[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:31

Denise, hoe was het????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:36

Ik ben ook benieuwd...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:51

Hier nog eentje!

Ik had trouwens vd week weer eens gesprongen met Furia, vind hij altijd heel leuk, ik heb alleen nooit springles oid gehad. Begon dat ene sprongetje ook beetje saai te vinden, dus wilde eens kijken wat hij van een in-uitje vond. Eerste paar keer snapte hij niet zo goed wat hij er mee aan moest := Maar daarna verbeterde het heel snel en kreeg hij het echt door, zijn galop verbeterde er ook nog eens van.

Vind het helemaal leuk! En Furia ook, die vind dat echt mooi :j

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:02

Van in uitjes worden ze altijd zo lekker los!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:12

Ja dat vond ik dus ook debby!! Vond het echt heel leuk om te doen, veel leuker dan 1 hoge hindernis.
Ga het morgen ook weer eens proberen denk ik, en dan even filmpje/foto's laten maken missch :D

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:17

Wat ook leuk is, een paar balkjes op de grond leggen op een grote volte. Zeg maar op elk kwadrant en dan eroverheen galopperen!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:18

Heey

Dankjulliewel :)

Denise: Ik ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is?

Geeske: Super joh :D Volgens mij gaan jullie iedere week vooruit.
Veel plezier en succes met je les.

Michelle: Fijn dat alles goed gaat :D

Suzanne: Heerlijk naar de Efteling geweest :D

Madelief: Lekker joh :D Nikita vind springen ook leuk om te doen. Iig los, onder het zadel weet ik het nog niet.

Dinsdag is de VA weer geweest. Nikita had weer zo'n spuit gekregen en nu moeten we veel met haar stappen. Aan de hand of onder het zadel maakt niet uit zolang ze maar stapt. Het liefst niet draven of galopperen dus niet losgooien in de bak. Mocht ze niet opknappen of weer moe worden dan moeten we weer bellen en dan gaan we bloed laten prikken. Ook hebben we een andere zalf gekregen voor de mok. Die is nog steeds niet helemaal weg.

Vanmiddag eventjes in de bak gereden. Lekker gestapt en wat buigwerk gedaan. Maar ze was na 10 minuten al moe. Ik ga voorlopig dus niet rijden in de bak maar lekker wandelen en in het weekend een buitenritje maken.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:29

Debby, ja dat heb ik vroeger wel eens met longeren met hem gedaan, kan ik ook wel eens met rijden doen :j

Angela, wat vervelend joh, dat ze niet echt opknapt. Het zit ook niet echt mee, en geen oorzaak weten lijkt me ook lastig. Zou zelf ook niet weten wat het zou kunnen zijn.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:10

heeft nikita geen bloedarmoede o.i.d? Het is zo raar dat ze zo snel moe is maar verder helemaal geen pijn aangeeft he?/.... verder heb ik van dat soort zaken geen verstand hoor, ik weet alleen dat je daar erg sloom en futloos van kan worden...?

Madelief, lekker springen joh!! leuk!

`vandaag was t bij ons ERG onrustig en bovendien is mijn dame hengstig nu, dus dan stelt ze zich extra aan.. hoop ddat t morgen beter gaat want anders schaam ik me kapot voor alle kijkrs bij mijn les!!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:15

jolijn - jammer dat wat in een dip zit met je studie

suus - oh heerlijk zo'n luxe kamer en lekker naar de efteling geweest, moet ik ook weer eens nodig naar toe.

dapperedodo - gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs

madelief - fijn dat het springen een succes was ben benieuwd naar je foto's of filmpje

angela - balen dat nikkita weer zo moe is, hopelijk werkt deze spuit wel en anders idd even een bloedonderzoekje doen

geeske - super dat je alleen een uur in de bak heb gereden, alleen jammer dat ze de dag erna wat onrustig was,
en je moet je eigen echt niet schamen voor je kijkers tijdens de les je rijd voor je eigen en voor je paard om er samen plezier in te hebben en er samen beter van te worden, schijt wat die mensen van je denken aan de bakrand, jullie moeten samen nog veel leren, en degen die in het midden staat les te geven gaat jou daar super bij helpen.

