[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hunnebun

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:50

Zo hee, jullie gaan snel!
Ik heb weer eventjes wat gelezen...
Een hoop probleempaardjes zo te horen Knipoog
@Kimmie216: Jammer dat het met Wessel nog niet zo lukken wil.. vind het een mooie fries. Geduld hebben en volhouden! En succes ermee! Haha! Misschien eerst even iets anders proberen, zonder zadel, maar dat er wel mee omgegaan wordt en wat mee gedaan wordt.. maar je geeft zelf ook al aan dat hij heel braaf is.. Hm.. lastig.
@Yenneke: Wat leuk, die baan van jou! Lijkt me wel druk werk, maar wel superleuk. Lachen Hoop dat je het een beetje naar je zin hebt Haha!
@Amable: Jij hebt ook een prachtfries! Lijkt inderdaad groot, wat is zijn stokmaat? Mooi front, en hij lijkt me heel sterk Lachen
@Madelief88: Ook toetsweek? Of tentamenweek, hoe het ook maar heten mag.. Ik had er vandaag 3 , pff.. Maar nu lekker weer weekend.. Vork
@Peetisgreat: Oeh, bah zeg.. Beterschap hoor!
@Dinkeygirl: Hoe komt het eigenlijk dat Suev steeds kreupel is? Of heb ik iets gemist? Beterschap in elk geval voor je paardje! En ik zal duimen dat het goed blijft gaan!

Verder is er een heuze club van rare paarden Lachen Hihihi.. Nou, jammer dat het niet zo lukken wil hier..
Met mij en Nico gaat het wel goed, gelukkig Knipoog Maar ik rijd nog geen half jaar, nog maar net een maand echt fanatiek dusja.. moet er ook niet te veel van verwachten. En inderdaad, Fjorden zijn eigenwijze beestjes maar wel lief.. En Nico grijpt elk moment dat ik niet oplet om misbruik te maken van mijn goedheid Vork Achja..
Nu over naar de Friezen. Trude is heel braaf nu en Triks is vrij 'fors' ivm veulen van Olrik in juni Haha!
Verder eigenlijk geen vorderingen/veranderingen.. saai he? Maarja, ik rijd ook niet op de Friezen dusja.

Nou, iedereen verder succes met zijn/haar probleempaardjes Vork En geniet van het mooie weer!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:04

Jauke's stokmaat is 1.56m, dus echt maar een kleintje Knipoog Maar hij toont vaak groter, vooral op foto's! Lachen

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:19

Ff snel gelezen. Ik ben al 3 dagen niet bij de paardjes geweest, dus ik weet niet of ze gek doen. Maar die van jullie zullen het voorjaar wel ruiken. Gaat vast wel goed komen. Morgen ga ik weer en dan horen jullie wel of ze braaf was.

Femke, wel balen van Wessel. Maar met wat geduld gaat ook dat goedkomen en dan heb je een heerlijk paard.

Nouvel, gefeliciteerd met je witte spookje.

Yenneke, zit jij dan in Amsterdam bij Mexx? Of wat dichterbij? Wel een leuke baan, maar een hoop stress denk ik. En ik zou zelf helemaal blut worden op al die leuke kleren die ze hebben.

Dinkeygirl, fijn dat Suev weer beter loopt. En met dat warme weer is het natuurlijk ook moeilijker om dat vocht weer kwijt te raken.

Amable, leuke foto's. Je hebt echt een knappe vent.

Rest ben ik al weer vergeten. Echt balen dat die scroll functie niet meer werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:21

Leuke foto's van Jauke. Hij toont inderdaad groter!

Heb ook een stalletje voor X-tremo gevonden. Ga toch bij een vriend staan. (spokie79, ik ga bij Ivo staan) Dan sta ik de helft goedkoper als dat andere mooie stalletje waar ik pas ben wezen kijken.
Nu nog een geschikt rusthuis zoeken van Daks. Vind het nog steeds heel moeilijk, maar iedereen in mijn omgeving zegt dat dat het beste en leukste voor hem is.

Hunnebun: Ik heb het super naar mijn zin. Ben nu wel echt helemaal verrot na een week verkopen. Volgende week en die week daarna zijn twee drukke weken. Daarna de laatste week en die is lekker rustig.

Malin: Klopt, mijn klanten zijn winkeliers die naast andere merken ook Mexx verkopen. Die komen dan 4x per jaar naar kantoor/de showroom en tussendoor bezoek ik ze 1 à 2x per jaar. En daarnaast moet ik nieuwe klanten binnen proberen te halen.
Ik heb Willy gisteren trouwens nog gezien. Hij had weer een nieuw boek gekocht die hij me graag even wilde laten zien Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:59

Spokie79: Nee, ik zit niet in Amsterdam. Daar zit Mexx International. Ik werk voor Mexx Nederland en die zit in Houten, bij Utrecht. Ook niet echt om de hoek Knipoog
En het gekke is, ik shop nu veel minder dan voordat ik bij Mexx ging werken! Alleen blut raak ik toch wel weer elke keer voor het einde van de maand. Koe

Ik koop wel veel bij Mexx, maar dat is omdat het voor mij voordeliger is omdat ik korting krijg en kledingbonnen. En ze willen natuurlijk ook vanuit Mexx dat we veel Mexx kleding dragen, zodat als er klanten komen we allemaal hetzelfde beeld/gevoel uitstralen en natuurlijk om ons eigen merk te promoten.

