[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:07

24/7 op het land gaat zo goed als niet,alles kan natuurlijk,maar alle paarden gaan savonds naar binnen,dus dan zou hij alleen achter moeten blijven,dan is ie knettergek...

een stukje afzetten zou ip ook wel kunnen,maar hij houdt zich eigenlijk wel heel zoet in de wei...hij rent niet continu,maar hij wel weleens gaan rennen met lazlo,of spelen,en tja,die spelen dus zo:
Afbeelding

nu kan ik maes dus wel alleen zetten,maar dan staat lazlo weer alleen,die graag een vriendje heeft...

ik heb al gedacht maestro in de uitloopstallen te zetten,maar daar moet eerst nu zand gestort worden,er ligt nu een opgedroogde modderbodem,die ook weer te zwaar is...

maar er moet eerst een mestplaat komen,welke ons al 1000 euro gaat kosten,met dank aan de buren... Boos!

dus om ook even een paddock om te laten gooien,ik mis mijn geldboompje..snik...

en dan moet er ook nog hardnodig bestraat worden,en eigenlijk ook wessel nog ingereden worden...

daarnaast wat is er nu natuurlijker als een paard op de wei,ik heb altijd gezegd,als hij geen "paards" leven meer kan hebben,houdt het echt een beetje op,en die kant gaat het zo langzaam en zeker toch wel op...

daarnaast denk ik eerlijk egzegd ook niet dat hij rustig blijft in die uitloop stallen,als alle paarden op de wei gaan,incl zijn vriendje lazlo,dan zal ie ook in een klein paddockje gaan rennen...

tja,en zeg het maar...wat is nu wijsheid.

1 voordeel het gaat volgende week regenen,dan blijven alle paarden op stal,en kan ie weer een poosje kistkalf worden...mss dat dat weer helpt,...tot ie weer naar buiten mag....

maar genoeg geklaagd over maes...de tijd zal het leren... Ach gut

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:33

Hehoi, jullie gaan weer redelijk snel..

Wat een nare verhalen, Kimmie216! En met Maestro niet goed, en Wessel het beleren niet en geldproblemen. En de buren? Zijn die gaan zeuren of iets dergelijks? Bah zeg! Heel veel sterkte in elk geval! Ach gut

Verder, ik geloof dat het prinslover en nouvel waren, zag ik 2 hele mooie witte paardjes Lachen Ik heb het eigenlijk niet zo op wit/schimmel.. Bloos maar deze nvond ik toch wel heel mooi Vork

Verder komen er weer mammapaardjes Lachen Leukleukleuk. Onze Triks is vrij fors, maar ze moet nog tot juni.. dus dat zal nog wel even duren. Ik zal binnenkort ook eens kijken of ik hier wat foto's op kan zetten van onze veestapel Knipoog

Verder zitten we er aan te denken om onze Friese hengst, Jurjen, te verkopen. Het is zo'n mooi beestje en wij hebben er de tijd en het kunnen niet voor om hem te beleren. En hem laten beleren, dan zou ik er op moeten gaan rijden, en ik rijd nog maar net, en om dan al een jong paard te gaa nrijden. Dat is ook niet erg ideaal. Maar we vinden hem zelf ook zo mooi! Maar misschien heeft hij het ergens anders wel beter, en dan kan hij ook wat doen. Maar toch, blijft moeilijk.

En ja, het mooie weer is weer ten einde, het is wel beter voor de vliegen inderdaad, maar toch, een beetje zon is ook wel lekker. En die wind.. pff. Op de fiets niet zo'n pretje.
Nou, sterkte met de probleemgevalletjes en voor de rest: veel plezier.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:05

Kimmie...Bah, wat naar allemaal. Soms lijkt het wel alsof alle ellende in een keer komt.

