[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:58

Dani wat een knappe man!!

Dat schiet al op yneke, zelf hecht ik mij altijd veel te veel aan die dieren. Verkopen is geen leuke bezigheid.. Alleen als je dan een goed huisje vindt, dan valt het ook weer mee.

Mijn kleine gup, echt een lieverd is het.
Afbeelding

Jinthe1

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:30

Dani, gefeliciteerd met je knappe Fries!

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:31

Precies dat Gett.. ik kan ook slecht afscheid nemen. Mogen echt alleen nr de beste plek. We hebben hier nu nog een andalusiër ruin. Prachtige pony maar wel vr een ervaren ruiter met gevoel. Tot nu toe vinden we niemand goed genoeg bij hem passen. :9
Als iemand hier een geschikt iemand weet
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:43

Even een berichtje van mijn kant.

Na heel lang twijfelen en beetje rollecoaster van toekomst en m’n gevoel heb ik besloten om voor m’n lieve Tjitske een nieuwe adresje te gaan zoeken.

Ik heb al enorm veel reacties gehad. De 21e staat er een afspraak gepland en eerlijk dit klinkt al fantastisch.

We hebben geen haast en ze gaat alleen weg als het echt juist voelt.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:28

Ach Janine, lijkt me een lastig besluit. Vast niet over 1 nacht ijs gegaan. Wat is voornaamste reden om te doen besluiten?
Zijn vast natuurlijk kopers te vinden voor een mooi nieuw 5 sterren huisje, volg je gevoel, zit je vaak wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:21

Wat jammer, hopelijk vinden jullie een fijn huisje voor haar Janine!
Heb je haar op het internet gezet of gewoon via via?

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:24

Janinevv.. wat een lastige beslissing zeg! Succes met het vinden van het juiste plekje

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:53

Lastige keuze Janine, hopelijk vinden jullie een fijn plekje voor haar. Succes!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:04

Ze staat in een Facebook groep voor speciaal Friezen.

De vrouw die de 21e komt is heel enthousiast en stuurt vandaag als het goed is de foto’s mocht het door gaan waar ze komt te staan.

Ik zoek alleen een goud huisje voor haar want ze staat niet in de weg.

Ook veel reacties met alleen vraag over de vraagprijs. En daar heb ik niet zoveel mee..

Nee dit is niet zomaar een besluit, ik heb hier al langere tijd over na gedacht.

Voornaamste reden is dat ik niet weet of ik zoveel wil gaan rijden in de toekomst en of ik dat echt ga kunnen. Vooral met zo’n groen paard. Ik heb al heel lang niet echt meer gereden, en daarnaast heb ik een enorm drukke baan.

Heel eerlijk koop ik dan ooit als ik dat zou willen bijvoorbeeld een “nuchter” al bereden pony of paard als ik af en toe eens zou willen rijden.

Ik ben er vorige jaar achtergekomen dat ik veulentjes fokken echt enorm leuk vindt de weg erna toe en erna. Helaas heeft Tjitske geen stamboek papier en vind het niet goed van mezelf om dan met haar te fokken.

Ik zoek dus een huisje waar iemand heerlijk met haar gaat rijden en genieten. Waar ze echt alle aandacht mag krijgen.

Ik wil ook sowieso op papier hebben staan dat ik eerste terug koop heb op Tjitske mocht dat gebeuren.

Onze kleine Fries Jelske blijft hier wel. En zien wat de toekomst haar brengt of ons.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:01

Sterkte Janine, ik hoop dat je de geschikte persoon voor Tjitske vindt. Maar dat zal wel goedkomen :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:02

Dankje djz, en Jaa! Alleen voor het goede huisje anders blijft ze hier nog lekker staan hoor. Staat zeker niet in de weg.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:42

Wat een moeilijke keus Janine, maar wel eerlijk maar jezelf en ook je paardje. Hopelijk is je afspraak van de 21ste ook echt zo positief als het nu lijkt! Succes!

Een jaar geleden alweer dat de HK was. Wat een andere beleving nu. Zo even naar de supermarkt zodat we zeker genoeg te snacken hebben voor de buis :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:51

Dankjewel Jinthe.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:40

Lastige keuze Janine.
Ik snap je ‘eerste koop terug’ gevoel. Helaas uit ervaring weet ik dat dat ook niet zoveel voorstelt wanneer je dat zwart op wit hebt. Tenzij je het notarieel vastlegt. Ik had het ook bij de verkoop van mijn vorige paard. Helaas constateerde ik dat hij een week later voor bijna het dubbele op internet stond. (Was zo naïef om te denken goed huis is beter dan de prijs. Hij zou naar België toe aan huis komen te staan met andere paarden van haar. Leuk meisje en leuk plekje kreeg hij zoals ik op de foto’s zag). Toen ik het zag in alle macht contact proberen te leggen met de nieuwe eigenaresse maar helaas. Het document wat was ondertekend was niet officieel (zelf in elkaar gezet) dus nooit meer wat van hem vernomen.

Wil natuurlijk niet zeggen dat het zo bij iedereen gaat maar staar je niet blind op de ‘eerste koop terug’ garantie.

Hopelijk vind je een heel goed plekje voor haar waar jullie je beide fijn (bij) voelen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:41

Dankje voor je verhaal.
Inderdaad niet op blind staren.

