[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mauss

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:25

het is zeker nog eventjes wachten. Maar wanneer die andere kleine er is, zullen ook daar de foto's weer komen.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:22

Denise het enige wat ik kan bedenken is zo veel mogelijk wendingen en overgangen rijden. Daarbij zo min mogelijk met je handen doen en zo veel mogelijk vanuit je been. Niet gefrustreerd raken en het met je handen oplossen. (is moeilijk heb ook die neiging hihi...)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:05

Cyrina: Jammer dat je op de reservelijst staat. Ik had ook graag mee willen doen, maar viel precies in de veulentijd. Ik hoop voor je dat je nog kunt starten.

Net lekker sinds een week weer op Halley gereden. Hij was echt superbraaf en je kon merken dat hij het fijn vond om weer aan het werk te zijn.

De DA is geweest voor Keljan. Hij heeft een combinatie van een virus en hoefbevangenheid. Hij heeft koorts en is echt heel zielig. Ik heb voor het eerst sinds ik hem heb (17 jaar) bij hem kunnen zitten, terwijl hij lag. Zodra hij mij ziet springt hij nl. heel enthousiast op. Morgen komt mijn hoefsmid. Ik houd het goed in de gaten, want toen hij 5 was heeft hij ook een virus gehad. De symptomen die hij nu heeft lijken daar ontzettend veel op.Toen ging hij er door de koorts op een gegeven moment bijna aan onderdoor.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:15

Ha ha,de fanclub op de achtergrond bij heidi,links sta ik met mn hoofd achter een staander,en daarnaast de blonde jongedame mijn dochter felicia :D
En wij waren idd van de fanclub! *\o/* Stoere baron 8-)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:23

Echt leuk om al die foto's nog eens te zien! Je herbeleeft het gewoon weer. Ik ving nog net een glimp op van Picaro en die andere... waauuw, die waren echt wel 2 van de mooiste die dag vond ik :~ .
Echt super om jullie verhalen ook te lezen, en vooral de plaatjes die geschoten zijn érg leuk! :j Frank & Suus, jullie hebben ook leuke plaatjes gemaakt zeg!

Lisenka & Maurice: Nog gefeliciteerd met jullie veulens!! Ze zijn mooi hoor!

Anita & Elise: Jeetje, die knappe Sun toch!! Dat jij dat allemaal durft Elise ;) . Lekker stunten met die dieren haha, ik ben echt een schijterd wat dat betreft! Maar geniet van de plaatjes zeg!

Hey wat leuk, de vrouw Frank ook in het topic, gezellig! :D En wat leuk om te lezen van de kids hoe die er op reageren hihi.

Heidi: Leuk die foto's van jou!! Jij en Baron genoten er ook zichtbaar van :D .

Peet: Zo dan, lekker verwend jij!! Bofkont ;)

Marielle: Leuk zeg, die foto's! Heerlijk rijden daar zeker *D ?

Frank: Hahahaha, ik lig hier helemaal dubbel om je commentaar bij de foto's _O-

Lisenka: Ik miste je ook meteen daar hoor! Jammer dat je niet kon komen.... En arme Keljan :(:) . Hopelijk niks ernstigs! Edit: Lees net een virus, oh oh, hou hem maar goed in de gaten, en geef hem maar knuffels van mij :* . Wel fijn dat Halley zo braaf was!

Karina: Ach gos... ;( Wat rot van je kat zeg...... Sterkte!

Gab & Karina: Leuk dat morrie en Veludo zo braaf zijn geweest bij de training!! Volgens mij zou Chico echt gaan stuiteren :+ . Zijn er foto's van?

Sanne: Lekker hoor, buitenritje! Ik ga denk ik ook vanavond! Enne, ik moet ook weer ff wennen aan het 'echte leven' hoor na een week vrij... :o

Nathaly: Prachtig omschreven! Jij en die kleine van je passen echt goed bij elkaar :+: .

Denise: He, jammer van Heike.. heeft ie het weer te pakken? Rijd je echt héél veel figuren? Soms heb ik het idee of hij zich verveeld? Lekker zóveel bezig houden dus, dat ie geen tijd heeft om wat te verzinnen. Nét uit de gebroken lijn? Meteen een slangenvolte erachteraan! Uit de slangenvolte? Meteen een volte verkleinen. Lekker overgangen rijden ect ect. Tis maar een tip succes ;)

Laura: Knappe Hincapie! Echt super van hem hoor!

