[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 08:27

Wanda: een paard kan net zo goed rillen van de kou, of ze zoeken een warmere plek of ze gaan lopen om zich warm te houden.

Malin: ga jij 10 oktober naar schifj met suevo?

ilona: Leuk dat het zo goed ging! en niks mis met de basis toch? Chico is nog jong! Ik denk soms wel is...pff over een jaar of 3 hoe zullen we dan rijden ;)

angela: we hadden nog een oproep gedaan en daarnaast is het zoveel werk dat we wel is wat over het hoofd zien, sorry.

anouk: Bedankt voor deze verheldering mbt poing... :Y) ik heb het na 10 ces afgezet..wat een ramp?
Wie van ons gekker is? Geen idee...we liggen regelmatig in de raarste poses :P

madelief: iewww! Maar goed dat ik toen niet heb doorgezet dat ik met em wilde trouwen ;)
Als je een oplossing weet voor de jambette hoor ik het graag ;) ik vrees dat je gewoon met 2 moet zijn.
Wat voor vakken heb je? Mijn ervaring is dat ze een hoop zeggen, maar dat het uiteindelijk allemaal meevalt als je eenmaal in het rimte zit!
Gave foto's! Ik ben nou net begonnen met 1e pasjes wijken en vind het wel een goed idee om je andere been iets weg te houden..slim!
*je leert nog is wat van het topic!*

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:21

Laura: Leuke foto's!!
Michelle: Fijn dat het zo goed gaat met Navarra :). En lekker hoor de bak bijna af! Leuke foto's nog!
Naatjuh: Wat een droppie zeg je hondje!
Ilona: Lekker dat je les zo lekker ging :D.
Madelief: Leuke foto's van Furia! Ik vind het sfeerplaatje ook erg mooi!

Ben een beetje brak.... Gisteravond wezen stappen en kreeg allemaal shotjes en verjaardagscocktails :P. Ik kan aardig wat hebben maar die cocktails zijn altijd gevaarlijk :). Maar ach ik heb nog tot vanmiddag om bij te komen. Dan komt de familie pas...

nadina

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:26

Wat een mooi verhaal over Sam, Anouk!

Wat een mooie foto's van Furia! Ik vind het altijd zo jammer dat schimmels wit worden :D Ik vind ze juist zo mooi als ze nog grijzig zijn. :o Vorige week voor het eerst een veulentje gezien dat al wit was! Een roodschimmeltje, super leuk diertje. Ik dacht altijd dat alle paarden pas op latere leeftijd wit werden, dus weer wat geleerd.

Nou, ik heb de hengstenhouder nog gesproken en mag Nadina volgend jaar nog eens proberen te dekken.
Er staat bij ons op stal een 3 jarig hengste waarvan de da zei dat hij atactisch is en afgemaakt moet worden. De eigenaresse wil hem nu eerst laten aansterken (hij komt uit de opfok en ziet er nogal gehavend uit), en vervolgens kijken of ze er echt niets aan kan doen, en een second opinion laten doen. Iemand hier ideeën over?
Er is voor twee weken terug een shireveulen bij ons op stal gearriveerd, leuk ding joh! Staat met een ponyjaarling (waarschijnlijk E), maar het veulen is al 10 cm groter, haha!
Nadina gisteren gelongeerd. Ze had nogal schik van de wind, gaat ze wel mooi van sjouwen!
Op het werk geregeld dat ik 3 dagen daarheen ga en 1 dagthuiswerk. De halve dag die overblijft is dan voor de studie. Ik hoop dat ik dan wat kan herstellen, ga nu van het minste of geringste kats over de ze*k als ik teveel aan mijn hoofd krijg, heel vervelend! :o
Net een kaartje in de bus dat mijn overburen gaan verhuizen, jammer!
Zo, nu ga ik eerst een hapje eten en boodschappen doen :D
Groetjes!!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:27

Esther, gefeliciteerd! Al cadeaus gehad?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:53

Jullie gaan haaaaaaaaaard!! :D

Malin en Laura, dat zag eruit als een hele gezellige bosrit, fijn dat jullie in elkaars buurt wonen, dan kunnen jullie dat vast vaker gaan doen :) Ik ga morgen met Licor naar het bos, samen met zijn vriendinnetje (een paardje van een medebelgenbokker), lekker uitwaaien!
Laura, ik vind het echt super dat je zo vaak foto's plaatst, kunnen wij allemaal meegenieten van Hincapie :D

