Ik kom ook weer even langs... Een update over Atlas (en zijn eigenaar
). Ik had vandaag een gesprek met haar en we hebben eigenlijk de knelpunten niet besproken, maar strijdbijl is in iedergeval begraven... Weet niet of dit de juiste manier is maar we zien het wel weer....
Ze heeft in iedergeval verteld wat er nu is met Atlas. De DA is vrijdag geweest en het is eigenlijk wel zeker dat er losse botsplinters in het gewricht zitten. Zekerheid kan alleen komen met een echo, maar daar zie je nog alles niet mee of met een MRI maar dat kost nogal veel en we schieten er ook niet mee op... Atlas kan niet meer geopereerd worden dus die splinters kunnen niet verwijderd worden. De eigenaar wil nu nog magneettherapie (als ik het goed heb) gaan doen. Dat heeft ook geholpen bij de artrose de vorige keer. Atlas had ook al een massage gehad en daardoor liep hij ook al iets beter. Maar ja het is dus weer afwachten hoe het gaat.
De komende tijd wordt 2x per dag een half uurtje stappen op harde ondergrond om de beweging erin te houden. Het beste zou zijn zonder ijzers, omdat de klap op het gewricht dan minder is. Maar At zijn hoeven verbrokkelen erg snel dus dat was volgens de hoefsmit weer geen optie. Hoefschoenen zouden nog beter zijn als zonder ijzers maar dan zou ze weer om de zoveel maanden nieuwe moeten kopen omdat hij (volgens de hoefsmit) daar dan weer uitgroeit als zijn hoeven een eigen leven gaan lijden. Dus ja toch maar de ijzers er onder houden... Ergens in augustus krijgt At waarschijnlijk die therapie (die man is op vakantie). En hopenlijk gaat dat iets helpen... (ik heb er nog mijn twijfels over). Volgens de DA zal At goede dagen en slechte dagen hebben, licht maar net aan de lokatie van de splinters. Als die op een goede plek zitten kan hij ook lekker lopen, maar als ze op een plek zitten die irriteerd dan raad je het alweer....
Dat was het geloof ik wel zo ongeveer... Vind het zelf nogal een apart verhaal, maar ik zie het wel weer....