[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 10:00

Sanne: Hij vond de merries knap genoeg om wat droom te doorlopen Knipoog Heeft de hengst altijd al alleen gestaan? Hij is wel heel mooi!

ilona: 40 uur? Dat is best pittig! Hoe bevalt je werk tot nu toe? Al aan de rare termen gewend!

jasmijn: Moeilijke keuze, op zich heeft bandito het nu wel naar zn zin met die jonge paarden. Maar ik begrijp wel dat je toch iets wilt doen met je paardje. Met shetjes kan hij natuurlijk ook spelen. Hoe oud is hij nu? Als hij onder de 2 is zou ik hem eigenlijk nog even laten staan.
Leuke foto's van je honden, super dat ze zo goed samen gaan!

yennekke: Dapper hoor! Ik durf mn haar echt niet kort te laten knippen!!

peet: Sterkte! Wat kl*te zeg!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 10:31

Karina: Dank je Haha! Ze staan ook al in mijn portfolio Knipoog
En Veludo zet zo te lezen zijn beste beentje voor! Echt fijn dat hij al het werk zo makkelijk oppakt!

Frank: Jij bent goed bezig met Desperado bom-proof te maken! Straks kan hij nog fungeren als politiepaard Knipoog

Ilona: De merrie blijft waarschijnlijk als fokmerrie, haar veulen is wel te koop. Ik denk dat de merrie rond de 1.55 is en ze is 7 jaar oud. De hengst is wel voor de verkoop en is 5 jaar en 1.65m hoog. De bult op zijn neus moet als het goed is nog bijtrekken, hij heeft zijn hoofd flink verwond tijdens het transport.

Madelief: Hoe was je vakantie? Heb je een beetje genoten?

Michelle: Ik heb geen idee wat de achtergrond van de hengst is, hij komt uit Portugal en hij heeft daar op een stal gestaan waar ze alleen een binnenmanege hebben, dus ik denk zomaar dat hij nog nooit op de wei was geweest.

Ilona: Hoe bevalt je leven nu als 'echte' volwassene? Kan je al een beetje wennen aan de vele uren werken? En heb je het nog steeds naar je zin?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:10

Karina schreef:
cloris schreef:
Karina ga je weer naar de Veluwe... jeetje dat zal voor jou wel heel fijn zijn Knipoog

Tja het is echt niet mijn ding hoor, dat noord holland Haha!
Heb gewoon echt heimwee. Naar familie, vriendinnen, bos in kunnen rijden, en ook naar paardjes voeren in je badjas.... ze komen weer aan huis dus Vingers aflikken

Heb je Piep al thuis of staat ie nog bij Marcel? Stom hè, we komen er nu nooit meer!

Nou ik heb ook een tijd moeten wennen hoor maar ben nu toch echt wel Noord-Hollandse Knipoog

In aug. worden de stallen geplaatst.
En dat je daar nooit meer komt is toch normaal, je hebt er geen paarden meer staan dus Haha!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:15

Karina schreef:
Nou.... ik zit ook grotendeels in meeleesmodus verder, ben heeeel druk ons huis verkoop-klaar te maken want we hebben woeste behoorlijk concrete plannen om binnen niet al te lange tijd richting Veluwe te vertrekken *juich* ... back home!

Hey wat leuk voor je!!! Heb je al een nieuw huisje op het oog dan? Gaaf dat Veludo zo lekker gaat ook. Enne, doe je voorzichtig in het bos Clown

De Veluwe, dat is een stuk dichterbij dan NH he! Haha!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:55

madelief88 schreef:
Karina Oeh spannend, weer terug naar de Veluwe! Je had ze hier toch ook aan huis staan dacht ik? Klinkt echt alos Veludo heeul goed gaat, lekker joh!

Ze staan hier een paar honderd meter verderop, dat huren we. Op zich echt wel fijn hoor, lekker voor onszelf, ruimte, wei, paddocks, inloopstallen... maar het zal niet blijvend zijn omdat het in het ontwikkelingsplan van het recreatiegebied Geestmerambacht ligt. Misschien duurt het nog 3 jaar maar kan ook zomaar ineens ophouden... En de buurt is verder erg paard-onvriendelijk qua buitenrijden... dat kan eigenlijk gewoon echt helemaal niet.
Veludo vind het gewoon allemaal superleuk om te doen, het is echt een heeeeeerlijk paard Kwijl

Mindfields schreef:
Hey wat leuk voor je!!! Heb je al een nieuw huisje op het oog dan? Gaaf dat Veludo zo lekker gaat ook. Enne, doe je voorzichtig in het bos Clown

De Veluwe, dat is een stuk dichterbij dan NH he! Haha!