Heerlijke foto's gzien van ieders honden- en poezenbeesten. Wij hebben een kat, Poesjkin, die is bij ons komen aanlopen als ze kitten was: onder de vlooien, met niesziekte en veel te mager. Ik ben niet zo'n kattenmens, maar we hebben haar opgeknapt en dan is ze maar gebleven. Intussen vind ik ze wel heel leuk. Ik wil graag een hond, maar daarvoor ben ik veel te weinig thuis, voltijds werken en paard... ik zou niet weten hoe ik het moest combineren!

Mies, super dat Navarra drachtig is!!! En ook fijn dat ze zo braaf is hè, echt geweldig :) Heb je nog meer foto's?
Ik heb Spanje al op de hoogte gebracht dat ze onder het zadel is en ze vinden dat echt super :j
Hoe gaat het met Yema?

Natalia: fijn om foto's te zien van jouw kanjers, ze zien er beide super uit :j

Cloris, fijn om te weten dat alles in orde is met Piropo. Grappig dat hij zo heet was, het was dan eigenlijk een hyperdepiep :+

Over trailerbescherming: ik moet bekennen dat ik Licor ook altijd zonder zet. Maar hij is niet beslagen en ik vind dat een groot verschil.

Over muzieksmaak: ik ben een kind van de 90's :+ Ik was ook helemaal into Nirvana overigens :j
Mijn vriend is muzikant (kennen jullie K's Choice in Nederland?) en dat maakt ook wel dat wij veel naar festivals en concerten gaan.

Yenneke, wat balen zeg, je werk kwijt :(:) Hopelijk valt er snel iets uit de bus.
Ik zit ook altijd in dubio wat mijn werk betreft: ik vind het enorm moeilijk om 8u/dag op een bureau te zitten, ik wil iets actiever doen en het liefste van al train ik gewoon paarden en geef ik les. Maar ja, daar is niet van te leven helaas. Ik zoek nog naar een gulden middenweg.

Van die roze wolk enzo: ik zit er ook helemaal op, want gisteren ..........*tromgeroffel* .........heeft Licor voor het eerst een wissel om de pas gesprongen! Ik had heel veel moeite met de timing, je hebt ook erg weinig tijd om je hulpen te geven, maar ik ben begonnen vanuit de wissels om de twee en dan om de zoveel wissels eentje meteen weer omgesprongen. Dat heb ik een paar keer herhaal aan beide kanten en het ging echt goed! Ik was zo trots op mijn ventje! Hij vond zichzelf ook heel wat, want hij groeide er helemaal van en begon te briesen :D

Nog nieuws over Licor: vanaf oktober ga ik hem met Yoshi verhuizen naar een stal hier wat dichter in de buurt. Het is een self-service stal. Dat wil ik zo, want ik heb een hekel aan pensionstallen, zo kan ik tenminste zelf bepalen wàt en hoeveel mijn paard te eten krijgt, of hij buitenkomt en hoe schoon zijn stal is. Er is een paddock met zandgrond voor in de winter, dat is ideaal, want Licor heeft vorige winter de hele winter last gehad van mok, dus we hebben een drogere ondergrond nodig.
En er zijn nog 2 extra stallen te huur, wat wil zeggen dat er weer een projectje uit Spanje kan overkomen. Deze keer zal het wschlk een paard zijn dat al wat ouder is en wat ik mag trainen en verkopen, maar zonder haast. Ik ben benieuwd :)

Verder drukdrukdruk... Nog leuk nieuws is dat wij een reis hebben geboekt naar Thailand, joehoe, daar wil ik al zo lang heen!

*gaat straks verder bijlezen, maar nu eerst lesgeven en Licor trainen*

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:54

Esther, gefeli!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:02

Zooo, Lobke om de hoek.. Licor heeft zijn wissel om de pas, nieuwe stal, nieup rojectje, ff naar Tailand..TJEEEE Bij jouw gaat het ook voor de wind!! Echt super hoor! Ben heel benieuwd naar je project..Ik gok, die bruine hengst of het mooie meiske.

