[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:12

Wat gaaf zeg! En doe maar rustig ja, want dat komt allemaal later nog! Vaak zijn ze erg leergierig dan komt het vanzelf wel. Fuur is zowieso al een leuk beest Pling !

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:03

En Furia is toch nog jong. Dan heb je nog tijd zat. En PRE's zijn volgens mij toch wat later pas volledig ontwikkeld. Dus lekker rustig aan.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:27

Spannend met al die zwangere dames.... Haha!

Wordt een hele kraamstal hier wanneer de veulies er allemaal zijn Clown

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:43

@ Kimmie, het laten inrijden zou ik ook door een prof laten doen als wessel zo reageerd, je maakt snel meer kaopt dan je lief is als het niet op de juiste wijze gaat. Maar denk dat jij zelf heel goed weet hoe het moet, maar ja als je geen hulp hebt word dat idd moeilijk.
@ Redina, prachtige Enno fotos, ik vind het niet mager, mooi slank!

Xtremo, wat een knapperd, leuk met dat blesje,vind de kleur die hij momenteel heeft erg mooi, word hij strax langzamer hand ook schimmel ? ( ik praat over hij maar ik weet niet meer of het een hij of een zij was, sorry)

HC....nooit eerder hier gezien...las met open mond de reactie..verder zal ik niet reageren gelukkig is dat al genoeg gedaan Haha! .

@ Nouvel , weer mooie fotos van Knappe fif.
@ dinkey Girl....hahaha die @#%& reactie...jammer dat het niet ging zoals je had verwacht.Morgen is er weer een dag moet je maar denken.

@ prinslover...niet weer doen hoor, zulke mooie fotos plaatsen Knipoog Prachtige fotos. Volgens mij had ik hem al eerder ergens langs zien komen in een tropic van jou, kan dat ?

Zooo...heb verder niets te vertellen...of eigenlijk wel heeeeel veel maar heb weinig zin om er nu over te schrijven.
Morgen ga ik op stal met de andere dames op stal een cursus paardentaal volgen. Erg veel zin in. Morgenvroeg geef ik een voorlichting aan 55 plussers over mobiele telefoons, en het gebruik ervan, er waren vanmiddag al 40 mensen die zich op hadden gegeven. Pfff stiekem toch wel een beetje eng, had hooguit 10 tot 15 mensen verwacht.
Daarna gelijk door naar de stal, ben benieuwd wat we daar weer van gaan leren.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:54

Wat heb ik heerlijk gereden vandaag zeg. Omdat ik na mijn longontsteking mijn energie nog steeds niet helemaal terug heb, rijdt stalgenoot op Lobke. Dus heb ik haar volledig beleerde paard om alle Parelli dingen onder de knie te krijgen tot mijn beschikking. Ze begin echt strontvervelend. Dus stalgenoot geaf me even een tip en daarna ging het zo lekker. Ook heerlijk gegaloppeerd, terwijl ik samen met haar daar toch best moeite mee had. En ineens heb ik het gevonden. We gingen wel bijna onderuit, omdat ze in het mulle zand uitgleed (kwam op de rand van de hoefslag en gleed dus de hoefslag in en heel die achterhand klapte dus weg). Dat was het enige jammere, maar verder was het super. Paardje kan zoveel. We hebben zelfs volledig zijwaarts gelopen (dat is leuk en dan is ook ineens de hulp voor het wijken zo overduidelijk) en een schouderbinnenwaarts. Dat kan je dan zo blij maken als het uiteindelijk ze lekker gaat.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:13

ohhhhhhhhhhhh ILONA wat doe je me aan
om zoiets te plaatsen

en dan wel zoiets moois pffffffffffffffffff KWIJL KWIJL

wat ene lekker ding en je eigen paardje komt er echt ene keer meid die verdien je
doeiiiiiiiiiiiiiiii peet Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:02

