[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:17

HC heeft weer "feestje" gehad Haha!
leuke foto weer ! , ben nog steeds jaloers op de enorme ruimte die jullie daar hebben
die luxe en rust hebben we hier in nl echt niet meer

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:48

HC, is het de bedoeling om ons jaloers te maken Knipoog.

Yenneke, leuke foto's van X-tremo. Echt een knap ventje. Ik hou ook wel heel erg van anda's. Misschien nog wel meer dan van friezen. En ik kom zeker een keertje kijken. Laat maar even weten wanneer je les hebt.

Peetisgreat, wat een knapperd heb jij zeg. Leuke foto's.

Femke, dat is echt balen van Wessel. Ik had wel verwacht dat hij niet zo makkelijk zou zijn, maar dit niet. Het lijkt inderdaad een koelere kikker dan het is. Je doet er dan inderdaad verstanig aan om het uit handen te geven. Maar je moet ook wel een goed gevoel hebben bij die stal. Succes met zoeken.

Gisteren kwam ik op stal en stond madam voor het hek al naar me te hinniken. Wat kan dat je dag goed maken zeg. Heb haard daarna lekker afgeoucht en wat kwam er een zwart water van dat paard af. Zelf wordt ze nu bruin, dus begin met af te vragen of ze niet geverfd is Knipoog.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:58

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 14:07

wil het niet zien wil het niet zien wil het niet zien (zal ik de fotos vd vallei kunnen weerstaan Haha! )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:54

De weersverwachting voor morgen is ideaal en Bor gaat op excursie dus ik heb net het paard van mijn lief een metamorfose van moddermonster tot glimmend witte merrie laten ondergaan.
Met een béétje geluk is ze morgenochtend nog steeds van de wei te onderscheiden en kunnen we vlot op pad.
Het is zeg maar 'nogal pittig' dus ik ben er tot vanmorgen altijd alleen heen gereden maar wil het érg graag ook wat romantischer ervaren Knipoog
Dit soort ritten zijn de reden waaom ik onze paarden stimuleer om te kijken en zélf te blijven denken.

HC

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:10

HC was ik nog niet tegengekomen, hoi! Knipoog
Waar woon je? In Spanje/Italie? Mooi hoor!
Heb je vallei-foto's even bekeken, echt PRACHTIG! Vooral die laatste foto. Dat lijkt mij nu het ultieme rijden... wauw! Veel plezier met je paardjes daar waar je ook mag wonen Lachen

Verder is het prachtig weer, ja. Het wordt mij eerlijk gezegd al weer te warm.
De paardjes kunnen weer gewassen worden Lachen

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:14

Oh Hc, Wat ben ik jaloers op jou zeg! Die omgeving...mmmmm ultiem genieten.

Ik heb vandaag wat longeerfoto's gemaakt van Enno.
Zal er zo even 2 plaatsen of zo.

Afbeelding
Afbeelding

de rest staat hier:
viewtopic.php?f=10&t=757222

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:21

Mijn G$%$#! wat érg. Sorry maar zo'n bondage act met een hierdoor effectief blind gemaakt paard heeft echt helemaal niets nergens mee te maken en al helemaal niet met 'barok'.
De grote ecuyers reden met doorhangende teugels en beleerden met een losse lijn aan een licht kaptoom.

Lees mijn site maar eens en dan vooral het stuk over leren....

Ik blijf hier verder beter weg. Heb daar geen behoefte aan.

HC

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:41

Huertecilla schreef:
Mijn G$%$#! wat érg. Sorry maar zo'n bondage act met een hierdoor effectief blind gemaakt paard heeft echt helemaal niets nergens mee te maken en al helemaal niet met 'barok'.
De grote ecuyers reden met doorhangende teugels en beleerden met een losse lijn aan een licht kaptoom.

Lees mijn site maar eens en dan vooral het stuk over leren....

Ik blijf hier verder beter weg. Heb daar geen behoefte aan.

