Maar ik vind het al bij al een heel raar verhaal...ik zou ook mijn geld terug eisen!
Hoe heet die bacterie trouwens Cambiar?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:grullo is een verdunning + een verdunning = perlino/cremello, dubbele verdunning dus en niet wat jij wil. Als dat klopt kan hij ook niet zo donker worden als de foto die je linkt.
Zitouna schreef:Zijn staartje lijkt wel een beetje zwartig, zou het geen valkje kunnen zijn? Enkele verdunning heb ik geen enkel probleem mee, die van ons zijn iig net zo gezond en sterk als de anders gekleurden. Dubbele verdunning vind ik ook mooi om te zien, maar dan zou ik idd wel zeker willen zijn dat ze tegen de zon kunnen..
Cambiar veel sterkte nogmaals, ik heb er ook nog eens over nagedacht en zou als ik jou was toch ook idd liever mijn geld terug willen, hij was niet goedkoop ook en dan een jaar jonger veulen ervoor terug is toch niet een erg goede deal nee.. Of een ander paard waarbij je nog meer ziektes riskeertjeetje wat een ellende..
Moragh schreef:tamary schreef:grullo is een verdunning + een verdunning = perlino/cremello, dubbele verdunning dus en niet wat jij wil. Als dat klopt kan hij ook niet zo donker worden als de foto die je linkt.
Klopt niet helemaal. Wel dat een paard met meerdere verdunningen lichter wordt, maar niet elk paard met dubbele verdunning is cremello/perlino.
Cremello/perlino is 2x creamverdunning
Grullo is 1 x dun(wildkleur) verdunning (op zwart)
Red dun is overigens dun op vos, dus geen dubbele verdunning.
Overigens lijkt het me stug dat die bacterie e-coli zou zijn... die komt overal voor, zelf in ons eigen lichaam. Hij is zelfs belangrijk bij de vertering van ons voedsel. Geen probleem als het niet teveel worden, of als je weerstand niet te laag wordt.
Als het een grondbacterie is zou ik meer aan miltvuur (B anthrasis) denken... of tetanus, maar dat is goed te behandelen...
lifaya schreef:Cambiar ik begrijp het, je had je zinnen op hem gezet en je voelde al een hoop voor hem. Begrijp dat de gedachte aan een "vervanger" heel moeilijk is... heel veel sterkte de komende tijd
Desalniettemin vind ik het andere veulen wel echt een knap dier, mocht ik ooit de mogelijkheid hebben was ik op zo'n knulletje verliefd geworden
Moragh schreef:Piroplasmose komt inderdaad veel voor in Frankrijk, Spanje Portugal maar bv ook Rusland. Is overgedragen via teken.
Moragh schreef:Mijn merrietje komt van stoeterij Larzac (hier al eerder genoemd vanwege de berberkruisingen die ze hebben), dat is wel op Cuasse de Larzac. Jouw Lusitano's zullen uit zelfde hoek komen dan waarschijnlijk.