J

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:03

Laatst had ik Diablo laten vrijspringen. Eindelijk aan toe gekomen om er een 'kort' filmpje van te maken :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:19

Leuk filmpje !

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:20

DJZ schreef:
Laatst had ik Diablo laten vrijspringen. Eindelijk aan toe gekomen om er een 'kort' filmpje van te maken :D

[ Video ]

Leuk! Hij doet het braaf! Heb je ander zand in de bak?

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:00

Dank jullie wel :D
In september is er gebruikt bakzand gekomen.. Dit is op het gras gelegd, op een hoogte van zo'n 10cm.. Alleen nu zijn er een paar plekken die wat glad zijn met regen en waar je wat verder wegzakt.. hopelijk is het straks met droger weer beter te doen :) Voor nu mag ik af en toe gebruik maken van de buitenbaan van manege de Liemers :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:57

DJZ schreef:
In september is er gebruikt bakzand gekomen.. Dit is op het gras gelegd, op een hoogte van zo'n 10cm.. Alleen nu zijn er een paar plekken die wat glad zijn met regen en waar je wat verder wegzakt.. hopelijk is het straks met droger weer beter te doen :) Voor nu mag ik af en toe gebruik maken van de buitenbaan van manege de Liemers :)

Dat is een fijne oplossing voor nu toch?

We hebben afgelopen vrijdag een rijbakman aan huis gehad.
Hij gaat bij ons de bodem in orde maken.

In ieder geval geleerd dat gras altijd eerst dood gespoten moet worden. Dan eraf te schrapen en dat nieuw zand gemengd gaat worden met de huidige tuinbodem.
Eventueel nog vlokken toe te voegen.
Dus ben benieuwd wat het bij ons gaat worden.

In ieder geval wordt de binnenbak van de Liemers helaas niet meer verhuurd.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:22

Zo te zien heeft hij er wel plezier in djz.

Hier even een hele andere vraag aangezien hier ook genoeg mensen met veulens zitten...Nanne heeft in september zijn influenza/tetanus enting gehad. Moet hij nog meer? Of moest dat herhaalt worden? Er staat me namelijk iets van bij dat het herhaalt moest worden, maar de opfok heeft het nu in beheer en er is dus nog niks weer gebeurd. Voordat ik het bij de opfok neerleg wil ik eerst hier graag even verifiëren of er inderdaad nog iets gedaan moest worden of dat hij nu gewoon 1x in het jaar geënd kan worden.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:26

boemel schreef:
DJZ schreef:

Dat is een fijne oplossing voor nu toch?

We hebben afgelopen vrijdag een rijbakman aan huis gehad.
Hij gaat bij ons de bodem in orde maken.

In ieder geval geleerd dat gras altijd eerst dood gespoten moet worden. Dan eraf te schrapen en dat nieuw zand gemengd gaat worden met de huidige tuinbodem.
Eventueel nog vlokken toe te voegen.
Dus ben benieuwd wat het bij ons gaat worden.

In ieder geval wordt de binnenbak van de Liemers helaas niet meer verhuurd.

Ja het is idd een betere oplossing dan alleen gras.. Dan hadden we nu helemaal niks kunnen doen dan alleen bosritjes :P Klopt, de Liemers verhuurd de bakken niet meer, maar voor af en toe mag ik er wel gebruik van maken :)

Hebben jullie een vergunning aan moeten vragen/gaan jullie een vergunning aanvragen voor de aanleg van de bak?

ThornForest schreef:

Ja, ik dacht ontspannen met wat balkjes af te ronden, maar meneer vond het sprongetje aan de zijkant schijnbaar toch leuker :P

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:53

[/quote]

Ja het is idd een betere oplossing dan alleen gras.. Dan hadden we nu helemaal niks kunnen doen dan alleen bosritjes :P Klopt, de Liemers verhuurd de bakken niet meer, maar voor af en toe mag ik er wel gebruik van maken :)

Hebben jullie een vergunning aan moeten vragen/gaan jullie een vergunning aanvragen voor de aanleg van de bak?

ThornForest schreef:

Ja, ik dacht ontspannen met wat balkjes af te ronden, maar meneer vond het sprongetje aan de zijkant schijnbaar toch leuker :P[/quote]

Ja, we gaan een vergunning aanvragen. Er is al contact geweest met de Gemeente en we weten wat mag. Maar, we willen het zelf net even anders, dus de plannen gaan deze week door naar gemeente ter beoordeling. :D

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 00:39

Thornforest
De basisenting moet idd twee keer binnen vier tot zes weken worden herhaald. Daarna kan je ze een keer per jaar enten. Als hij in september 1 enting heeft gehad en daarna niet een herhaling binnen de vier tot zes weken zul je voor de basisenting weer twee keer moeten enten.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 02:06

boemel schreef:
Ja, we gaan een vergunning aanvragen. Er is al contact geweest met de Gemeente en we weten wat mag. Maar, we willen het zelf net even anders, dus de plannen gaan deze week door naar gemeente ter beoordeling. :D

Spannend :D Hopelijk gaan ze ermee akkoord :) Heb je enig idee hoelang het duurt voor ze een uitspraak zullen doen?