[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:51

Mag ik in dat topic linken naar jouw bericht?

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:24

Annash schreef:
Nou, denk dat mijn openingspost ook duidelijk genoeg is. Precies... ik vond dat ik mensen ervoor moest waarschuwen en dat heb ik gedaan. Wat ze ermee doen moeten ze zelf weten!
Mijn moeder heeft altijd echt veel hoofdpijn, eigenlijk bijna migraine en slaapt heel slecht... die vraagt zich nu ook af of het misschien hierdoor komt! Zou maar zo kunnen, het staat er wel bij vermeld als klacht.

Ik weet wel wat ik ga doen in ieder geval!
Wat drink jij veel? Ik drink zoveel van dat soort frisdranken dat ik nu op zoek ben naar alternatieven, naast water!
Misschien heb je een goede tip? :D

water dat drink ik veel om mijn lichaam te ontgiften :D
en verder verse sapjes of Roosvice sapjes maar let wel op dat er geen zoetstoffen inzit.
en Fanta producten zoals sinas daar weet ik dat het bij gewoon niet in zit wel bij Light.
bij sisi sinas zit het wel in.
dus ook naar bepaalde merken kijken.
maar veel water.

Je moeder kan wel teveel van die stoffen binnen hebben gekregen.
om dit uit tezoeken is niks meer van innemen waar dit inzit en veel water drinken.
is niet na een maand over kan een jaar duren.
Laatst bijgewerkt door Machonito op 18-01-10 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:24

Annash schreef:

dat de mensen het kunnen lezen wat ik heb gehad :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:26

Machonito schreef:
Annash schreef:

dat de mensen het kunnen lezen wat ik heb gehad :D

Nah je had het er zelf al neer gezet!
Ik ga je tips even aan mam doorgeven... thanks!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:47

Prinslover schreef:
Marielle Hoe is het nu met jou? En met Jan? Komen jullie een beetje de donkere dagen door? Vind het echt nog steeds verschrikkelijk wat er gebeurd is ;( ..... Het zal voor jullie ook niet makkelijk zijn. Zoals het overkomt kwam het voor jullie toch ook wel onverwachts.. :(:) . Sterkte..

Lief dat je het vraagt. T ene moment gaat t wel en t andere moment voelen we ons zoooo k*t... We voelen allebei hetzelfde.. kunnen er gelukkig ook goed over praten maar t is echt zo'n klap voor ons. Als ik er aan denk voel ik ieder stukje van mijn lijf samentrekken. Het doet zo'n pijn ;(
Ik heb net de laatste paar foto's bij de kliniek op mijn pc gezet.. als je dat koppie ziet, breekt je hart.
Hij was zo mooi, zo grappig, jong, enthousiast, ondeugend en zooo gek op Flan :+:

Ik kom er ook nog niet echt toe om te reageren op verhalen enz.. maar lees en leef wel mee...

Wil iig iedereen bedanken voor de hartverwarmende berichtjes en pb's. Dat doet echt goed :j

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:47

Nog maar weer een dikke knuffel dan :(:) die kunnen jullie wel gebruiken!!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:48

Geeft niets Marielle.. Rustig aan..
Jij hebt zat te verwerken.. helaas weet ik hoe het is..
Sterkte! Ook voor Jan..
Knuf..

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:02

Marielle Ik vind het echt zó vreselijk voor jullie.....nogmaals heel veel sterkte en een dikke knuffel :(:)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:44

Heel veel sterkte Marielle

cloris

Aspartaam is de reden dat ik al jaren geen light dranken drink, dit is geen nieuw nieuws want jaren geleden was dit al bekend, het zit in heel veel producten trouwens die ik om die reden laat liggen.

Annash
Blogger

Goedemorgen allemaal. :)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:58

DinkeyGirl: Ik vind dit ook erg moeilijk en liep er ook mee in mijn achterhoofd, maar hij hinnikt als ik de stal in kom. Zijn vacht ziet er mooi glanzend uit. En als ik peentjes bij me heb doet hij kunstjes uit vrije wil. Dus tja, wat moet je daarvan denken. Ik zie hier geen paard in wat ik in moet laten slapen. Ik vraag ook steeds advies over hem aan andere stalgenoten, hoe hun hem zien, omdat ik maar al te goed weet dat ik aan “struisvogelpolitiek” kan doen. Maar bedankt voor je berichtje.

