[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:10

Jellie: zodra je er behoefte aan hebt, hoor ik je verhaal graag natuurlijk. Wat ontzettend wrang. Maar aan de andere kant hebben jullie hem wel een fantastische tijd nog gegeven. Dat moet je ook een goed gevoel geven toch!

Cyrina: Je kan zien dat Arro het goed naar zijn zin heeft bij de nieuwe vriendjes! TOF!

Angela: Nou, mooi dat Shaddy weer betert. Vertrouwen in je paard is een kostbaar goed!

Hier was het een heuse paardendag vandaag!
Eerst dus gehoord dat Sam zijn zadel absoluut nooit zal passen. Wat een braverd is het dan dat ie mij nog zo makkelijk laat opstappen!
Des was goed en Prince wisten we eigenlijk al. Maar ik zat te wachten op een prijs voor zijn zadel. Die weten we nu. Wel pijnlijk om te horen hoe slecht je eigenlijk zorgt voor je paard. Het is onbewust, maar ik was er toch wel ziek van! Ik wil echt zo goed worden dat dat nooit meer gebeurt!
Hij had ook een mooi portugees zadel bij. Het paste perfect op Sam. Wat jammer dat het niet mag op de hollandse concoursen. Om die reden kan het niet op Sam! En omdat hij met opstijgen heel heftig kan zijn. Met zo'n zadel kan ik dan verongelukken. Dus het is een premier zadel geworden. Ik mag hem zelf opnieuw vullen! Voor Despi was het zadel te smal. Daarna naar Machonito geweest. Oergezellig en ook zij was benieuwd naar dat Portugese zadel natuurlijk. Dus weer gepast en op haar paardje paste het ook perfect! Zij en haar man willen er nog even over nadenken, maar het lag wel superrrr!

Thuis de trailer gepakt en Prince ingeladen. Een ouder meisje uit de buurt heeft hem gereden voor Sabrina er op ging. Sabrina krijgt er weer moed van! Ze heeft weer een flink stuk gedraafd! Ze had er echt weer plezier in. Ook mocht ze van een mede-lid even op zijn paard zitten met uitstappen. Dit paard was net zo hoog als Sam ongeveer, dus daar is ze nog trotser op dan op draven op Prince. haha. :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:10

Me paard is gearriveerd, dus ik vind het hoogtijd worden om me eens voor te gaan stellen hier.
Maar eerst wil ik Jelle veel sterkte wensen. Afscheid nemen van je paard is vreselijk...

Ben Maaike, 25 jaar en volgens me moeder al paardengek voor ik geboren werd. Naja, ze overdrijft natuurlijk. Maar in iedergeval wel al heel lang. Heb een opleiding dierenverzorger gedaan en ik beheer voor een stichting 2 kinderboerderijen en 2 hertenkampen. Verder geef ik paardrijles.

Ik heb verschillende paarden gehad en heb jaren op een manege gereden... Een paar jaar geleden heb ik een behoorlijk zwaar ongeluk gehad met paard. Dat was niet zonder gevolgen, ik ben geen held meer te paard. Heb ook snel rugpijn. Dus paarden kiezen doe je niet zomaar.
Zat onlangs al weer 2 jaar zonder eigen paard. Een tijd terug kocht een vriend van me een paard. Hoe meer ik hem bezig zag (en ik zelf soms ook). Hoe meer het begon te kriebelen.
Zijn paard is een 6 jarige draver. Niet geschikt voor mij, veel te fel en z'n gangen zijn ook te hard, dus bijrijden was geen optie.

Dus ik ben zelf opzoek gegaan naar een paard. Op marktplaats zag ik plotseling een advertentie voor een leuk paard. Een Andalusiër, een ras waar ik altijd al van droomde. Ik dacht dat ze te duur was. Maar dit paard zou ik kunnen betalen.

Ben wezen kijken, heb er 3 paarden gezien in mijn prijsklasse. Maar viel als een blok voor oorspronkelijke paard. Ze heet Rosa, en we hebben haar vandaag op gehaald. Ze is een 10 jarige Andalusiër en ze is drachtig voor eind mei... Zo heb je dus 0 paarden en dan heb je er 1.5.
Ze deelt de wei vanaf nu met Madrid, de hier boven genoemde 6 jarige draver.

Van vandaag heb ik een topic op verslag van de dag met foto: [VVDD] Jippie, ze is er... Niet zonder stress helaas

Annash ben jij toevallig de persoon waar we vandaag over gesproken hebben? Zo ja +:)+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:14

Veulen84 schreef:
Annash ben jij toevallig de persoon waar we vandaag over gesproken hebben? Zo ja +:)+

Leuk dat Rosa gearriveerd is! Veel plezier met haar.

Wie is 'we' in deze zin? Ik volg even iets niet, geloof ik. :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:23

Annash schreef:

Gaat wel lukken. De liefdes roes word alleen maar sterker werd me net verweten.

Ik hoorde vandaag dat 1 van de 2 paarden waarvoor ik jou getipt heb waarschijnlijk gaat verhuizen... Ik denk misschien... Maar ik kan het ook mis hebben hoor.

