[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:31

Jellie ook van mij ontzettend veel sterkte, wat is er precies gebeurd? Had hij al langer last? Het klinkt alsof jullie zelf ook helemaal niet wisten dat dit ging gebeuren? Echt zo onverwacht ;(

Nogmaals heel veel sterkte! :(:)

madelief88

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:34

Jellie, inderdaad sterkte, wat onverwachts zeg :(:)

En voor zover ik de verhalen hier heb gevolgd, snap ik de opmerking van Frank en Malin wel. Het klinkt aldoor een beetje alsof het echt aanmodderen is met Atlas, alsof hij er aldoor doorheen wordt gesleept. Maar goed, jij kent je paard inderdaad beter, misschien lezen wij het verkeerd.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:12

Snowy2004 schreef:
Anouk: Wat fijn dat het met Sabrina ook weer beter gaat. En dat ze er weer plezier in krijgt.
Wat voor zadel is dat een premier?

Ik kende het merk ook niet. Het is een merk wat in Engeland wordt gemaakt en door Bieman de Haas wordt geïmporteerd. Het ziet er degelijk uit en tja, de vulling van het zadel wordt mijn eigen verantwoordelijkheid. Het paste echt veel beter op Sam dan de Hulzebos. Daar zaten van die rare wrongen op voor op de schouders. Op termijn gaat dat bij Sam weer irriteren. Maar hoe het rijdt weet ik nog niet. Dat kan ik na woensdag vertellen. :+

Mooi dat Atlas weer opknapt. Je vindt dat Frank hard is, maar ja, mannen zijn nu eenmaal recht door zee. Je vertelt hier regelmatig over hoe het gaat met hem. Geschreven tekst en het paard niet kennen, maakt het moeilijk om een juiste inschatting te maken van een paard, natuurlijk. Hij viel ook om toch en beschadigt zichzelf af en toe? Zo iets onthoud beter dan de dagen die goed gaan, omdat je daar uitgebreider over schrijft. Ik vind je verhalen ook heel erg lezen dat hij heel ziek is. Omvallen vind ik altijd zorgelijk. Maar een merrietje dat we hier hadden heb ik ook een keer zien omvallen en die heeft het daarna nog zeker 2 jaar prima gedaan. Ik sluit me ook een beetje bij Malin en Frank aan, vanuit het oogpunt hoe je het schrijft.

Mensen hebben mij hier ook regelmatig geadviseerd, toen ik zo twijfelde over Sam en zijn ontwikkeling, dat ik hem beter kon verkopen. Nu blijkt het waarschijnlijk gewoon zijn zadel te zijn, wat ons zo tegenhoudt. Waren ook meest mensen die op foto's afgaan en op wat ik schreef. Probeer het ze niet kwalijk te nemen. Iedereen hier (en Frank ook zeker) houdt van dieren en denkt in het welbevinden van het dier.

Shanna: Geweldig! Dat is me nog eens een entree!! NETJES GEDAAN! Had je er ook nog prijzen mee met zulke punten? Derdes Wouw! Zulke punten kom ik in mijn streek zelden tegen joh.

Vandaag heb ik Sam gereden met het zadel van Despi! Haha, dat is wennen! Gek hoor, hoe je verknocht kan zijn in gewoontes. Ik was heel sterk geneigd om het stubben toch maar weer te pakken, ook al weet ik verstandelijk, dat het absoluut niet past. Sam was heel relaxed. Zelfs met zadelen minder bijterig dan voorheen. Het rijden was wennen. Het Espagnola-zadel ligt heel anders op Sam als op Des. Het voelt smaller aan, waardoor ik minder grip had. Ik was dus steeds aan het zoeken naar balans. Al met al een half uur gereden en toen was ik dus echt stuk! Maar Sam ging relaxed naar zijn stalletje.

Frank heeft op Des gestuiterd. Ik baalde wel, want hij had wel gezegd dat ie ging rijden, maar ook dat ie nog wat moest afwerken. Dus ik dacht dat ie aan het werk was en vond het al lang duren. Bleek ie op Des dus rond te stuiteren. Had ik dat geweten, dan had ik waarschijnlijk een leuk filmpje gehad voor hier! Het had niet veel langer moeten duren of Frank had een primeur gehad: Zijn eerste zandhapper!

