[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:47

Esther: De dieren arts komt er zeker weer bij hoor. Ik vertrouw dit echt niet.
Knappe Shaggy, fijn dat hij het zo braaf deed :D

Geeske: Dat hebben we gedaan ;) Mijn vader heeft haar dinsdag in de bak eventjes laten werken maar de VA kon toen niks raars vinden behalve de moeheid.
Super dat je les zo lekker ging :D

Michelle: Ze heeft 24/7 kuilvoer tot haar beschikking ;) Dat kan dus niet meer dan dat ze al krijgt. Voordat we voer gaan veranderen wil ik graag bloed laten prikken. Dan kunnen we gerichter voeren. Maar wel bedankt voor de tips.

Madelief: Ik heb echt geen idee. Ik weet wel dat dit niet normaal is en ik maak me ook echt zorgen om haar. Ziekte van Lyme zou kunnen, bij paarden veroorzaakt dat wel bijna dezelfde symptomen/klachten als bij mensen volgens mij.
Super dat de les zo lekker ging en dat jullie goed vooruit gaan :D Ziet er goed uit op de foto's hoor :D.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:51

Thanks meiden!

Ja, en het was ook wel even goed voor de afwisseling dat springen, al dat harde werk met dressuur was meneer ook een beetje zat :+

Angela, en ze eet, drinkt en mest wel gewoon nog goed? Temperatuur je haar ook regelmatig? Bloed was nog niet geprikt?
Waar kwam ze ook weer vandaan, was het niet Belgie? Weet dat dieren uit Frankrijk ed veel risico op tekenziekte lopen.
Hoop dat er snel meer duidelijkheid komt!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:54

Ze eet en drinkt prima, haar mest is ook goed. Temperatuur is ook netjes. We temperaturen haar idd regelmatig. Helaas nog geen bloed laten prikken. Dat wil ik wel heel graag maar ik moet mijn vader eerst nog overhalen. Al is dat wel bijna gelukt. Mijn moeder wil ook bloed laten prikken dus waarschijnlijk gaat dat aankomende week gebeuren. Ze komt idd uit België. Ze komt uit de Ardennen.
Dankjewel, ik hoop het ook.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:43

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:38

Angela, ik lees dat ze kuil krijgt. Misschien dat daar het probleem ligt. Kuil is voor sommige paarden te zwaar. Sobere rassen doen het vaak beter op hooi. En Nikita is volgens mij een koudbloed en dat zijn sobere rassen.

Ellis, wat ben je heerlijk met Fifi bezig!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:44

Ellis: Had de filmpjes idd al gezien op facebook! Lekker hoor dat je weer zo met dr kan rondsturen :)!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:51

Branka: Kan ze daar zo moe van worden? Ze is idd een koudbloed.

Ellis: Dankjewel :)
Wat een geweldige filmpjes. Echt zo geweldig dat je dit weer met der kan :D.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:53

Angela, wat muesli bijvoeren kan geen kwaad hoor. En misschien gaat ze het inderdaad beter doen op drooghooi. Dit kan je ook een beetje nat maken, kan geen kwaad om daar zomaar mee te veranderen hoor. En een vitaminestoot doet vaak ook wonderen!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:59

Ardennen, is wel redelijk bij frankrijk natuurlijk, zal daar ook wel groter risico op tekenziekte zijn. Nou, je zal er snel genoeg achterkomen! Fijn dat de rest allemaal wel goed is.

Mies, Nikita heeft ook al eea aan spuiten van de DA gehad he, weet niet wat dat was, weet jij dat wel Angela? Want als dat ook al vitamines waren en je gooit er nog een extra dosis op is dat ook weer niet al te best.

Sowieso ben ik zelf nooit echt van het kuil, hooi is veel beter en gezonder voor paarden.

Stoer Ellis, alweer zo aan het werk met Fifi!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:25

Moet ze dat even navragen bij der DA, of weet je het uit je hoofd Angela?
Maar als ze nog geen vitamines heeft gekregen, kan je wel eerst proberen dat te doen. Even kijken of dat werkt.