Laura en Malin; Dat zag er erg gezellig uit!
Esther; gefeliciteerd!!
Denise; wat goed dat je op Jippe hebt gereden!

Het is hier toch zulk klereweer!! Zoooo veel wind!!! De spullen vliegen je om de oren en een water!!!

Dus nu heb ik wel even tijd voor Bobbyspam;
Door tijdgebrek zijn ze nog niet geplaatst..

Maar ik heb nog wat leuke foto's van mij en Bobby in het working Equitation parcours. Bobby vindt dit echt zo gaaf om te doen!! En het gaat ook al echt goed. Ik hoef bijna niets te doen, hij regelt het wel. Hij snapt de oefeningen van nature al :)

In de moeilijkste oefening; hek open en dicht doen zonder hem los te laten. Dit is de enige oefening die nog niet helemaal goed gaat.
Afbeelding

Zijwaarts wijken over de balken
Afbeelding
]Afbeelding

Bobby zijn mosquero danst :cool:
Afbeelding

Met een flinke vaart naar het volgende onderdeel
Afbeelding

En deze vind ik zo gaaf!!!
Bobby in de slalom, die begint hij zo goed te doen! Hij wisselt bijna altijd tussen de tonnen!
Afbeelding

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 11:06

Madelief: ja het is of een american staffordshire terrier of een pitbull.. We weten het niet zeker, hier hebben ze verder geen stamboek, mijn vriend heeft hem overgenomen van een stel idioten die hem voor hondengevechten wilden gebruiken. Hij was nog piepklein :( Hij heeft echt een superkarakter, heel lief met mensen en onze andere honden, hoewel hij wel erg van spelen houd en de andere honden dus nogal uitput hehehe. Met Flavio blijft het zo moeilijk.. Neem altijd echt de tijd voor hem, eerst een poos gewoon bij hem staan of zitten en dan pas ergens aan beginnen, hem losgooien of borstelen, maar hij blijft heel zich heel afwerend gedragen. Er kwam een kennis langs die hem als jaarling kende, hij zei dat hij toen ook al zo lastig was, liet niemand bij zich in de buurt komen tenzij ze wat te eten bij zich hadden, en zodra dat op was weer gelijk afstandelijk, en zelfs bijten en schoppen. VD leek me ook zo leuk om met hem te proberen, maar hij wil alleen maar wat te snoepen dan en is niet bereid er iets voor te doen :S Hoe bevalt het op de UVA? Woon je ver van Adam? Het is idd pittig, studie en paard combineren... Mooie foto's :)
Hier nog een van Pita en Kleintje, toen we Kleintje net hadden overgenomen van die eikels:
Afbeelding

Anouk: idd, ik wil, als hij dan weg moet, wel een goed baasje voor hem vinden. Ook omdat als je er zo'n idioot opzet het alleen maar een heel groot gevecht gaat worden, en ik heb gezien waar hij toe in staat is dus het moet wel een capabel iemand zijn dan ook, die rustig met hem om kan gaan. Anders wordt het alleen maar gevaarlijk. Met hem moet je ook echt blijven staan als hij je aanvalt als hij los staat, juist je armen in de lucht gooien, dan deinst hij wel weer terug maar als je wegrent rent hij gewoon achter je aan (heb hem dat al zien doen met de staljongens, dan schrik je wel even, als ze net op tijd tussen het hek doorglijden..) Hihi wat gek, een paard met angst van hoog gras... Raar is dat idd, soms heb je gewoon een klik met een paard en iemand anders juist helemaal niet. Maar voor jou zou het dus of Sam of een PRE zijn, niet allebij?

Over muziek: ik kom uit een echte muziekfamilie, mijn ouders hadden een paar cd zaken en ben dus opgegroeid tussen de rock, blues en jazz. Heb daarom nooit echt een pop periode gehad, werd altijd meer geïntrigeerd door wat duistere muziekjes ;) nu luister ik veel reggae, wereldmuziek, elektronisch, blues tsja van alles eigenlijk.

Cyrina: leuke foto's :)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 11:38

Ow, muziek: ik heb ook kaartjes gehad voor Guns n roses, maar ze kwamen niet, haha! Ik vind van alles geweldig, maar vooral 'meisjesrock', haha! After forever, within temptation, nightwish. Maar Pink bijvoorbeeld vind ik ook leuk. En muse, en type o negative. Van alles :D
Vanavond ga ik naar rowwen heze, haha! Ben benieuwd!

