[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:58

Mja bij ons is het een combinatie van spanning van mij en heetheid van haar. Ook tijdens normale buitenritten :P
Dan komt het echt op een milliseconde neer of ze er tussen uit peest of niet en dat moet ik nog net wat beter gaan voelen. Maargoed, we zijn pas 3 maanden een combinatie en ze doet het over het algemeen heel goed dus dit kan ik best hebben :))

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:02

Shaggy wil gewoon showen voor de fotografen :P, en hij houd ook wel van een wedstrijdje met andere paarden.... Als ik alleen met m naar strand ga zit een rengalopje er echt niet in :'), want je zou maar moe worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:03

Hahaha _O-

Ik moet er nog achterkomen hoe Mo met andere paarden is en het liefst een beetje rap want 15 april hebben we een fotoshoot meeting met 10 andere paarden :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:09

Shaggy was echt super braaf, was bang dat ie dr vandoor zou gaan en helemaal uit zn stekker zou gaan maar nee hoor!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:07

Met andere paarden?!
Dat heb ik vandaag voor t eerst meegemaakt... Dat ik los reed dan.
Ik dacht het lekker rustig te hebben in de bak, maar ik zat nog niet goed en wel of er kwamen er twee paarden bij in, die waren heel druk dus bleef ik toch weer aan de longeerlijn... ik heb wel gedraafd dus dat was al wat... toen gingen die paarden op buitenrit en hebben wij Chim gelijk los gemaakt zodat ik alleen reed... ging echt super netjes! tot er weer twee paarden bij in kwamen, ik bleef los, bij t ene paard deed Chimange helemaal niets maar die andere vond ze echt niets! Ze ging er schuin naar achteren naartoe lopen en dreigen, als ik aanspoorde ging ze nog verder naar achteren! Beetje jammer dus...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:09

Voor degene die mij niet op facebook hebben:

Het eerste proefje (proef 3) :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:36

gaaf esther!
waar was dat?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:39

Ziet er netjes uit Esther!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:40

Bij de Kleihoeve in Noordwijk (daar langs de N206).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:42

Heel netjes idd!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:42

ah da's mooi in de buurt inderdaad, mooie bak!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:44

leuk Esther! Ziet er al lekker ontspannen uit...!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:44

Ja is zeker lekker in de buurt! En een nette binnenbak (al heb ik wel betere bodems gezien). En ik had geluk met het weer met losrijden, want dat was buiten :P. Ga ook nog is een keertje bij bakker starten denk, ook lekker in de buurt. En misschien mee naar Nieuw-Vennep met een stalgenootje :D. Lekker wedstrijd ervaring op doen en op verschillende terreinen rijden! En van de zomer kom ik natuurlijk bij de Boekhorstruiters starten ;).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:28

En tweede proefje:

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:17

Michelle – zijn rug komt gewoon weer helemaal goed, ik heb kans dat ze hem vaker in moeten spuiten maar dat hoeft niet persee.

Madelief – het kon van alles zijn ze durfden niet echt meer een uitspraak te doen.
En furia ziet er goed uit, ik vind hem ook verbeterd en veel fijner dragen achter lekker zo doorgaan.
En bah lijkt me ook een naar gezicht om dat te zien, bij ons wordt meestal de optie van keel dicht knijpen gebruikt :j

Angela – die rugwervel kan gewoon genezen en daar gaan ze ook van uit, over 3 weken horen we meer over de rugwervel.
En balen van nikita zeg hopelijk wordt ze toch snel weer de oude
He vervelend zeg wat er is gebeurd, ben je al een beetje van de schrik bekomen?