Ja ik kruip gewoon langzaam wat dichterbij Haha!
Huis nogal op het oog ja, gaan er van de week voor tekenen Cool
Eind van de maand gaan we proefdraaien in het bos want dan gaan we met z'n viertjes + paardjes logeren bij m'n ouders en lekker family-ponykamp houden (tja we moeten wel ff bezuinigen op de vakantie nu Clown )
Ben heel benieuwd wat Veludo daarvan gaat vinden, best spannend! Rest van de paarden is goed bosmak dus ik parkeer hem daar maar gewoon tussen, doe net alsof ik dapper ben en hoop dat het goedgaat en ik niet teveel stuur- en remsituaties tegenkom Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:15

Peet Wat een hufter!! Weer zo eentje die midden in een mid-life crisis zit ofzo. Vorig jaar was een collega van mij erachter gekomen dat haar vriend een relatie had met een 23 jarig meisje. Heb haar er helemaal aan onderdoor zien gaan. Gelukkig wel weer goed gekomen. Zij is er sterker en beter uitgekomen dan hij. Hij zit helemaal bij dat meisje onder de plak. Die heeft echt de broek aan. En dat voor een vent van 40...
Ik leef met je mee. Blijf sterk en ik hoop dat je veel steun zult krijgen van vrienden en familie. Dit zal toch nooit lang duren tussen die twee. En wie er het laatst lacht, lacht het best. Dikke knuffel!!! Ach gut

Karina Country roads, take me home, to the place, where I belong Knipoog
Super gaaf hoor! En wanneer is het de bedoeling dat jullie naar de Veluwe gaan?

Iloon Ik heb wel foto's. Zal ze wel even uploaden. Knipoog

Even een vraagje:
X-tremo heeft op mijn vorige stal wel eens met een ruintje in de bak gestaan. De eerste paar keer ging het goed, maar de laatste keer kregen de jongens toch een beetje ruzie. Het ruintje was vrij dominant en hij ging natuurlijk ook testen hoe ver hij kon gaan en wat zijn positie was.
Nu op de stal waar ik nu sta willen we proberen hem en z'n buurman samen te zetten. Z'n buurman is een Fjord en is gewoon makkelijk in de omgang. Ook niet dominant naar andere paarden toe. Het is meer zo'n gezelligheids paard in de groep. Wat denken jullie ervan om een hengst en ruin samen te zetten? X heeft ook een zachtaardig karakter. Is natuurlijk hengst en zal zeker gaan testen wat zijn positie is. Maar vaak is het ook wel zo bij hengsten en ruinen dat ze het een keer 'uitknokken' en dan weet iedereen zijn positie en dan is het klaar. Het zijn beide paarden die toch ook wel behoefte hebben aan sociaal contact. Een andere ruin en merrie staan nu wel samen en zij staan dus nog apart. Vooral aan de ruin merk je dat hij ook graag sociaal contact wilt. Als ik X uit de wei haal of weer terug naar de wei breng, moet ik altijd eerst door de ruin zijn wei. De ruin loopt dan altijd mee. Dit geeft geen problemen. Ze staan op stal ook naast elkaar. Maar goed, ik ben dus benieuwd naar jullie meningen/ervaringen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:30

Ik probeer in rap tempo alles mee te blijven lezen, wat niet altijd mee valt, we zijn hier inmiddels met zoveel, en er wordt zoveel gekletst! Haha!

Mooie foto's voorbij zien komen, saida die op haar prachtige Fries stapt en er zo mee weg rijdt, super hoor!
Peet wil ik nog even sterkte wensen, wat rot voor je zeg... Ach gut
en sorry iedereen die ik nu oversla... Bloos
ik heb nu vakantie na een hele drukke en onrustige periode en ga een poging wagen om de boel nu weer een beetje bij te houden!