HC

Doen eens even normaal HC als je idd niets beters te melden hebt dan kan je idd beter je mond houden hier

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:52

Aha, ben dus niet de enige die de reactie van HC 'nogal opvallend' vond.....

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:58

BrankaZ schreef:
Aha, ben dus niet de enige die de reactie van HC 'nogal opvallend' vond.....

Opvallend? ik vind het niet spreken van enig normaal gedrag.. je kan een andere opvatting hebben en een andere manier van trainen en rijden maar dat kan ten alle tijden op een normale manier gebracht worden... m.i. loopt Enno helemaal niet vastgezet maar heeft hij ruimte zat om met het neusje naar voren te gaan als hij dat zou willen.

Hij ziet er trouwens lekker uit, maar is hij afgevallen?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:00

Vandaar ook de aanhalingstekens. Zat mij ook af te vragen wat er zo bondage-achtig is aan het bijzetten met een touwtje is. Want in dat geval kan HC mij dat ook voor mijn voeten gooien. Frío longeer ik ook met touwtje (of pessoa).

Enneh, volgens mij geeft ze in haar topic inderdaad aan dat ie is afgevallen Knipoog

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:41

ja door de hormonen. Ik had hem net lekker op gewicht. Maar in twee weken tijd zijn er al 2 singelgaatjes vanaf. Hij krijgt nu 6 scheppen lucerne van mij. Hij stond op 2. En hij krijgt bijna 1 volle schep mais. Dit was eerst 1/4. (naast zijn normale voer) Maar ik krijg het er gewoon niet bij. Snappen jullie nou waarom ik hem wil laten castreren?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:45

Jezus HC... zien we je nog een keer, kom je hier wat relschoppen Rolleyes

Dat moet even schrikken geweest zijn Cloris, gelukkig is Piep weer de oude. Hihi, Papa Piep!

Goede beslissing genomen om Wessel te laten inrijden door pro's, Fem.
Toch wel even schrikken dat hij niet zo makkelijk blijkt te zijn met inrijden als dat je hem op het eerste zicht zou geven...

Zo, gisteren is er een vriendin met Licor komen rijden, ze rijdt normaal altijd met BWP's, en ze was bijzonder van hem gecharmeerd!

Wat een mooie foto's van X-tremo en van Peet!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:12

Sorry, maar ik keek ook even raar op van de reaktie van HC... Nors opkijken

Als je bekend bent met het hele verhaal achter Enno kijk je er hopelijk anders naar...
Ik zie in ieder geval niet zo in waar er zo mis is aan deze foto's...
Enno heeft rugproblemen en op deze manier probeer je de rug mooi los te krijgen, hij ziet er niet 'vast gesnoerd' uit op de foto's en lijkt zijn rug al beter los te laten, super hoor redina, jullie komen er wel! Knipoog
Veel succes met hem verder, ik hoop dat het je lukt hem snel ook weer wat voller te krijgen!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:34

Enno is erg knap zeg. Hij is inderdaad errug slank. Een prachtig dier.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 08:30

redina schreef:
ja door de hormonen. Ik had hem net lekker op gewicht. Maar in twee weken tijd zijn er al 2 singelgaatjes vanaf. Hij krijgt nu 6 scheppen lucerne van mij. Hij stond op 2. En hij krijgt bijna 1 volle schep mais. Dit was eerst 1/4. (naast zijn normale voer) Maar ik krijg het er gewoon niet bij. Snappen jullie nou waarom ik hem wil laten castreren?