Shanna: Gefeliciteerd, wat goed van jullie.
Jeetje balen zeg. Dat is een hoop werk wat je in moet halen.
Misschien volgende keer opslaan op een diskette of cdtje? O, naar de mail sturen, dat is ook een goeie.

Anouk: Ik neem het ze ook niet kwalijk, maar kon op dat moment beter steun gebruiken dan dat ik nog even extra de grond in werd getrapt, want zo voelde dat. En natuurlijk schrijf ik grotere berichten over als het slecht met hem gaat, omdat ik dat kwijt wil. Maar ik schrijf ook vaak genoeg hoe goed het met hem ging. Tja, dan ben ik wat korter van stof.
Ik ben daar ook verder niet boos over ofzo, tja op het moment valt het rauw op je dak. Slecht slapen, alleen maar malen in je hoofd. Ik ben er de hele dag mee bezig en dan dit soort berichten kan ik er dan niet bij hebben op zo’n moment.
Dat wennen aan een zadel had ik al toen hij alleen maar opgevuld was. Ik had het gevoel dat ik steeds naar voren zou vallen, maar dat kwam omdat hij daarvoor veel te veel achterover lag. Het is even wennen. ;-)

Frank: Had wel leuk geweest als Anouk het had kunnen filmen. Rodeo!!
Er is geen apparaatje met slangetjes aan mijn paard, dus niet echt een vergelijking.
Hij heeft een virus gehad die van zijn longen verplaatst is naar zijn evenwichtsorgaan. Dit virus is wat hardnekkiger dan we hadden gedacht, dus heeft wat meer zorg nodig. Het eten stond hier (dachten we) los van, maar heeft allemaal te maken met dat evenwichtsorgaan (duizelig, dus misselijk). Morgen komt de homeophaat en dan zien we wel wat er uitkomt.
Zolang hij hinnikt naar me als ik kom, zie ik dit niet als een paard wat niet meer wil. Dit zie ik ook niet als hij kunstjes staat te doen voor een paar peentjes. Deze dingen heb ik hier ook geschreven, dus had je ook in dit beeld wat jij hebt moeten plaatsen. Ook zie ik niet dat hij niet meer wil als hij lekker op het land wil blijven staan, genietend van het zonnentje. Die energie hoeft jou ding niet te zijn, mijn ding was het (zoals ik ook al schreef) ook niet, maar kreeg het gevoel dat het hem goed deed. Ik probeer dingen die binnen mijn bereik zijn en als dat werkt, waarom zou ik dit dan niet doen. Ik heb immers een opleiding gedaan voor spiritueel therapeut, Quantum Touch therapeut, werken met de biosensor en Cosmic en Flowers. Dus waarom zou ik het niet doen. Ik heb er een paar jaar geleden de brui aan gegeven, omdat een goede vriend overleed en ik het nut nergens meer van inzag. Maar door het weer te doen, geeft mij toch weer wat geloof erin.
En dat jij er niet in geloofd, dat moet jij zelf weten, dat is wat jij vind. Ik laat jou daarmee in je waarde, laat mij hier dan mee in mijn waarde.

Branka: Wel fijn dat jou instructrice hem even over kon nemen. En dat hij daarna toch nog ging ontspannen.

Esther: Waar is je filmpje?

