[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:29

Nouvel: Het is me niet helemaal duidelijk waarom At niet meer geopereerd kon worden. Maar volgens mij mocht hij niet meer onder verdoving ofzo... Daarbij wil die ook echt niet meer de trailer op (alleen als er geen auto voor staat maar dat doet ie vast ook niet meer als we hem dan 1x weggereden hebben dus dat bewaard ze voor groot noodgeval...).

Saida: Nu weet ik ook weer hoe het heet Knipoog. In de rechter knie waar hij dan nu die OCD heeft, zit ook al artrose. Dus ja dan is het nog minder... At had ook massage gehad en daardoor liep ie weer iets beter en dan krijgt ie ook nog die andere therapie dus dan hoop ik dat ie er daardoor minder last van heeft. Maar goedkomen doet het denk niet meer.....

Wel lekker dat het zo goed gaat met Rintske! En dat ze gaan meedenken ken ik ook ja... Deed At ook altijd met longeren, hij wist dat ie na 5 min stap moest omdraaien en zo ook bij de draf Tong uitsteken. Dus ja toen maar variatie er in gegooit per minuut omdraaien of om de 2 min... Dan moest ie tenminste weer opletten Lachen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:37

Goedkomen doet het zeker weten niet meer, helaas.......
Ik meen me te herinneren dat Atlas ook al aardig op leeftijd is?
Dan zijn er meer risico's aan een operatie verbonden.
Een OCD operatie kost al gauw iets van € 1.500,=, dan komt de revalidatie nog.
Als At al flink op leeftijd is dan moet je idd overwegen of het nog de moeite loont om het te laten opereren.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:47

Jah At is ook al bijna 21.... Als ik de eigenaar was zou ik zeggen lekker met pensioen ergens op een landje zetten.... Maar op de manier hoe ze praat lijkt het ook echt alsof ze denkt dat het nog beter gaat worden en dat het rijden ook wel weer gaat komen. Maar ja dat zie ik allemaal niet gebeurden, misschien dat ik dr iets realistischer over ben... Zij heeft zelf zoiets van At heeft al zoveel overwonnen dit kan ook nog wel.... Maar ja ik blijf hem zolang gewoon verzorgen en netjes rondjes met hem lopen (gaat nog wat worden hij is nu echt enorm druk, in het land ook telkens rennen....) en dan zie ik wel weer hoe die het doet...

Van wat ik van andere gehoord heb is At ook nooit echt heel gezond geweest. Hij heeft altijd wel wat, heeft natuurlijk ook met zijn verleden te maken... Dus ja herstel zag ik al helemaal niet voor me...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:30

Nameless, succes met je hond! Laat maar ff weten als je er toch heen gaat, kun je Goya en Bram wel in t echt bewonderen Lachen
Saida, hihi, thnx Lachen Leuk dat het zo goed gaat met Rintske
Zal zo weer ff lekker buitenritje maken, zaterdag doen we mee met de WE op Balingehof, dus ook al stiekum wat oefenen hihi

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:16

Marielle: Wat een schatje! En wat heeft hij mooie ogen!

Suus: Moet je vriendlief zolang missen Ach gut Gaat het een beetje goed tussen jullie? Leef je nog steeds op een mooie grote roze wolk?

Noor: Ik had het al gelezen op het Andalusierforum. Nogmaals heel veel sterkte toegewenst!!

Michelle: Je hebt de stoute schoenen aangetrokken dus Knipoog Wel stoer hoor! En Shannon ziet er relaxt uit!

Esther: Jeetje, dat is ook niet fijn voor Atlas Ach gut En zeker niet omdat hij niet zonder ijzers kan lopen, wat ik overigens een beetje een vreemd verhaal vind..
Het is in ieder geval fijn dat de strijdbijl begraven is, dat scheelt al een heel eind in de communicatie!