Leonietje: Dat kan kloppen van dat topic, is wel lang geleden hoor hihih Clown Of misschien in me profiel gespiekt! Veel succes morgen gaat wel goed komen hoor Knipoog

spokie: Heerlijk gevoel geeft dat he! Lekker hoor dat het goed ging, veel oefenen dan word het alleen maar beter Pling

Peet: hahaha, ik krijg er (misschien!) nog meer!! Hahaha dus er staat je nog wat te wachten.. Tong uitsteken

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:07

Jaaa, dat zal het zijn, ook vaak eens in je profiel gespiekt en elke keer denk ik dan "wat heeft die meid een leuke kop" eeuuh hoofd Haha! . ( hhihi nu gaat iedereen in je profiel spieken natuurlijk )
Maar ik heb volgens mij ook eens een verhaal gelezen dat je daar niet meer reed maar het paardje nog steeds miste...kan dat ?

Heeft iemand van jullie een bodyprotector ? Ik ga me er een aanschaffen denk ik.
Ben momenteel even aan het struinen wat dat kost en de welke goed zijn etc.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 11:00

Haha ik ging ook gelijk in prinslover's profiel kijken Tong uitsteken

Mooie foto's hoor van Prins, wat een ontzettend lekker ding is dat! En ja je eigen paardje komt er echt ooit wel Ja

Spannend met alle merries met veulies, ik heb idd ook een paar griezelverhalen gelezen op bokt waar me maag van omdraaide Huilen Ik zal dus duimen dat voor jullie alles okej gaat!

Spokie lijkt me wel een coole ervaring op zo'n paard, ik wou dat Suev dat ook kon! Hij kan wel de beginselen en ik rijd ook vaak zonder zadel. Hij zal alles doen wat ik hem vraag maar zonder hoofdstel durf ik toch niet, omdat ik gewoon superenge dingen met hem heb megeemaakt toen we nog in Spanje woonden.

Lekker weertje, ik ga zo ff lekker naar Suev, nieuwe rondes nieuwe kansen Tong uitsteken

Morgen gaan we met mijn werk naar Terschelling en blijven daar een nacht slapen, ben benieuwd!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 12:27

lees nog steeds mee

idd hoop griezel verhalen , gelukkig ook paar mooie

dinkey pablo is zonder bit rustiger als met !
een crossbriddle werkt meestal erg goed
bij in spanje beleerde paarden

waar op terschellingen ga je heen ?
(heel toevallig "puur-terschellingen"?)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 12:32

Die griezelverhalen van die merries inderdaad; ik heb en net eentje gelezen. Dat het veulen door de buikvlieswand had heengetrapt en dat de merrie al haar ingewanden had uitgeperst behalve het veulen. Gelukkig komt het zelden voor zeiden ze erbij, maar dan nog, weet je hoe erg. Scheve mond

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 12:34

Ik lees nog ook nog braaf mee hoor Clown
Maar zelf zo weinig te vertellen,het wordt tijd dat mijn dametje aan het werk gaat,dan kunnen we ook weer mee praten Knipoog

Mooie foto's gezien Ja

Met Prins gaat het trouwens erg goed.
Een vroeger stalgenootje van mij rijdt hem nu veel.
Misschien ken je haar wel,Monique.
Vroeger had ze een ruitersportzaakje in Wateringen,Levade.
Ze vind hem,net als jij,helemaal geweldig.
En ze zorgt echt goed voor hem hoor Knipoog

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:34

DinkeyGirl, ik vond het eerst ook eng om zonder bit te rijden. Maar nu ik een poosje met touwhalster rijd, voel ik me daar veel fijner bij. Ik heb veel meer te vertellen dan met een bit en ze loopt ook gewoon veel meer ontspannen. Wat ik alleen wel bij mezelf ga merken is dat mijn teugels steeds wat langer worden en ik heel vaak ineens met één hand aan het rijden ben. Dan loopt ze ook nog eens veel beter, lekker rond en goed aan het werk met die achterhand.