Ik ben eerste paasdag van Jacolien gevallen.
we hadden gelongeerd, ze zweette al licht, toen dacht ik, ik ga nog even stappen. Opgezadeld, helemaal in de ontspanning wat stappen door de bak, los teugeltje. De tuinstoelen stonden in geklapt tegen de tafel aan, het waaide wat, en ik zag een stoel vallen. Hels kabaal, Jacolien schrok maar herstelde meteen weer. Ik heb haar dus uitgebreid beloont, was super trots op dr.
Twee rondjes door de bak later tikte ik perongeluk heel zachtjes met mijn voet tegen een bakpaal. De kont kwam er onder en ze flipte helemaal, in rengalop door de bak.
In eerste instantie dacht ik..nou ja, doe maar wacht wel tot je weer kalm bent. Maar ik had niet opnieuw aangesingeld..zadel ging schuiven, verloor beugel en er was geen houden meer aan.
Blauwe schouder, blauwe arm zere nek en rug. Ik had het helemaal gehad. Was zo bang voor mijn hoofd, durfde amper omhoog te komen. (angst voor weer een hersenschudding).
Ik ben er toch weer opgestapt, dat heb ik vroeger zo geleerd, dus er weer op, ik heb er echt keihard zitten huilen, rondje gereden en afgestapt.
Ik wilde het niet thuis vertellen maar Luc zag het natuurlijk meteen (uitgelopen mascara). Hij zei toen "hoelang wil je hier nog mee verder gaan ?". Tja....

Ik heb nog niet weer gereden want ik heb echt veel pijn gehad afgelopen week. Jacolien heeft 2 dagen op marktplaats gestaan. Veel reacties gehad maar ik ga alleen voor het beste, ik doe dr niet zomaar weg, heb haar er liever nog een half jaar lopen en dat ik een goed nieuw huis heb gevonden dan dat ze ergens naar toe gaat waar ik geen goed gevoel bij heb. Ik heb echt een geweldige reactie gehad van een meisje. Maar ik kan het niet......
Ze is weer helemaal mijn maatje, we hebben een moeilijke tijd gehad, ze wilde niet meer bij me komen etc, maar dat is weer helemaal goed, super goed eigenlijk.

Als dat niet zo was, was afstand nemen misschien makkelijker.
Vandaag cursus paardentaal gedaan samen met allemaal stagenootjes.
Een stalgenootje kreeg een brok in dr keel zei ze toen ze ons samen bezig zag.

Ik heb 1,5 week geroepen dat ik niet weer ging rijden, want ik ben bang geworden, niet van Jacolien maar voor het vallen.Ik ben zo bang dat ik weer ga vallen.
Nu de pijn weer iets weg zakt, denk ik stoer, ik ga het maar weer eens proberen, vandaar ik dus op zoek ben naar een bodyprotector.
Ik ben alleen zo bang dat ik niet meer helder kan denken op het moment dat Jacolien weer gaat flippen. Het is echt flippen dat ze doet, ze schrikt ergens van en heeft alleen maar vluchtgedrag, ik herken dus ook veel van wat Kimmie over het gedrag van Wessel verteld.
Echter doet ze dit alleen onder het zadel. Tijdens het mennen heeft ze hier geen last van.

Nou heel verhaal...het is wat snel en verkort verteld maar wilde het nu even kwijt,even van me afschrijven .
Laatst bijgewerkt door Lonan op 19-04-07 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:12

Jeetje! Vervelend zeg Leonietje! Ik ken het bang zijn, het is de rede waarom ik ook niet meer op Klaar rijd. Ik durfde eerst op geen 1 paard meer te rijden na m'n vorige pony'tje ( die gooide me er letterlijk af) , toen ik Klaar kreeg toch op haar gestapt en dat ging goed, maar ook dat is fout gegaan omdat ze een keer schrok. Ook ik ben bang om te vallen en daarom rijd ik nu ook op de manege om het vertrouwen weer een beetje terug te krijgen. Ik stap soms op Klaar met iemand erbij die haar vast houd, en al zit ik erop word ik toch weer bang. Maar Klaar is zo braaf, mijn kleine stalgenootje van 10 is er ook zo mee weggereden. Een ander stalgenootje is ermee naar buiten geweest en het gaat allemaal super. En het is zo... soort van frustrerend dat ik er gewoon niet opdurf. Het is voor mij doorzetten, als ik er een keer po rijd is het mischien wel weer weg. Maargoed dat moet wel eerst gebeuren.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:23

Ik durf op elk paard te stappen, ik ben alleen zo bang dat ik weer ga vallen. ( bang voor pijn, kneuzingen, of nog erger weer een hersenschudding).