Gisteren heb ik lange teugel werk gedaan met Sedro! En wat bleek, hij had het al geleerd in Portugal en door wat miscommunicaties kwam ik er achter dat hij zo wat travers, galop en appuyementen uit zijn mouw schudde. Het was nog even aftasten naar de juiste hulpen en de commando's moet hij weer opnieuw leren, want ik weet ze niet in het Portugees. Maar ik heb nu wel een ervaren paard waar ik het mee kan doen! Morgenochtend ga ik weer met hem aan de slag en ik heb er nu al zin in!!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:40

Sanne, jaa, gaat nog steeds goed tussen ons Haha! Missen elkaar ontzettend nu maar goed. Is ook alleen maar goed denk ik dan. Ik leef iig nog op een grote roze wolk Haha!
2 augustus met zn 2 een weekje op vakantie, naar de veluwe, heerlijk ff tussenuit na wat moeite op t werk bij mij en alles..
Afbeelding
Leuk dat het zo goed ging met lange teugelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:56

Goh, dat is wel rot dan, dat er niet zo veel aan te doenvalt (Atlas)...
Maar wel knap van je dat je zo realistisch bent hoor! Dan kan het alleen maar meevallen Lachen

Vanavond weer lessen, ben benieuwd! Ze liep maandag wel erg lekker, maar links gaat nog steeds een beetje moeizaam!

peetisgreat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:51

Mindfields schreef:
Onze friese hengst Chagall is vanmiddag gestorven..koliek..we zijn kapot..

[IM] Onze trots Chagall is gestorven.....

ik wil je heel veelstrekte wensen met dit grote verlies van je maatje denken aan je liefs peet

peetisgreat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:20

hallo meiden en jongens
ik heb besloten om het een keer te proberen
ik zou niet weten of ik hem dit kan vergeven en dat we weer op de oude voet verder kunnen
dit zal de toekomst alleen weten
ik weet wel ik ben gesloopt door dit alles
dus bij lezen heb ik niet gedaan
ik heb nog geen pc thuis die is nog even in de maak
gr peet

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:29

peetisgreat1 schreef:
hallo meiden en jongens
ik heb besloten om het een keer te proberen
ik zou niet weten of ik hem dit kan vergeven en dat we weer op de oude voet verder kunnen
dit zal de toekomst alleen weten
ik weet wel ik ben gesloopt door dit alles
dus bij lezen heb ik niet gedaan
ik heb nog geen pc thuis die is nog even in de maak
gr peet

Jeetje Peet, dat is een moeilijke beslissing Ach gut De tijd zal het inderdaad uit moeten maken.
Het zal wel erg moeilijk zijn, ik hoop voor je dat je veel steun van familie en vrienden hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:39

Nou, mijn les ging echt SUPER Lachen

Eindelijk links weer los gekregen, en zelfs de galop ging voor het eerst echt helemaal ontspannen en nagevelijk!
Wat een topgevoel, echt Pling

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:18

Mag ik jullie voorstellen aan: Pluisje en Muisje!

wat lachu mijn cavia`s heten ook zo muisje en pluisje alleen hebben deze niet lang zo mogen heten
mijn hond vondt ze nl. erg lekker

de nieuwe cavia heet trouwens weer muisje hihihi

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:24

Jeetje Peet, dat is een moeilijke beslissing Ach gut De tijd zal het inderdaad uit moeten maken.
Het zal wel erg moeilijk zijn, ik hoop voor je dat je veel steun van familie en vrienden hebt![/quote]

ik weet niet hoe en wat en dat het moeilijk zal worden is een ding wat zeker is
hij zal zijn best echt moeten gaan doen om mij weer voor zich te gaan winnen
de plannen voor een huis met stal voor mijn echte zwarte vent(TSJILLERT) !!!!!
heb ik nu wel uit me hoofd gezet
eerst maar eens kijken of en hoe het gaat
ik ga ook lekker genieten met het weekend met saida en lekker door de bossen lopen om tot rust te komen
en genieten van celine met roxy en ikzelf met tsjillert
morgen ga ik ook een lekkere buiterit maken met celine en alles van me af proberen te zetten
hoe moeilijk dit zal zijn
Huilen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:31

peet: in ieder geval heb je van ons bokkers alle steun hoor! goed plan om de natuur in te gaan. dieren zijn altijd te vertrouwen he.
saida: goed bezig.
robijn: lekker he als je weer eens zo kunt genieten van je paard.
sanne: of een snelcursus portugees volgen he.
yenneke: mooie foto's.

