Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jinthe1 schreef:Ik vind bij de jonge hengsten van afgelopen jaargang geen extreme bijzitten. Eigenlijk wat mij betreft wat "simpelere" paarden. Denk niet dat we een jonge gaan gebruiken. Maar dit jaar dekken we sowieso maar 2 merrie dus we zullen er wel eentje vinden.
Ik had gehoopt dat er een jonge hengst zou kunnen overtuigen. Het is toch de bedoeling dat ze de oudere kunnen gaan overnemen. Zag dat alleen vandaag niet gebeuren.
Jinthe1 schreef:Ze mogen best een minder iets hebben. Bijvoorbeeld de stap. Maar dan moet dat wel gecompenseerd worden door een ander sterk punt van die Hengst. Tenslotte zoek je voor een vaderdier in extreme zodat hij dat zou kunnen verbeteren bij een merrie. De Markussen zijn vaak mooie paarden met hoge fokwaarde op exterieur. In beweging zijn ze echter meestal wat minder. Ook zien wij op tv niet alles. Dus kunnen we ook niet altijd iets zeggen over hoe een paard wordt gekeurd.
Regelmaat is wel heel belangrijk. Liever een kortere stap maar wel regelmaat dan een ruime stap maar geen regelmaat.
Vandaag was de hele groep jonge hengsten niet echt constant en ze leken eigelijk allemaal wel zoekende. Dan moet de jury dus afgaan op die paar goede stukken die sommige dan toch nog konden laten zien.
Absolem schreef:Jinthe1 schreef:Ze mogen best een minder iets hebben. Bijvoorbeeld de stap. Maar dan moet dat wel gecompenseerd worden door een ander sterk punt van die Hengst. Tenslotte zoek je voor een vaderdier in extreme zodat hij dat zou kunnen verbeteren bij een merrie. De Markussen zijn vaak mooie paarden met hoge fokwaarde op exterieur. In beweging zijn ze echter meestal wat minder. Ook zien wij op tv niet alles. Dus kunnen we ook niet altijd iets zeggen over hoe een paard wordt gekeurd.
Regelmaat is wel heel belangrijk. Liever een kortere stap maar wel regelmaat dan een ruime stap maar geen regelmaat.
Vandaag was de hele groep jonge hengsten niet echt constant en ze leken eigelijk allemaal wel zoekende. Dan moet de jury dus afgaan op die paar goede stukken die sommige dan toch nog konden laten zien.
Ja maar dat was het hele punt van nou juist. Deze markus was wel uitermate sterk in de draf. En zijn stap was niet beroerder dan die van die nane die er na kwam. Hij was alleen een beetje schrikachtig.
Maar juist omdat het een markus was die sterker draafde dan eigenlijk ongeveer alles wat er die dag voorbij kwam,was ik zo mega enthousiast over hem.En die vriend van mij net zo.
Jinthe1 schreef:Absolem schreef:
Ja maar dat was het hele punt van nou juist. Deze markus was wel uitermate sterk in de draf. En zijn stap was niet beroerder dan die van die nane die er na kwam. Hij was alleen een beetje schrikachtig.
Maar juist omdat het een markus was die sterker draafde dan eigenlijk ongeveer alles wat er die dag voorbij kwam,was ik zo mega enthousiast over hem.En die vriend van mij net zo.
Om welke Markus gaat het? Ik heb alleen gistermiddag een uur les gehad dus heb er een paar gemist maar kon mij prima vinden in de keuzes van de jury.