[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:18

Ben ik ook weer!

Jasmijn Moeilijke keuze. Maar ben het ook wel eens met wat Branka zegt. Je hebt nog zoveel jaren om allerlei dingen met hem te doen en hem dingen te leren. Ik zou hem lekker in de kudde laten staan. X-tremo is vorig jaar pas uit de opfok gehaald. Hij was toen bijna 4. Wandelen heb ik pas een paar keer gedaan en moet hij dus nog verder leren, maar in de omgang is hij net zo braaf als een ander paard waar ze eerder mee zijn begonnen.

Saida Gefeliciteerd! Hadden de vorige eigenaren er ook al eens op gereden/gezeten? Ze doet het braaf hoor!

Hier verder alles ok. Heb afgelopen week 6 dagen gewerkt. Stond zondag en maandag op een kindermodebeurs in Amsterdam. Nu zijn wel alweer bezig met het verkopen van de voorjaarscollectie van 2009.

Heb m'n haar vorige week zaterdag kort geknipt! Er is echt een heel stuk vanaf. Heb sinds de basisschool geen kort haar meer gehad. Dus het was heel eng hoor toen de eerste pluk haar eraf werd geknipt! Maar ben er wel super blij mee! Het is een a-symmetrisch kapsel geworden. De rechterkant is heel kort in m'n nek en loopt schuin af naar links. De langste pluk is daar schouderlengte.

Met die hengst van me ook alles ok. Heb weer een weekje geen les gehad omdat m'n instructeur weer in Duitsland zat. Moest clinics geven en mee doen met een demo/show. Vanochtend wel weer les gehad en het ging best goed. Hij is braaf, maar ook echt slim. Begin hem wel steeds meer door te krijgen en kan er nu meer aan gaan rijden. Willy houdt ons eerst nog wel altijd vast aan de longe ter controle. Aan het eind van de les gaan we dan nog even los. Als alles zo doorgaat hoop ik wel aan het eind van de zomer zelfstandig te kunnen rijden. Maar ik heb geen haast.

We hebben ook nog wat bezichtigingen gehad. Een jongen was met zijn vader komen kijken en zou eigenlijk donderdag nog een keer gaan kijken met zijn vriendin, maar ze hebben voor een ander appartement hier in het blok gekozen. Ook is er nog een vrouw wezen kijken en die was serieus geïnteresseerd. Ze is op dit moment bezig met haar eigen huis te verkopen en misschien dat we daar wel wat meer van kunnen verwachten. Dan is er nog een vrouw uit Sneek en die had donderdag de brochure opgevraagd, vrijdag gekregen en hing gelijk aan de telefoon bij de makelaar. Die wilde eigenlijk a.s. maandag komen kijken, maar degene die met haar mee moest gaan die kan niet, dus dat ging niet door. Maar we verwachten wel dat ze nog een nieuwe afspraak gaat maken. Ook is er nog een bod uitgebracht door iemand die niet eens is wezen kijken, maar dat was te laag en hebben we afgewezen. Dus in de drie/vier weken dat het te koop staat is er toch al een hoop gebeurd.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:05

Ik zou 'em dus wel dichterbij halen. Hij staat op beide plaatsen met andere paarden op het land. Dus dat is gelijk. Dan zijn de voordelen toch een stuk groter dat het A. dichterbij is, B goedkoper is en C. je ook nog eens af en toe iets met hem kan doen. Ik geloof dat het voor een jong paard juist heel goed is om gewoon al af en toe in handen te zijn, stukje te wandelen enz. Als hij de rest van de dag lekker met soort genoten staat is dat toch ideaal! En leeftijdsgenoten kan prettig zijn, maar een kudde in het wild bestaat ook niet uit enkel twenters... Dat is juist gemengd qua leeftijd, dus ook dat lijkt mij een voordeel tov de opfok.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:18

zo denk ik er ook over.
vanavond weer ff oefenen met desperado en de trailer. hij heeft het echt niet op de klep dus daar maar zoetjesaan aan laten wennen. ook wil ik vandaag de paraplutraining op m los laten. overigens wat een kloteweer zeg gister en vanochtend. desperado heb ik maar op stal gezet, hij vond er ook niks aan buiten in de kleimodder.