Esther – super je debuut zit erop en wat je zegt gewoon veel km maken, bij mij en heike heeft dat heel lang geduurd.
Gewoon lekker verder trainen en samen komen jullie er wel
Filmpje ziet er goed uit, leuke herinnering ook voor later

Geeske – fijn dat de les zo geslaagd was, nu lekker verder met het ‘’huiswerk’’

Ellis – weer lekker bezig met fiif echt heel fijn, ze ziet er goed uit ook

Jolijn – ben benieuwd naar de foto’s
Het voorproefje ziet er al goed uit.

ik ben gebeld door de dierenarts en utrecht, uit de biopsie is gekomen dat het een flinke bloeduitstorting is wel is er in zijn bloed te zien dat hij te weinig rode en witte bloedcellen heeft, en ook zijn ze eiwitten wat aan de lage kant, tevens kwam er uit het bloed voort dat er ergens in zijn lichaam ook een onsteking zit.
over 3 weken komen ze weer bloed afnemen en als zijn rode bloedcellen nog te laag zijn gaan ze kijken wat de opties zullen zijn, (rode bloedcellen te weinig is niet goed en komt bijna nooit voor).
zijn rugband en rugwervel moeten nu gewoon herstellen en die worden over 3 weken ook weer nagekeken.
we hebben nog even te gaan dus, maar ik kijk er wel positief tegen aan.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:36

Gelukkig dat de bult toch een bloeduitstorting is! Alleen wel apart van de rode en witte bloedlichaampjes! Hopelijk is daar dan niks geks mee!

Mennnn val bijna in slaap hier op kantoor, geen id waar ik last van heb....

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:36

Esther, had je filmpje al gezien op FB. Ziet er goed uit voor de eerste keer! En wat is Shaggy braaf zeg, hij loopt netjes de bak rond! Verder zijn er nog wel verbeterpunten, denk dat hij ook voor de B, toch meer nagevelijk moet, de oefeningen wat strakker etc. Maar er is een begin! lekker km's maken en plezier houden in t rijden, daar gaat t om! Je mag echt tevreden zijn hoor :D .

Denise, pfieuw.. gelukkig toch een bloeduitstorting en geen gezwel oid.. :(:) . Desondanks wel balen hoor.. maar idd positief blijven, hopelijk knapt ie snel op!!

Madelief, had ze al gezien, maar fijne plaatjes! Fuur loop lekker van achter naar voren heb ik het idee, wat meer gesloten en gedragen! Netjes hoor, ziet er goed uit! En dat verhaal idd met die honden... :r

Angela... zou je geen sec. opinion doen bij andere DA? Ik zou het echt niet vertrouwen, dit duurt nu al zo lang!! Zeker een bloedonderzoek proberen te laten doen (en voor elkaar zien te krijgen bij je vader). Lijkt me echt niet gezond dit.. :(:) . Sterkte!

Geeske, zo lekker afgemat lees ik :D ! Fijn he, even les, iemand die tegen je zegt "hup, en gaaan". ;)

Ellis, fijne filmpjes weer! Vast weer super om zo te kunnen rondsturen.. :j

Jolijn, mooie foto van mo!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:21

Ja dat klopt ook hoor Ilona! Hij was ook verschrikkelijk scheef, goede stelling/buiging was ook erg lastig :P. Dus daar moet ik ook nog even aan werken dat dat thuis nog beter gaat zodat het op wedstrijd ook beter gaat. En ook meer voorwaarts, hij was echt niet vooruit te branden. Is denk ook de spanning bij hem, thuis is dat over het algemeen geen probleem :'). En tja als ze niet voorwaarts zijn kan je ook niet zoveel vragen...

Maar ik ga weer lekker verder oefenen en februari ga ik weer starten ;). Ook gewoon daar wat meer ervaring in op doen!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:23

Heey

Dankjulliewel :)

Jolijn: Wat staat dat setje haar ontzettend gaaf zeg :~
Ben benieuwd naar de rest van de foto's.

Geeske: Super dat je weer even los hebt gereden en dan ook nog met 2 andere paarden. Toppie hoor.

Esther: Dat ziet er al netjes uit hoor. Lekker kilometers maken en dan komt dat helemaal goed.

Denise: Super dat de wervel wel weer kan genezen. Gelukkig toch een bloed uitstorting. Wel vreemd van de bloedcellen. Hopelijk knapt ie snel op :(:).