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:36

Leonietjes, wat een verhaal zeg. Maar ik begrijp je wel. Ik vind het ook doodeng mom te vallen. Maar voorlpig vind ik het rijden nog zoveel leuker. En dan ga ik toch weer zo'n jong dier rijden. Wat liefde op het eerste gezicht al niet kan doen.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:52

leonie wat vervelend voor je meid sterkte

en kimmy, wat een rot tijd maak je mee
ik weet wat je voelt wij hebben hier ook behoorlijk wat tegen slag gehad
even huis schilderen kriegen we te horen alles is verrot mevrowu nieuwe planken dus, fiets van me dochter gejat, met huissleutel eraan
kreeg de rekening van de nieuwe sloten 670 euro pfffffffff + de kosten van een nieuwe fiets en ga zo maar door dus begrijp je heel goed

ik wens je heel veel sterkte meid
Haha!

en rest ik lees weer netjes mee

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:21

Fotos van vanmiddag : Cursus paardentaal :

Afbeelding
Hier ben ik in de bak bezig zonder aandacht aan haar te besteden.
Afbeelding
Hiermee krijg ik ineens volle aandacht, zo van wat doe je ?
Afbeelding
Met dat touw gooien, geef je een uitnodiging waarop ze gelijk reageerde, ze kwam meteen naar me toe.
Afbeelding
Afbeelding
meelopen zonder halster of halstertouw

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:22

Ziet er leuk uit. En wat een schatje is dat zeg. Zo'n heerlijk knuffelpeerd om te zien.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:26

Nou het alarm werkt hoor, eindelijk en geeft ook geen vals alarm. Maarja Cap is zo dik dat ze echt niet meer zo lekker plat zal liggen en aangezien ze ook geen vlekken hoog had (soms best handig een wit paard) dacht ik ook niet dat dat zou gebeuren. Dus ik heb de afgelopen 2 nachten gelukkig kunnen doorslapen ipv steeds me bed uit. Nu maar wachten tot het eindelijk zover is!!
Mijn stalgenootjes staan steeds verwonderd voor de staldeur van Cap en zeggen nog nooit zo'n dikke drachtige merrie te hebben gezien! Clown Haha! Haha! Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:44

Beter dat dat apparaatje werkt Ja
Leuke foto's leonietje! Maar wow wat een verhaal over het vallen! Ga je Jacolien nu wel of niet verkopen dat begrijp ik niet helemaal.
Zelf heb ik niet echt last van angst, enige wat ik echt niet fijn vind is steigerende paarden, ben altijd bang dat ze achterover slaan, mn instructeur heeft daar eens zo'n heel verhaal over verteld haha Haha! en heb het ook een keer zien gebeuren met paard v. vriendin van me..
Maarja, vallen hoort er nu eenmaal bij, het scheelt bij mij wel denk ik dat ik, hoe raar ik ook viel, nooit echt iets ernstigs er aan heb over gehouden...
En Kimmie261 heeft het volgens mij ook niet al te makkelijk, die kewstie van wel/niet op de wei vind ik altijd een hele lastige, aan de ene kant wil je niet dat ze pijn krijgen door geren of zo, maar aan de andere kant wil je je paard ook niet 24 uur per dag op stal hebben
Succes ermee!
Ik ga zo naar stal Doei!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:56