Ik snap dat heel goed hoor Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:30

haast had ik iets gepost,maar heb het braaf ge edit..hihihi...

redina,ik snap zeker wel waarom je hem zou castreren,dit is niet leuk,als je eigenlijk niet tegen de hormonen kan opvoeren...

en wesseltje(ik kan geloof ik niet echt duidelijk worden.. Haha! ),ik MOET gewoon langere tijd hulp hebben,en ik ben hier alleen,ik zou dit zelf ook wel kunnen oplossen,maar ben simpelweg hier de hele tijd alleen,en ken geen mensen hier,die zelf genoeg weten van inrijden dat ik daarmee verder kan gaan,dit is niet een kwestie van "ik hou hem wel even vast"

liever breng ik hem niet weg,omdat ik het niet leuk vind dat ie hier weg gaat,en dat het me een hoop centjes gaat kosten,iets waarop we totaal niet op zitten te wachten...

we hebben hier al genoeg kosten,en dankzij de buren kunnen we hier nu ook nog eens extra mestplaten aan gaan leggen..wat ons ook weer een hoop geld gaat kosten..

dus het aller liefste wil ik hem hier gewoon inrijden,maar dan moet ik dus iemand hebben,die zelfstandig ook dingen bedenkt,zonder dat ik elke stap die zij doen moet voorkauwen.

voorlopig gaat hij dus zowiezo niet weg,en als hij weggaat gaat hij dus weg,omdat ik geen goede hulp kan vinden,ik wil gewoon niet meer aanklooien met mensen die wel denken te kunnen inrijden,en na 1 dag erachter komen dat het niet gaat,en dat wessel daarvoor de l*l is..

mocht ik hem laten inrijden gaat ie dan gewoon hier ergens in de buurt naar een stal,waar ze vaker paarden inrijden,en dus wel met zijn 2-en zijn,en waar ik bij hem kan gaan kijken.

helaas moet hij dan maar een maandje hier weg,maar dan kunnen wel mensen echt goed een maand met hem aan de slag,nu komen hier mensen een weekendje,en dat is gewoon te kort...

maar goed,dat even over wessel...zal dus allemaal wel even duren,mocht hij weggaan naar een andere stal,mogen we daar eerst voor gaan sparen,maar dan gaat de mestplaat,bestrating,opknappen carpoort,en het bouwen van een andere stal voor op het inrijden..

verder is het echt heerlijk weer zeg!!echt even genieten dit..helaas wordt het wel weer slechter,maar ja,het is ook pas april.. Bloos

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:19

Hahaha ik lig hier echt dubbel om HC. Toen hij begon met posten met die foto dacht ik, goh die komt vast weer eens aandacht te kort Zij zijn groot en ik is klein! Hij vindt het gewoon leuk als iedereen schrijft: oh wat ben ik jaloers en oh wat mooi/gaaf/geweldig/etc. Maar uiteindelijk gaat het toch altijd weer op een rel utidraaien... Wilde hem toen eigenlijk al verzoeken het topic te verlaten maar ja, ik had er toen nog geen rede voor Haha!

HC je bent al eens eerder uit ons topic geweerd, maar je hebt nu toch echt wel je eigen record verbroken van niet welkom zijn.

Idra ik heb ook steeds last van mn rug, echt irritant! En wie is er nu niet van Licor gecharmeerd? Ik wil hem ook nog wel eens komen rijden hoor Haha!

Gave foto's van Jauke! Suev kan ook zo tekeer gaan haha Hyper!

Hunnebun dat is een lang verhaal maar het komt erop neer dat we gewoon 2 pechjaren hebben. Eerst een peesblessure rechtsvoor (dat was in de winter van 2004 naar 2005), toen dat eindelijk na 3 maanden hersteld was zat hij die zomer ineens helemaal onder de bulten, allergie. Daar zijn we heel lang mee bezig geweest, toen het daarna eindelijk een beetje minder werd, waren we bijna een jaar verder. Daarna kreeg hij op de wei een trap van een ander paard, griffelbeentje linksachter gebroken. Moest geopereerd en toen hij daar net een paar maanden van hersteld was kreeg hij tegen linksvoor een trap van een nieuw paard. WEER griffelbeentje maar dit keer niet gebroken, maar zwaar geirriteerd. Dat is nu eigenlijk net weer een maandje of twee over, en nu zit er vocht rechtsvoor rondom de oude peesblessure. Echt vrolijk word ik er dus niet van maar gelukkig lijkt het al beter te gaan!

