Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:08

Misschien kunnen we iets zuidelijker rijden? Veluwe is ook gaaf, maar das voor mij heel ver.. dan moet je wel minstens een dagrit doen. Nog andere opties?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:38

Misschien de Sallandse heuvelrug? ik heb er zelf nog nooit gereden maar hoor er wel veel goed verhalen over. Of de 5 heuvels van markelo

Splinterz

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:08

Oeh! Salland en Markelo zijn voor mij goed te doen! Nou hopen dat jullie int voorjaar gaan want paardlief is nu niet te houden.. wat een debiel paard is het in de winter...

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:22

Die gebieden vallen voor ons sowieso af. We wonen in Utrecht, tegen Amsterdam aan. Wij hebben wel een paar keer de enjoy the ride gereden in Ermelo, dat gaat nog wel.

Wel gaan we in mei een weekend met stal naar de Veluwe. Met de paarden en de menkar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:25

Ben ik weer!! Wat een pagina's om bij te lezen zeg haha.
Zie leuke friezen voorbij komen :j

Dit is mijn knappert.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Update over het zadel, we halen er nu een zadelmaker bij zodat we dit keer een goed passend zadel aan kunnen schaffen. :j
Helaas heeft ze maandagochtend koliek gekregen, gelukkig was de DA er op tijd bij. Ze heeft medicijnen gegeven en het gaat nu weer goed! De eerste paar dagen daarna was ze nog een beetje suf, maar ze is gelukkig weer helemaal opgeknapt, wel doen we het nog rustig aan, ze hoeft nog niet aan het werk, gewoon lekker wandelen en poetsen. En wat doe je als je niet kunt werken? Een sok make-over. (nu zijn mijn kappers talenten niet echt super)

Afbeelding

Tadaaa! Helaas geen geschikte voor foto, maar er is echt heel veel af!
Staat ze te stijl op haar hoeven?
Wie knipt de sokjes nog meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:28

berdien85 schreef:
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Hier begon het niet zo best.
Ik ben nog even na 12en op stal geweest. Isanne stond lekker te eten. Maar er waren allemaal mensen, bleek een pony acute koliek te hebben gehad en vlak voor 12u ingeslapen te zijn.. Echt zo naar, iedereen was in tranen.

Wat ga je dan naar het nieuwe jaar in :(

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:44

Ik knip de sokken wel bij, zou ze er op dit moment eigenlijk wel af willen halen want ze heeft mok. Vindt het alleen ook wel weer zonde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:47

M_arjolein schreef:
Ik knip de sokken wel bij, zou ze er op dit moment eigenlijk wel af willen halen want ze heeft mok. Vindt het alleen ook wel weer zonde

Ach het groeit wel weer aan! :(:)
Hoe vaak ik mijn eigen haar kort geknipt hebt haha.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:47

Aai das niet fijn om het jaar mee te beginnen :x gelukkig voelt ze zich al beter!

Ik scheer de sokken, maar alleen de voorkant. Laat achter wel een hele pluk zitten. Vind het altijd wel strak staan en jury's hier waarderen het altijd erg :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:48

iEmmaaa schreef:
Aai das niet fijn om het jaar mee te beginnen :x gelukkig voelt ze zich al beter!

Ik scheer de sokken, maar alleen de voorkant. Laat achter wel een hele pluk zitten. Vind het altijd wel strak staan en jury's hier waarderen het altijd erg :) .

Heb je een foto?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:51

Niet echt de mooiste foto dit maar dit is het enige wat ik zo snel heb haha kan morgen anders wel even betere foto maken ;)

Afbeelding

Alle haren in de holte scheer ik ook helemaal weg, het zit dus echt alleen nog maar aan de kogel en een stukje onderbeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:01

iEmmaaa schreef:
Niet echt de mooiste foto dit maar dit is het enige wat ik zo snel heb haha kan morgen anders wel even betere foto maken ;)

[ [url=m/rbPLxx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alle haren in de holte scheer ik ook helemaal weg, het zit dus echt alleen nog maar aan de kogel en een stukje onderbeen

Ziet er wel gaaf en verzorgt uit! Ik heb net die achterste plukken ook weggeknipt. Het ziet er bij mij niet zo super netjes uit, (was ook de eerste keer!)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:08