Wat een schattige pup! Morgen gaan we als het goed is naar een oud-collega van Henry, die hebben rotweilerpups, ben zo benieuwd! Zo schattig altijd!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 11:40

Wat een mooie foto's Cyrina!
En Idra: wat leuk dat je wissels om de pas hebt gesprongen! Ik vind een enkele wissel al lastig genoeg, haha! Nadina doet dan net of er een hindernis van 1.50 m in de bak staat!
Wat leuk dat Licor gaat verhuizen naar iets dat je beter past.
En K's Choice ken ik ook, ook leuk!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:06

Zilfstar, super!
Lau, ben wel jaloers hoor, dat je zomaar lekker in t bos kan rijden
Mies, leuk dat je zomaar de hond mee mag nemen!
Naat, oe, dat is schrikken zeg! Leuke foto van Maya, gelukkig heeft ze nu een goed plekje
Malin, oh, wat lief van Luna!
Iloon, fijn dat je les goed ging!
Frank, zo, jij komt ook weer binnen vallen hoor hahaha
Madelief, zo, Fuur is wel wit geworden zeg!
esther, Gefeliciteerd
Idra, super zeg dat hij de wissels goed springt nu! Allemaal leuke dingetjes lees ik wel. K's Choice kennen wij in NL ja..

Zo, gister gewerkt tot uurtje of half 2, toen nog ff naar de andere kroeg gegaan, dus weer laat.. Zo maar weer aan't werk :p

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:09

Jemig! Weekje niet geweest en jullie hebben het oude topic volgekletst en dit nieuew alweer bijna 20 pagina's. Ga snel bijlezen!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:12

Marielle -> Nou idd, dat denk ik dus ook dat een gezond paard nu nog gemakkelijk zonder deken kan staan.
Er zijn wel een paar paarden bij ons die al snel een deken nodig hebben wegens ziekte of snel vatbaar, maar de rest is gezond voor zover ik weet.

Eline -> Jaaa! Eindelijk je zadel weer terug! En hij past nog goed ook!
Nu kunnen jij en Atlas weer rustig aan opbouwen.

Wanda -> :# JIPP(I)E!!! :# Wat goehoed!
Wat een mijlpaal hebben jullie gehaald zeg! Echt, ik ben superblij voor je! *\o/*
Neem jij de troon maar op die grote roze wolk! Afbeelding
Tot nu toe heb ik Rintske ook 'bloot' mee gehad op de trailer en dat is steeds goed gegaan, behalve op de terugreis van onze vakantie.
Rintske was toen heeeeeeeeel onrustig op de trailer en de trailer ging ook alle kanten op door haar.
Ze heeft er toen gelukkig alleen wat oppervlakkige wondjes aan overgehouden, maar het had ook erger gekund met haar debiele gedoe.
Ik wil dan ook voorkomen dat ze wel een keer van de trailer afkomt met een open been of misschien wel een peesblessure oid, dus vandaar dat ik er toch voor heb gekozen om beenbeschermers aan te schaffen. ;)
In en uitstappen met een fleecedeken doe ik pas als het rond het vriespunt is, of als ze flink heeft gezweet en het is behoorlijk fris.
Je kan zie of je paard het koud heeft als ie rilt, of als z'n haren wat overeind komen.

Denise -> Ik vind het ook onvoorstelbaar dat er niemand is die in aktie komt bij dat ongeluk.
Dat er mensen zijn die perplex staan of in shock na het zien van een ongeluk kan ik me enigzins wel voorstellen, maar een heel groepje.......?
Ik heb ook wel het één en ander meegemaakt aan ongelukken op de weg, op stal of in de slagerij meegemaakt, maar ik ben nog altijd meteen in aktie gekomen.
Ik heb jarenlang op de Reddingsbrigade gezeten en heb daar de nodige trainingen en realiteitsoefeningen gehad, dat zal er ook wel mee te maken hebben denk ik.
Op het moment zelf kan ik m'n gevoel uitschakelen en adequaat handelen, maar zodra het achter de rug is zak ik in en komen de emoties......