Leonietje, zou Parelli niets zijn voor jullie tweetjes. Paard van stalgenootje kon ook zo flippen, echt een waas voor haar ogen. Maar nu zij Parelli doen is dat in de bak al weg en op de weg gaat het ook steeds beter. Ze is op de weg nog wel gestressed, maar er is nog contact. Ook leer je met Parelli noodstops die echt altijd weren. Je begint met grondwerk en dan rijden eerst op een andere manier. Je leert dus eerst je paard controleren, zodat je altijd weet wat je moet doen. Pas in de hogere levels ga je je rijkunst dan verfijnen. Maar dat lijkt me op dit moement nog even niet van belang. Wel leert zij dan dat zij jou kan vertrouwen ook al gebeuren er enge dingen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:51

Prinslover: Ik ben er nog wel hoor Lachen Alleen zit op Vlieland he, voor me stage. dus niet zoveel online Knipoog
Leuk Patries, dat je Bailando toch neemt als alles goed is! Goed dat je hem eerst ff daar laat.. Verder mooie foto's en Kimmie, veel sterkte..

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:46

@ leonietje: Wat een vervelend verhaal zeg! Ik ben ook best bang om te vallen, maar heb nog niet echt iets raars meegemaakt. Dus ik denk dat ik daar toch wat lichter over denk dan jij. Mijn ouders zijn wel bang dat ik val, maar ik zie dat gevaar nog niet echt. Maar ik denk wel dat ik je snap hoor, je hebt ook al eens een hersenschudding gehad zo te horen, en dat blijft natuurlijk eng. Ik wens je heel veel sterkte, ook met het wel of niet verkopen van je paardje.

@Regine: mooi dat het werkt! Wanneer gaat hij af? Als je paardje plat gaat liggen of als hij iets voelt in de buik? Ik heb altijd zo mijn vraagtekens bij birth alarms omdat een paard ook zo wel eens gaat liggen en er gebeurt meer in een buik dan alleen een schoppend veulentje of weeën of iets dergelijks. Maar ik ben beniewd of het gaat werken. En een camera is natuurlijk altijd handig! Succes met het wachten in elk geval Lachen

Wij hebben zo goed als besloten dat we onze Friese hengst toch gaan verkopen aan iemand die er meer mee kan. De twee merries houden we wel. En het veulen gaan we over 2 jaartjes beleren, zodat ik er dan op kan. Dan kan ik ook wat beter rijden. Heb er nu al zin in, maar moet nog 2 jaar wachten Knipoog Ben Trude (zo heet ze) nu wel aan het poetsen en wat wandelen, pootjes optillen en dergelijke. Dat gaat best wel goed eigenlijk.

Nou, de zon schijnt weer even, ga zo weer rijden, dus dat komt mooi uit Lachen
Groetjes!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:10

Femke wat een problemen, ken de beslissingen waar je voor staat, blijft moeilijk, en geld problemen kennen we met paarden maar al te goed, heel veel sterkte Ach gut

Leonietje jij ook veel sterkte en wijsheid ik ken dit probleem van een vriendin van mij bij haar is het met een ander paardje weer goed gekomen Ach gut

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:13

Veel plezier met rijden Haha!
Ik ben net terug van stal Lachen
Zoals ik al eens eerder heb gezegd, stappen we af en toe met Furia aan de Lange Lijnen, en dat wilde ik vandaag ook weer doen. Voor het eerst in de bak (wel even eerst losgelaten natuurlijk, meneer deed niks Tong uitsteken ) en voor het eerst alleen, zonder hulp.
Maar het ging heel goed, hij was heel braaf! Eerst wilde hij af en toe stoppen om gras te eten, maar toen snapte hij dat dat niet de bedoeling was Haha!
En toen ging het gewoon echt hele tijd goed, af en toe halt houden. En toen dacht ik, nou even kijken hoe een drafje gaat Haha! Dus heel kort drafje gedaan, en dat ging super! Echt heel braaf, niet echt actief, maar dat was wel lekker hoefe ik niet zo hard te lopen Haha! Eerst wel even zn rug weggedrukt en hoofdje iets omhoog, maar daarna al snel ontspannning Lachen
Daarna nog ff gestapt en gestopt, braaf!
In totaal was het maar iets van 10 minuutjes hoor, hij heeft vakantie dus werken hoeft ie niet Haha!

