Laura1982 schreef:Karin kan je mij zeggen wat belangrijk is voor het L1?
Douwe zn aanleuning gaat steeds beter maar wijken gaat nog niet top.
Voor mijn gevoel nu al heel veel verschil tussen de klasse.
Takt, ontspanning, aanleuning.
Je aanleuning moet beter zijn dan in de B, daar worden kleine storinkjes nog wel vergeven, maar in de L een stuk minder. Goed aan de hulpen en lekker voorwaarts. Vaak wordt er veel te veel terug gereden.
Wat ik erg belangrijk vind zijn de overgangen bij de tempowisselingen. Vaak zie je maar amper verschil, soms zie je iemand nog wel vertrekken maar niet duidelijk terugkomen en dat kost je een punt, dat is jammer.
Denk ook om de kleine details die het afmaken en het verschil maken, maar dat geldt in alle klasses.

Hoeken rijden, wendingen en overgangen goed voorbereiden, bij het wijken eerst rechtuit en niet vanuit de wending zo opzij zeilen, voltes niet door de hoeken rijden (dat zie je echt heel vaak...).