[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:32

Ik moest ook wel even 2x kijken! Die heeft er lekker spieren bijgekregen! Zaterdag kan ik hem eindelijk weer kroelen!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:40

Ik blijf hard doorwerken aan mijn houding :). Daar let mijn huidige instructrice ook echt onwijs op! Vind ik echt super fijn! Maar als ik de foto's van de eerste dag vergelijk met die van nu is Shaggy wel al een stuk gespierder. Zijn hals viel ook wel lekker op met die vlecht in ;).

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:03

Prinslover schreef:
Ik weet niet hoe het voelt (zou het ook niet willen weten…) maar het lijkt me zó verschrikkelijk….. En dat in zo’n korte tijd. Alles gekeurd en gedaan, paardjes afgeslagen, voor hem gegaan en dan zo’n einde. Echt heel triest.. Maar zijn laatste maanden waren ontwijfeld zo mooi bij jullie.. Een warm bad van liefde voor hem.. Ik hoop echt dat jullie in de toekomst nog eens een maatje vinden waar jullie heel lang van mogen genieten! Uiteraard is Pablo niet te vervangen, maar hopelijk kan een ander paardje jullie verdriet dan een beetje verzachten.

Ik kan het niet beter verwoorden alsdat Ilona al doet.....vreselijk veel sterkte :(:)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:28

Heey

Esther : Mooie foto's :D Ziet er erg fijn uit :D

Jellie : Nogmaals heel veel sterkte, helaas weet ik ook hoe het voelt, als je wilt praten pb maar hoor ;) :(:). Nog een dikke knuf :(:).

Eline : En wat zei de homeopaat??
Super dat atlas gister zo blij en levendig was :D :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:01

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:22

Esther: Mooie foto's! En je tenen... tja, ik zou zeggen: "Kom een keer hier rijden! Na 2 rondjes doe je dat niet meer. ;)" Die onderste foto, die man, wie is dat? Hij doet me denken aan Jan van Amika. :P
En dat knikken is bij mij overgegaan gisteren. Sinds die dag heb ik een ander zadel... :+ Hij ziet er goed uit joh!
Mooie foto's!

Ik heb vanmiddag al gereden met Sam. Omdat zijn rug wat gevoelig is, ben ik niet naar de les gegaan.
Ze deden ook heel moeilijk om een ander lid met onze Prince in de middagles toe te laten, omdat dat lid gewoonlijk 's avonds rijdt. Echt raar! Dus ik dacht, dan ga ik na die les wel en kunnen we zelf lekker ronddobberen in de ruimte. Sam heeft flink kunnen balkjes lopen, nadat de pony's van de les eindelijk weg waren. Die dwarrelden elke keer net voor Sam zijn voetjes over de balkjes heen.
Dus iedereen die er was verteld, over mijn zadel natuurlijk. :P Ze vonden het erg mooi geworden.
Verder schrok Sam, toen we nog aan de kant stonden te wachten om de bak in te mogen, nogal van de moeders met winterjassen aan. Dat knispert en hij stond bijna overeind. Eén moeder vroeg me nog: "Ga jij dáár op zitten?" Nou het leek wel een wilde hengst! Maar in de bak was ie weer de rust zelve. De meeste moeders hebben gewacht om te zien hoe Sam is onder het zadel haha! Die verwachtten spektakel. Lekker gereden. Meer dan een uur zelfs. Uiteindelijk liep ie lekker over de rug!
En Prince? Die bokte een keer, maar ze gaf de galophulp niet goed. Dus dat heb ik even vooruitgeholpen. :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:31

Hahahahaha dankje :). De vrouw op de onderste foto is mijn instructrice genaamd Cobie :P. Het zal ooit wel goed komen met mijn zit (hoop ik). Dat ik mijn tenen niet naar binnen kan houden (of met heel veel moeite) komt waarschijnlijk vanuit mijn rug.... Mijn instructrice heeft dit zelf ook gehad en na vele behandelingen merkt zij al dat het wel beter wordt. Ik ben zelf ooit ook wel eens bij de fysio geweest voor mijn rug, misschien dat ik dat maar weer eens moet gaan doen :D.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:36

Hallootjes weer iedereen.
Mooie foto's gezien! iedereen weer lekker bezig na het koude weer.
Hier ook eindelijk vandaag weer. Gisteren een kijklesje genomen in longeren met de slof met de nodige vragenstellerij. Zag er erg goed uit en na overleg begreep ik de nadelen van mijn huidige manier van bijzetten (met zo'n starre bijzetteugel) en deze manier. Bleek thuis nog een slof te hebben liggen die ik voor LL met de shet had gebruikt. Dus dat vandaag meegenomen omdie er eens aan te knopen. Nog even info gevraagd over eht juiste wijze bevestigen (zelfde dame was op stal aanwezig). Toen Jippe eerst los gelongeerd. Hij zag er super uit met rood dekje, rode beschermers en die mooie zwarte longeersingel om :D . Nou, hij had duidelijk flink stil gestaan, meneer ging aktief aan het werk en merkte toen dat ie los was. Doen we dus ook niet meer de eerste 10 minuten... :P Na 5 rondjes gestapt te hebben zoefte meneer in draf om mij heen en dat ging steeds harder. Op mijn HOOOOO! geen reactie (ben je mal, mens ik ben lekker op dreef) en naar hem toe lopen had als effect dat ie dacht dat ie op zijn donder zou krijgen en ging ie nog harder met zo'n opgetrokken hoofdje. Dan maar gewacht tot ie er zelf genoeg van had en rustiger ging. Had geen longeerlijn bij me dus los verder gewerkt. Gata de stalhouder op het plein een hele stelling vlas balen los snijden.... Dat is dus plastick wat daar wappert. ENG!!!!!! Dus meneer in galop om mij heen, staart half omhoog en echt in de vluchtmodus, alleen kon ie nergens heen. Ineens had ie mij weer door die rustig Ho maar, 't is goed! aan het zeggen was en toen kwam ie bij mij staan. Nou volgens mij was ie opgewarmd genoeg zo na 10 minuten :D dus de slof eraan. OK, dacht Jippe... dit wordt dus werken.... Ik kan maar 1 ding zeggen: keurig!!!! Tuurlijk hij liep niet continue met de neus op de grond, maar dat verwacht ik ook niet. Beetje oprekken en strekken in het begin en langzaam steeds langer en lager. Met de complimentjes van de baas erbij kreeg ie er echt plezier in. Stap en draf gedaan. Heel keurig. Ben blij dit ontdekt te hebben! En Jippe ook geloof ik.