vanavond lekker op desperado gezeten: eerst gelongeerd met t kaptoom, vervolgens er op gaan hangen, ik dacht bij mezelf: waarom ook niet en hoppa been eroverheen en zitten. dit alles in me uppie en zonder zadel, teugel of bit; alleen kaptoom met een halstertouw. Hij stond echt te kijken van ja en wil je nu dat ik ga lopen? Haha tis zo'n lekker supergemoedelijk dier, echt onvoorstelbaar. Ik rij vanaf me 9e (welshjes, arabieren en kwpn'ers) maar zo'n relaxt paard heb ik nog nooit meegemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:03

Peet Ik vind het knap van je dat je het nog een keer gaat proberen. Vergeven is te doen, maar vergeten doe je zoiets waarschijnlijk nooit meer. Hij mag zeker zijn best gaan doen voor je! Al die trouwe jaren weggooien voor een affaire met een jong grietje. Daar had hij vind ik wel wat beter over na mogen denken. In ieder geval heel veel succes komende periode en geniet even van de rust, natuur en de paardjes! Ach gut

Even nog een paar foto's van X-je spammen. Deze zijn van de les van afgelopen maandag. Eric (m'n vriend) heeft nog wat filmpjes gemaakt van toen ik aan het rijden was. Die moet ik nog uploaden. Tijdens het maken van de foto's was m'n instructeur met hem aan het werk.

Afbeelding

Lekkere nek krijgt hij hè?
Afbeelding

Afbeelding

Sommigen zijn er tegen, maar wij geven wel een beloning uit de hand Knipoog
Afbeelding

Wat vinden jullie van m'n nieuwe dekje? (Alweer eentje... Bloos )

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:22

Mindfields: heel veel sterkte Kusje voor jou en je vriend met het verlies van je lieve grote knuffelbeer Kusje Kusje

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:55

Mindfields, veel sterkte meid. Geen woorden voor.

Peet, jij ook sterkte. Het zal een moeilijk proces worden. Maar ik hoop voor jou dat jullie er sterker uit gaan komen.

Yen, hij wordt echt paard he. En ik geef ook beloning uit de hand hoor. Sommige paarden worden zoveel werkwilliger als ze beloond worden. Sun werkt ook graag voor snoepjes. Waarom zou ik dat dan niet gebruiken Knipoog.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:58

zo meld mij ook weer eens.. een tijdje niet zo actief geweest hier.. druk gehad met ziekenhuis bezoeken voor de baby
lees www.babyflower.babysite.nl
en druk met de zaak.. dus niet veel op bokt.. af en toe ff snel tussen door..

hier even wat foto's van fayah summer
[F-AM] Van vos naar ??????

Fayah summer vandaag 1,5 maand oud 2 juni 2008

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 08:07

lindy wat een mooi veulen hebben jullie toch
yen, ja het zal een moeilijk process worden waar ik door zal gaan
hij zal ook heel hard zijn best moeten gaan doen,moet zeggen hij doet het nu wel,
en voor de rest de tijd zal het leren

vanmiddag ga ik na een week weer eens naar mijn MOOIE TROUWE ZWARTE VENT toe
en ik hoop dat het weer mee zit om een rit te maken anders maar door de regen kan mij het schelen ik zal er niet van smelten toch!!!!!!
zal nog ff wat foto`s maken en proberen hier weer neer te zetten
bedankt voor jullie lieve woorden en steun Ach gut

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 09:12

Peet heel veel sterkte ik hoop dat het goed gaat, zal veel kracht voor nodig zijn

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:41

Peet: Je leven zal nu inderdaad wel even helemaal op de kop staan, alle toekomstplannen zijn ineens onzeker! Ach gut Pak de rust waar je die pakken kan!

