Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ilsemarie schreef:je bedoelt te wijd bij de schoft amoorm? Want een bontje maakt iets smaller dus als hij al te smal is, is een bontje misschien niet erg handig?! Wel fijn dat hij al beter ligt dan wat je had, een goed liggend zadel is ontzettend belangrijk!
Jahoor, je kan je startkaart het hele jaar door aanvragen, na 1 oktober wordt hij goedkoper en na 1 december hoef je die maand niet meer te betalen maar mag je al wel starten.
Hoe dat met die indeling zit weet ik ook niet Jenny!
@Berdien: leuk om je even te zien rijden!Tevreden met je les?
@Splinterz: oooh jij was het! Wat leuk!
Bedankt allemaal! Heb zeker genoten van de proeven gister, hij was mooi ontspannen en ik kon er wat meer aan rijden dus dat was heerlijk! Als het zo doorgaat ben ik binnenkort helemaal tevredenEr zijn nog wat dingetjes die me nog niet zo bevallen, op film zie je dat iets minder dan als het voor mij voelt, maar dat komt nog wel.
Les bij Jenny ging ook weer erg fijn vandaag dus genoeg huiswerk voor de komende weken! Heb naast de tentamens toch weinig tijd... dus Arjen ook een beetje vakantie tussendoor t/m eind januari... kan hij mooi even nadenken over alles wat hij geleerd heeft en dan weer vol gas aan de bak!
Laura1982 schreef:Een zadel wat te smal is kan nooit goed gaan passen opvullen of een bontje zorgen ervoor dat je paardje gen groei ruimte heeft. Imo dus geen beter zadel maar juist slechter en ook geen goede zadelmaker. Hierdoor krijg je juist rugklachten.
AmoorM schreef:Ik heb een stubben zadel gekocht. Ik wil hem op den duur laten checken.
Hij kan sowieso niet terug dus als er iets mis mee is hoop ik dan het vermaakt kan worden. Anders moet ik hem verkopen.
Ik ben trouwens niet bij een zadelmaker geweest, onderling is het verkocht. Wel laten checken door iemand die er verstand van heeft. Degene zou ons niet oplichten.
Ik heb ook een zadel gepast die kon niet om de schoft heen. Deze kan wel om de schoft heen maar als je ging zitten leek hij wat strak te zitten en of omlaag te gaan, door hem te verhogen kreeg ze meer ruimte.
Laura1982 schreef:AmoorM schreef:Ik heb een stubben zadel gekocht. Ik wil hem op den duur laten checken.
Hij kan sowieso niet terug dus als er iets mis mee is hoop ik dan het vermaakt kan worden. Anders moet ik hem verkopen.
Ik ben trouwens niet bij een zadelmaker geweest, onderling is het verkocht. Wel laten checken door iemand die er verstand van heeft. Degene zou ons niet oplichten.
Ik heb ook een zadel gepast die kon niet om de schoft heen. Deze kan wel om de schoft heen maar als je ging zitten leek hij wat strak te zitten en of omlaag te gaan, door hem te verhogen kreeg ze meer ruimte.
Waarom geen zadelmaker laten komen dan heb je tenminste een kundig iemand en garantie.
Jenny_S schreef:Nou helaas ik had een hele strenge jury. Ze kwam nog bij de prijsuitreiking naar iedereen toe en zei wel dat ze inderdaad meer op details let dan een B L jury. Echt balen dat ik bij de M L rubriek zat voor nu.
168 en 170. Terwijl het beter ging dan de vorige keren
Protocol geeft ook heel veel details aan. Wel nuttig. Dus moet me focussen dat de jury's heel streng kunnen zijn en flink aan de bak want met een beetje pech kom ik er veel meer tegen die normaal Z M en L jureert.