Beda -> Die beschermers die jij laat zien zijn idd ook erg handig.
Ik kan alleen niet vinden of ze nu per 2 (alleen voor) of per 4 (voor én achter) worden verkocht, weet jij dat?

Laura -> Weer een heerlijk bosritje achter de rug! Leuke foto's weer!
Ik ga volgende week naar het Amsterdamse bos voor een ritje met 1 van de mensen van wie ik Rintske heb gekocht.
Zij heeft Rints al ruim een jaar niet meer gezien, behalve op foto dan, en is wel nieuwsgierig naar haar.

Michelle -> Jorick z'n eerste week is heel goed gegaan, hij heeft het er prima naar z'n zin.
Ik vond het moeilijker, en was heel blij dat ie gisteren weer thuis was!
Ik ben gelukkig niet de enige die zo over dekens denkt dus.....

Debby -> Ik wacht ook nog even met dekens opleggen, hoor!
Rintske heeft het vrij snel warm, de 300 grams winterdeken is eigenlijk al te warm voor haar vind ik.
Ik kon helaas geen deken vinden met zo'n stevige buitenstof (1700 dn) en minder vulling.

Frank -> Haha! Even laten weten dat je je Barokke Harem wel in de gaten houdt. ;)
Ik ken iemand van 68 jaar die in Kootwijk het Kampioenschap Dressuur voor Friese Paarden gaat rijden, en een heel vlot vrouwtje is ze, hoor!

Anouk -> Tot nu toe heb ik Rintske ook 'bloot' mee gehad op de trailer en dat is steeds goed gegaan, behalve op de terugreis van onze vakantie.
Rintske was toen heeeeeeeeel onrustig op de trailer en de trailer ging ook alle kanten op door haar.
Ze heeft er toen gelukkig alleen wat oppervlakkige wondjes aan overgehouden, maar het had ook erger gekund met haar debiele gedoe.
Ik wil dan ook voorkomen dat ze wel een keer van de trailer afkomt met een open been of misschien wel een peesblessure oid, dus vandaar dat ik er toch voor heb gekozen om beenbeschermers aan te schaffen. ;)
Grappige reactie van Sam! :D
Rakker (de shet van Marieke) moet altijd zo'n graaskorf om ivm hoefbevangenheid.
Hij heeft een gruwelijke hekel aan dat ding en draait altijd z'n hoofd weg als ik er mee aankom.
Ik blijf er gewoon mee voor z'n deurtje staan, hij komt zelf maar met z'n hoofd, ik ga er niet achteraan in z'n box om dat ding om te krijgen.
Dan praat ik ook met hem en zeg ik dat hij die echt om moet omdat ie anders zere voetjes krijgt of niet naar buiten mag.
Meestal komt ie dan al snel en kan ik de korf zo om doen.
Alleen gisteren had ie er geen zin in, dus ik eerst Rintske en Buehne buiten gezet, en toen weer naar hem toe.
Hij was wel mopperig, maar kwam toch maar met z'n hoofd over het deurtje voor de korf, hahaha!
Het is zo'n lekker ventje die Rakker! :D

Martine -> Ja ze mag voorlopig weer lekker op blote voetjes lopen.
Ze had alleen voor ijzers ivm het snelle afslijten bij het buitenrijden.
Maar nu het weer minder wordt zal ik ook minder naar buiten gaan, en anders kunnen er zo weer nieuwe onder gezet worden denk ik maar.

Madelief -> Ahum,..... niet alleen Furia, maar jij bent (lijkt wel) ook 'gegroeid'..... ;)

Lobke -> Wat knap dat jullie de wissels om de pas kunnen!
Jullie kunnen dus echt huppelen zoals mijn nichtje laatst zei, hahaha! :D
Rints staat ook op een pensionstal, maar behalve dat er 2x per dag wordt gevoerd (brok zet ik klaar, hooi en voordroog geeft de eigenaar) moeten we hier ook alles zelf doen.
Het voordeel daarvan vind ik dat je op verschillende manieren bij je paard betrokken wordt en ik vind het dan ook helemaal niet erg om te doen.
Vind ik dat ze wat tekort krijgt mag ik ook zo hooi/voordroog bijpakken, en stro mag ik pakken wat ik nodig heb.
Ze komen dan ook niks tekort bij ons! ;)
Leuk weer een nieuw projectje uit Spanje!
Ben heel benieuwd wat jouw kant op wordt gestuurd!