En hij is al zo veel rustiger, er is echt al een heel stuk hengst weg! Tuurlijk maakt ie zich af en toe nog een beetje groot, maar dat is echt zelden. Ik bracht hem ook terug naar de wei, en voor zn wei staat een shetlander op zand (snel hoefbevangen), en daar moet ik dus doorheen. Dus ik stond met Fuur naas me het hek dicht te doen, zie ik opeens die shet met zn neus tussen Fuur zn benen Haha! Furia stond er lekker relaxt bij!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:24

Picassox schreef:
Die griezelverhalen van die merries inderdaad; ik heb en net eentje gelezen. Dat het veulen door de buikvlieswand had heengetrapt en dat de merrie al haar ingewanden had uitgeperst behalve het veulen. Gelukkig komt het zelden voor zeiden ze erbij, maar dan nog, weet je hoe erg. Scheve mond

Ik weet alles van zwangerschappen die fout gaan, helaas, kijk maar in de topic onder

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:42

Cojolly, wat erg Ach gut
Wat een gigantische mooie, lieve en vooral intelligente merrie leek het mij...
Had je topic nog nooit eerder bekeken, heb je het veulen nog?

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:40

Waaaaaaaaaaaaah Klaar is terug! Ik ben vanmiddag en net geweest. Net hebben we haar even ingespand, alleen de bomen van ons sulky waren te klein dus alleen aan de lange lijnen gelopen. Maar ze was braaaaaf! Haha! Ik ben zó trots! Haha!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:48

Hallo,

Ik ga Jacolien niet verkopen. Daar heb ik 1,5 week mee gelopen en nu besloten om het toch niet te doen.
Ik ga Natural Horsemanship proberen, ik heb nu de paardentaal gedaan, hierna wil ik de cursus grondwerk gaan volgen en schrikparcours. Misschien ga ik er daarna nog wel mee door, ik vind het erg leuk om op deze manier met je paard bezig te zijn.

Ik ben niet zo zeer bang om te gaan rijden, ik zou zo op alle paarden bij ons op stal stappen maar ik denk dat als jacolien weer gaat flippen, ik niet meer rustig na kan denken omdat ik bang ben voor het vallen, en daardoor ik het alleen maar erger maak momenteel.
Ik heb wel besloten dat ik alleen ga rijden als er nog iemand op stal is, dus niet meer als ik alleen ben.
Ik verwacht dat het wel weer goed gaat komen....positief denken. Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:20

leonietje,groot gelijk!!!

er gewoon voor gaan,komt echt wel goed,en zolang je er zelf nog lol in hebt,dan is het toch goed Lachen

liekieJ gaaf!! we willen natuurlijk wel foto's!

madelief,gaat snel he,dat ze echt die hengstenmanieren kwijt zijn...maar wel makkelijker zo Ja

hunnebun,niet leuk de hengst verkopen,maar nu ws wel de goede oplossing,zeker als je zelf nog veel moet leren..

je vroeg trouwens naar de afstamming van Wessel,dat is een Maiko X Sjaard hengst.

met maestro ging het vandaag super goed,hij ging al dribbelend naar de wei,en had duidelijk geen zeer pootje,wat dus resulteerde in een hoop geblaas en staart in de lucht geren,zucht...dat was net niet de bedoeling,maar ja,hij kwam op zich nog wel goed uit de wei,maar zijn pees is echt wel goed aangetikt...

maar nog een paar daagjes dan voorspellen ze regen,en blijft hij toch op stal en dan heeft ie meer rust,dan laat ik hem even in de bak,en verder rust...

maar hij had wel even flink lol,zoals het elke dag zou horen te zijn voor hem...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 01:03

Zo hehe, ben net terug van een gezellig avondje in Den Haag! Lekker wat gedronken met vrienden en vriendinnen. Wou toch nog even een berichtje plaatsen, anders raak ik helemaal achter!