Vandaag hebben we ook kennisgemaakt met Pancho en zijn eigenaren Silvia (hier Panchosil) en Michel. Leuke mensen! Mooi paard! Pancho is de zoon van Cantaor van Cyrina. Frank heeft haar laten zien, hoe hij Despi heeft geleerd om rustig de trailer af te lopen. De pensionhoudster had ook al heel geduldig geholpen om het paard van de trailer af te krijgen. Toen we er waren kwamen we aan de babbel met een stalgenote, wiens jonge paard het zadel niet prettig vindt. Dus ik mocht kijken. :o Dat was snel gezien. Ik kon al voelen dat het paard de boom in de rug had staan. En idd het zadel veel te smal! Woensdag komt er bij haar iemand van het msfc kijken, ik ben wel benieuwd wat die te zeggen heeft.
Daarna zijn Silvia en Michel nog even bij ons op de koffie geweest en bij Sam en Des komen kijken. Dan is Des al veel meer barok, maar ja, die is ook 2 jaar ouder! Hij is overduidelijk wel kleiner. Pancho is nu al 1.57!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:45

zoals anouk al schrijft: een mini-barok-boktmeeting gehad.
ik heb silvia in het andalusiertopic leren kennen. ze staat op sams oude pensionstal. een hele leuke vlotte spaanse meid dus we waren zo anderhalf uur verder. pancho is een mooi beest, heel ander type als des (smaller en vlakkere rug), erg veel trots, aanhankelijk en ook puppy. hij is nu 4,5.
m.b.t. die trots nog een paar dingetjes voorgedaan opdat hij wat meer respect voor z'n bazin krijgt.

daarna ging ze ook mee naar des. tja paardenvirus he haha.

vanmorgen eindelijk weer eens kunnen rijden, gister mocht ie zich lekker uitkuren in de bak dus ik dacht dat ie wel lekker braaf zou zijn. nou des was echt bommetje. en ik had nog zo gezegd...............
voor de eerste keer zolang ik hem heb, heb ik hem alleen maar hoeven tegenhouden en niet aansporen. een keer was echt een lange stuiter, bijna te lang maar toch heerlijk gereden. ik kan er de humor wel van inzien, bij des is het goed te zien aan z'n oren dat ie wat gaat uithalen.

maar goed, toen sil hier was, mocht ie nogmaals buiten, los nu. het vuur was weer terug of nog niet helemaal op. zou het spaanse temperament dan toch naar boven komen??

vanmiddag ook nog even op sam geklommen die mijn zadel op had liggen. dat valt niet mee met een extra broek en gewone laarzen aan om op z'n reus te klimmen met ook nog eens een wat hoger zadel. maar hij liep lekker.

nog even reageren op eline: waarom je mijn reactie dom noemt, snap ik niet. een paard van 22 (dacht ik ongeveer) wat al die mankementen vertoont(de) en zogenaamd leeft op door een mens ingegeven energie (niet mijn ding dus) moet je in mijn ogen uit z'n lijden verlossen. ook al denk/wil je zelf dat ie misschien nog wel 25 zou kunnen worden. als ze mijzelf later met slangetjes en weet ik allemaal voor apparatuur aan de praat zouden moeten houden, zou ik het ook wel weten. veel mensen zijn bang om dood te gaan, ik heb zoiets van: tja je weet dat je het ooit gaat overkomen maar daarom hoef je jezelf er nog niet constant druk over te maken. d'r is er nog nooit één teruggekomen hoor!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:13

madelief88 schreef:
En voor zover ik de verhalen hier heb gevolgd, snap ik de opmerking van Frank en Malin wel. Het klinkt aldoor een beetje alsof het echt aanmodderen is met Atlas, alsof hij er aldoor doorheen wordt gesleept. Maar goed, jij kent je paard inderdaad beter, misschien lezen wij het verkeerd.

Ik heb mij afzijdig gehouden wat het verhaal van Atlas betreft, maar Madelief haar reactie is eigelijk precies wat ik ook dacht.

Vandaag weer heerlijk op Frío gereden. Afgelopen week was wat wisselend. Dinsdag kreeg meneer een dagje vrij en tijdens het wandelen in de bak schrok hij en trok mij omver. Woensdag was stuiteren aan de longeerlijn. Donderdag les, maar bleek toch erg stijf en pijn van nadere inspectie van de bakbodem van dinsdag. Dus instructrice (Brende) heeft Frío overgenomen en je zag aan hem dat hij het heerlijk vond om lekker aan het werk gezet te worden.
Vrijdag bleek het smeltende ijs met flink lawaai van het dak te schuiven. Meeste paarden reageerden er niet op, helaas viel Frío onder de minderheid.... :+
Gelukkig wilde Brenda mij helpen en is zij opgestapt. Zelf had ik de spanning waarschijnlijk bevestigd, zij niet. Eerste actie nadat ze was opgestapt was dat Frío van schrik 5 meter verder stond. Eindresultaat was een heerlijk ontspannen paard dat aan een los teugeltje niet eens meer reageerde op het lawaai.
Gisteren had een stalgenoot springles en zij legt een half uurtje voor haar les vast de spullen klaar. Dus balkjes lagen in de bak en met een andere stalgenoot hebben we heerlijk balkjes gedraafd. Van de nood een deugd gemaakt. Frío vond het geweldig. Gaan we vaker doen, balkjes liggen er tenslotte toch al.
Vandaag weer een heerlijk ontspannen paard onder het zadel. Weer heel fijn gereden. +:)+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:18