peetisgreat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:20

hai meiden
ik ben nu alleen onder deze naam aan het posten
ik zit ergens bij een vriendin ondergedoken
omdat mijn man en ik uitelkaar zijn
ik ben er 8ter gekomen dat hij een relatie heeft met ene meisje van 20 kon zijn dochter zijn
ik zal alle details besparen maar avndaar dat ik nu niet zo veel post
liefs peet

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:50

Saida: Rintske is stoer onder het zadel Cool Het ziet er allemaal heel rustig en relaxt uit.

Jasmijn: Als het goed is mag ik straks op de merrie gaan rijden, Widosa. Ze is echt heel mooi en heel rastypisch, ze heeft nu alleen geen manen... maar dat groeit wel weer aan.
Over de stalling hadden we het ook al gehad toen ik bij je was en ik zou toch gaan voor die stal die dichterbij is. Hij komt nu toch op een leeftijd dat hij langzaamaan dingen moet gaan leren. En nu gaat het waarschijnlijk nog makkelijker dan als hij straks 3/4 jaar is en alles in een keer op hem afkomt. Verder is het goedkoper en je hebt meer aan je paard. En verder ben ik het ook eens met de argumenten van Amable Ja
Dizo en Raya zijn echt een super leuk stel Pling

Peet: Jeetje peet, wat een klote actie van je man Ach gut Heel veel sterkte de komende tijd!!!

Vandaag hebben Tibbes en ik een buitenrit gemaakt Go jij! Go jij! Het was zijn eerste keer, violet was mee. Dat is de brave welsh pony die bij Lisa staat. Tibi deed het super goed, in het begin vond hij alles nog erg eng, maar het ging steeds beter en op het laatst durfde hij zelfs voorop. Voor herhaling vatbaar dus!
Verder hebben we de hengst, Sedro gelongeerd. Hij was erg druk en de eerste rondjes gingen hij als een hobbelpaard door de bak. Steiger, bok, steiger, bok, niet heel hoog ofzo, maar het leek wel heel grappig. Later werd hij rustiger en ging hij wat meer ontspannen lopen.

En natuurlijk de beloofde foto's:

Sedro

Afbeelding

Afbeelding

Widosa en veulen (waarschijnlijk gaat hij Dentino heten)

Afbeelding

Afbeelding

Salza, volgens mij had ik van hem ook nog geen foto's laten zien

Afbeelding

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:52

peetisgreat1 schreef:
hai meiden
ik ben nu alleen onder deze naam aan het posten
ik zit ergens bij een vriendin ondergedoken
omdat mijn man en ik uitelkaar zijn
ik ben er 8ter gekomen dat hij een relatie heeft met ene meisje van 20 kon zijn dochter zijn
ik zal alle details besparen maar avndaar dat ik nu niet zo veel post
liefs peet

Jezus ik weet echt ff niet wat ik moet zeggen... maar heel veel sterkte in ieder geval Ach gut

Dit is echt te erg voor woorden Huilen

Op de rest reageer ik later wel ff, heb echt knetter koppijn Huilen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:36

Jeetje Peet heel veel sterkte... echt heel veel sterkte.. Heb er ook geen woorden voor.

Ik heb ook zo'n koppijn.. donderdag ook al komt van het weer bij mij, nu een ibu ingenomen hopelijk werkt ie snel. Nu de rest even lezen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:37

BrankaZ schreef:
Jasmijn, volgens mij duurt het nog even voor je met hem aan het werk gaat. Hij heeft nooit in een opfok gestaan. Ik zou hem zeker dit jaar daar nog lekker paard laten zijn in de kudde en pas volgend jaar dichterbij halen als je wil gaan voorbereiden op dingen met hem doen.