Vanmiddag superspannend dagje voor zoonlief: hij heeft afgezwommen voor zijn B!!!!! Apart met een autistisch meisje dat voor A ging omdat Zoon anders zoveel indrukken om hem heen heeft dat ie verzuipt, figuurlijk dan. Ik ben bij hem moeten blijven (halve familie zat boven te kijken) maar dat was geen punt. Wel 8 badmeesters en juffen aanwezig voor het betere aanmoedig en applauswerk, vlaggetjes, muziek erbij. Het was 1 groot feest. Stefan zwom SUPER!!! Watertrappelen met 6 meesters erbij en op het eind op de nek van een meester klimmen. En toen de diploma's gegeven waren de examinator met hulp van badmeesters het water in gedouwd (hij legde nog even snel zijn niet-zo-waterbestendigde spullen weg...) Groot plezier! Ben supertrots op mijn mannetje waarvan 2 jaar geleden gezegd werd op het rev.centrum dat hij misschien het gewone A niet zou kunnen halen. Hij heeft nu zijn A en B!!! :D :D :D :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:03

Wanda: klinkt als een leuke dag! gefeliciteerd met de B.

Esther: Zou het? Ik merk dat het nu ook makkelijker is om mijn benen lang te maken en goed. Ik zou bijna zeggen... Zullen we Soeske eens opzoeken? Die kan dat erg goed uitleggen!
edit: En ze is een vrouw? Ja, die Jan heeft ook lange krullen :D vanachter zie je dat niet hè?
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 20-01-10 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:12

Carmen, welkom.

Ilona, ik hoop dat je nog heel lang mag genieten van je lieve chico. We hebben wel heel erg genoten van hem. Hij had van die maffe acties. Geen moment was saai.

evdpanne, leuk paardje is Shaggy. Je weet iig waar je aan moet werken en om te werken met een doel, is t alleen maar leuk.

Bedankt moppielover +:)+

Anouk fijn met balkjes bezig geweest. En Sam even de stoerderik uitgehangen :D

Zilfstar, knap van je zoon +:)+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:55

idefix4 schreef:
[
Dan moet je Yenneke hier op bokt eens lief aankijken. Ze heeft er keiveel ervaring mee! Ze heeft mij ook al uitstekend geholpen. Ik vind het heel leuk om te doen met de paardjes. Het omlaag gaan, gingen ze bij Yen behoorlijk vlot doen. Een aanrader!

Goed om te weten. Vandaag ging het wel fijn. Heb het idee dat ze het beter begrijpt dan ik. Soms is ze nog wel schrikkerig en dan vergeet ze alles om me heen. Zeker in het donker zoals vandaag.

Wist dat niet van dat aspartaan. Schrok ik ook even van, drink best veel cola light. Zit te denken of ik dat nu zal laten. Maar het is zo lekker :o

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:36

Graag gedaan, hoor. Yen zit volgens mij in de buurt van Rotterdam, dus het is ook nog eens redelijk dichtbij... ;) Momenteel is ze wel druk met een baan, maar dan heeft ze vast tips van anderen die het in jouw omgeving ook goed kunnen!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:00

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:35

wow die is lekker aan het sjouwen benthe!!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:36

Ik ben ook zo onwijs blij met hem!

Wanneer komen jullie nou weer een strandritje maken?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:58

Benthe! Ik hoop snel, maar eerst wil ik nog een klein beetje wennen aan mijn zadel. ;)

Mooi paardje joh!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:03

Ga je zonder zadel :+

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:12

hihi sam zonder zadel. dan is ie zo in den helder...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 01:35

frankiej schreef:
hihi sam zonder zadel. dan is ie zo in den helder...

alleen het paard of ook met Anoek erop :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:46

Waarschijnlijk zonder mij. haha! Sam vindt het heel raar om zonder zadel gereden te worden en hij heeft een heel spichtige rug, dus niet ideaal om uit te zitten. haha. Hij gaat zowiezo zijn rug dan zodanig inzetten, dat je er zonder bokken toch af gaat. Stuiteren noem ik dat altijd maar.

Maar op korte termijn zou ik graag vast naar de Drunense Duinen willen. sam en ik vinden dat heerlijk namelijk...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:34

idefix4 schreef:
Esther: Zou het? Ik merk dat het nu ook makkelijker is om mijn benen lang te maken en goed. Ik zou bijna zeggen... Zullen we Soeske eens opzoeken? Die kan dat erg goed uitleggen!

Hier ben ik :D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:27

als jullie nog is op het strand gaan rijden wil ik wel een oproepje ;) Nu ik mn e heb kan ik ook wel komen!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:42

dan kom ik ook :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:13

Maak maar een planning, ik zorg voor de koffie.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:22

en voor een plek voor mn trailer!