Mijn nieuws is een beetje dubbel, of nou ja dubbel, ik heb eigenlijk goed en minder goed nieuws... Cool

Ik ga beginnen met het goede nieuws...
Vanaf deze week is Fifi helemaal van mij! Go jij! Go jij!
Ik heb nu dus weer helemaal een eigen paardje!! Lachen
We waren er al een poosje over bezig, maar dat ik de knoop nog niet door durfde te hakken had met het volgende (minder goede nieuws) te maken...

Toen ik te horen kreeg dat ik haar helemaal over kon nemen heb ik haar klinisch laten keuren, ze bleek toen op de harde volte niet helemaal zuiver te lopen.
We hebben toen een paar weken gewacht, omdat ze ook net beslagen was en waarschijnlijk iets te kort bekapt.
Ze verbeterde echter wel, maar niet zoveel dat ze 100% rad was op de harde volte...
Ik heb toen een kreupelheidsonderzoek laten doen en d.m.v. verdoven kwamen we erachter dat het probleem in de kogel bleek te zitten en niet in de hoef.
Op de foto's was hele lichte artrose te zien, maar niet extreem afwijkend voor een paard van 10 jaar.
De week erna zijn we terug gegaan voor verdoving in het gewricht om pezen en banden uit te sluiten, en daar liep ze zoveel beter op dat we er vanuit konden gaan dat ze onregelmatig liep op irritatie van het gewricht...

Inmiddels is ze ingespoten in die kogel en staat ze op rust, en 2x per dag 15 min. stappen aan de hand.
3 weken na de 1e keer spuiten moet ze nog een keer ingespoten worden en weer 3 weken rust en daarna kunnen we weer rustig op gaan bouwen...
De veearts verwacht dat het voorlopig stabiel zal blijven, omdat de afwijking op de foto's nog niet zo groot was, hier gaan we dan dus ook maar vanuit, en ik hoop nog heel veel plezier van en met haar te hebben de komende jaren! Knipoog

Wat alleen een beetje jammer is, is dat onze vakantieplannen voor deze zomer met haar een beetje in het water vallen, maar goed, dat is niet anders...
Het belangrijkste is dat ze straks weer lekker aan de slag kan!

Hier in haar kleine weitje, zodat ze toch lekker naar buiten kan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:34

Gefeliciteerd Ellis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:42

Zo, gefeliciteerd zeg Haha!

Hoe voelt dat nou?

Pffff, bijlezen is hier wel echt moeilijk, vooral als je er nog maar heel weinig kent Nagelbijten / Gniffelen

Zag de 1e rijfoto's van Rintske voorbijkomen?
Netjes en braaf hoor Haha!

En dan nog hondjes, superlief Haha!

Voorde rest, ik kon met mijn Veerle niet buitenrijden al een jaar lang, omdat ze dan gewoon stil ging staan, mijn compleet negeerde en dus uiteindelijk gewoon haar zin wel moest krijgen...

Sinds een maandje ben ik toch rustig aan weer gaan oefenen, en heb veel geduld nodig gehad (gewoon afwachten tot mevrouw weer verder loopt Clown), maar het heeft geloond!

Gisteren probeerde ze het nog wel, maar we hebben welgeteld in heel de rit 1 minuut stilgestaan Haha!

Heb zelfs weer een stukje gegalopeerd en dat ging ook echt suuuuuuper!

Hoe fijn, als dat weer kan! Jullie hadden mijn gezicht moeten zien Nagelbijten / Gniffelen

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:17

Nouvel: is ook moeilijk, dit topic bij te houden met lezen; wat heet:we zijn met velen! Ik kan qua tijd onmogelijk alles volgen, maar ik zag de foto's van jouw witte Fifi. Ik ken de voorgaande geschiedenis niet: wat is het er voo eentje? Zij lijkt heel erg op mijn allereerste paard, Boris (Barisch), dat was een krusing Lippizaner (vliegenschimmel, dat dan wel). Prachtig paard, vind ik het! Link hoor, die beginnende artrose, wees er maar zuinig op.
Het is natuurlijk een onomkeerbaar proces, maar het belangrijkste is, dat ze bij jou is, en jij probeert er alles aan te doen om het dragelijk te maken en zo mogelijk te verbeteren. Ik ga eens proberen de andere berichten hierover van jou op te zoeken. heb zelf Tinker x Fries Bonte Jaopie zwartbonte ruin 4 jaar (telegramstijl). Moet nog foto's hierop gooien, kan ik mee o.h.-en. Dat laatste lukt wel, maar die foto's, daar heeft deze digibeet grote problemen mee. Ga nu weer even wat zoeken en lezen in topic. Ben trouwens kuntschilder: www.atelierterpentijn.com

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:25

Camruh: Je ventje ziet er sjiek uit hoor zo met hoofdstel Haha! .