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 05:39

frankiej schreef:
oja en suus: ik lees dat je bhv-er bent geworden. kzal volgende keer toch eens goed flauwvallen met het oog op een goeie mond-op-mond-beademing :D

Spannend ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:19

frankiej schreef:
oja en suus: ik lees dat je bhv-er bent geworden. kzal volgende keer toch eens goed flauwvallen met het oog op een goeie mond-op-mond-beademing :D

Gok dat bij flauwvallen Suuz A-A-P zal toepassen (aanspreken, aanraken, pijnprikkel). Gok erop dat je P echt liever voorkomt :+

frankiej

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:26

maaike: welkom. een leuk verhaal bij vvdd.

suus: jaaaaa... mooie tijd om te bokken haha. net klaar met werk zeker?

angela: ok, maar hou het in de gaten zou ik zeggen

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:28

Veulen, welkom en gefeliciteerd met Rosa!!! Ze komt bij Koertshuis vandaan he?? Ik had haar zien staan, je hebt daar echt een heel goede koop aan gehad, normaal zijn ze veel duurder!! Kenissen van mij krijgen vandaag Golfa , haar weidemaatje.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:30

en wat is de wereld weer klein he.
overigens staat een nakomeling van jouw cantaor hier een paar km verderop op sams oude pensionstal: pancho

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:57

Cyrina schreef:
Veulen, welkom en gefeliciteerd met Rosa!!! Ze komt bij Koertshuis vandaan he?? Ik had haar zien staan, je hebt daar echt een heel goede koop aan gehad, normaal zijn ze veel duurder!! Kenissen van mij krijgen vandaag Golfa , haar weidemaatje.

Echt? Ik wist niet dat ze te koop was. Vind het wel appart dat hij zoveel fokmerries verkoopt nu.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:23

Veulen84 schreef:
Annash schreef:

Gaat wel lukken. De liefdes roes word alleen maar sterker werd me net verweten.

Ik hoorde vandaag dat 1 van de 2 paarden waarvoor ik jou getipt heb waarschijnlijk gaat verhuizen... Ik denk misschien... Maar ik kan het ook mis hebben hoor.

Nee, dat ben ik niet dan... :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:40

BrankaZ schreef:
frankiej schreef:

Gok dat bij flauwvallen Suuz A-A-P zal toepassen (aanspreken, aanraken, pijnprikkel). Gok erop dat je P echt liever voorkomt :+

Haha, ja, dat weet ik wel zeker! Tegenwoordig mag dat niet meer hè? Die pijnprikkel. Je moet schudden...

Maaike welkom! Wat een leuk verhaal joh over je paardje. Ik wens je heel veel plezier met Rosa. Is ze ook al bereden?

Ja, idd, Cyrina, Pancho staat in de oude stal van Sam op de pension waar Sam tot augustus stond! Zo klein is de wereld!

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:12

Aanraken vind Frank vast ook niet erg ;) Pijnprikkel idd niet meer..
Frank, jah, klopt, was net thuis van werk.. tot 3 u gewerkt, nog ff iemand thuis gebracht en biertje gedaan en op bed..
Anouk, Fijn dat het probleem met zadels nu aardig oplost!
Veulen84, welkom!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:27

Ja, de zadelmaker vond mijn schaamrood wel grappig. Ik minder natuurlijk. Ik schaam me niet zo zeer t.o.v. hem, maar wel t.o. Sam natuurlijk... Dus de volgende keer, ligt er een passend zadel op SAM! Dat kan dus alleen maar beteren!

Je kan bij Frank natuurlijk heel snel op een andere manier checken of ie bij bewust zijn is. Dat is gewoon zeggen dat er roze ondergoed te zien is. Hij kijkt allicht! :Y)
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 17-01-10 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:28

Goedzo ;)
Nu nog ff zien wanneer enzo.. zit wel met werk ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:45

idefix4 schreef:
Maaike welkom! Wat een leuk verhaal joh over je paardje. Ik wens je heel veel plezier met Rosa. Is ze ook al bereden?

Ze is bereden. Maar omdat ze verkocht werd zonder zadel, heb ik daar nu even een probleem mee. Voel er niets voor om nu een zadel te laten aanmeten. Ze is 8 maanden drachtig en heeft totaal geen spieren.

Dus ga voorlopig proberen een zadel te lenen.

Ga nu even stiekem in de wei gluren, eens kijken hoe het gaat met ze.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:50

aap, pijnprikkel, schudden...???
ligt eraan waar, maar bij een bepaald lichaamsdeel is het mij om het even hoor :D

zonet eindelijk weer eens kunnen rijden. en hoe?!
Des was echt bommetje. voor de eerste keer alleen maar tegen hoeven houden en niet aansporen. paar keer spurtje en 1 keer kreeg ie echt door hoe stuiteren werkt. had niet veel langer moeten duren. kon er wel de humor van inzien. ik was wel wat huiverig voor een schuiver omdat alleen de bovenlaag ontdooid is, de boel staat lekker blank omdat ik er eergister een flinke plons water op gezet heb ter ontdooiing. het heeft dus goed gewerkt

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:36

Veulen84 schreef:
Ze is bereden. Maar omdat ze verkocht werd zonder zadel, heb ik daar nu even een probleem mee. Voel er niets voor om nu een zadel te laten aanmeten. Ze is 8 maanden drachtig en heeft totaal geen spieren.