Wij ons op stal krijgen ze allemaal kuil en doen het er allemaal prima op! Alleen paard wat ik bijrijd gaat nu wel weer terug op droog hooi omdat ze allemaal bultjes kreeg en veel meer ging plassen van het kuil. Maar over het algemeen vinden wel alle paarden kuil beter smaken hihi.

Maar anders moet je inderdaad weer even de DA erbij halen Angela. Kan nooit kwaad om erna te laten kijken. Maar misschien een stomme vraag, waarom mag de DA er van je pa nog niet bijkomen?

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:02

madelief88: Ik was bij ons thuis begonnen met gewoon op en afstappen, dat een tijdje volgehouden en toen begonnen met stappen en af en toe draf, ze vind bewegen met mij er op heel raar ;) maar dat ging na eigenlijk een maandje fanatiek bezig zijn al vrij goed, nou toen zijn we verhuist voor de winter en moesten we daar echt weer een maand wennen, ze was ZOOO ontzettend druk daar! En dat was per 1 december, dus nu eigenlijk sinds twee weken dat het echt lekker begint te komen ook in deze nieuwe omgeving...
Wel moeilijk hoor, van begin af aan!! Ze is wel echt heel erg dominant en super pittig en onvoorspelbaar. Gelukkig heb ik nu hulp en worden ik en mijn paard allebei een beetje overdonderd met 'nieuwe' dingen. Ze haalde bijvoorbeeld gelijk de longe van ons af, die zat alleen maar in de weg :P en hup, dan moet je gewoon los!! Maar echt fijn om eindelijk weer eens het idee te hebben dat je meer doet dan 'alleen maar blijven zitten'... haha!

Fuur ging mooi zo te zien!

Fifi ook weer lekker actief bezig

Nu dus alleen Nikita en Heike fit zien te krijgen... ben heel erg benieuwd en hoop dat het voor allebei uiteindelijk mee zal vallen, heel erg vervelend.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:16

Mies: Als ik vraag aan de VA wat voor spuiten het zijn krijg ik als antwoord : Spuiten voor meer energie in de spieren. Ik heb het een aantal keer gevraag maar dat is het enige antwoord dat ik krijg.
Ik weet dat muesli weinig kwaad kan maar voor Shaddy was dat toen absoluut niet het juiste voer. Mijn vader voert dus liever geen muesli's meer. En de VA komt aankomende week ook weer. Mijn vader wil de VA wel laten komen maar zag tot nu toe het nut van bloed prikken nog niet zo. Maar nu begint hij wel te snappen dat dat wel zou kunnen helpen om een oorzaak te vinden.

Madelief: Dankjewel, ik vind het wel heel fijn dat je aan de ziekte van Lyme dacht. Daar heb ik zelf namelijk nog niet aan gedacht maar dat zou ze idd goed kunnen hebben.

Over het kuil, ik voer het liever ook niet maar de stal wil geen hooi voeren. Kuil is voor hun makkelijker en goedkoper om aan te komen. En aangezien wij nu de enigste klanten zijn willen ze dat liever niet veranderen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:33

kun je niet zelf een paar kleine baaltjes hooi halen alleen om te kijken of dat het verschil maakt?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:10

Krachtvoer kan veel suikers bevatten en is ook niet echt ideaal voor een sober ras... Zou ik ook niet doen, helemaal niet als de DA niet heeft uitgelegd wat die spuiten zijn, dan zou ik het allemaal overleggen met de DA :j

He gatver, ik was net aan het hardlopen in een groot recreatiegebied hier, waren twee honden aan het vechten geslagen en eentje liet niet meer los. Duwde (ik denk de eigenaar?) een man een stok in de reet van die hond, ben er echt helemaal naar van. Ik snap dat je wanhopig bent als je hond niet meer wilt loslaten, maar is dit normaal? Krijg het beeld maar niet van m'n netvlies. :r

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:18

Sluit mij bij Madelief aan. Maar je kan ook op zoek naar een melasse vrije muesli.
Op het moment is het inderdaad verstandig om het onderzoek van de d.a. af te wachten.