Karina: Spannend zeg!! Weer lekker terug naar je oude stekkie! Zal wel ontzettend leuk zijn weer... En Veludo zal vast gaan genieten van lange buitenritten! Vork

Jasmijn: Ik zou hem toch naar dat andere land brengen dan.. Maar zou dat pas van de winter doen (als dat kan tenminste). Dan kan die deze zomer nog even lekker op het hele grote land dollen! Knipoog . Is meneer alweer een stukje gegroeid?

STS Angel: Haha, meekijken mag hoor! Knipoog Mee kletsen ook! Tong uitsteken

Madelief: Haha, gelukkig stond ie er nog Clown . Hij zal jou ook wel gemist hebben! Fijn dat je hem nog een paar dagen kan doen! Pling Lekker hoor dat je dinsdag alweer gaat, kan ik niet met je mee Tong uitsteken ?

Mies: Haha, die rare termen beginnen al iets te wennen Tong uitsteken . En ik vind het echt jammer dat ik nu niet meer naar school ga .. Tong uitsteken Hoe gek dat ook klinkt. Maar goed, die 40 uur vallen tot nu wel wel mee. Het is nog wel vol te houden. Al moet ik zeggen dat ik heeeel veel zin heb in de 29e augustus. Dan ga ik heerlijk een weekje naar centerparcs Cool

Sanne: Ag gos... heeft die hengst zn koppie vast hard gestoten zeg.. Het ziet er niet zo lekker uit Ach gut . Maar trekt vast wel weer bij! Wel erg leuk hoor met die nieuwe erbij. Jij boft maar!! Geniet ervan, want niet iedereen kan met zulke paarden werken (zoals ik Verdrietig haha Knipoog ). Lijkt mij echt super tof! En het leven als volwassenen.. tsja, het gaat.. Knipoog Tot nu toe iig gaat het goed. Ik zal denk ik nog wel een paar keer tot besef komen dat me lui-lekker-land-leventje nu over is Tong uitsteken

Yenneke: Cool, foto's! Haha! En tsja, ik denk dat ik het wel zou proberen. Principe is ook hengst, en die was wel wat dominanter als Xje hoor Nagelbijten / Gniffelen . Die heeft zelfs een paar keer geprobeerd andere paarden aan te vallen Bloos . Maar Flash (een new forest pony) was zn stalmaatje, stond naast hem in de box. En Leo (een shet) stond ook naast hem. Later hebben ze met ze 3e in een paddock gestaan, en dat ging gewoon goed Ja . Dus ik zou t wel proberen Lachen .

Ellis: Gefeliciteerd!!! Pling Helemaal super zeg!! Alleen minder van die atrose.... Ik krijg echt de kriebels bij dat woord Bloos (lees: pitufo moest daarom worden ingeslapen). Maar jij bent er optijd bij denk ik, en geeft de juiste zorg! Komt vast wel goed! Wat een leuke foto's trouwens. Vind haar echt zo gaaf voor een merrie! En die manen, die zijn laaang Wow! .

Robijntje: Gaaf zeg!! Leuk dat ze het zo goed deed Pling . Zo zie je maar, de aanhouder wint Knipoog

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:20

peetisgreat1 schreef:
hai meiden
ik ben nu alleen onder deze naam aan het posten
ik zit ergens bij een vriendin ondergedoken
omdat mijn man en ik uitelkaar zijn
ik ben er 8ter gekomen dat hij een relatie heeft met ene meisje van 20 kon zijn dochter zijn
ik zal alle details besparen maar avndaar dat ik nu niet zo veel post
liefs peet

Oh peet wat erg,heel erg veel sterkte meid Ach gut , als ik iets voor je kan doen, pb, dan graag, alle liefs van de wereld, ik weet wat het is, ook veel sterkte voor je kids Ach gut

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:50

Bedankt allemaal!
Het is best een moeilijke keuze, een vreemd paard had ik in dit geval laten staan als ik eerlijk ben...
Maar ik heb in die ruim 2,5 jaar al zoveel met haar opgebouwd aan vertrouwen en zoveel gewonnen dat ik haar onmogelijk nu naar een vreemde kan laten gaan met alle mogelijke gevolgen van dien...