Pipi: Jaa, dat klopt, moniek rijd hem nu. Echt wel een hele lieve meid als ik het zo van iedereen hoor. Daarom ben ik blij dat zei hem doet, en geen meisje die er stoer mee loopt te doen waar hij niet beter van word. Toen ik de fotoshoot ging doen, was haar moeder er nog om een peentje te geven, echt zo lief! Dus dat zit gelukkig helemaal goed Ja

Leonietje: Wat een verhaal zeg over jacolien. Snap best dat je hebt zitten dubben. Best lastig zo'n situatie! Maar gelukkig geef je niet snel op en ga je nog wat anders proberen. Echt heel goed van je! Dat doet namelijk niet iedereen.. De foto's zien er trouwens goed uit zeg Ja Je ziet ook echt dat je lekker bezig bent op zo'n manier. Ik durf ook wel op ieder paard, maar ben ook net als jou bang om te vallen. Jielt heeft ook nog wel eens van die acties dus ik zet maar braaf mn cappie op! Je hoofd is echt zó kostbaar, dat ik het risico niet neem!

Kimmie216: Ook bij jou gaat het niet zoals je wilt he.. Bah, zo vervelend van Meastro! Verdrietig Vind hem zo geweldig, hij is zo mooi! Bovendien staat hij op foto's altijd zo vrolijk en vol leven. Ik zou er idd goed over nadenken, want in laten slapen is een moeilijke keuze. Maar was als het zo blijft, het is immers al 4 jaar aan de gang.. Wil er niet aan denken, en hoop eigenlijk op een wonder Bloos Toen ik hier op bokt kwam, en ik keek een keer toevallig in je profiel naar aanleiding van een topic viel hij meteen al op. Had gelijk zoiets van WAUW, die is echt mooi. Lekker vol en rond.. He bah, wil er echt niet over nadenken zeg Bloos! Hoop iig het beste voor jou én natuurlijk voor Meas!

Soeske leeft gelukkig ook nog hihi Clown Leuk dat je weer ff langs bent gekomen. Knipoog

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 01:54

Sorry dat ik al even niet meer heb gereageerd. Was echter druk met waken. Ben nu heel erg moe (na 1 week waken), maar het is de moeite waard.

Eerste veulen is geboren. Merrieveulen van Lagartera en Halley. Haar naam is Perlita (betekend pareltje). Voor foto´s zie
http://www.leasepaard.nl/00000096710f8e ... index.html

Ga nu lekker rustig slapen. Chistosa is nog niet zover, dus ik hoop dat ik een paar nachtjes bij kan slapen.

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 07:59

Allereerst: Gefeliciteerd Lisenka! Moeder en dochter maken het goed? Ik vind het een mooie naam Lachen En is de mama wit? Wat voor kleur heeft de vader? Blijft ze bruin? Ze heeft een mooi hoofdje Lachen
Veel plezier ermee!

Leonietje: Goed dat je de beslissing hebt genomen om Jacolien niet te verkopen. En ik denk dat NH echt goed bij jullie past. Die foto's van de cursus paardentaal vind ik ook zo mooi, jullie hebben er beide plezier in! Nou succes he!

@Kimmie: Hoe staat het met Wessel? Je gaat hem nu geloof ik toch wegbrengen te beleren he? En vervelend voor Maestro, bah zeg. Ik zou er ook moedeloos van worden, maar kop op. Na regen komt zonneschijn! Ach gut

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:09

Moeder en dochter maken het heel goed. Vader en moeder zijn allebei schimmel. Perlita is ook een schimmeltje.

Leonietje Doorzetten hoor. Als je eenmaal doorhebt hoe je met haar om moet gaan, wil je haar helemaal nooit meer missen. Dan krijg je zo´n sterke band met haar.