Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dais_ schreef:Wanneer heb je Jairo verkocht? Dat had ik gemist. Die vond ik ook echt heel leuk.
unbelievable schreef:Wel goede ervaringen met hun dus?
Ik durf daar eigenlijk niet zo goed naar toe...
c_alsemgeest schreef:unbelievable schreef:Wel goede ervaringen met hun dus?
Ik durf daar eigenlijk niet zo goed naar toe...
Ik ben er ook geweest samen met Tess.
Dus misschien ook leuk dat ik mijn ervaring met die stal even deel als hele kritische paarden klant
Ja... het zijn echte handelaren, maar ik had er zeker een hele goede ervaring ondanks alle negatieve ervaringen (vrijwel nooit uit eerste hand) op internet. Maar ik ben altijd van het zelf ervaren en bekijken, je gezonde verstand gebruiken en keuren
De doorstroom is volgens mij vrij vlot daar, dus ze kunnen ook niet alles weten van de paarden.
Ze leggen alles goed uit, voordelen, leeftijd, niveau, karakter maar ook de nadelen. Bijvoorbeeld een die wat gevoelig was met aansingelen. Dus dat je daar even mee rond moet lopen terwijl je dat doet, omdat die anders heftig reageert. En ook een hele mooie hengst die in Spanje weleens lucht had gezogen. Hier deed die het niet, we hebben best een tijd daar rond gebracht en ik heb het hem ook geen een keer zien doen. Maar hij zij het er wel bij dat die het na verhuizing mogelijk weer kon gaan doen en dat die geen gezeur wilde achteraf... en daarom de prijs ook wat lager was.
Ja ze waren niet op hun mondje gevallen, maar dat kan ook niet als handelaar.
Ze waren verder aardig, relaxed en geen enkele druk erachter. Ook toen ik aan gaf even verder te gaan kijken naar anderen werd mij succes gewenst en dat ik altijd welkom was.
Röntgen foto's zaten erbij en kon je per mail krijgen om te beoordelen door je eigen VA. Chipnr op de foto's, in het paspoort en in het paard klopten ook.
Ik heb toevallig op dat moment niet helemaal gevonden waar ik naar op zoek ben (door mijn eigen wensenlijst) maar zou er zeker nog een keer terug gaan. Als de gene waar ik nu voor gevallen ben bij een particulier (geen PRE toevallig) niet goedgekeurd wordt.
Toevallig heb ik die mooie valk ook gereden, ze zeiden makkelijk en super braaf. En dat was die ook, echt een lieverd. Hij stond er pas een paar dagen en het was echt opstappen en wegrijden. Ook met poetsen relaxed en makkelijk. Als die iets jonger was geweest of had ik hem ook gekocht.
Een merrie was iets pittiger... en dat was ze ook. Braaf maar sensibeler.
unbelievable schreef:Dank jullie wel, voor jullie uitgebreide antwoorden.
Ik ga in de gaten houden wat ze te koop hebben, de drempel wordt nu wel wat lager.
Alleen die snelle omloop bevalt me niet zo, ik wil toch op mijn gemak 2x kunnen rijden zonder druk te hebben dat hij anders weg kan zijn..
En ja ik ben voorzichtig ooit een keer al mijn spaargeld weggegooid door een paard te kopen (kwpn) dat achteraf niets waard bleek te zijn.
En een aantal jaar geleden heb ik een trauma pre over genomen van iemand die er niets meer mee kon. Dus ja ik heb mijn portie wel gehad!