[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:19

Zooo nou eindelijk even mijn verslag(je)..

Gisterochtend in alle vroegte al naar Beekbergen gereden om Bello daar klaar te maken voor transport.
Nog even de laatste vlekken eraf gehaald, gevlochten en ook nog Gracioso gevlochten voor Jacq.

Daarna 5 paarden de vrachtwagen inladen en op pad.
We hadden ook boxen dus dat was super fijn! Die even gechecked bij aankomst en lekker de beestjes erin.
Bello moest echt even wennen dat hij zijn matties niet meer kon zien :D
Thuis kan hij gewoon uit de stal kijken.

De show van Chawwa even bekeken en nog met de garrocha.
Daarna lekker de paardjes gedaan.
Bij Bello en Gracioso de vlechten weer opnieuw en ook bij Quirido een vlecht in de manen gefrutseld (wat een manen heeft dier zeg).

Daarna opgezadeld en in jurk gehesen.
Gek genoeg was ik totaal niet zenuwachtig.. Ik vertrouwde gewoon op Bello.
De eerste 20 minuutjes was hij vreselijk druk... lekker powerkanon maar daarna ging hij ontiegelijk aan het lopen :~
Wat een pracht om op te mogen zitten .. zo'n gaaf gevoel als hij je eenmaal meeneemt op zijn rug .. voelde me echt koning te rijk :+:

Nathaly, Jacq en Sascha mochten als eerste naar de parade en grote vreugde toen Jacq en Nathaly door waren!
Daarna mochten Bello en ik.. en wat was het een knap mannetje..
Even 1 rondje beetje kijken en daarna gewoon weer heerlijk vol voor mij aan de gang ... ik heb echt de hele tijd met kippenvel gereden, puur genieten.
Jammer dat ik pas de laatste 2 rondjes ontdekte dat ik ons in de spiegel kon zien. De galop ging niet zoals het hoorde maar dat geeft niet. Bello is spaans gereden ik ben in de galop nog teveel engels waardoor ik voor hem de handrem erop zet.

Daarna mochten Nathaly en Jacq de ring weer in...
Nathaly kwam naar buiten met een mooie 3e prijs en Jacq met de eerste prijs! Wat een blijdschap.
Ben zo trots op ze. Helemaal omdat ik weet hoe hard ze hiervoor werken.. Toen Nath uit de ring in tranen schoot stonden we allemaal gezellig mee te janken :+

Daarna de Feria... en wat een feest zeg.. die cherry :9 Geloof dat ik er wel 4 op heb _O-
Bello vond het geweldig en wat een kanjer... niet zeuren, gewoon er langs en ook al schrik je, dan ga je de volgende keer gewoon weer stoer er langs...
Gracioso helemaal in zijn element, hij vond het geweldig :~
En die Quirido... hij heeft zeker weten de beste piaffe laten zien van de hele dag.. hij ging ervoor.. oortjes erop en piafferen maar op de maat van de tapdans. Nath zat er heel ontspannen op met haar cherry in de hand... zo mooi om te zien.. ja hoor daar gingen de waterlanders weer.. wat een emodoos ben ik ook 8)7

Daarna lekker de paardjes naar de stal, gezellig geborreld en op naar Beekbergen om ze weer heerlijk thuis te brengen.
Lag uiteindelijk om 12.30 op bed.

Ik kijk terug op een zeer geslaagde dag, meer dan dat.
Met prijzen, trots en lol. Vooral heel veel lol.
We hebben het zo gezellig gehad met zijn allen.

Gelukkig ben ik altijd welkom bij Jacq want dit wil ik nooit meer missen...

Vanmorgen in de auto dacht ik nog maar 1 ding..

Wow wow wow..
Wow stoere Bello
Wow wat een ervaring

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:26

Suelza schreef:
Hallo allemaal!

@ Everyone else... Helaas ben ik er morgen niet bij :( heb crosstraining met Sun en Anita gaat gezellig mee. Daarnaast doen 2 lesklantjes van mij mee met een onderling wedstrijdje en ga ik even kijken, daarna nog lesgeven, 3 paarden rijden en vervolgens de 60ste verjaardag van mijn moeder vieren :s

Geloof dat ik zo maar eens moet gaan slapen (ben nu nog aan het werk, dienst liep uit)...

:evaw:

Jeetje elise heb je wel tijd voor stoute sander???