Amanda: Whaa, stoer joh! Lekker starten dus eerdaags! ;)

Miichelle: Waarom kom je een tijd niet online dan?! En was het nog leuk om te supporten?
Laatst bijgewerkt door Prinslover op 21-04-09 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:27

Hey Ilona en nou herkende ik je wel haha :P

Lisenka oh dat klinkt echt niet prettig....
Hopen dat het niet het zelfde is en allemaal meevalt. Echt niet fijn. Ik zal voor jullie duimen.

JamieSammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:27

Hallo! Even een vraagje; is dit een besloten topic? of mag ik hier ook een berichtje schrijven?

Ik heb namelijk zondag een Friese enter merrie gekocht van Jasper x Adel. Ben er super blij mee. Dit word mijn eerste kennismaking met het ras. Heb er vroeger wel eens op een gereden maar dat verder nog geen ervaringen.

Erg leuk om jullie ervaringen te lezen,

Groetjes Rachel

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:33

Hey Rachel welkom!
Ben benieuwd naar een fotootje!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:33

heikedenise schreef:
Ook krijg ik hem de laatste paar dagen niet lekker los aan de voorkant hij houd zijn bovenlijn ook heel strak (achter loopt die wel super erbij en eronder) en hij kauwt zijn bit ook alleen maar op links af misschien iemand daar nog tips voor :o

Hij zal vermoedelijk zijn achterbenen eronder schuiven ipv buigend in het spronggewricht eronder plaatsen, als hij namelijk de achterhand er echt goed bij heeft houdt hij de bovenlijn niet vast, het 1 is een gevolg van het ander ;)
Zo min mogelijk aan de voorkant eraan zitten, lekker met een lange teugel, probeer een beetje overgangen te rijden en in een (MET impuls) lager tempo, beetje achterwaards (wanneer dat correct gebeurd moet je paard ook zakken en het bekken kantelen) schouderbuitenwaards rijden enz enz.
Maar nogmaals, de voorkant gewoon laten voor wat die is en eerst zorgen dat de rest er weer bij is ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:34

Iloon - bedankt voor de tip en ik vat het niet bot op hoor ;) weet dat je me wil helpen, en hij heeft het idd weer te pakken nu ben ik heel veel bezig met de stelling naar binnen zodat die lekker wil buigen en ik probeer zoveel mogelijk figuren te rijden maar soms heb ik toch nog het gevoel dat het niet genoeg is zeg maar (die figuren dan he) ik hoop gewoon dat bij mij het kwartje snel val hoe dat ik het op moet lossen want soms voel ik me eigen net een dombo :o

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:34

welkom rachel,

vertel eens wat over je fries?
waarom heb je nu een fries gekocht?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:37

cloris - bedankt voro de tip en als ik hem dan lang laat aan de voorkant moet ik dan wel contact houden met de teugels (verbinding) of echt helemaal los, en kan ik dat verschil voelen als hij zijn achterhand eronder buigt ?

Edit - Rachel welkom hier ben benieuwd naar foto's

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:48

heikedenise schreef:
cloris - bedankt voro de tip en als ik hem dan lang laat aan de voorkant moet ik dan wel contact houden met de teugels (verbinding) of echt helemaal los, en kan ik dat verschil voelen als hij zijn achterhand eronder buigt ?

Los, want bij lichte verbinding kan je toch wellicht in de verleiding te komen het spul op te pakken en onbewust toch tegenhouden ;) hij moet lekker erdoor kunnen lopen, als hij als een imbiciel door de baan gaat vraag maar eens stelling naar buiten (dus de hand van de hals! en hem naar buiten begeleiden) dan mindert hij echt wel vaart plus dat hij het achterbeen onder de massa moet gaan plaatsen.
Het verschil moet je leren voelen, vanaf de kant misschien eerst eens leren zien, je voelt meer afdruk, meer verende gang zeg maar, al heb ik zelf geen idee hoe jouw paard loopt hoor :D

JamieSammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:02

Zo jullie zijn snel zeg! Leuk!

Aafke van het slijker jaagpad word in juni 1 jaar oud en ze is van Jasper uit een merrie van Adel (toen hij nog goedgekeurd was). Met 4 maanden kreeg ze op de keuring een 2e premie. We hebben haar bij de fokker gekocht. Zij hebben haar oma, moeder en twee ooms ook staan erg leuk en persoonlijk vind ik dat.