Cyrina -> Wauw! Wat een gave WE foto's!

Afgelopen donderdag en gisteren stonden de paarden al vroeg op het land.
's Middags kwam Marieke ze weer binnen zetten en ze waren echt heel blij dat ze weer naar binnen mochten vertelde ze.
Donderdag belde ze mij op om te vragen of ze Rintske ook binnen moest zetten.
Ze had haar eigen paarden al binnen, maar Rints had haar in de gaten en was al aandacht aan het trekken door uit haar plaat te gaan.
Ik vond het een prima idee en toen Marieke richting Rints d'r landje liep kwam ze al keihard aangalopperen.
Gistermiddag was ze weer erg blij Marieke te zien, ze hinnikte zelfs naar haar!
Dat zegt wel wat over hoe de Diva over het slechte weer denkt.....

Ik ben weg, even naar de voetbalwedstrijd van Jorick kijken!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:19

Men wat gaan jullie hard! Ik heb momenteel geen tijd om op iedereen te reageren, maar zag wel een aantal hele gave foto's langs komen! Vond vooral de kijk en vergelijk foto's van Furia erg leuk, wat wordt die snel wit!!!

Ik moet zo gaan inpakken, ga show geven in Assendelft! Vanavond het Hippisch Gala en morgen de open dag van Manege de Delft, dus Jauke en ook ik zelf gaan een nachtje uit logeren!
Dus niet teveel kletsen hoor! Het is nu al niet meer bij te houden :o

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:35

Ok... even twee dagen niet kijken en hup zo weer 12 pagina's verder..

Ik zag hele mooie leuke en grappige honden voorbij komen. Wij hebben kruising Labrador en klein beetje herder. Jesser is zijn naam, dus vandaar hier mijn nickname..

Lobke fijn dat Licor nu de wissels springt.. daar was je toch al een poos mee bezig! Super dat je het nu voor elkaar krijgt samen.

Cyrina, mooie foto's van jou en Bobby, hartstikke leuk om te zien!

Ik ben nu ook beetje begonnen met regendeken op Querido te plaatsen, hij krijgt geen lang haar maar zit wel ontzettend dik in het haar als ik te lang ermee wacht. Heb ik vorig jaar/dit jaar wel gemerkt. Zoals volgende week wordt het weer stuk warmer, dan maar af. Maar zoals vandaag, het zonnetje schijnt wel, maar waar Querido staat is best open vlakte, met die wind wordt het al wel sneller kouder. dan merk je dat hij snel begint met het aanmaken van wintervacht. Muffin zit er al aardig in..
Morgen is Antoine onze jongste jarig.. Hij wordt 12 al weer. Tjonge gaat zo hard met die kinderen. We hebben hem verwend dit jaar, onze oudste kreeg van ons gedeeltelijk zijn skivakantie met school, en we hadden zoiets van Antoine mag nu ook wel eens een keer wat moois hebben. (niet dat ze dat niet hebben of zo hoor.. ) We hebben hem erg blij gemaakt, met een airhockeytafel, die je ook nog eens kunt omdraaien en dan is het een pooltafel.. Zo leuk om dat koppie te zien. Hij kon het niet geloven dat hij dat kreeg van ons. Nu zijn ze hier niets anders aan het spelen/poolen..
Op dit moment staat het onding in de woonkamer, als Antoine zijn slaapkamer af is, verhuist het lekker naar boven..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:35

Veel plezier Daan!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:41

Mies_Apollo wat een leuke hond zeg!! Jij zal dan wel weer veel lassi opmerkingen krijgen! leuk dat je er mee sport, heb ook een poosje behendigheid gedaan, maar mijn hart ligt toch meer bij de africhting.

idefix4 schreef:
Regine: Ah, Rexona is er ook nog één van de oude stempel dan! Een barok type! Hier hadden we ook zo'n heel kalme altijd blije hond. Een reu en kinderen noemden hem in het bos altijd commisaris Rex. Hij leek er ook echt op. Toen ie 12 was, is ie overleden van ouderdom. Zijn heupen waren ook niet zo sterk. Ik vind dat het wel mooie type herdershond. Die van mijn zwager heeft het nerveuze in de bloedlijn zitten. Er is schijnbaar een reu die dat heel sterk vererft. Mechelse Herders staan ook bekend als nerveus. Beau is wel actief, maar absoluut niet nerveus. ;)