Ilona: Dankjewel :) second opinion zal helaas niet gebeuren denk ik. Mijn vader vertrouwd deze VA en ziet geen reden om een andere te nemen. Ik vertrouw het ook helemaal niet hoor.

Met Nikita gaat het vandaag goed. Mijn vader is vanochtend naar stal geweest en ze was erg vrolijk en helemaal niet stijf. Ze leek zelfs fitter als een paar dagen geleden.

Met mij gaat het nu wat minder. Doordat ik gisteren mee moest rennen en door alle spanning heb ik nu een terugval van de Qkoorts.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:26

iloon - hoe is het met jou en chico, al een nieuwe baan gevonden?
en we blijven positief we geven hem alle tijd die hij nodig heeft om weer helemaal de oude te worden.

angela fijn dat nikita niet stijf was, alleen balen dat jij er nu gelijk last van heb hopelijk knap je snel op

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:51

Madelief, lekker gesprongen! Vind het ook altijd wel leuk, alleen moet ik zeker weten dat het paard er overheen gaat haha.. En lekker les gehad, fijn dat jullie steeds beter gaan! Mooie foto’s van jullie, ziet er goed uit!
Angela, lastig zeg met Nikita.. Jij ook sterkte, even rustig aan doen dus..
Denise, ja, Efteling blijft leuk! Wat een gedoe zeg met Heike.. Hoop dat er goed nieuws uit de uitslag komt, sterkte! Edit, lees net dat het wel redelijk positief nieuws is! Je moet er niet aan denken dat het een tumor oid is, dit is wel gunstig.
Esther, gefeliciteerd met jullie punten voor de 1e wedstrijd! Mooie ervaring voor jullie :)
El ook lekker bezig geweest met Fifi!
Gezellig weekendje weg geweest met familie naar Zantvoort. Genoten van het mooie weer en het strand. :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:50

Dankjulliewel :).

Ik snap helemaal niks meer van Nikita. Ze loopt nu met de vorst op een grasrijk stuk en ze is nu zo actief en fit. Ze speelt weer lekker met Nouchka, ze is ontzettend vrolijk, ze gaapt niet zoveel meer en ze kijkt weer fit uit haar ogen.

Zou ze het dan toch te warm hebben? Of zou ze iets te kort komen wat ze nu wel uit het gras haalt?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:37

In het gras an sich zit niet zoveel voeding meer op het moment. Het fructaan gehalte is nu wel hoger, heb een tabelletje van paarnatuurlijk.nl afgehaald:

Weertype Stofwisseling plant Risico
Koud vriesweer, geen zon: Geen groei, geen fotosynthese, gemiddelde fructaanaccumulatie. Gemiddeld.
Koud vriesweer, stralende zon. Geen groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie. Extreem hoog.
Nachtvorst, overdag <15°C, stralende zon. Lage groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie. 's Ochtends extreem hoog, overdag afnemend naar hoog.
's Nachts en overdag >5°C <15°C, stralende zon. Lage groei, veel fotosynthese, veel fructaanaccumulatie. 's Ochtens laag, overdag toenemend naar hoog.
's Nachts en overdag >15°C, stralende zon. Hoge groei, veel fotosynthese, weinig fructaanaccumulatie. 's Ochtends laag, 's middags ietwat toenemend.
's Nachts en overdag >15°C, bewolkt. Veel groei, weinig fotosynthese, geen fructaanaccumulatie. Laag.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:39

Nou lijkt me zeker een verband in te zitten. Geloof dat er met vorst in het gras en een zonnetje erop in de ochtend veel fructaan in het gras zit... Of ze heeft het idd te warm! Als paarden eenmaal gaan zweten onder een deken of door de vacht is grens allang bereikt heb ik wel is gehoord...

Denise, ja ik ben weer aan t werk sinds 1 januari. Hele leuke baan, lekker druk enzo :D ! En Chico gaat heel goed <3 . Hij gaat met rijden nog steeds vooruit en we genieten nog steeds heel veel samen. Dit jaar ook maar eens L1 proberen.. spannend ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:47

Spannend hoor L1, jullie gaan ook al lekker!