Ben hier ook maar even aant spieken, kijk hier vaak op zoek naar foto's van mooie paarden :) helaas heb ik een huis, tuin en keuken paard, niet zo mooi, maar ben wel gek op um hoor (meestal)

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:28

was gister :o

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:49

Kelly_Taco schreef:
Daarna de Feria... en wat een feest zeg.. die cherry :9 Geloof dat ik er wel 4 op heb _O-
Bello vond het geweldig en wat een kanjer... niet zeuren, gewoon er langs en ook al schrik je, dan ga je de volgende keer gewoon weer stoer er langs...
Gracioso helemaal in zijn element, hij vond het geweldig :~
En die Quirido... hij heeft zeker weten de beste piaffe laten zien van de hele dag.. hij ging ervoor.. oortjes erop en piafferen maar op de maat van de tapdans. Nath zat er heel ontspannen op met haar cherry in de hand... zo mooi om te zien.. ja hoor daar gingen de waterlanders weer.. wat een emodoos ben ik ook 8)7

Dit stukje vind ik heel leuk. Heb dit ook wel zo beleefd vanaf de zijkant :D . Haha, wij zagen jou die Cherry naar binnen gieten en zeiden nog "ja hoor, die Kell gooit ze naar binnen" :D . En die Querido, echt geweldig, wat een dier is dat ook he! Die piaffe die hij eruit knalde hihi, kleine opdonder!! *D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:05

Marielle - leuke foto's van djemo hoor echt een heel mooi stuk waar je kan rijden.

Sanne - en zat je jurk nog goed :P je zag er iig prachtig uit zo vanaf de foto's te zien volgende keer wil ik jullie echt irl zien ;)

Iloon - heb je je eigen niet zeer gedaan :(:) gelukkig was die daarna wel weer braaf. en zo te lezen heb je heel veel lol gehad samen met mies wnr is de volgende meeting ;)
(ik voel me zo stom he omdat jullie me zouden ophalen en ik toch niet kon volgende keer maak ik het echt goed ;) )

Kelly - heel mooi hoe jij jou verhaal schrijft een hele belevenis die je maar mooi hebt mee gemaakt je zag er ook super uit op de foto's

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:39

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:43

de link werkt niet

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:47

Sanne -> Ik vond jou en Vaidosa heel mooi om te zien!
Wat knap dat jouw moeder zo'n jurk kan maken, zeg! Wow! :wow:

Frank -> Leuke foto's Frank!

Jan -> Nou idd! Beter op een 19e plek bij Lisenka, dan op de 1e bij een ander! Heel mooi gezegd!
Ja ik geloof graag dat elk moment dat je je slaap kunt pakken dit ook moet doen in deze tijd.
Die 1x in de 4 dagen komt daarna dan wel weer. ;)

Anouk -> Leuk om je ontmoet te hebben!
Jullie kinders hebben zich echt super gedragen! Daar kan menig ouder een voorbeeld aan nemen!
Enne....... jouw droom komt ook echt wel uit! :Y)

Denise -> Ja dat doet Marieke idd heel goed!
De kids komen ook altijd met plezier bij haar!
Ze laat ze ook wel eens springen, of balkjes draven of tikkertje spelen, dat soort dingen.

Maurice -> Van harte gefeliciteerd met Perla! Wat een moppie!
Afbeelding
Grappig! Bij Meursing is Rintske klinisch gekeurd.
Wat een rare vent is dat trouwens, die zoon ook......

Ilona -> Wat vervelend dat je van je leuke werkplek weg moet.......

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:52

oh je bedoelt meursing zelf?
en dank je

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:59

Ghehe, je moet Meursing even kennen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:06

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:09

meursing moet je zeker even kennen, maar hij is al anders dan dat hij was.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:11

Oh, absoluut. Tegenwoordig legt hij zelfs uit wat hij doet, en praat hij meer.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:52

mauss schreef:
oh je bedoelt meursing zelf?
en dank je

Hahaha! Jij bent de zoon?
Nou neem me niet kwalijk hoor, maar ik kon totaal geen hoogte krijgen van die 2 mannen.......
Volgens mij stond ik daar steeds met vraagtekens in m'n ogen.
Rintske wilde niet door blijven draven en werd vooruit geslagen, kon niet echt zeggen dat ik dat waardeerde, maar goed het moest even.

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:18

ik ben zeker de zoon niet nee. Ben totaal geen familie. Die 2 mannen zijn vader en zoon en dan heb je de hoefsmid ook nog als zoon.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:19

Hallo allemaal, even geen tijd om bij te reageren, maar zag wel allemaal mooie foto's voorbij komen!!!

Iedereen heeft een geslaagde dag gehad zondag, geloof ik! Hardstikke leuk! Had ook nog willen komen, maar mijn dienst liep dusdanig uit zaterdag, dat ik uiteindelijk 4 uur 's nachts pas in mijn bedje lag...

Morgen moet ik weer werken, dus dan ga ik even uitgebreid bijlezen :+

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:22

Mooie fotos gezien! Echt leuk!