Ook als dit betekent dat hij van de winter op stal moet????

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:19

Hallo iedereen! Ik ben weer terug van een weekje (erg) ontspannen Duitsland.
Weer helemaal bij geslapen dus dat scheelt Haha!

Heb mooie foto's voorbij zien komen, echt hele mooie!
nameless gefeliciteerd met de pup!
ellis Wat lees ik nu aan het tobben wat betreft de paarden?

Leuk de foto's van Frank bij de campeonata Ja

Ilona: Gefelicteerd met je diploma!!
Bianca: Je moet vaker hier komen!! En niet zeggen dat er weinig verandert wat, Yippie is zeer zeker veranderd!!
Saida: Spannend hoor eerste keer op Rintske, super!
Jasmijn: Leuke foto's van de knappe honden, kom ze zo weer irl bewonderen.
Denk dat ik het met danielle en frank eens ben, ook omdat ze in de winter daar toch in paddocks gaan, dat vind ik absoluut niet ideaal.
Sanne: Gaaave foto's! En leuk een buitenrit!!
Peet: Wat erg!!!? Hoe gaathet met je jeeminiee zeg!! (mag ook via pb)

Ga nu ff snel boodschappen doei bye Doei!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:50

nameless; gefeliciteerd met je beebhondje!
Zag mooie fotos voorbij komen van Frank
Ilona idd gefeliciteerd met je diploma, nu lekker vakantie!
Saida, wat doet rinske het braaf, alsof ze nooit anders gedaan heeft.
Peetisgreat: jeetje wat een ellende zeg, heel veel sterkte ermee!!
Jasmijn; ik zou hem ook dichterbij halen, gemengde kudde is fijner dan allemaal zelfde leeftijd, en dan kan je nog wat doen. Maarrrrr niet teveel klooien met zon jonkie hoor, je hebt het hem ook zo geleerd alsie dalijk wat ouder is. als ze drakend puber zijn moet je er niet mee teveel mee willen doen, dan leren ze alleen maar hoe sterk ze zijn en dat wil je niet, kunnen ze beter als paarden onderling oplossen en opvoeden, paarden leren meer van elkaar dan wij mensen ooit zouden kunnen opvoeden Haha!. Maar als je hem dichterbij kan halen en vaker bij hem kan zijn, in een gemengde kudde en het is goedkoper, waarom niet?
zasread: Zalsa lijkt wel op yippie als veulen, zo zwart met een wit kolletje! mooie fotos weer.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:05

Zasread, die foto's van Salza zijn echt super zeg, die gaan het goed doen in je portefolio Vingers aflikken

Peet heeeeeel veel sterkte meid, wat een drama! Ach gut

Saida wat een leuke foto's van je eerste ritje op je eigen parel! Ze was al een paar keer onder het zadel geweest bij de vorige eigenaren toch? Er stond me iets van bij dat jullie haar eigenlijk nog te jong vonden? Maar het ziet er heerlijk vertrouwd uit, super hoor!

Nou.... ik zit ook grotendeels in meeleesmodus verder, ben heeeel druk ons huis verkoop-klaar te maken want we hebben woeste behoorlijk concrete plannen om binnen niet al te lange tijd richting Veluwe te vertrekken *juich* ... back home!
Maar zeer binnenkort zit ik dus in zelfde schuitje als Yenneke met bezichtigingen etc.... spannende tijden.

Paarden staan even op laag pitje, maar wel vanmiddag les gehad met Veludo. Was alweer even geleden. Ondanks dat ik dus echt niet heel veel uren met hem maak vond juf hem enorm ontwikkelen. Aan de hand doet ie nu met twee vingers in de neus alle zijgangen en toestanden, volgens juf kreeg ik spontaan een paar halfsteps kado omdat hij zo gemakkelijk zijn bekken kantelt en zo ontzettend ijverig is.... daarna er op, was alweer week geleden maar superbraaf, knap paard.