We zijn er op tijd bij, ik heb vertrouwen in de veearts die ik heb en de rest moeten we zelf doen!
Het belangrijkste is nu inderdaad dat ze lekker bij me kan blijven, en de rest komt vast allemaal wel weer! Knipoog

prinslover, ze heeft inderdaad superlange manen gekregen voor een merrie!
Ik heb ze nu altijd in vlechten, anders eet ze ze op met grazen! Haha!

terpentijn, het is een Lusitano-merrie waar een aardig verhaal achter zit inmiddels...
(ik wil je er via pm wel meer over vertellen als je dat wilt Knipoog )
Inmiddels heeft ze behoorlijk aan vertrouwen en rust gewonnen en is het een heel ander paard geworden dan dat ze een paar jaar geleden was, het is echt mijn maatje...
Ik ga zo gauw ik tijd heb (moet zo naar m'n ouders, gezellig eten Cool ) ga ik even wat over jou en je paardje opzoeken!

Robijntjah, thanx!
Ja het is een beetje dubbel...
aan de ene kant super blij, aan de andere kant koop je toch een mogelijk probleem...
Maar goed, qua paard ben ik gewoon echt super blij met haar!
Super trouwens dat jij weer hebt gegaloppeerd! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:28

Heel herkenbaar hoor, Veerle heeft ook wat lichte gebreken, maar toch, 100 % zekerheid heb je gewoon nooit!
Dus echt niet laten staan hoor!!

Peet: jeetje ik lees het nu pas...
Heeeel veel sterkte!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:37

Ellis: Gefeliciteerd!! Go jij! Go jij! Hopelijk zal de artrose verder geen roet in het eten gooien Ach gut

Ilona: Ik mag dan nu rijden op zulke paarden, maar ik heb eerder altijd een beetje jaloers in jou profiel gekeken, omdat jij op van de prachtige anda's mocht rijden! En jou kanjer komt straks nog wel Knipoog
Tja, het luie studentleven is nu echt over, geen relaxte dagen meer van helemaal niks doen!

Ik heb net weer een buitenrit gemaakt op Tibi samen met het dochtertje van Lisa. Het ging al een stuk relaxter dan gisteren! En vandaag hebben we ook gedraafd en lekker uitgeraasd op het zandpad, dat vond hij echt super leuk. Hij deed namelijk aan vreugdesprongen Tong uitsteken

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:58

Boos! sorry kan geen foto`s plaatsen we habben het fototoestel vergeten Boos!
maar het was echt heel erg mooi peet en celine waren er ook nog ff lekker er even uit is wel goed voor ze .
peet celine Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:14

Sanne: Ja of altijd juist in een kudde en dat hij nu in zn eentje zoiets had van hey dit klopt niet!

karina: Klinkt goed zo'n huisje!

Yenneke: Encanto staat wel op stal naast een ruin (naast verschillende gestaan) dat ging over het algemeen ook altijd goed. Hij liet dan af en toe al zien dat hij de baas is. Dus misschien hebben xtremo en zn buurman nu ook al een beetje positie bepaald. Het zal altijd wel nog even uitzoeken zijn maar het lijkt me zeker het proberen waard! Ik vind het altijd zo sneu dat encanto alleen staat.

nouvel: Gefeliciteerd met je eigen paardje!!! kl*te van de artrose, gelukkig is het in een vroeger stadium ontdekt!

robijntjah: Heerlijk gevoel als eindelijk iets lukt wat je al lang wilt doen! Kan me voorstellen dat je een big smile had! Hoe lang heb je over de rit gedaan Tong uitsteken Ik ben nu nog aan het oefenen met buiten wandelen Knipoog Hoop toch ook na de horzel tijd buiten te kunnen rijden!