Nickyu, werkt een corssbriddel anders dan een touwhalster met leadrope als teugels?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:55

wat een gave foto's zijn er weer geplaatst zeg,die van nouvel zijn echt bijna sprookjesachtig,echt heel mooi...

en prins had ik al eens gezien in het profiel van prinslover...heel mooi dier ook!

het wordt van het weekend weer mooi weer,heerlijk,gister hebben we hier regen en hagel gezien,bah,maar wel goed voor de wei,nu waai je gwoon uit je hemd,zo hard waait het...

maar is wel beter,geen vliegen bij de paarden...

maestro is nog steeds niet goed,heeft op zijn "goede" been zijn pees flink aangetikt...zit echt een dikke bult op,laatst was ie eindelijk weer beter aan het lopen,gaan ze door de wei jakkeren,strompelend kon ie weer naar stal.... Verdrietig

zou je zeggen,laat hem op stal staan,maar dat beest staat al bijna 3 jaar alleen maar op rust en op stal,en hij geniet zo in de wei...moeilijk,heel moeilijk...

op kraamstal staan inderdaad 2 vreselijke verhalen,echt afschuwelijk,wat een verdriet zeg...

wesseltje gaat naar iemand toe die hem gaat inrijden,ik heb niemand die verder kan helpen,die ik genoeg vertrouw met zo'n paard,dus beter om hem ergens heen te brengen waar ze meer tijd en met 2 mensen echt goed met hem an de slag kunnen,als hier half half,steeds maar 1 of 2 dagen,daar wordt hij ook niet beter van..

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:09

Femke, verstandig dat je Wessle in laat rijden. Weet je al wanneer hij weg gaat?
Wat balen zeg van Maes. Maar om hem nou binnen te houden is ook zo wat. Dat is ook niet goed voor de pezen. Hopen maar dat hij snel weer een beetje opknapt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:28

als we geld hebben,dan gaat wesselw eg,we moeten hier ook nog zoveel doen...

had eigenlijk gehoopt niet deze kosten te hoeven maken,maar helaas...

en maes,ja..ik word er een beetje moedeloos van inmiddels...vind het zielig hoor,maar mijn hemel,al 4 jaar alleen maar ellende met die benen...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:40

wat klote weer femke
doet koelen wat ?
we hebben van die koel bandages die erg goed werken en om kunnen
blijven , miss is dat een idee voor m ?

Citaat:
Nickyu, werkt een corssbriddel anders dan een touwhalster met leadrope als teugels

ja , behoorlijk anders zelfs
cross briddle gaat de teugel kruis links onder de kaak door
(google maar even op dr coock )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:16

hihihi,weet je,niemand geloof mij nu ws,maar maestro gaat liggen als ie bandages omkrijgt...

ik heb ooit eens gedacht dat ie een toeval ofzo kreeg,echt benen naar voren en dan zo gaan liggen,was een heel knap staaltje vrijheidsdressuur Pling

en dat voor iemand die dat al helemaal niet doet.. Haha!

of hij pulkt alles eraf,ik doe wel kleien,maar ja,zodra hij zich lekkerder in zijn velletje voelt,beentje minder zeer,dan gaat ie spelen en rennen,en dan is ie een dag later weer zo kreupel als wat..

de ellende is ook,dat ik er eigenlijk geen energie meer in wil steken,ik word er echt helemaal niet goed van,zo erg dat ik er van de week aan liep te denken hem in te laten slapen... Bloos

echt 4 jaar alleen maar ellende,en ja,ik weet wat goed voor hem is,weer 6 weken boxrust,dan weer opbouwen en dan weer wachten op de dag dat hij zich verstapt,of aantikt of wat ook...
dat is toch geen leven meer voor dat paard???

hij staat verdorie 3 jaar stil van de afgelopen 4 jaar in zijn leven,en dan 3 jaar in een stal...

ik kan het niet meer,ik doe net alsof ik gekke henkie ben,laat hem maar lopen,en mss is dit dan wel zijn einde,maar ik heb de puf echt niet meer...