Whaha Rexona was een grapje omdat het een teefje is, maar ze heet Wolke. Ze is inderdaad knap, niet omdat ik dat natuurlijk zowiezo vind maar ook op de keuring is ze beste hond van brabant geworden met haar looks. Daarbij is ze ontzettend vriendelijk en makkelijk, ik ken geen andere hond die zo braaf en gaaf is. Het is echt mijn perfecte hond!
Mechelaars staan wat meer bekend om het nerveuse, Duitsers is mijn ogen niet echt. Heb er via de hondenclub toch aardig wat leren kennen.

madelief88 schreef:
Regine: Tis zeker heerlijk om te doen mennen, zag vandaag op weg naar stal mijn buurman ook weer met zn Fjordje op pad..
Zo leuk he :D Ik merk dat Furia het vooral eng vind dat hij zo weinig kan zien, door die oogkleppen.
Dacht juist dat die dingen ervoor waren het paard te kalmeren?

Capriola had dat in het begin ook, vooral geparkeerde auto's vond ze erg raar en draaide dan helemaal haar hoofd om er naar te kunnen kijken. Wat dan ook weer gevolgen had voor de draai richting van haar lijf en de kar die erachter hing. Maar na een poosje was ze wel aan het 'andere zicht' gewend en doet ze het er nu heel fijn op. Ze wil niet meer alles zien denk ik terwijl ze dat in het begin wel had. Kwestie van wennen voor Furia.

Wat een mooie verglijkings foto zeg! Je kan echt goed zien dat hij is uitgezwaard!! En die zwart witte is zeker een heel mooi plaatje! Een paard om trots op te zijn, wat een mooi dier!

evdpanne
van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Even uitkateren voor de visite komt hahahaha! doe je goed!

Idra ik ken K'choise wel! Hele mooie nummers! Speelt jouw vriend daarin mee, of snap ik dat verkeerd?
De roze wolk van de wissels kan ik helemaal begrijpen, wat super! en wat spannend een nieuw projectje! Daar wil ik natuurlijk wel meer van weten na zo'n kleine opmerking!! :+

Cyrina ik vind dat working Equitation zo ontzettend gaaf! Heb al meer foto's van je zitten bewonderen! Waar kun je dat allemaal doen, ik hoor er hier in de omgeving niks over? En echt weer super gave foto's zeg!

Over muziek, ik ben typje van alles. Van Pearl Jam (en vroeger idd Nivana) tot beeje lekker ritme pop muziek tot Nederlandstalig en sommige klassieke stukken. Breed dus.

Nou ik ga naar stal, vriendin komt zo met haar Lipi (opa) om samen een bosritje te maken. Vind na al dat oefenen dat zij dat zeker verdiend hebben! Hopelijk waai ik er niet af :D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:45

Ik doe het bij de Balingehof. Mieke Hylkema geeft daar Doma Vaquera les (volgens die stijl dien je ook te rijden, tezei je western WE doet). En na afloop van je 2e les kun je het parcours wat buiten staat opgebouwd in.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:47

Ow dat is echt een verschrikkelijk eind rijden voor mij, jammer!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:18

Wat ziet het er weer fijn uit met jou en Bobby Cyrina :j

Jaja, mijn vriend speelt de toetsen bij K's Choice :j
Vanaf volgende week gaat hij met Sarah touren in de VS en Europa en dan nemen ze de plaat op in de VS met de groep. Hij is in totaal 9 weken van huis :\ Maar ja, hij zal dan ook nooit zeuren dat ik te veel tijd in de paarden stop :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:23

Cyrina Uhhhh...mocht je ooit van Bobby af willen,dan hou ik me aanbevolen :D
Ik had in Bunschoten al een zwak voor hem,ik wist niet eens dat jij iemand van het forum was en zei meteen tegen Karina: Kijk! dat is mijn type,gewoon de uitstraling,die lieve ogen...heel hoog Moreno gehalte ;)
En wat is hij veelzijdig,echt zó'n gouden paardje heb je :+:
En stoere foto's natuurlijk *D