Had weer even ruzie met mn paardje vandaag, dus heb dr een enorme schop onder de hol verkocht Tong uitsteken Ik kon niet opstappen, mevrouw bleef maar draaien en doen, kwam ook wel door de horzels, maar kop in de lucht en zowat over me heen draaien. Met rijden even weer wat strenger en ze ging me toch lopen...heerlijk gereden en toen waren we weer helemaal vriendjes!
Een vriendin van me is op vakantie en ze had gevraagd of ik dr paardje af en toe wilde doen. Ga hem voornamelijk longeren en af en toe rijden, maar omdat ik toch wel benieuwd was vandaag meteen maar even gereden...Lachen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:29

nouvel ik snap je beweegredenen wel maar vind t wel link dat de da er zo makkelijk over denkt. tis iets wat nooit zal genezen en de kans op verergering is zeer groot. maarja we hopen dat je er nog lang plezier mee mag hebben!!
vandaag niks met de paarden gedaan, vanmiddag met t gezin naar de kermis geweest en daarna nog pannekoeken wezen eten. zoals het hoort, had ik er een met champignons. helaas kwamen ze uit de emmer of t blik dus waren ze niet lekker. heb maar ff gezegd dat ze zich moesten schamen, die tent zit namelijk hier in een echt champignonnegebied. daarna lekker ijs op en nu dus lekker vroeg rust. (zit al vanaf half 8...)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:48

Ellis; Het zal een risico blijven... en met de verzekering wordt het ook lastig denk ik.. Bij pitufo was het al in een veel verder stadium hoor. En die maaide echt vreselijk waardoor het alleen maar erger werd. Bovendien vind ik persoonlijk dat er veel de weinig is gedaan door da, en training, maar goed Bloos . Je wilt ook niet dat ze ergers anders terecht komt, wie weet wat er dan met dr gebeurd Ach gut . Wie weet heb je er een top paard aan en valt de schade redelijk onder controle te houden!!

Sanne: Hihi, ja ik ben daar ook super blij mee! Mijn eigen gaat er ook zeker weten komen Ja . Heb er ook echt van genoten.. Maar niet echt goed bij stil gestaan, het werd al zo snel 'normaal' en toen was het ineens afgelopen Verdrietig . Maar gelukkig is amanda ook erug lief Knipoog

Frankiej: Grappig, hier was er ook kermis Knipoog . Leuk hoor, klinkt als een gezellige dag!

Mies: En hoe reed die? Was het even wennen Tong uitsteken ? Wat voor paard is het eigenlijk?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:06

Ik kom ook maar weer eens langs.... Heb mijn best gedaan om bij te lezen maar het is me niet helemaal gelukt. Jullie gaan ook zo snel hier Knipoog.

Saida: Ik zag hele mooie foto's voorbij komen van Rintske. Lekker dat het zo goed gaat... En tja bomen en plassen zijn ook wel heel eng he Tong uitsteken.
Barroco: Met Dizo en Raya gaat het ook goed zag ik Lachen. Zijn echt goede maatjes, alsof ze altijd al samen zijn geweest.
Peetisgreat: Wat rot zeg voor je! Ik snap dat echt niet... Dat ze nu echt denken gelukkiger te zijn bij zo'n meid... Heel veel sterkte de komende tijd, en gelukkig heb je al een adres waar je kan 'onderduiken'.
Yenneke: Ik denk dat het een beetje aan de paarden ligt... At is klophengst maar zeer dominant, ruinen bij hem in het land gaat echt niet. Maar bij andere gaat het wel weer goed. En soms wil het ook wel goed gaan tot er merries in de buurt komen... Het is op zich wel lekker als ze samen kunnen staan, maar ja dan moet het natuurlijk niet vechten worden.
Nouvel: Ik las dat je een paard gekocht hebt. Leuke foto's echt een mooi paardje! Die artrose is idd wel riskant... Maar het verschilt ook weer per paard. Hopelijk kan je nog een leuke tijd hebben met dr! Succes met het opbouwen in iedergeval, gelukkig dat je er vroeg bij bent!