Ik laat de benen altijd gewoon zo als ze zijn, harig dus. Wel scheer ik op der pees zeg maar, de dikke langere haren weg. Zodat haar sokken er nog wat meer uitkomen. Beetje hetzelfde idee als Emma, maar dan heeft de merrie nog wat meer sok haha.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:17

Wow emma dat ziet er wel strak uit zeg kun je niet even bij mij langs komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:19

Hoe snel groeien sokjes?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:22

Bij die van mij vrij snel, die foto is zo'n 8 weken geleden gemaakt maar heb in de tussen tijd al weer 2x bij geschoren :')

Das ook wel mooi dewirox net even wat stoerder denk ik of niet?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:00

Zoals iEmma heb ik ook, ideaal tegen mok! Arjen staat gewoon lekker alle dagen in de paddock te spetteren en geen mok!
Ik vind het bij Arjen wel mooier als de kroonrand ook mooi vol haar is (omdat hij ook wel vrij forse kogels heeft en een paar beste hoeven) maar welzijn gaat bij mij echt voor en zonder haar is alles gewoon veel beter onder controle te houden.

Arjen staat wel lager op z'n hoeven trouwens... maar momenteel ook nog op blote voeten.

Ik ben net terug van wedstrijd. Best wel een spannende bak met tribunes, verschillende kleuren op de bakrand, springmateriaal bovenop de bakrand, reclameborden, coniferen langs de hekjes, de hele mikmak zegmaar ;) Dus ik zag het meer als een goede oefening en een mooi leermoment... en een leuk experiment om een 2e proef proberen te rijden. Gewoon eens kijken hoe ver we komen. Maar Arjen zag het allemaal een beetje anders... lijkt erop dat hij z'n draai op wedstrijd helemaal gevonden heeft. Na één rondje rustig kijken liep meneer zeer geconcentreerd en ontspannen zijn proefjes wat resulteerde in 190 en 200 punten en een 3e en 2e prijs!! Super trots <3 Nu snel slapen want morgenochtend alweer vroeg op voor de les van Jenny! Had cake'jes gebakken om mee te nemen maar met zulke punten komt dat eigenlijk wel goed uit, dat is wel een traktatie waard haha

Maar los van de punten en de prijs vond ik het extra jurycommentaar nog wel het allerleukste! *\o/*

Afbeelding

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:20

Mooie punten Ilse gefeliciteerd!! Nieuwe jaar begint voor jou al goed

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 07:13

Gefeliciteerd!
Leuk hea, als je de jury moeite neemt er wat bij te zetten.

Emma, ja klopt. Maar die van jou heeft ook wel mooie slanke en gladde benen. De merrie heeft sowieso al een hoop meer en wat dikker haar bij der sokken.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:02

Wauw super! Das nog eens een fijn begin van het jaar!

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:14

Wat een super punten!! Gefeliciteerd!

Gisteren minder lekker gereden. Pronk staat nu op de manege zodat ik een paar dagen kan rijden. Na het rijden een rondje buiten gedaan. Ik ben voor de eerste keer ongeschonden teruggekomen! Meestal als ik een rondje buiten ga doen gebeurt er wel iets.. Pronkje is er al meedere keren in blinde paniek vandoor gegaan. Sinds dien eigenlijk het gevaar niet meer opgezocht. Dus dit was een hele overwinning voor ons!

Iedereen die dit weekend op wedstrijd gaat succes!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:56

Wow mooie punten Ilsemarie, gefeliciteerd!
En succes bij de les van Jenny!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:09

Super Ilsemarie, gefeliciteerd!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:25

Nieuwsgierig. Weet iemand dit toevallig:

Ik start vandaag en als ik de startlijst bekijk starten er eerst 14 combinaties M en L waarvan 4 aan het eind in L1 waar ik in zit. En daarna starten er nog eens 14 combinaties eerst in de B en daarna weer L1. Dus met andere woorden waarschijnlijk 2 jury's en 2 groepen L 1.
Hoe wordt hier mee omgegaan? Volgend de regels van knhs?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:52

Pff dat zou ik zo niet weten maar wel een goede vraag! Hier word dat heel vaak gedaan namelijk maar snap nooit zo goed waarom ze dit ook doen