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:29

regine schreef:
De roze wolk van de wissels kan ik helemaal begrijpen, wat super! en wat spannend een nieuw projectje! Daar wil ik natuurlijk wel meer van weten na zo'n kleine opmerking!! :+

Ik weet nog niet echt meer, er is nog niks concreets beslist :)
Het zou gaan over Riesling, een 6-jarige ruin die al heel wat kent, maar ik vrees dat zijn prijs wat te hoog is om hem hier ooit te verkopen.
Hier een filmpje van hem: http://www.youtube.com/watch?v=mCvcOGSL5PQ
(ik ben niet echt te spreken over de houding van de amazone, maar goed, daar gaat het niet echt om + passage is nog maar in beginfase)
Of Reserva, een superbewegende hele grote merrie, ook 6, maar die kent nog niet zo veel. Ik heb haar wel gereden op de show in Barcelona in juli en ik vind haar echt fantastisch.
Hier een kort filmpje van haar:
http://www.youtube.com/watch?v=UPqUUbYzylg

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:23

Ohh Riesling is echt gaaf!! Dat paard heeft wel kwaliteit zeg!! Jammer alleen dat hij ruin is, voor in Spanje niet zo erg, daar zijn zat hengsten, maar als Nederlander/ Belg denk ik wel dat je er zo een liever als hengst hebt. Aan de andere kant zijn er hier zat die moeten castreren omdat ze het paard anders niet kunnen huisvesten.

Valt me op dat de amazone van mont rubi vaak met korte beugels rijdt. Doet ze veel jonge paarden inrijden?? Mensen die dat vaak doen, rijden vaak met korte beugels om het bokken op te kunnen vangen. Maar ze maakt het zichzelf nu wel moeilijk, met korte beugels in e passage is net als gaan staan op een wip, haha

Regine, waar woon je? Want er zijn wel mee locaties waar je WE kan rijden. Je kan kijken op http://www.workingequitation.nl

Borderjay; Ik was niet van plan Bobby ooit te verkopen, sorry..
Laatst bijgewerkt door Cyrina op 05-09-09 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:24

Whaaaaaa, ik moet dit even met jullie delen hoor.
Ik was net wat aan het doen in de schuur toen ik Tommy hoorde blaffen.
Dus ik gluurde naar binnen of ik iemand bij het keukenraam zag.
En toen zag ik dit!
Afbeelding

Dus snel naar de deur,Halloooo
Afbeelding

Elise en Esther wat te drinken gegeven en de paardjes een appel in stukjes, netjes in de parkeervakken voor mijn huis!

Afbeelding

Nog even een knuffeltje met vrouwtje
Afbeelding

En dan weer verder
Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:24

Ligt het aan mij? 16 is ruimschoots volwassen, maar het lijkt wel of mensen dat oud voor een paard vinden terwijl een paard dat gezond is op die leeftijd nog makkelijk alles aan kan en nog wel een jaar of wat aan het werk kan.
Frío is 14, voor mijn gevoel gewoon op een leeftijd dat hij echt nog wel even mee kan.

Wat betreft dekens: Vorig jaar had ik mijn regendeken en 2 winterdekens van 200 en 300 gram. Frío is een enorme koukleum en doordat ik mijn regendeken niet terug had van de wasserij (stalgenoot die dat regelde vergat hem steeds) heb ik vrij vroeg de 200 grams deken erop gelegd. Vond Frío heerlijk. Je zag hem meteen weer levendiger en allerter worden. 200 grams deken is kapot gegaan, 300 grams ook en nieuwe 200 grams ook. Ik heb vorige week een 370 grams deken gekocht en heb nog een regendeken en onderdeken van 200 gram. Regendeken gaat erop als het langer slecht blijft en zodra het kouder wordt en ik dat bij Frío merk gaat de onderdeken er ook bij. Maar op het moment voelt hij nog erg warm aan als hij na het rijden een zweetdekentje op heeft, dus dag en nacht een deken op kan nog niet. En op en neer naar stal voor mijn werk lukt echt niet.

Prinslover schreef:
Zat ff op MP te kijken... vond deze toch wel veel van Chico weg hebben zeg...? Of lijkt het maar zo hihi :+
http://link.marktplaats.nl/276183023

Chico heeft een veel mooiere hals!