Branka: Ik kreeg ook al de tip om veel balkjes te pakken. Sam doet dat ook heel graag. Ik vind het zelf ook altijd wel leuk om te doen.

Balen dat je zo gevallen bent! Dat zal wel zeer hebben gedaan ja. Fijn dat je instructrice dan even je paard kan bijhouden!

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:34

Anouk, hahaha, ja, op die roze onderbroek zal hij wel reageren ;)
Sorry jonges, voor het weinig bijreageren

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:11

Frio is niet altijd Frio he :+

v.w.b. Atlas, tja lastig maar ik kijk over het algemeen naar levenslust, heeft het dier nog de zin in het leven, twinkelen zijn ogen nog of staat hij erbij en eigenlijk soort van op zijn tijd te wachten..

Op een gegeven moment is het lichaam op, hoe graag wij het ook anders zouden willen zien maar het belangrijkste wat ik ooit van een paardenman heb geleerd is; Dierenliefde ligt heel dicht bij dierenleed, het is vaak ons verdriet wat de grenzen soms doet overschrijden ;)
Verder ken ik Atlas niet dus laat ik dat aan zijn eigenaar.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:16

Nu ik weet dat mijn mooi bruin spaans zadel niet meer op Baron pas wil ik hem tekoop zetten.
het is een model Ronda zit dezelfde flexibele boom als in het bekende Branderup zadel.
met suede uitvoering.
zitmaat 2 en kamer 2
weinig gebruikt en zit zo lekker.
Niet voor smalle paarden zoals Baron.
zie foto.

Afbeelding

wie intresse heeft kan mij pben

(Baron is smal op zijn schoft en 1.52)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:18

Baron is 1.52? ik heb toch altijd gedacht dat hij groter was, mooi zadel overigens *D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:28

Ja, Heidi, ik vond het ook al zo'n mooi zadel! Daar komt vast een liefhebber op af! Ik vind het wel jammer dat het niet op Despi zou passen. Mss past het op die van de zoon van Cantaor? Die zoekt ook nog een zadel voor haar Pancho. Zal het haar eens vragen. ;)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:42

cloris schreef:
Baron is 1.52? ik heb toch altijd gedacht dat hij groter was, mooi zadel overigens *D

Ja hahahah hij is echt maar 1.52.
maar hij toont erg groot als je erop zit.
gewoon een patserig paardje hahahaaha.

ja zeker een mooi zadel ik wil eigelijk dat het zou passen ik ben er gek op maar helaas hij past Baron niet.
Laatst bijgewerkt door Machonito op 18-01-10 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:44

idefix4 schreef:
Ja, Heidi, ik vond het ook al zo'n mooi zadel! Daar komt vast een liefhebber op af! Ik vind het wel jammer dat het niet op Despi zou passen. Mss past het op die van de zoon van Cantaor? Die zoekt ook nog een zadel voor haar Pancho. Zal het haar eens vragen. ;)

maar we hebben het niet eens geprobeerd en des is breder dan Baron.
deze zadel was tebreed voor Baron niet tesmal.
gewoon eigelijk proberen.
ik heb het al een keer op Flip gepast en die is groter en een stukje breder dan Baron en daar ligt ie zelfs teruim.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:43

Gloeiende ********* !@#$R%T^&*I() :( :( :(

Ik heb tussendoor HEEL TIJD mijn stageverslag opgeslagen!! Geeft ie net een foutmelding, verwijdert ie ALLES! Heel mijn stageverslag weg!
En ik had net VIJF pagina's bijgetypt deze ochtend!

Arghhhhh.... :( so much for tussendoor opslaan!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:19

zo dat is echt balen nou succes met opnieuw schijven en sla tussen door het eventjes op zodat je niet alles in 1 x kwijt raakt ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:20

Ik had het tussendoor meerdere keren opgeslagen... dat is dus helaas ook niet de oplossing bij een foutmelding als deze. En het herstelbestand dat Word normaal maakt is er ook niet... dikke pech dus.