Zasread ik herkende je helemaal niet met die jurk hahaha...wel toen je een camera om je nek had hangen hahaha!

Prinslover: wat eng als je je paard zo weg ziet rennen op het strand..........lijkt me echt vreselijk. Volgende keer maar weer met zn oude vetrouwde vriendjes oefenen.

Zo even eten en dan lessen.........ben benieuwd.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:48

Mauss van harte met je mooie veulen.

Leuk om nog even foto's terug te kijken van gisteren.

Verder ben ik even niet zo gezellig, vanmiddag m'n kat in moeten laten slapen ;(

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:00

aii Karina.. Sterkte ermee. Was ze/hij ziek?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:14

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:16

Karina, wat erg! Sterkte.

Mauss, gefeliciteerd met Perla.

Saida, ik vind de oude Meursing idd ook een beetje rare man, maar die zoon vind ik wel goed. En de hoefsmid zoon is het leukst (het minst contactgestoord :)). Maar over zoon Meursing ben ik wel te spreken hoor.

Kelly, leuk verslag om te lezen. Ik heb heel wat gemist geloof ik.

Sanne, mooi jurk zeg. En leuke foto's weer van jullie.

Iloon, balen van je werk zeg. Hopen dat je het daar net zo naar je zin krijgt. Is het heel ver van Chico vandaan? En een gezellig strandritje zo te lezen :). Heb je dat ook een keer meegemaakt. Maar op zijn rug is het toch leuker, zeker? ;)

Verder een hoop mooie foto's gezien en en leuke verhalen gelezen. Volgend jaar wil ik er ook bij zijn hoor.

Gisteren even Elise geholpen met het rijden met de neckrope. Was wel weer erg gezellig. Had de filmpjes al gespamd. Maar had gisteren geen tijd meer om verder te reageren, dus nu maar even dan.
Vandaag toch maar met mijn laarzen terug gegaan naar van Rijs. En ze zitten dus te strak. Nu worden ze opgerekt. In eerste instantie wilde ze dat ik ervoor ging betalen. Maar ze zijn dus gewoon verkeerd opgemeten. En dan heb je dus betaald voor op maat gemaakte laarzen. Maar hoef het oprekken dus niet te betalen. Mocht dit nu het probleem niet oplossen, moet ik er ritsen in laten zetten. Maar hoop dat het nu wel goedkomt.

Nog even foto van Elise met Sun spammen
Afbeelding

En de drie musketiers
Afbeelding

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:25

soeske schreef:
aii Karina.. Sterkte ermee. Was ze/hij ziek?

Ja, hij had FIV. Is wat HIV bij mensen is, immuunsysteem werkt op gegeven moment niet meer en dan doet een op zich simpele infectie hem de das om ;(

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:51

Spokie: hoe heet dat ding nou waar elise op zit ? want wil er ook graag zo een, maar kan echt neit meer op de naam komen.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:53

Hallo Allemaal!!

Hehe.. eindelijk kan ik wat van mij afschrijven...

Als eerste wil ik ook zeggen, wat een mooie paarden allemaal!! Genieten was dat zeg! ik heb wel wat mensen gezien en in de gauwigheid ook gesproken, maar werd ontzettend opgeslokt, heel verschil of je wel of niet meedoet... heb je minder tijd om te kletsen met de anderen hoor!
Cyrina gefeliciteerd met je mooie overwinning! Helemaal top van je! Je verdient het, want ik weet dat je heel goed aan de weg timmert met Bobby! Ik heb ook wat prachtige meiden in mooie schitterende jurken voorbij zien komen, super aangekleed!
oh.. en Cyrina, in een flits zag ik je enthousiast naar me roepen en kijken.. wat een gevoel zeg, wat een gezelligheid! Ook zag ik andere bekende roepen en enthousiast zijn..
Ilona en Sanne, (die ook van de mooie jurk was o.a.) en hoop andere...

Wat een fijne mooie dag was het gisteren. Af en toe ff beetje stressen, maar dat kwam door de zenuwen.. (en in de stal was het zo benauwd en warm dat ik het op gegeven moment even niet meer had.. gelukkig was daar Kelly die me hielp, Cora, en haar lieve stalmeiden, mijn ouders en vrienden die kwamen aanmoedigen)
Toen ik eenmaal op Querido zat was dat over en konden we lekker rijden..

Tjonge wat een dag zeg, ik had het helemaal niet verwacht om ook nog een prijs te winnen. Was daar ook helemaal niet mee bezig, ik wilde gewoon alleen maar lekker mee doen..
Trots zijn op mijn mooie paard, en wat deed hij goed zijn best. Echt, ik was en ben nog steeds zo vol van Querido!