Ik zal even uitleggen waarom ik nu een fries heb gekocht. Ik heb ze altijd prachtig gevonden maar destijds (10 jaar geleden) zat ik meer in dressuur en springsport en dacht dat ze daar niet geschikt voor waren. Nu 10 jaar verder is zowieso het type wat aan het veranderen en mijn doel en gezinssituatie is veranderd. Zij zal nu meer recreatief dressuurmatig gereden worden, heeft ook meer een functie als gezinspaard. Dus dan zoek je ook een nuchter paard. Maar ja de uitstraling van de Fries is toch waar ik voor gevallen ben!

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn met 4 maanden bij de keruring. Nieuwe foto's heb ik nog niet. Ze blijft de komende maanden nog even bij de fokker in de wei lopen. Ik verwacht dat we ze eind juni gaan ophalen.

Bedankt voor jullie interesse! Ik ga lekker meelezen met de rest en tips en ideeën opdoen!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:23

cloris schreef:
heikedenise schreef:

Los, want bij lichte verbinding kan je toch wellicht in de verleiding te komen het spul op te pakken en onbewust toch tegenhouden ;) hij moet lekker erdoor kunnen lopen, als hij als een imbiciel door de baan gaat vraag maar eens stelling naar buiten (dus de hand van de hals! en hem naar buiten begeleiden) dan mindert hij echt wel vaart plus dat hij het achterbeen onder de massa moet gaan plaatsen.
Het verschil moet je leren voelen, vanaf de kant misschien eerst eens leren zien, je voelt meer afdruk, meer verende gang zeg maar, al heb ik zelf geen idee hoe jouw paard loopt hoor :D

oke bedankt ga ermee aan de slag ben benieuwd hoe hij dit oppakt, en cloris weet jij misschien hoe het dan ook komt dat hij op links wel schuimt (bij het bit) en rechts niet

Rachel leuke foto's k zie gelijk weer die van mij voor me toen die zo oud was :d

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:33

Rachel gave foto's hoor! Wat kijkt ze lekker parmant op die eerst foto! Echt zo van zie mij eens!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:52

Karina -> Bah wat vervelend van je kat, sterkte meis! :(:)

Spokie -> Die vader had het nogal druk die dag en was een beetje brommerig.
Maar die zoon die moest met Rintske rennen, wat ze niet deed omdat ze alles eng en vreemd vond.
Dus wij (de fokster en ik) er met lawaai achteraan rennen, en dat hielp gelukkig.
Maar toen moest ze op de volte op het zachte draven, wat ze ook niet deed, ze viel steeds terug, en toen werd ze met de zweep flink vooruit geslagen.
Toen we weer terug waren op stal stonden de striemen nog op haar billen.
Welke zoon het is geweest weet ik niet, maar ik had erg veel moeite om mezelf in te houden......

Cyrina -> Ik vond dat jij en Bobby het super deden!
Helemaal gezien de verkeerde muziek, en dan ook nog eens 1e worden!

Sanne -> Wauw Sanne! Die foto van Ellen Schuthof is zeker heeeeeel gaaf geworden!

Machonito schreef:
Hee die kalende man met mega camera ken ik ergens van O:) maar waar van Afbeelding

Misschien moet je vanavond even het licht aan doen als je iemand naast je in bed voelt liggen? O:)

Machonito schreef:
Gespot een kaal mannetje zonder tulband en met een roze verstopte onderbroek :+ :P
Afbeelding

_O- _O- _O- _O- _O-

Petra -> Dat 'vrouwtje' met roze onderbroek naast Frank op de foto is niet zijn vrouw, maar dat is Suzanne! (Soeske)

Lisenka -> Hè bah, vervelend van je fjordenmannetje!
Heeft ie gek gedaan in het land ofzo?

Rachel -> Welkom hier! :+
Een Jasper nakomeling, gaaf! Ik vind Jasper een geweldig mooie en imponerende hengst, ondanks zijn kleine maat.
Zelf heb ik een dochter van Beart, dus Jasper is haar opa.
Kan alleen echt niet zeggen dat alle friezen nuchter zijn, hoor........
Die van mij iig niet! Ze wordt ook wel DIVA genoemd hier. :D
Als Aafke iets van haar vader heeft meegekregen dan wordt zij ook een behoorlijk hittepetitje!

Rints was boos gisteren, boos op mij.
Die malle meid heeft dat elke keer als ik eens een dag niet kom of alleen om buiten te zetten.
Ergens vind ik dat wel vleiend, het blijkt dat ze erg op mij is gesteld.
Ik liep het weiland in en ze kwam bij me staan met haar hoofd tegen mijn borst aan.
Dus ik sla losjes mijn armen om haar hoofd en geef haar een knuffel waarop zij mij in m'n onderarm bijt, heel venijnig in m'n velletje!
Ze weet dat ze altijd mag knabbelen met haar lippen en niet met haar tanden, dus ze had meteen een roei van m'n hand te pakken!
Ik heb nu een blauwe plek zitten op de plek waar ze beet.