Denk dat die meneer een stok gebruikte in plaats van zijn vinger. Wel eens gehoord dat honden dan loslaten. Gelukkig zelf nooit last van gehad. Onze hond liet altijd al los als hij bij zijn achterlijf werd opgetild. Dan kon hij zich niet meer afzetten op zijn achterhand. Enige is dat je wel 2 bazen moet hebben die allebei ingrijpen.
Trouwens heeft mijn moeder het wel een keer meegemaakt dat een hond onze hond niet meer losliet. Zijn baas heeft toen zijn keel dichtgeknepen tot hij wel losliet. Niet leuk, maar helaas lukte het anders niet en was de verwonding van onze hond vele malen erger geweest.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:38

Ik heb het niet goed gezien, omdat ik dat niet wilde maar volgens mij werd die hond er juist agressiever van naar die hond die hij in de houdgreep had. Had al wel het vermoeden dat het iets is wat misschien vaker wordt gebruikt, maar vond het echt verschrikkelijk om te zien en zou het zelf ook niet toepassen.
Dat keel dichtknijpen vind ik dan een stuk diervriendelijker, je hebt ook weinig opties meer op een gegeven moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:06

Hè, naar gezicht lijkt me dat idd.

Mooie foto's madelief, gaat goed zeg!

Ellis ook weer lekker bezig geweest!

Ik kan voor angela alleen maar meegaan in de tips van de anderen!

Net met Mo en Friese hengst stal fotoshoot gehad door foscofotografie en de vorige eigenaresse van Mo.
Echt heel leuke dag gehad, ben super benieuwd naar het resultaat!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:09

Dankjulliewel voor de tips. Ik ga ze zeker onthouden en er iets mee doen.

Pff, heb net de schrik van mijn leven gehad.

Ik was een stukje met Nikita gaan wandelen. De heenweg ging goed maar ik merkte dat ze moe werd dus ben waren we weer omgedraaid. Maar dat was bij een wei met paarden en die kwamen in volle galop naar het hek toe. Daar werd Nikita druk van maar ik kon haar nog wel goed houden. Toen kwam er een scooter van achteren en daar werd Nikita nog drukker van. Ik heb de scooter voorbij kunnen laten maar toen ging Nikita draven en ik kreeg haar niet meer in stap dus moest ik mee gaan rennen. Een paar meter ging dat goed maar toen struikelde ik en moest ik het touw wel loslaten. Toen ging Nikita er in een galop vandoor. Midden op de weg. Gelukkig ging ze wel meteen naar stal en gelukkig was er ook geen verkeer op de weg. Ik moet er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren. Pap heeft haar bij stal opgevangen en heeft haar in de wei gezet. Ze ging gelijk weer grazen in de wei.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:22

Oei dat is schrikken zeg! Ik heb het met Shaggy ook al is een keer gehad! Gelukkig is ze veilig op stal aangekomen! Het is natuurlijk ook echt een tank van een paard :P, die zet je niet zomaar op de rem!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:34

Jeetje schrikken zeg met Nikita!
gelukkig goed afgelopen!

madelief, getsie dat lijkt me inderdaad geen fijn gezicht met die hond...

wat krachtvoer betreft, je hebt ook speciale soorten voer waar geen of bijna geen granen in zitten, en dus weinig suiker en zetmeel maar wel vitamines die nodig zijn.
Bijv Safe & Sound van Dodson & Horrel of een bepaalde soort muesli van Marstall (even naam kwijt), dat heb ik Fifi ook gegeven toen ze hoefbevangen was van de zomer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:30

Heb net per pb een voorproefje gekregen!

Afbeelding[/quote]

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:50

gaaf!
leuk kleurtje je setje! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:52

Zeker leuk setje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:54

Thanks!
Was aan het twijfelen eerst of dit haar wel zou staan maar thank god staat het haar echt fantastisch!

Ik zit even op een grote roze wolk hoor :o
Ze heeft zich zo goed gedragen (op een paar opgeplande hele harde galopjes en wat opstijgacties na) en stond heel braaf knap te wezen :+:

En die hengst, ben ik ook echt benieuwd naar!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:56

Met Shaggy ging ook nog wel is hard met de fotoshoots :P. Maar kon m voorbij de fotografen ook altijd weer netjes terug nemen :D. En dat vind ik dan het belangrijkste ;).