mensen met paarden...

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:21

zozo ik ben ook weer wakker XD
was helemaal kapot gisteren na 4 dagen buffelen xd
ben wel heeeel tevreden over hoe de paarden gepresteerd hebben al was ik het niet altijd met de jury eens maar het blijft een jury ding .
was helemaal nog vergeten dat de 3jarige merrie 2e was geworden had nooit verwacht van die slungel xd

t was echt super gezellig en ik denk dat andere datr ook zeker vonden er zijn 14 flessen passas of hoe je het schrijft door heen gegaan bij de stand 2 flessen champange en nog wijn xd
sommige begonnen al vroeg in de ochtend met drinken :P

nog veel met cyrina gepraat heel gezellig en ik heb ook met kiki nog gepraat !
veel andere mensen nog zien lopen maar was aardig druk :P
Met de corba ging het ook heel goed in sectie 13 we hadden 100 punten van de 140 dus echt dik goed voor hun aangezien ze al helemaal bekaf waren van de ochtend op horse event!

die zwarte hengst CANDELO XIII was echt goed ja :p daar wil ik wel een veulen van hebben :P
en tineke bartels rijd dat paard 1 keer in de week de andere dagen gewoon de eigenaresse zelf heb ook met haar nog staan praten leuke vrouw !

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:27

Hallo! hopelijk vinden jullie het niet erg als ik mee klets :o

Ik heb ook zitten genieten op horse event van de campeonato, en verbaasde me idd ook over die vrouw die ineens wild opstond toen er net een paard langs kwam, arme dier ging vol in de ankers :n ik snap zulke mensen niet.

Maar wat een geweldige paarden en wat een genot om naar te kijken!
En wat sebastian fernandez met zijn paarden kan is helemaal geweldig zeg! :oo
Ik heb zelf geen pre, wel een die er een beetje op lijkt, en die heb ik dan ook in een spaanse/portugese outfit gestoken :')