Nou hier dus gisteren naar de kliniek geweest.
De bult was helaas nog geen mm kleiner geworden wat wel had gemoeten, dus even een bloedonderzoek laten doen om die ook te vergelijken met de vorige keer, en zijn witte en rode bloedcellen waren gedaald en waren te weinig, hierop dus besloten dat er duidelijk iets mis is met de bult en er zijn 3 biopsie’s uitgenomen. (want het kan nu geen bloeduitstorting meer zijn, die had namelijk al kleiner moeten zijn), toen ook zijn rug gescant omdat die daar maandag tijdens het nakijken ook op reageerde, zijn rugbanden zijn beschadigt en er was een rugwervel beschadig deze is ingespoten en mag er nu dus even niet op.
Hij mag wel langzaam aan gelongeerd gaan worden als hij zelf aangeeft het te kunnen, hier gaan we dus ook aan werken.
Over 3 weken krijgen we de uitslag van de biopsie dus helaas nog even in spanning zitten.
Ventje heeft zijn eigen wel keurig gedragen op de kliniek :+:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:26

sterkte met heike denise!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:40

He, bah!
Sterkte zeg :(:)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:09

Jeetje Denise, dat schiet niet op! Ben benieuwd wat eruit gaat komen!
En met het inspuiten, nu aankijken hoe die dat gaat oppakken? Verwachten ze dat ze vaker moeten gaan inspuiten?
Nou heel veel sterkte ermee meis!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:30

Geeske, veel plezier met je les, de kijkers vinden het vast leuk anders kwamen ze niet :j

Denise, jee, wat een ellende, vooral vervelend dat de uitslag nog drie weken duurt! Weten ze ook een beetje wat het allemaal kan zijn?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:45

Denise: He balen zeg! Hopelijk knapt ie snel op en is het niet iets ergs! Wel een knappe vent dat ie zich zo goed gedroeg!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:37

Denise, wat spannend!! Ik ga heel hard voor jullie duimen dat het allemaal mee gaat vallen! :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:04

Heey

Dankjulliewel :)

Geeske: Dankjewel voor het meedenken. Ik heb hier ook nog geen ervaring mee dus elk idee is welkom ;)
Zou heel goed kunnen dat ze bloed armoede heeft. Ze geeft idd geen pijn aan. Ze is alleen moe/futloos en snel buiten adem maar verder merk ik weinig aan haar.
Hoe ging je les?

Denise: Jeetje, wat een kl*te nieuws zeg. Kan die rugwervel nog wel genezen of blijft die 'stuk'?
Wel super dat hij zich zo goed heeft gedragen.
Ik duim voor jullie. Heel veel sterkte en succes :(:).

Wat een heerlijk weer zeg <3. Gisteren heerlijk met Nikita gewandeld alleen was ze weer na 10 minuten moe :(. Zelfs wandelen is dus erg vermoeiend voor haar. Ik weet niet goed of ik haar nu moet laten bewegen of niet. De VA zegt wandelen maar als zelfs 10 minuten teveel is weet ik niet of ik daar wel goed aan doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:08

Waar merk je precies aan dat ze moe is?
De precieze dingen bedoel ik dan...
Dat kan ook nog wat uitmaken misschien...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:12

Ze gaapt heel veel, haar ogen staan moe, na inspanning staat ze naar adem te pompen, ze begint heel vrolijk en actief met stappen maar naarmate we langer stappen gaat ze steeds langzamer lopen en als ik dan doorga gaat ze sloffen en struikelen, ze reageert dan niet meer op haar omgeving en gaat het liefste stilstaan. Ze speelt weinig meer met Nouchka terwijl ze dat eerst regelmatig deed en ze staat vaak maar moe voor zich uit te staren.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:19

Ik zou dr toch nog even een dierenarts naar laten kijken! Paard hoort niet na 10 min wandelen al te staan pompen... Wel balen zeg! Hopelijk knapt ze snel op!