Peet balen joh, hopelijk heb je er snel niet zo veel last meer van! En gave foto's!

Yenneke fijn dat je een stalletje hebt gevonden! Haha grappigg van Willy, hij mailt mij ook steeds echt supermooie foto's! Gave foto's van Extremo weer, lekker koppie zit erop Kwijl

Fem ik snap heel goed dat je hem liever wegbrengt ondanks het feit dat je zelf donders goed weet waar je mee bezig bent. Eigenlijk zou je dan twee van jezelf moeten hebben, of gewoon iemand die zo ontzettend goed op jou is ingespeeld dat ze bij wijze van je gedachten kunnen lezen. Het is jammer dat het zo niet lukt maar met zo'n sterk paard als Wessel had ik precies hetzelfde gedaan!

Eef, fijn dat je les zo goed ging! Heb je foto's bekeken, het is grappig om te zien dat hij steeds meer ontspant en zijn rug loslaat. Ga zo verder OK dan!

Arme Piropo, gelukkig is de koliek weg maar zijn papa gevoel duidelijk niet Lovers Echt schattig!

Madelief zijn nu al je tentamens klaar? Is alles goed gegaan? Fijn dat het zo goed gaat met Furia, Suevo was ook gelijk een heel stuk rustiger hoor! Maar dat komt ook omdat ze een operatie gehad hebben he. Na ja is de overgang alleen maar makkelijker Haha!

Ellis hahah ik kon toch niet meer op de naam komen van jouw witte prinses! Bloos haha maar nu las ik Fifi en dacht ik ooooh ja dat wiiiiist ik wel Schijnheilig Over Cavalia misschien kom ik je daar nog wel tegen, weet niet hoe laat het is afgelopen en hoe laat jullie daar aankomen maar is misschien een idee? Ben erg benieuwd naar de show, klinkt allemaal erg goed!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:25

he die hc had ik nog nooit gezien maar ik geloof dat ik ook maar blij ben ook Boos!

met mij gaat het ietsje beter heb nog wel veel pijn
we hebben even een weekje weg gepland in de 1 week van mei en tot die tijd rij ik dus niet balennnnnnnnnnnnnnnnnnnn
maar dan kan alles goed genezen

een lieve meid rijdt nu af en toe op tsjillert en ik sta daar dan heel jaloers Huilen Boos! Vingers aflikken bij te kijken
heb hem vanmorgen heel uitgebreid gepoest,
even lekker aan de longe gehad en daarna in het land gedaan
maar toen ik ff bij heb wou zitten zat ze hele hoofdje onder de @#@#$@vliegen dus hem maar lekker op stal gezet waar het toch wel lekker koel is
en niet zo veel #$#$@ vliegen zitten

wat doen jullie daar tegen trouwens ik zit er aan te denken om lavendelolie te halen en dit in de stal te spuiten en op heb als hij naar buiten gaat
hebben jullie tips????????

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:54

Zoo er was weer heel wat bij te lezen Knipoog Wat me het meeste is bijgebleven is die vage reactie van HC.. Maar zo te lezen, maak ik er uit op dat hij dat wel vaker schijnt te doen.. Hmm vreemd hoor!

Peet: Wat een leuke foto's van je paard zeg! Hij ziet er weer goed uit, en lijkt het leuk te hebben buiten aan zn oren te zien Haha! Ook je oude paardje is wel leuk om te zien zeg Ja

Kimmie: Logisch dat je nog even wacht. Er is gelukkig ook geen haast bij. Even weg brengen is een hoop geld, en misschien kom je binnenkort wel iemand tegen die ervaring heeft en je wil en kan helpen! Alles op zn tijd, weg brengen kan idd altijd nog.. Wel jammer dat ie niet mee werkt zeg, ik had m wel graag ohz willen zien hihi Haha!