Dus ga voorlopig proberen een zadel te lenen.

groot gelijk. paar maandjes geduld en je kunt gaan voor een juist passend zadel

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:26

Anouk: Heerlijk dat energie geven. Je ben dan zo lekker close met je paard. Het was alweer te lang geleden, nu probeer ik het iedere avond even bij hem te doen.
Ben erg benieuwd naar het zadel. En natuurlijk of die past of niet bij Des.

Cyrina: Wat leuk dat hij in zo’n koppeltje mag staan. En wat fijn dat die mensen je de foto’s stuurt. Zo te zien gaat hij het daar lekker naar zijn zin krijgen. Heerlijk.
Haha, die laatste is leuk. Er hang wel wat, maar niet het goede.

Jell: Maar wat is er nu gebeurd met Pablo? Nogmaals sterkte meid.

Frankie: Dus jij zou een paard zonder aantoonbare pijn in laten slapen???? Dat klinkt niet alleen hard, maar ook erg dom!!! Sorrie hoor.

Ik heb gelijk geen zin meer om door te lezen. Ik kan hier zo ontzettend kwaad over worden. Dat mensen zo reageren. Bleh.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:36

Anouk: Wat fijn dat het met Sabrina ook weer beter gaat. En dat ze er weer plezier in krijgt.
Wat voor zadel is dat een premier?

Veulen84: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst(en) en welkom hier.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:39

De voerbak van vrijdagavond was leeg. En ook die van zaterdag tussende middag. Vandaag was die ook leeg tussen de middag. Dus we gaan vooruit. Gisteren is hij ook weer begonnen met wat te drinken uit de speciebak en dat is aan het waterpeil ook goed te zien. Vandaag heeft hij ook weer op het winterland een ochtendje gestaan, toen ik hem eraf ging halen ging hij gelijk staken. Hij vond het veel te lekker weer en wilde graag blijven, maar helaas voor hem mogen ze maar een half dagje. Morgen weer een dag. ;-)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:17

Heey
Idefix: Fijn dat sabrina weer plezier krijgt in het rijden :D
Frank: Dat gaan we ook zeker in de gaten houden hoor ;). Maar zoals het er nu uitziet kwam haar gedrag echt puur doordat ze gepest werd.
Maaike: Welkom :D Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D.

Snowy: Dat is fijn om te horen zeg :D. Haha, ik geef hem wel gelijk hoor maarja als ze niet langer buiten mogen heeft ie helaas pech.

Net mijn profiel weer even aangepast, als het goed is doen alle foto's het weer.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:08

Snowy2004 schreef:
Frankie: Dus jij zou een paard zonder aantoonbare pijn in laten slapen???? Dat klinkt niet alleen hard, maar ook erg dom!!! Sorrie hoor.

Ik heb gelijk geen zin meer om door te lezen. Ik kan hier zo ontzettend kwaad over worden. Dat mensen zo reageren. Bleh.

Dat jij de pijn niet kan aantonen wil nog niet zeggen dat hij die niet heeft. Ik zou naar mijn paard kijken en wat mijn paard aangeeft. Heeft hij er nog zin in, kan hij nog een paardwaardig bestaan hebben? Dat moet ieder voor zich bepalen vind ik.

Ik denk dat het ook super moeilijk is in jouw positie te staan en dat je het zo lang mogelijk uit stelt, je eigen grenzen misschien overschrijdt en daarna bijsteld. Maar soms is op gewoon op, hoe erg dat ook is...

Maar goed het is ons paard niet, jij kent hem het beste. Wij kunnen alleen maar reageren op wat we hier lezen, en sorry dat ik me bij Frank aan moet sluiten maar dat klinkt gewoon niet best. Ik wil je veel kracht en sterkte wensen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:07

Omdat ik het gisteren niet zo gepast vond om mijn nieuws te plaatsen na het bericht van Jellie, hierbij:

Annash schreef:
Ik heb (redelijk) stiekem mijn debuut gemaakt met Win in de L1 vandaag...:D Ze ging de laatste weken wat minder, kan ook minder trainen dus ik denk dat het daardoor kwam. Gisteren is Kim nog bij mij geweest en heeft ze even geholpen. Vandaag op wedstrijd was ze ook om te helpen! Echt super.
De eerste proef ging redelijk foutloos... een keer wijken niet goed en een overgang van galop naar draf prut... Beeld was wel mooi, gevoel was iets minder.
Tweede proef had ik een fijner gevoel (mooiere verbinding) maar slopen wat meer foutjes in.
Al met al mag ik niet klagen.
We werden 2x derde met 193 en 199! Dus de eerste puntjes in de L1 zijn binnen. :)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:24

Jellie, ik schrik me rot! Ik wil jou en je partner enorm veel sterkte wensen met dit verlies!