[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:48

morge
leuk veulen !
leonietje ..dat op de vinger werk (doe het al langer dan het bekent is en volg geen goeroe)
helpt idd bij de band op bouwen
als pablotje beetje te temp was stapte ik af deed ik even weer op de vinger werken en daarna had ik e wer geen kind aan
maw gewoon blijven doen (is nog leuk ook)
schikparcour is helemal leuk om te doen
over de wipwap , over zeil , door autobanden heen etc

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:11

Wat een gaaf merrie veulen zeg! Die naam past echt bij dr Ja Ze is prachtig! Fijn dat alles goed is gegaan, en nu wachten op de volgende Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:09

Prachtige naam, en ook een heel mooi veulen!
Vandaag weer met Fuur aan de lange lijnen gewandeld, ook een heel stuk het bos in, meneer gaf geen kik Haha! Als hij nog hengst was gewast had hij naar mijn idee heel anders gereageerd, hij wordt echt met de dag braver gewoon, kan nu ook veel beter gewoon rustig stil blijven staan enzo...

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:49

@ Lisenka, wat een prachtig veulen, ongelovelijk zo donker, je kan je bijna niet voorstellen dat dat ooit een schimmel word. Gefeliciteerd.

Bedankt voor jullie reacties, doet me goed.
Het leuke is dat ik altijd wel geintresseerd ben geweest in bv NH maar dat ik me daar nooit de tijd voor heb gegund. Nu word het me min of meer verplicht, en ik ga de uitdaging graag aan. Knipoog

Fijn weekend iedereen !!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:10

Lisenka wat een prachtig veulen!!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:27

Dank jullie wel allemaal. Het maakt de korte nachten in elk geval goed. Chistosa is 2 mei uitgerekend, dus ik hoop de komende nachten wat slaap in te kunnen halen. Hoewel Chistosa wel al harsdruppels heeft hangen, zijn haar banden nog lang niet helemaal slap.

Morgenochtend heb ik een wedstrijd met mijn nieuwe paardje. Wordt haar eerste wedstrijd. Spannend dus. Ben nu alleen zo moe, dus ik ga lekker vroeg naar bed.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:28

Lisenka, gefeliciteerd met het veulen. Wat een plaatje om te zien zeg. Zo volmaakt. En die liefde die die moeder uitstraalt.

Hunnebun, jammer dat de hengst weggaat.

Madelief, fijn dat het zo gooed gaat met Fuur.

Leonie, ik was er ook nooit in geintersseerd. Maar als je dan met een moeilijk paard te maken krijgt, blijkt het heel goed te werken. En het is ook nog eens heel leuk.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:56

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:10

Had gereageerd in je topic hoor nickyu!
Die ene pony, dat is die nieuwe toch van je? Dan is het helemaal zo super gaaf dat hij je al zo vertrouwd dat je er bij kan komen liggen Ja

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:32

yep die ander is idd het nieuwe ventje
die is er nu ..ff rekenen .. 21 dagen geleden
(voelt veel langer Bloos )

is echt een paardje met ABSOLUUT GEEN
slechte mens ervaringen
meestal ben ik wel bijna jaartje bezig ze zo te krijgen

is echt lief paard maar ook wel echt pubertje
en dagelijks word hij braver en makker (elke dag wel iets nieuws nog
dan weer de vliegen spray dan weer de exceem spray dan weer hoefjes veilen wat hij absoluut gewend is maar nog niet hier..)

vandaag zijn we met de paarden aan het voetballen geweest
en ook dat pikt die snel op

en als beloning lekker peentjes of f lekker grazen

voel mij erg gezegend met dit uber flexibele paardje

alleen stilstaan zowel zo als onder zadel laat nog enorm te wensen over
maar verder heb ik er heel veel vertrouwen in dat dat binnen het jaar (of 2 )
goed is

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:11

hai door alle drukte ben ik helemaal vergeten om mijn ventje zijn verjaardags foto`s te plaatsen
dus hier even zijn slagroom neusje
[img] http://usera.imagecave.com/peet-tsjille ... IM3167.jpg[/img]
Afbeelding
Afbeelding
en deze even van mijn huisje van de verbouwing met nieuwe planken luiken en nieuw schilderwerk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sorry even offtopic maar dan weten jullie dat ik door de verbouwing ietsje minder op het topic heb gerergeerd

doeiiiiiiiiiiii

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:51

ziet er leuk uit "het huisje"!

ben benieuwd hoe het met maestro gaat

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:10

@peetisgreat, wat een gaaf huis !!!!
En nog gefeliciteerd met je ventje.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:13

Gaaf huis zeg, Peetisgreat. Hoor je zeker wel vaker. Zo'n huisje wil ik ook wel hebben.
Gefelciteerd met de verjaardag van je ventje. Mijn meissie is maandag jarig, dan wordt ze 4.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:18

Lisenka: Spannend vandaag je wedstrijd gehad toch? Hoe is het gegaan?