Ook fijn dat het weer goed is met papa-piep Haha! haha! Gek peerd

Redina: Enno ziet er weer prachtig uit, zn vacht glimt zoo mooi! Ik vind dat ie netjes loopt, hij is slank, maar net niet te dun. Al snap ik wel dat je hem wilt castreren.. Het is niet leuk dat ie zo dun is door al zn hormonen. Zeker rond deze tijd vliegen ze door zn lijf! Ik zou er toch goed over na denken, geen makkelijke beslissing..

Verder nog meer mooie foto's gezien! ook van X-tremo. Lekker ventje is het toch he! Vind zn kleurtje en dan die bles wel gaaf staan zo! Leuk dat je ook een stal hebt gevonden, hopen dat ie braver is dan Wessel hihi Clown Anders krijg je ook nog een zware klus aan Knipoog

Idra: Ik ga mee met Dinkeygirl, wie is er nou niet gecharmeerd van Licor Wow! Even serieus, wie dat geen lekkerding vind, mankeert echt iets aan de ogen Haha!

Hoe is het eigenlijk met Soeske? Een ander meisje is hier ook allang niet meer geweest. Ze staat bij Picassox op stal, en heeft dat leuke zwarte/donkere paardje. Volgens mij is dr boktnaam Mistral? Zoiets geloof ik.. Ben benieuwd wanneer ze weer een keer langs komt Knipoog

Ik ga vanavond maar is lekker naar het strand met Jielt. Misschien (als ik het niet vergeet) wat foto's maken Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:18

he prinslover

gewoon nu al klaar leggen dat toestel en vanaaf foto`s plaatsen he Haha!
leuk toch en veel plezier op het strand heerlijk Tong uitsteken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:34

De reactie van Hc is niet zo vreemd, wel wat bot, maar ik ben zelf ook een anti touwtjes mens. Ware het niet dat ik natuurlijk wel het verhaal van Enno ken en in die zin ook het (tijdelijke) nut er wel van snap. Het is een fysiotherapie, om een blessure op de goede weg te helpen. Lijkt me heel gewoon. Dat hij die blessure in de eerste plaats niet op had hoeven lopen als hij correct gereden was, is een ander verhaal. Nu moet wat fout is rechtgemaakt worden en dat kan met rijden, maar longeren in een zekere "dwanghouding" kan zeker bijdragen aan een spoediger herstel.

Verder kan ik niet zoveel zeggen, mijn pc is kapot, zit in de bibliotheek te bokken en heb maar beperkte tijd en moet veel topics af, sorry.

Branca is nog heel erg zwanger, nog geen tekenen dat het binnen 24 uur kan gaan gebeuren.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:43

Ziet er netjes uit eef! jammer van de reactie van HC..
Snap dat je hem wilt laten castreren, zou ik in jou geval ook doen..
Sorry, heb wat met een half oog bijgelezen, is wel wat veel haha.
Op Vlie gaat het erg goed, drukke weekenden, maar wel leuk. Van der week heerlijk paardgereden over het strand, duin en bos.. Echt super..
Vnadaag intake gehad voor de nieuwe opleiding; dierenartsassistente. En wil me dan gaan richten op de paarden..

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:58

Hallo, daar ben ik weer! Lachen
Ik heb van de week goed nieuws gehoord over klaar. Ze hebben gebeld, en het gaat helemaal super!
Ze is er nog maar 2 weken en ze mennen al met haar op de weg. Ook vertelde de man dat hij die ochtend met de 4 jonge (dek)hengsten had gemend en ook met Klaar, en dat hij Klaar toch het lekkerst vond mennen! En hij raad het ons sterk aan een concourswagen te kopen en concours met haar te gaan rijden. Vorig jaar tijdens het in rijden onder het zadel zeiden ze al dat Klaartje meer het tuigtype was en Katie (andere fries op stal van Miirthe) meer het rijtype. Nou dat is er dus goed uitgekomen blijkbaar. Lachen Donderdag komt ze ws alweer thuis! Erg fijn dus! Ja