Ik heb mn eerste wedstrijd gereden, Shaggy had heel veel last van spanning (het is bij ons echt altijd omgekeerde wereld, als ik spanning heb is hij relaxed en andersom :=). Maar met 164 en 168 ben ik zeer tevreden :D. Hij heeft super goed zn best gedaan, trailer liep ie zo op allebei de keren en hij heeft daar ook nog rustig een uur staan wachten op de trailer. En ja nu gaan we lekker verder trainen en kijken wanneer ik weer ga starten ;). Het is ook gewoon een kwestie van kilometers maken en meer ervaring op doen ;).

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:22

Wat leuk dat Shaggy nu mee gaat doen met het 'echte' werk...

Nikita gaat dus even echt niet zo goed, vervelend hoor! Ik zou het idd eventjes serieus laten bekijken, desnoods al even flink lopen en dan weer laten controleren want misschien zien ze als ze net fit van stal/land komt wel iets over het hoofd wat echt op gaat spelen als ze wat actiever moet zijn?

Denise, heel veel sterkte nu, ik hoop dat het inspuiten in ieder geval al weer wat pijn verzacht dan!

Gisteren dus les gehad, MAN wat hebben wij gewerkt!! haha echt heel bizar... een half uurtje en het leek wel alsof mijn paard uit het zwembad kwam zo nat!! haha, en ik natuurlijk ook... Gewoon gelijk los geklipt door de instructrice en draven, draven en nog eens draven! En niet in dat slakkengangetje, nee even flink doorpakken! Heerlijk! Ben helemaal blij, en toen we klaar waren was Chim ook echt mega aanhankelijk dus die vond het geloof ik ook wel tof!
Volgende week weer ;) Nu druk oefenen!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:55

Even snel via telefoon.

angela geef nikita eerst even een vitamine stoot. en goed kuil voeeen, desnoods even wat meusli bijvoeren

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:13

Angela, het was zeker lekker weer zeg!! Heb de laatste tijd met mijn nieuwe instructrice veel pech qua weer gehad met regen en storm, vandaag voor het eerst in het zonnetje, was heerlijk.
Zelfs wandelen teveel voor Nikita... Heb je enig idee wat het kan zijn? Niet toevallig die tekenziekte? Weet niet of dat bij mens/dier dezelfde syptomen veroorzaakt?
Het klinkt wel echt een beetje verontrustend..

Esther, je wedstrijddebuut, stoer!! Inderdaad lekker kilometers tellen, fijn dat de trailer zo goed ging en dat Shaggy goed zijn best deed.

Geeske, lekker fanatiek gelest, lekker is dat altijd he. En ook leuk om zo met je eigen paardje bezig te zijn, want je bent haar aan het inrijden toch? Hoe lang ben je nu met haar bezig?

Vandaag gelest, voor het eerst met normaal weer met mijn nieuwe instructrice.
Nouja, normaal, heerlijk weer!!
Furia deed echt goed zijn best, vooral zijn galop was verbeterd, merkte ik toch dat dat springen daar wel bij had geholpen!
Vind ook de laatste tijd dat hij achter steeds beter begint te dragen, ook als er bv mijn oudste zus er op zit die lang niet heeft gereden blijft hij actiever van achter dan vroeger.

Heb wat plaatjes, van het springen gister niet, was de camera vergeten :D Vandaag wel aan gedacht!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:23

Knappe Furia! Fijn hoor dat het zo lekker gaat! Ik merkte bij Shaggy inderdaad ook dat zijn galop vooruit ging door het springen :). Moet dan ook veel galopperen en schakelen daarin das natuurlijk ook heel goed voor ze!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:24

Ziet er netjes uit Madelief!!