Peet: Wat een leuk huis zeg, vind die luikjes wel erg leuk zo moet ik zeggen Pling En Tsjillert is ook een schattie hoor!

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:39

@ Madelief88: Mooi dat het zo goed gaat met Fuur! En ook mooi dat het nu zoveel beter is als ruin.
Super Haha!

@ Peetisgreat: Mooi huisje zeg! Poeh. Gefeliciteerd nog Knipoog

Ik ga zo even bij Trude kijken, even lekker poetsen Lachen Verder net weer op mijn gele boef gereden, ging super. Heerlijk los en ontspannen Lachen Daar doe je het voor Haha! Ging de laatste tijd niet zo lekker, maar nu wel weer. Over 2 jaartjes pakken we Trude er ook bij, nu al zin in Lachen Jippie Vork
NOu dagdag.

Groetjes

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:23

Vanmiddag heerlijk op buitenrit geweest met pony van stalgenootje, een tinker.Pony is wat druk buiten dus durft ze zelf niet mee. Ging perfect, niets aan de hand.
Was voor mij ook wel even goed !! Knipoog

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:10

Zie je Leonie, gaat helemaal goedkomen. Wat meer vertrouwen krijgen in jezelf. En dat is ook wat het NH doet. Klinkt stom, maar zelf leer je er meer van dan je paard. En het is gewoon supe rom te doen. En zo'n steuntje kan je dan af en toe wel goed gebruiken,

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:20

madelief88 schreef:
Cojolly, wat erg Ach gut
Wat een gigantische mooie, lieve en vooral intelligente merrie leek het mij...
Had je topic nog nooit eerder bekeken, heb je het veulen nog?

Nee het veulen was niet voor mij maar voor een kennis die erg graag een veulen van mijn merrie wou, zoiets als bij kimmie en kjoet, alleen is het bij mij dus met de merrie fout gegaan.
En ja Jolly was een heel lief en intelligente merrie, was er ook goed stuk van, maar ja thats life.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:50

lisenka wat een geweldig veulen!!

geniet er maar van!!

peet jou huis ziet er heel erg leuk uit zo!! Ja

mooi hoor,met rietenkap...heel gaaf!!

goh wat was het ongelooflijk lekker weer dit weekend,we hebben gelijk maar gebruik ervan gemaakt en weer nieuwe weitjes afgezet,alles wat we vorig jaar gedaan hadden hebben we afgebroken,en nu weer nieuwe weitjes gemaakt...

dus de paardjes hebben nu weer een beetje grasjes om van te leven,ze werden zo mager..hahahaha

met maes gaat het goed(even afkloppen....),hij loopt nu een dag of 3 goed,en die pees wordt dunner,zolang hij zich niet verstapt zal het wel genezen...

cjolly,lijkt me echt vreselijk om je merrie zo te verliezen....pfff,neem je voor iemand anders een veulen,verlies jij je merrie...echt vreselijk.

en voor de liefhebbers ,wat foto's van vandaag...

wesseltje(hij lijkt wel heel erg rond op deze foto's,maar hij is het IRL echt niet...zal de zon wel zijn.. Haha! )

Afbeelding

Afbeelding

yippes...
Afbeelding

Afbeelding

en maestro,welke dus samen met laz een dolle bui had...

Afbeelding

Afbeelding

en ik weet het,hij is niet barok...maar zo gek doet lazzie dan...
Afbeelding

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:33

Leuke foto's Femke. Het valt mij altijd op dat jou paarden zo lekker vrolijk en baldadig uit de ogen kijken. Heerlijk.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:45

Kimmie: Die paarden zijn en blijven geweldig van jou! Goh wat een dingen zijn het toch. Echt een heerlijk paardenleven daar bij jou!

Leonietje: Lekker hoor, doet je zelf vertrouwen echt wel goed!