We hebben ze sinds een weekje nu allemaal bij elkaar lopen in de wei en dat gaat prima, meneer is intussen echt wel heus ruin. Over twee weekjes gaan we vakantie met ze vieren en in het bos rijden, best wel heel spannend maar ik ga hem maar gewoon met zijn neus onder Rico z'n staart parkeren en er achteraan hobbelen en hopen dat ik niet teveel hoef te sturen en te remmen Haha!

peetisgreat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:26

dank voor jullie woorden
ik heb ondertussen onderdak voor alles wat me lief is
jullie horen wel verder
xxxxxxx

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:29

goh peet wat heftig. maar goed dat je een onderdak hebt.
madelief: lekker joh zo heerlijk genoten van je vakantie.
jasmijn: een hele winter op stal is toch niet zo erg? dan kun je hem lekker veel in de hand hebben en wordt ie alleen maar makker van
sanne: mooie foto's!

ff ego: .....en de paraplu kent ie! het duurde wel eventjes (half uurtje) maar ik kan de plu nu boven z'n rug in en uitklappen alsmede dat ding over z'n oren heen en dan voor z'n hoofd houden. Ook tijdens het naar de stal gaan, liep m'n vrouw er met de plu in- en uitklappend naast en erachter. Van de week maken we er nog wel een paar foto's van. De trailer had weer heel wat voeten in aarde, na een hele poos heeft ie zelf met z'n voorbenen op de klep gestaan. Toen zijn we maar gestopt. Tis echt de klep waar ie huiverig voor is, 1 keer ging ie er zelfs op z'n knieën op zitten en liet zich zo weer een stukje naar beneden schuiven.
Laatst bijgewerkt door frankiej op 12-07-08 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:33

Peet, meid heel veel sterkte!!
Wat een @%%$#@&^%@ die man van je!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:47

Peet: Jeetje Bloos! ....... echt geen woorden hiervoor..... En dat terwijl je een kind hebt, en voor een huis en alles aan het kijken was...... Wat een k.ut streek (zacht uitgedrukt!!!). Je zal je wel onwijs k.lote voelen nu Verdrietig ... Heel veel sterkte!! Ach gut (ook voor Celine!)

Frank: Desje gaat goed lees ik Lachen . Leuk hoor al die trainingen!!

Jasmijn: Tsja, wel lastig. Ik zou toch optie B doen Bloos . Ik zou hem dan niet téveel aanleren. Want je weet niet wat ie allemaal heeft mee gemaakt, dus dingen als longeren e.d. zou ik niet doen. Maar lekker poetsen & wandelen zou wel lekker zijn. Wordt ie goed verkeers mak. Kwa geld & afstand enzo sta je dan beter! Ja *wat een ontzetten vaag van die oude eigenaren van Raya Verward *

Sanne: Wauw, gave hengst zeg!! Haha! . Merrie mag er ook zijn! Hoe oud issie & hoe groot? Deze zijn ook voor de verkoop toch? Vind het alleen jammer van zn koppie (die bult op zn neus). Maar verder issie stoer! Die veulens zijn echt schattig! Je kan echt al goed met je camera overweg!

Yenneke: Klinkt gaaf! Heb je geen foto Tong uitsteken ? Ben wel benieuwd! Hopen dat je huisje binnenkort ook verkocht wordt!