ben een beetje radeloos ervan geworden Verdrietig

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:20

als die pijn heeft zal die niet gek doen (zou m zelf op de wei laten ) die koel "bandages" zijn overigens soort 3 in 1 bbeschermers
doet die het daar ook mee?
ga kijken of ik nog iets zinnigs kan doen
(stukje rijden of zo Bloos Tong uitsteken )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:27

als je hem los zet met peesbeschermers,dan pulkt hij ze ervanaf...

hij heeft duidelijk bovenaan zijn been aangetikt,daar is het dik en op dit moment niet echt gevoelig mee,hij loopt voor zijn doen dan ook redelijk...onregelmatig maar niet zwaar kreupel,maar ja,dat was van de week ook,dat ik schreef dat het goed ging,,een dag later haal ik hem uit de wei,had ie flink lopen rennen,ja hij voelt zich wel goed,dus dan gaat ie ook lekker rennen,ding is net 10 jaar oud...

dus ik dacht al,als het nu maar niet terug naar af is,meteen koelen ,klei op zijn been gedaan...staat ie al qwasie zielig met been in de lucht *is ook wel een watje eerste klas*,en de dag erna strompelend uit stal,kan wel janken dan...

aan de andere kant kan ik er ook zo boos over worden,waarom is dat beest nu geen gewoon leven gegunt,hij is zo lief en leuk,al is ie maar pijnvrij..maar zelfs dat is hem niet gegund...

nou ja,zal wel bij de donkere wolk horen,die boven mijn kop hangt al een jaar of 4...

nog 3 jaar dan ,toch???

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:31

kreupel uit stal

mm kan best dat stilstaan niet positief werkt

(waar ik me ook wel iets bij voor kan stellen )

(kijk rijden is een ander verhaal maar meestal gaat het dan op de wei nog wel goed ..paard gaat niet zmaar rennen als die au heeft ..)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:38

nee maar als ie geen auw meer heeft gaat ie dus wel rennen....

en bij die pezen is de auw snel over terwijl het bij lange na niet genezen is...helaas...

beste voor een pees is rust,omdat het een slecht doorbloed weefsel is,dus dat alles tergend langzaam geneest...en nu maakt het steeds weer kapot,ipv dat het kan genezen,ik weet het...beste is op stal,en dan rust en na 6 weken weer 10 minten stappen enz enz,maar ik red er niets mee,heb ik inmiddels wel geleerd,zodra die genezen is,gebeurd er altijd wel iets waardoor die weer kreupel staat,als is het maar dat ie een mep van gambit krijgt Rolleyes

is ie eindelijk helemaal goed,mept gambit hem tegen zijn achterkogel aan,ik hoorde het gewoon kraken,zo hard...en wederom kreupel...nu is dit bijna een jaar geleden gebeurd,toen heeft ie een zomer mogen survivelen op de wei,dat ging goed,dan de winter ook goed,weer langzaam rijden,ging ook super,echt ik dacht,nu is alles achter de rug...

maar nee....helaas..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:49

t is moelijk fem ..
jij kent het paardje het beste

word wel tijd dat het nu een tijd goe met m gaat hoor

sterkte

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:30

Zeker moeilijk. En kan je hem ook niet 24 uur op het land laten nu? Misschien dat hij dan minder uitspattingen heeft. Of een klein stukje voor hem afzetten in de wei ter grootte van zijn box, zodat hij niet uit zijn dak kan gaan. Waarschijnlijk heb je hier al een gedacht, maar misschien niet. Bij een haflinger die ik verzorgde die ook boxrust moest hebben, hebben ze een klein stukje lang afgezet. Kon ze toch de andere paarden zien. Want in stal sloopte ze zichzelf. En zo bleef ze rustig.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:52

pfff Femke, Moeilijk hoor met meas. Je bent inderdaad al heel wat jaren aan het tobben met hem.
Je kan zeker ook niet een soort mini uitloopstal maken voor hem he?