Veulen84: Wel fijn dat ze zo braaf is. Die lange lijnen leer je vanzelf. Veel succes.
Haha, ze vind je gewoon lief. Daarom wil ze zo dicht bij je zijn.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:01

Sinds gisteren heb ik weer wat biks geprobeerd te geven, vanuit mijn hand dan wel te verstaan, maar hij at het gulzig op. Ik heb hem een kwart gegeven, omdat ik ook niet wil dat het mis gaat omdat hij ineens te veel krijgt. Tussen de middag en avond heb ik hem weer een kwart voerschep gegeven en at het weer gulzig op. Ik kreeg net een berichtje dat hij bijna dravend naar het land ging en voorop liep. Toen ik hem ging halen ging hij ook bijna dravend mee naar binnen. Hij is vandaag lekker actief en helder. Ook nu heeft hij weer biks gegeten, dus dat gaat de goede kant op.
Morgen komt de homeophaat weer langs om hem door te meten en dan zien we wel weer verder.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:37

Allemaal bedankt voor de lieve reacties.

Vandaag belde de osteopaat nog op en dat is dan wel weer even hard slikken.. moet vandaag nog even de hoefsmid op de hoogte stellen dat er volgende x maar 1 staat. Pablo was net een dag van te voren nog gedaan..

Light producten neem ik ook niet :n

Eline, ben benieuwd wat de homeopaat morgen zegt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:28

Veulen84 schreef:
Ben helemaal in de bonen van Rosa trouwens. Ze is heel braaf. Ze begint te wennen aan die rare geiten.

Heb vandaag geprobeerd te longeren, maar dat snapt ze dus echt niet. Ze blijft maar proberen naar me toe te komen en naast me te lopen. Ze schiet verschrikkelijk in de stress als ik d'r weg stuur met de zweep.

Daarna een stukje aan de lange lijnen, dat ging wel heel super. Vond ze ook heerlijk, hoofd hoog, grote passen. Wil alleen zo graag dat ze straks leert om d'r hoofd laag te houden.
Longeren is blijkbaar niks voor haar en veel ervaring met lange lijnen heb ik niet. Dat word dus zweten voor me.

Dan moet je Yenneke hier op bokt eens lief aankijken. Ze heeft er keiveel ervaring mee! Ze heeft mij ook al uitstekend geholpen. Ik vind het heel leuk om te doen met de paardjes. Het omlaag gaan, gingen ze bij Yen behoorlijk vlot doen. Een aanrader!

Aspartaam! Ik heb er al een keer een flinke discussie over gevoerd bij de babypolitie. Die vonden het bezopen dat ik mijn kids yokidrink geef ipv melk. Tot de 4e krijgen ze dat omdat ze gevoelig zijn voor diarree van koemelk. Inmiddels bouwen we af hoor, maar ze vinden het ook erg lekker en van 2 glaasjes per dag wordt je niet dik hè? Ze wilden dat ik optimel ging geven, dus ik vroeg al: "Is kanker dan minder erg dan obesitas?" Daar had ze niet van terug. 8-)

Eline': sterkte met Atlas en dat hij er nog maar een paar jaar mag zijn!

Jellie: heel veel sterkte! En dat jullie hart maar snel een plaatsje krijgt voor een ander paardje! Die komt vast wel weer op jullie pad.

Vandaag mijn eigen zadel uitelkaar gehaald en leeggehaald. En daarna is het voor me gevuld. De voorkant heb ik zelf weer in elkaar gezet. De achterkant is snel gedaan door de zadelmaker. Vanavond getest! En het zit als een huis zeg! Ik voelde op eens een paar zitbeenknobbels! Wow! Alles wat soeske hier tegen me had gezegd, viel op zijn plaats. Ik kon veel bewuster rechtop zitten en mijn voeten zaten nu wel goed in de beugels. Morgen les. Ben benieuwd wat zij ervan vindt!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:31

Goedzo Anouk

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:37

Goedemorgen,

Anouk, lekker bezig met je zadel enzo +:)+ Tzt willen we wel graag een nieuw maatje erbij maar buiten dat we Pablo hebben verloren, zijn we ook heel veel geld kwijt geraakt..

Flan vanmorgen in t paddockje gehad want stalgenootjes hadden nog afgekloven wilgentakken voor ons achtergelaten voor de kachel dus die heb ik ingeladen. Flan vond t echt niet leuk in haar uppie :n Morgen dan maar weer lekker wandelen.
Zal binnenkort de stalbaas ook wel weer helpen met brokken voeren maar nu kan ik mijn koppie er nog niet helemaal bijhouden en zou niet willen dat ik er een vergeet of t verkeerd doe..