Kelly Sascha ik en uiteraard Jacqueline hebben hard gewerkt en geoefend om er netjes te verschijnen, regelmatig hebben we geoefend, samen met de paarden, om de hengsten aan elkaar te laten wennen, in de bak. Afgelopen vrijdag hadden we de 'generale' en geoefend met kleding, en vooral spannend voor Kelly en Sascha, hoe zouden de paarden reageren met de jurken aan..maar geen probleem, totaal niet!
Ik zal eerlijk zeggen, de eerste keer dat Querido met de andere paarden in de bak aan het oefenen was, was hij zo onder de indruk van die 'jongens', hij is tenslotte.. een eh ehmm.. je weet wel paard..(ruin) en maakte zich helemaal klein en onzichtbaar.. ging helemaal met zijn koppie naar beneden en ging heel langzaam lopen, bijna sloom.. (en geloof me, hij is absoluut niet sloom, integendeel) ook wilde hij zich bekant verstoppen achter Jaq.. en toen Bolero met Jaq de bak in ging, vertelde Jaq dat hij als een veulen begon te likken en te kauwen..

Maar de tweede keer samen voelde hij zich al een stuk beter, alleen voor Bolero is hij benauwd, maar dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen.. Tis een imponerende hengst. Met Bello en Hierro kan hij goed overweg en hij 'hielp' gisteren Bello ook even toen die dacht dat ie alleen achter bleef..

En we hebben er met z'n allen hard voor gewerkt! Goed geoefend, goed overleg gehad.. waar aan te denken... wat is belangrijk.. en vooral samen heel veel lol gehad!
mijn grote lief Gerrit heeft me ontzettend verwend, mijn mooie kostuum was een cadeau van hem.

Ik heb Bolero een paar keer al meegemaakt dat hij samen met Jaq op stap gaat. Wat een paard, onvermoeibaar, ik blijf altijd nog van hem onder de indruk. Hij is echt een eenheid met Jaq en prachtig om te zien die twee samen!
Hierro vertederde mij, zoals hij met Sascha omgaat.. Hierro is een paard die duidelijk voorkeur heeft en echt een eenmansvriend, trouw tot op het bot, bijna rauw om te zien.. (weet het niet anders uit te drukken) hij zorgde voor Sascha, is heel rustig met haar, en vindt alles ok, zolang zij het maar doet..

Bello, samen met Kelly, Bello, prachtpaard, heerlijke jonge knul die zo open is, geniet van alles, en iedereen, zich graag laat zien en trots was op zijn berijder.. Stoer paard, (maar laat me niet alleen achter, want dan raak ik beetje in paniek..hihihi) Jullie waren heerlijk om te zien, niet alleen gisteren, maar ook de keren daarvoor, elkaar afstastend en elkaar zoekend en vindend...
en Kelly.. wees niet bang, we zullen elkaar vaker zien! Dikke knuffel!!

En Querido... mijn hart loopt nog steeds vol van hem.. Gisteren had ik op een ander forum een klein stukje gezet over wat ik voelde op dat moment.. en dat geldt nog steeds zo..

Lief paard, mijn vriend,

je gaf alles, helemaal en vol passie.. Mijn kleine o zo stoere Querido, je deed het en we deden het samen.. Klein voel ik me bij jouw liefde en toewijding....en groot groei ik door jouw trouw...

Machtig lief mooi paard.. Zo vol passie.. ik dacht eerst, de koek is aardig op, je had al zoveel gegeven, tot de muziek begon, en de tango in je echt los kwam.. Je bloed begon te stromen, en toen voelde ik je groeien..

En ik zat en kon alleen maar genieten van jou en liet me meevoeren..

Nu is het tijd om even weer lekker op adem te komen.. Ff weer je mooie koppie te schonen, ik weet wel een ding, dit gaan we vaker doen.. Jij geniet ervan, en ik ook.

Werkelijk, ik hoop dat dit toch niet de laatste keer Paarden van de Zon is, zou zo jammer zijn! Er waren zoveel bezoekers dit keer, en als het de kans krijgt, zal het tot een enorm evenement uit kunnen groeien..
Marjan Smid zoekt sponsors en hulp, alleen dan zal het eventueel door kunnen gaan, als jullie ideeen hebben geef het dan aan haar door, alle kleine beetjes maken een grote hoop...

groetjes Nathaly

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:08

Mauss, gefeliciteerd met je veulen.

Karina, wat rot van je kat. :(:)
En nog gefeliciteerd met je prachtige veulen.

Anita, goed dat je terug bent gegaan.

Naat, zo'n ding heet een bare back pad ;)

Jesser, mooi geschreven, ben benieuwd naar eventuele foto's! :D