Tsja, ik zal dan ook maar even vertellen hoe het bij mij staat. Zit namelijk een beetje te twijfelen of ik zal stoppen met Jielt. Hij is echt heel leuk, maar ik kan geen les krijgen van iemand (waardoor ik dus zal blijven 'stilstaan' met paardrijden). Er rijden best veel mensen op, stuk of 5/6. En hij is heel lief, maar een echte klik die is er niet, bovendien kan ik heb maar 1 dag in de week doen terwijl ik graag veel vaker zou willen bezig zijn met paarden.. Nu heb ik dus gereageerd op een advertentie en zelf een advertentie staan bij speurders. Heb op mn advertentie een reactie gehad, en zelf gereageerd. Alle twee leuke paarden staan hier in de buurt. Waar ik op heb gereageerd is helaas ook maar voor 1 dag, maar ik kan altijd kijken. Die staat wel op een dressuurstal dus kan ik lekker lessen en nieuwe dingen leren. Dit is ook wel serieus gegaan via mail, en ga binnenkort kijken hoe of wat. De andere is iets minder serieus naar mijn gevoel, en heb ik nog niet veel informatie over, maar dat is nog afwachten. Niks is dus zeker, maar ik ga iig even rond kijken wat er allemaal is. Ik gun iemand anders dan liever Jielt die echt meer liefhebber is van de recreatie (ben zelf meer dressuur gericht). En gun mezelf ook wel echt een paard waar ik een klik mee heb.. Pff, moeilijk hoor want ben toch ook wel gek op Jielt. Maaaaar, het is nog niet zover, dus ik wacht lekker rustig af. Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 07:30

Goedemorgen dames!

Jullie hebben echt veel geschreven, kan even niet op alles reageren nu! Maar het weekendje Terschelling was leuk, we zaten in West Terschelling in een goed en mooi hotel. Is zeker voor met zn tweetjes nog voor herhaling vatbaar Haha!

Fem klote dat alles achter elkaar komt, ik heb dat ook gehad tot vorig jaar *afkloppen* Nu Suev nog (die trouwens al sinds vorige week weer goed loopt), hopelijk hebben we nu een stijgende lijn Tong uitsteken Je hebt groot gelijk dat je Maes lekker rond laat hobbelen zolang hij een paardwaardig bestaan heeft. En zolang hij zo gek loopt te doen zal het nog wel meevallen met de pijn denk ik maar. Mooie foto's ook van je paarden! Whahaha die bek van lazlo!

Lisenka echt een ontzettend mooi veulen, wij hadden in Spanje ook een paard op stal die Perla heette (dat was een palomino) en die noemden we ook altijd Perlita! Hoe ging je wedstrijd?

Prinslover ik kan me je dilemma heel goed voorstellen, hopelijk vind je snel iets leuks!

Nick moet je topic nog bekijken!

Leonietje ik heb je verhaal gelezen, lijkt me echt ontzettend moeilijk. Ik weet niet hoe het voelt dus ik kan je er ook geen tips in geven, maar je foto's van NH zagen er echt leuk en goed uit. Ik denk dat je op de goede weg bent om jezelf in ieder geval als leider tov haar te plaatsen, dan voel je jezelf ook zekerder. Fijn dat het ook zo goed ging op dat andere paardje!

Hmm hoe is het met Marit en Sam? En met dat hele leuke merrieveulentje van Moyna? Lovers

Nou verder weet ik het ff niet meer! Dit was alles wat ik kon onthouden. Ga vanmddag Suevvie even longeren en dan morgenochtend weer les! Hyper!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:57

Prinslover, ik kan me voorstellen dat het een moeilijke keuze is. Misschien kan je een paard vinden voor een paar dagen en dan 1 dag Jielt voor de fun erbij doen. Maar hierbij moet je ook zeker aan jezelf denken. Op een gegeven moment heb je dan geen zin meer om te gaan rijden als de klik er niet is. Dan kan je inderdaad beter iets anders gaan zoeken. En je zit niet op een schopstoel, dus kan je lekker op de gemak rondkijken tot je misschien wel een paardje heb gevonden waarmee je de klik hebt. Ik heb mijn vorige verzorgpaardje ook opgegeven, terwijl ik eigenlijk stapeldol op hem was. En ik heb er nou iets prachtigs voor terug. EN moet zeggen dat ik hem nog steeds mis, maar ik kijk nu gewoon terug op de mooie tijd die wij samen hadden.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:40

ilona jammer dat je hier niet in de buurt woont anders mocht je wel op tsjillert rijden
ik hoop dat je een juiste beslissing maakt en dat je snel ene droom paardje kan verzorgen

en kimmy wat een super foto`s heb je weer neer gezet die wessel ohhhhhhhhhhh wat een stuk is het toch ben echt verliefd op die zwarte Vingers aflikken
de rest zijn ook erg vrolijke paardjes die er ook nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi uit zien
beloof een ding zet vaker foto`s neer Haha!