Madelief;Klinkt als een heerlijk weekje! Je hebt Fuur vast gemist Haha! . Wanneer ga je nu weer weg? Kan je hem in de tussen tijd dan nog doen?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:48

wat een gave veulentjes zi eik voorbij komen zeg die zwarte is heeel gaaf!!!

ben ik ook weer!! trots op peer!!
heb hem eerst rustig uit het land gehaald en gepoetst, dekje op....even de pessoa eraan geknutseld vond hij maar vreemd, toen hoofdstel in en oooo hij is zoooooo mooi!!
Eenmal in de bak eerst maar die broek achter zijn billen gedaan vond hij niet erg, toen pessoa op zijn lost vastgemaakt ...vond hij heel vreemd, deed net of hij niet meer kon lopen, maar in stap had hij het na een tijdje door en had al wat lekkere ontspannen stukjes ertussen!!
Hup weer alles eraf, hoefjes schoongemaakt en ingesmeerd met speciale creme..en toen de scheermachine gepakt en hup snorharen scheren, hij vond het heerlijk, ging gewoon staan slapen echt super!!

even een foto uploaden!!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:59

Afbeelding
Knapperd!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:12

Karina ga je weer naar de Veluwe... jeetje dat zal voor jou wel heel fijn zijn Knipoog

Peet sterkte

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:42

cloris schreef:
Karina ga je weer naar de Veluwe... jeetje dat zal voor jou wel heel fijn zijn Knipoog

Tja het is echt niet mijn ding hoor, dat noord holland Haha!
Heb gewoon echt heimwee. Naar familie, vriendinnen, bos in kunnen rijden, en ook naar paardjes voeren in je badjas.... ze komen weer aan huis dus Vingers aflikken

Heb je Piep al thuis of staat ie nog bij Marcel? Stom hè, we komen er nu nooit meer!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:52

Heel even snel: heb ook nog absoluut geen plannen om hem te longeren oid, maar zou wel fijn zijn als hij aan wat gewone dingen went, ook voor hem want laatst dat de hoefsmid er was was hij zo een zenuwpees Ach gut ik heb nog nooit een paard zo uit zenuwen de boel onder zien schijten. Komt omdat hij gewoon nog niks kent, daarom wil ik graag hem lekker kunnen poetsen en af en toe wat wandelen ( 1x in de week).

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 00:52

ik kijk weer stiekem mee en geniet van jullie prachtige paarden

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 01:21

[OPG] Luchtzuigen midden op de wei!?

Iemand misschien die hier het antwoord op weet?

Karina Oeh spannend, weer terug naar de Veluwe! Je had ze hier toch ook aan huis staan dacht ik? Klinkt echt alos Veludo heeul goed gaat, lekker joh!
Peet: Gelukkig heb je onderdak, ook een beetje steun hoop ik? Ach gut
Frank: hihi, schrikparcourstraining met desperado deel ...?
Leuk joh, je bent echt lekker met hem bezig! Trailer moet ik ook maar weer aan de slag met Furia, hoewel toen ie laatst stond het wel redelijk makkelijk ging..
Ilona: Ja heb m echt heel erg gemist, maar gelukkig stond ie er nog he haha Tong uitsteken Was al ff wezen checken, kwamen er toch praktisch langs vanaf de ring. Morgenochtend weer heen Lovers En kan hem maandag ook nog lekker doen! Dinsdag vlieg ik er alweer vandoor Haha!
Carmuh: Mooie foto hoor Haha! Heemaal op en top getoiletteerd! Haal alleen zelf liever nooit alle snorharen weg ivb de functies...

Morgen weer lekker naar fuur Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 09:26

vandaag naar geesteren toe grote Pling wedtstrijdt lijk me erg mooi ga ff Pling foto`s maken natuurlijk probeer ze gelijk vanavond er op tezetten kunnen jullie ook mee genieten Party!! Party!! Party!!

peet en celine heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel Huilen sterkte denk veel aan jullie kom maar gauw bij mij xxx ben er voor jullie Lovers Lovers

peetisgreat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 10:00

dank je wel lieverd veel plezier in geesteren ik zie hetvolgend jaar wel weer

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 10:00

peet: ontzettend veel sterkte toegewenst! wat een poedersuiker situatie.

voor de rest is mijn nieuwe hond, geen puppie maar een 3 jarige;)