Ik ben ondertussen klaar met de stage, ik heb nog steeds geen beoordeling gehad (komt nu pas eind augustus Boos! ). Heb erg veel problemen met mijn stagebegeleidster... Die was ineens 'ziek' (ze was moe) op mijn laatste dag en daardoor kon ik niks afronden en ging het eind beoordelingsgesprek niet door. Nu probeerd ze alles op mij af te schuiven... Ik gaat denk ook maar voordat ik een gesprek met mijn docent en stagebegeleidster samen heb even contact opnemen met mijn docent hierover dat ze hier rekening mee houdt in de beoordeling.

Met Atlas gaat het niet best op het moment... De eigenaar is laatst weer langs gekomen en vond dat het tijd werd voor de DA. Wat daar nu uit gekomen is weet ik ook niet (hij is vrijdag langs geweest). Ik ga nu dinsdag bij haar langs om over al onze 'problemen' te praten. Sinds de bevalling van haar dochtertje loopt het al niet zo lekker meer dus ja... Vraag me af wat dr uit dat gesprek gaat komen...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:10

Evdpanne: Balen zeg van je beoordeling, dat kan ze toch neit maken. Jij bent er de dupe van,beetje banketstaaf! Hopelijk houden je docenten er rekening mee! En jammer dat het niet zo lekker loopt tussen Atlas zn eigenaresse en jou... Doe je dan wat verkeerd? Of is ze gewoon moeilijk Bloos . hopelijk helpt dat gesprek!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:10

mies, fijn dat het uiteindelijk na het aanpakken toch nog goed ging! Knipoog
Leuk een ander paardje even om te rijden, leer je altijd weer iets van!

frankiej/prinslover, tja een risico is het sowieso, het gaat inderdaad niet weg, kan alleen maar erger worden...
Ik heb ook erg getwijfeld, maar ik wil haar toch die kans geven, wie weet inderdaad waar ze anders weer terecht komt, en ik heb al zoveel met haar opgebouwd...
Volgens de veearts zijn er tegenwoordig best heel veel paarden die met artrose nog in de sport lopen, ik heb hem ook gevraagd om er op die manier naar te kijken, als een paard dat de sport in moet.
Tuurlijk heb je risico, maar hij achtte de kans dat het voorlopig stabiel zou blijven wel vrij groot, ook omdat ze nauwelijks kreupel was.
Op zachte grond zag je niks, alleen op de harde volte rechtsom en met de buigproef...
Ik heb met rijden ook nooit iets gemerkt...
Hij adviseerde wel om elk half jaar een glucosaminespuit te geven, dat schijnt hele goede resultaten te geven, dus dat gaan we dan ook zeker doen!
en nu stappen en afwachten... Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:17

Heel veel succes Ellis!! Ik gun je het van harte. En wie weet blijft het mooi stabiel en heb je er een wereld paard aan. Is ze natuurlijk sowieso al Knipoog Blijf je Tulp nu ook nog steeds doen? En als jij Fifi niet koopt, word ze dan door verkocht naar iemand anders?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:18

Volgens mij krijgt Atlas die spuiten ook. Daar hoor je idd wel hele goede dingen over Knipoog. Hij krijgt ook speciale voedingssuplementen voor zijn gewrichten. myoplast (of zoiets) en hij heeft ook nog wat anders gehad, dacht iets met gelatine ofzo dr in... In iedergeval het leek er op Tong uitsteken. Dat was volgens de homeopaat ook goed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:23

evdpanne, he vervelend zeg van je stage en van atlas...
sterkte ermee... Ach gut

Ik kon inderdaad ook kiezen voor het geven van zo'n supplement, of anders voor het spuiten van glucosamine.
Ik wil eerst het spuiten proberen, dat scheelt weer een hoop gedoe met poedertjes enzo, want ze krijgt al het een en ander...

prinslover, Ja we gaan er vanuit dat we straks weer lekker aan de slag kunnen!
Ik had net mijn startkaart voor het mennen aangevraagd, dus daar wil ik straks weer lekker mee aan de gang!
Tulp blijf ik rijden, ze staat op dezelfde stal (Fifi blijft gewoon staan waar ze nu staat), dus qua tijd is dat best te doen.
Als ik Fifi niet had gekocht was er inderdaad een ander baasje voor gezocht...