Frank: Een goede aankoop dus Knipoog Kan je straks heerlijk de bossen mee in Haha!

Yenneke: Weer leuke foto's van X-tremo! Hij wordt steeds meer een stoere man!

Lindy: Jeetje, je veulen maakt echt een rare kleuren omschakeling, ik denk zomaar dat ze een donkere vos gaat worden, een compleet andere kleur lijkt me zo raar!

Wat me net toch gebeurd is.... Clown Het bruine veulen van Lisa heeft mijn horloge opgegeten Hamer . Hij is heel happerig en had ineens mijn horloge vast en trok hem zo van mijn pols. Vervolgens rende hij weg, ik erachteraan, want de lerenriempjes hingen nog uit zijn mond, slikt meneer hem ineens vrolijk door. Vervolgens geen gekuch ofzo. Nu maar in de gaten houden of dat zo blijft. Morgenochtend komt sowieso de DA, maar even vragen wat haar advies is Nagelbijten / Gniffelen

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:57

hahah sanne Tong uitsteken
wat een avontuur hopen dat het paardje er niks aan over houd Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:40

Sanne: Jeetje wat heftig zeg! Tong uitsteken Wat een domme drol is dat veulen Haha! ROFL . Maar goed, gelukkgi kan je het navragen bij de da, maar ik denk dat hij/zij m gewoon weer uitpoept Clown .

Peet: Goh, ik vind het knap hoor dat je hem nog een kans wil geven. Daar heeft hij echt geluk mee!! Ik weet niet of ik dat zou kunnen... Heel veel sterkte komende tijd! En geniet lekker van Tjil!

Yen: Gave foto's weer! Nog 1 van je haar btw? Knipoog . Xje krijgt steeds meer "de volwassen paarden look" Cool . Hoe gaat het rijden?

Frank: Heerlijk he die anda's. Zo onwijs lief en goed van vertrouwen. Dat maakt ze echt heel speciaal! Ik kan niet wachten tot ik ook een trotse eigenaresse ben Haha! .

Lindy; Leuk dat je langs komt Lachen . Faya word groot! En wat zijn dr oogjes zo grappig zeg Haha! . Ze wordt mooi! Ga je dr zelf houden? En hoe is het met mammie paard?

Soeske: Ah, lieve foto hoor! Jammer dat je hem moet missen, maar des te leuker als je elkaar weer ziet Knipoog

Robijntje: Lekker is dat gevoel he! Vind dat ook altijd zo lekker na het rijden.

Esther: Atlas Ach gut . Hopen dat ie aansterkt!

Zo ook maar eens laten horen hoe het hier gaat. Heb het lekker druk nu ik full time werk. Al die uurtjes op je werk vertoefen haha. Maar het is best leuk. Moet nog veel leren, maar heb ook al een hoop gedaan. Nog een paar weken en dan heb ik ook lekker een weekje vrij. Daar heb ik wel zin in hoor Ja .

Amanda staat nog lekker op het land, die heeft het prima naar dr zin Haha! . Al merk ik dat ze het stiekem toch wel leuk vind als ik langs kom Knipoog . Dan blijft ze heel lief bij het hek staan voor aandacht. Vork Heb onlangs ook op Matz gereden, die grote reus (1.75 m) van Utixo hier op bokt. Was heel erg leuk, moest wel lachen om die grote stappen ineens! Haha! . En zijn hier in de buurt op het moment trouwens ook veel feestweken, dus daar ben ik gister ook even een uurtje geweest voor de gezelligheid, dus gaat allemaal prima hier!! Pling

En volgend weekend DE meeting! Pling Heb er echt onwijs veel zin in!! Cool

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:46

Ik spam even met een foto van Moreno Haha!

Hij vindt de merries in de wei verderop toch wel héél lekker ruiken Knipoog
Op de een of andere manier heeft ie nog wat last van zijn hormonen,want de foto ná deze zet ik maar niet hier neer Vork

Afbeelding