Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Lusitana schreef:PRE is niet mijn afdeling, maar ik weet dat de meeste Spaanse stierenvechters Lusitanos kopen omdat de PRE als "verpest" zien door ze teveel fokken op uiterlijk. Dit komt uit de mond van een Spaanse stierenvechter en is niet mijn persoonlijke mening.
jus schreef:Stierenvechten te voet heeft niks te maken met stierenvechten te paard , het Spaanse rejoneo is bijna hetzelfde als het Portugese.
Veel Portugezen komen naar Spaanse plazas om juist succes te hebben in de grote steden dus Portugezen doden wel In de Spaanse plazas.
Meeste Spaanse ruiters rijden lusitanos of kruizingen hiervan dus die gaan ook gewoon naar Portugal om paarden te kopen.
Lusitana schreef:Wel vind ik dat Spaans en Portugees strikt gescheiden gehouden moet worden en niet gezien moet worden als 1, wat helaas wel gebeurd door veel buitenlanders. Ik neem aan dat de Hollanders ook niet onder de Duitsers geschaard willen en de Belgen niet onder de Fransen...
Cyrina schreef:Als land misschien niet, maar wat rijden betreft, rijden ze in elkaars ringen en worden ze als gelijke beschouwt.
Aangezien, Spanjaarden in Portugese arena's rijden en andersom....
Ik heb het overigens wel alleen over rejoneo.
en men rijdt ook in Mexico en California.StableEnable schreef:ben blij met je uitleg. ik ga het steeds aantrekkelijker vinden.
Denk dat we maar eens een clinic moeten organiseren ofzo, tijdens een groot hippisch evenement. mooie nieuwe discipline!
(heeey bijpassende smiley!!) Zazoo schreef:
oomens schreef:Zazoo schreef:
Zazoo, ik snap niet wat dit filmpje te maken heeft met het Portugese stierenvechten te paard waarover dit topic gaat.
Is net zo belachelijk als over tennis gaan praten in een voetbaltopic omdat het "toch allebei met een bal is".