Computerwinkel kan ook niet helpen ;(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:20

Frank ziet het niet zitten om 2 zadels te hebben en hij heeft een zadel hè? Ik wil hem ook niet dwingen! Als ik nou winstgevend was, dan wist ik het wel hoor! ;) Despi heeft de op één na breedste pommel nodig. Hij is dus echt stukken breder dan Baron.

Shanna, dat is echt balen! Ik heb dat soms met fotoboeken. Dan ben ik ook wel eens alles kwijt. Is me nu 2 keer gebeurd! Eén keer door mijn gebrek aan opslaan en één keer omdat het fotoboekprogramma de software niet meer ondersteunde... Daar sta je dan met je goeie gedrag.

Suus: Frank doet veel hoor voor mooi ondergoed! ;)

Eline: Hoe is het met Atlas?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:59

Jellie: Heel veel sterkte met het verlies!
Shanna: Balen van je stageverslag! Ik stuur het tussendoor altijd even naar mijn e-mail toe (van me gmail naar hotmail of andersom :D, dan heb ik altijd nog een back-up). En lekker hoor de eerste puntjes in de L!!
Anouk: Fijn dat je een passend zadel hebt gevonden voor Sam!! En zelf opvullen, kan je ook weer lekker van leren ;).

Gister konden de paardjes weer in de 'oude' groepjes op het winterland. Shaggy was helemaal gelukkig dat ie weer met Wulfert en Binky kon spelen. Ze bleven maar rennen met zn alle door het land... Heel het land was gelijk omgeploegd en ze zagen er niet meer uit :D. Was echt heeerlijk om naar te kijken!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:59

Ja, dat doe ik nu ook... ieder kwartier. Ik vind het niet kunnen als je keurig opslaat tussendoor het ineens helemaal weg is! Inclusief herstelbestand!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:06

Ik vertrouw computers nooit :P. Sla het op de computer ok, op een externe hardeschijf en op mijn e-mail :D. Zou ook best balen zijn als ik mijn afstudeeropdracht kwijt ben ;).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:07

Ik had de eerste acht pagina's ook op mijn mail staan... straks vijf bijgetypt en heel tijd tussendoor opgeslagen... wil ik weer opslaan en vervolgens naar mijn mail sturen, gaat het mis. :(

Nu stuur ik ieder kwartier maar een update.... zucht.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:13

tja, de oude tijd van schrijven met een pen is soms zo gek nog niet. weet nog goed dat ik me ogen uitkeek toen een kennis liet zien wat je allemaal met tekstverwerken kunt. was volgens mij wordperfect toen. en m'n studiemaat en ik maar pennen....

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:21

Tja, ik ben erg blij met de tekstverwerker. Want een typ- of schrijffoutje en je kan een heel document opnieuw uitwerken. Nu corrigeer je het vrij simpel. Bijkomstigheid is dat ik ook vrij vlot kan typen dus dan is het ook lekker makkelijk en snel.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:09

Shanna: Dan moet het toch ergens staan? Op zo'n moment baal ik dan dat mijn kennis niet voldoende is. Op de bank hadden we zo'n nerd die het dan ergens vandaan kon toveren. Raar hoor dat je zelfs met opslaan zo'n groot deel kwijt bent! Dan is pen en papier of een typemachine betrouwbaarder!

Esther, lekker joh, shaggy weer naar buiten. Joepie!!!

selnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:19

Utixo schreef:
Pff, ik heb gister Adelin even aan de longe gedaan. Ik denk niet dat ze al heel erg doorgereden is, er zit geen spier op. Zonder bijzet liep ze uit elkaar gevallen, en niet bijzonder spectaculair, maar toen de pessoa eraan hing ging ze sjouwen, en zag ik het paard wat onder dat arm bespierde teddybeertje zat. Ik kan nu dus niet wachten om van dit behaarde geval een mooi gespierd paard te maken :+. Bij Banto hebben we erdoorheen geprikt, en dat was net een schillenhit. Daar is nu wel verandering in
Alleen... ze gaf een paar klerebokken aan de lijn, als ze dat ook onder het zadel doet, heb ik nog een leuke weg te gaan :+

Hoi, Adelin is inderdaad niet zo veel bereden. Alles bij elkaar hebben we er maar een keer of 10 opgezeten. Maar ze was wel heel erg braaf hoor en heeft nooits iets verkeerd gedaan. Het was een schat van een dier. Maar een pessoa kent ze niet en er is al anderhalf jaar niets mee gedaan ;( dus ik geloof wel dat ze daar even van onder de indruk was . Geef ze maar een knuffel van mij en natuurlijk ook aan Biko, wat is die trouwens al mooi geworden en opgeknapt *D !