Op stal vond ik haar ook niet zo in haar hum, en ik vond haar te warm.
Dus ff getempt en ze had 38.0, ietsje verhoging dus.
Kon door de zon komen, maar ik weet het niet erg aangezien ze minder aanwezig was dan normaal.
Ik ben wel gaan rijden, lekker zonder zadel, stapoefeningen gedaan en op het eind gedraafd wat erg goed ging.
Gaat steeds beter dat ik er zonder zadel goed op blijf zitten!
Daarna weer lekker op stal gezet, eten gegeven, en toen gedroeg ze zich weer als vanouds.
Vanmorgen met buiten zetten leek ze wel weer zichzelf, ze rende tenminste weer vrolijk het land in.

Vanavond m'n trailer ophalen!!! *\o/*

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:59

Saida JOEPIE eindelijk de trailer!! Jammer dat ze zich niet helemaal top voelde. Maar toch geen reden om jou een blauwe arm te bezorgen of wel dan...

ennuh ja had toch eigenlijk wel die tulband mee moeten nemen voor Frank haha. Was alleen bang dattie hem niet opdeed en ik heel de tijd met dat ding zou lopen sjouwen haha...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:14

Zal zo ook werken.. Tot uurtje of 10/11.. Normaal voor mij haha.
Vanmiddag toets gehad, ging wel aardig. Maar zien wat t word.
Saida, hehe, eindelijk je trailer!
Lisenka, sterkte met Keljan!
Mag even 3 dagen niet rijden, omdat osteopaat gister is geweest..

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:15

Ilona ; Jaa was wel weer eens even leuk om mee tegaan op een wedstrijd. normaal las ik natuurlijk altijd me nicht voor. Maar sinds die verhuisd is naar Brabant kan dat niet meer :)

Hmm waarom ik tijdje niet meer online kom, gaa me eens even bezig houden met andere dingen. Kindje enz haha.
Je hoort nog wel van me.
2 mei zie ik je zowiezo! Weet niet of ik voor die tijd nog die kant op kom ?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:46

frankiej schreef:
suelza: je naam heb ik ff niet meegekregen maar ik begreep dat jij elise bent? wat voor werk doe je, ook zo lekker vroeg. in de zomer is dat wel lekker, dan heb je nog wat aan de dag
zo, en nu gaat ik maar eens werken

:o Ja, ik ben idd Elise.

Ik werk bij de (verkeers)politie. Helaas wel veel overuren/vroege diensten, maar staan wel weer veel vrije dagen doordeweeks tegenover...

Sun is idd heel knap... Die is in zijn vorig leven het paard van Napoleon Bonaparte geweest :D

Zie trouwens een heel gaaf fries veulentje voorbijkomen :P

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:54

_Saida_ schreef:
Machonito schreef:
Hee die kalende man met mega camera ken ik ergens van O:) maar waar van Afbeelding

Misschien moet je vanavond even het licht aan doen als je iemand naast je in bed voelt liggen? O:)

doet licht aan kijkt om en Afbeelding doet gelijk de licht snel weer uit. Afbeelding

Afbeelding je heb gelijk Afbeelding

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:08

haha Heidi.....

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:16

Saida - hoe jij rints nu omschrijf is precies hetzelfde als heike als ik op dinsdags niet kom dan is die op woensdag echt boos en sago }>
en super joh je trailer ophalen nu ''snel'' E achter B halen en dan lekker toeren :D

Heidi - _O- :)

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:19

Mooie foto's allemaal! Ik heb helaas niemand gesproken in Bunschoten, ben er geweest van kwart voor 11 tot 3.

Ik zie nu ik het profiel nog eens bekijk, dat Zasread volgens mij de hele tijd achter mij heeft gezeten 's ochtends! Ik wist het niet zeker, dus ik ben er niet over durven beginnen haha.
Verder heb ik Nouvel gezien in het aangespannen gedeelte. Dat zag er heel goed uit!! Ik heb enorm genoten, vooral van de dressuurruiters en amazones met de mooie hengsten.

Vond het even jammer dat ik Urbinootje niet mee had genomen :D Die mag de volgende keer mee. Volgens mij vindt hij zoiets geweldig tussen al die andere paarden. Viel me op dat hij toch echt ( 's ochtends in ieder geval ) het enige creme-paard zou zijn geweest. Want Andele brenninkmeijer had eerst toch ook een perlino genaamd Solskin?