Fijne dag!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:54

Dank! Vanaaf heb ik een goede spiegel en kan ik echt goed kijken hoe ik zit. Maar tot nu toe voel ik al behoorlijk verbetering. Sam werd wel knorrig toen hij het zadel zag. Hij moet nog even gaan merken dat de pijn echt bij het verleden hoort. ;) Gisteren hebben we veel neerwaarts gereden en ik ga vragen om wat balkjes vanaaf. Dat zou hem het snelste helpen om zijn spieren goed te krijgen.
En even voor de duidelijkheid: Helaas heb ik vanaaf geen les van Soeske. Als dat toch eens zou kunnen! Maar de instructeur op de vereniging geeft ook niet onverdienstelijk les.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:21

mag ik mij hier ook aanmelden?? ben alleen niet altijd online maar lijkt me wel een gezellig topic zo :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:33

Jellie schreef:
Prinslover schreef:
Marielle Hoe is het nu met jou? En met Jan? Komen jullie een beetje de donkere dagen door? Vind het echt nog steeds verschrikkelijk wat er gebeurd is ;( ..... Het zal voor jullie ook niet makkelijk zijn. Zoals het overkomt kwam het voor jullie toch ook wel onverwachts.. :(:) . Sterkte..

Lief dat je het vraagt. T ene moment gaat t wel en t andere moment voelen we ons zoooo k*t... We voelen allebei hetzelfde.. kunnen er gelukkig ook goed over praten maar t is echt zo'n klap voor ons. Als ik er aan denk voel ik ieder stukje van mijn lijf samentrekken. Het doet zo'n pijn ;(
Ik heb net de laatste paar foto's bij de kliniek op mijn pc gezet.. als je dat koppie ziet, breekt je hart.
Hij was zo mooi, zo grappig, jong, enthousiast, ondeugend en zooo gek op Flan :+:

Ik kom er ook nog niet echt toe om te reageren op verhalen enz.. maar lees en leef wel mee...

Wil iig iedereen bedanken voor de hartverwarmende berichtjes en pb's. Dat doet echt goed :j

Ik weet niet hoe het voelt (zou het ook niet willen weten…) maar het lijkt me zó verschrikkelijk….. En dat in zo’n korte tijd. Alles gekeurd en gedaan, paardjes afgeslagen, voor hem gegaan en dan zo’n einde. Echt heel triest.. Maar zijn laatste maanden waren ontwijfeld zo mooi bij jullie.. Een warm bad van liefde voor hem.. Ik hoop echt dat jullie in de toekomst nog eens een maatje vinden waar jullie heel lang van mogen genieten! Uiteraard is Pablo niet te vervangen, maar hopelijk kan een ander paardje jullie verdriet dan een beetje verzachten.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:55

Carmuh: Mooie fries! Mooi beest! Welkom. Heet je zelf carmen?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:56

dankje idefix...in het dagelijks leven heet ik inderdaad carmen :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:57

Carmen: Welkom!!

Net even de paardjes buiten gezet :). En hoewel ze vaak ineens geen zin hebben om te spelen als ik mijn camera bij me heb, deden ze het nu wel :D. Dus ik kan jullie zo weer even wat foto's van Shaggy laten zien ;).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:22

Ennn hier zijn dan de foto's :D. Gister zijn er ook foto's tijdens mijn les gemaakt. En als ik de foto's zie weet ik weer dat ik heeeeel erg op mijn tenen moet letten (die steken wel heel erg naar buiten) en ook mijn handen moeten meer gesloten :). Verder wil ik nog wel eens inknikken op de links. Kortom moet heel erg aan mijn houding werken :D.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:26

Leuke foto's Esther. Je houding kan nog wat bijgeschroefd, maar jullie zien er allebei happy uit :D ! Daar gaat het om. Zn nek is wel lekker gegroeid :9 .