Duik zo lekker m'n bed in! Slapen Saai hè voor op de vrijdagavond!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:48

Yenneke, dan kom ik gauw eens bij je mooie mannetje kijken. Kan ik gelijk weer al die meiden (jouw nieuwe stalgenoten) zien. Als ze er nog staan natuurlijk. Is dat voor jou dan niet ver rijden, als je iedere dag naar Ivo moet? Ga je al gauw lessen met X-tremo? Dat wil ik namelijk wel zien hoor Knipoog.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:35

op verzoek van prinslover hier nog een paar foto`s van mijn kanjer tijdens het bosritje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hahaha en deze kwam ik nog tegen van mijn oude paardje
Afbeelding
Afbeelding

gr peet

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:46

Goeiesmorgens allereerst Lachen

Amable schreef:
Jauke's stokmaat is 1.56m, dus echt maar een kleintje Knipoog Maar hij toont vaak groter, vooral op foto's! Lachen

Zo he, dat zou je niet zeggen nee!

@Yenneke: Leuk zeg, een mooi dat je het naar je zin hebt. Hoe lang werk je daar al als ik vragen mag?
@Peetisgreat: Zo jij hebt ook een mooie Fries! Mooi hoofdje.

Groetjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:16

Leuke foto's Peet. En die spierbal die erop zit, is dat je vriend? Knipoog

Spokie: Het is 20 minuutjes rijden als ik lekker door kan rijden. Valt op zich nog wel mee. Het stalletje dat ik in Schipluiden had gevonden was net zo lang rijden. En ik kom dan ook niet elke dag. Ik moet nog voorstellen aan een bijrijdster van mijn oude paardje of zij het ook ziet zitten om naar Bleiswijk te rijden en anders moet ik op zoek naar een nieuwe.
Ik ga gelijk vanaf het begin lessen met X-tremo. Ben de week van 14 mei vrij, dus ben van plan om er dan een intensief lesweekje van te maken. Elke dag lessen als Willy ook kan.
Voor zover ik weet staat iedereen er nog. Was er gisteravond nog even.

Hunnebun: Ik werk er nu iets van 1,5 jaar. Maar ben pas sinds 1 januari echt op deze functie als vertegenwoordiger begonnen. Daarvoor heb ik op de binnendienst gezeten. Daar ben ik begonnen als stagiaire, toen vaste aanstelling en nu doorgegroeid. Ben ook nog niet klaar met studeren. Zit in m'n laatste jaar en studeer in december af. Ik loop dus iets uit met m'n studie.

't is echt super weer buiten! Cool Ga lekker naar de paarden toe. Mijn ouwetje mag op het land en dan ga ik met het paard van mijn stalgenootje aan de dubbele longe werken. Ciao!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:00

zoo even snel hoor...

het inrijden met wessel laten we voor wat het is...

hijj is enorm gestressed als er iets boven het zadel uit komt,en gaat dan rennen,en door die kleine oortjes van hem,krijgt ie het continu voor elkaar om zijn hoofdstel af te trekken(rennen kop omlaag en kop de ander kant op,heel snel omdraaien en floep alles eraf),kaptoom idem dito...

blijft gewoon niet zitten,daarnaast heeft het geen zin verder te gaan,tessy blijft tot morgen en dan heb ik daarna geen hulp meer,dus ik kan er zelf toch niet verder mee gaan,ook moet ik hulp hebben van iemand die eerder met dit soort paarden gewerkt heeft,en die weet wat ze doen,niet dat ik 100 dingen tegelijkertijd in de gaten moet houden,dus ik ga het aan imand vragen te helpen,als deze niet kan,dan gaat wessel naar een africhtingsstal,waar 2 mensen met beide veel verstand van zaken met hem verder kunnen gaan...

dus geen foto's van wessel onder het zadel voorlopig,en hij krijgt ook even rust om alles te verwerken wat de afgelopen dagen is gebeurd,we hebben vandaag gehangen op hem wat hij braaf toeliet,en waar hij heel rustig bij bleef,zo hebben we het afgesloten,en blijft het even zo...

maar man o man,wat is dat beest sterk en lomp...pffffffff

hij denderd in paniek door mij en mijn vriend heen dwars door de omheining van de bak heen(stroomlint),blinde paniek,is gewoon niet te houden.. Haha!

verder is ie wel lief hoor Haha! Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:10

Wow, da's idd wel heel heftig! Misschien een idee om eerst eens wat schrik en obstakel trainingen met hem te doorlopen aan de hand? Dat je zijn schrikreactie leert kennen en pareren en hem leert dat jij ook in een "gevaarlijke" situatie te vertrouwen bent en het beste met hem voor hebt?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:27

Haha! aan de hand....je houdt hem niet,en dan meen ik ook echt,je houdt hem niet,wessel heeft maar 1 tik in zijn leven,en dat is,als hij bang is,dan draait hij zijn kop om,hoofstel ,kinketting ,echt maakt niet uit,hij draait zich om en rent weg,en al hang je er als een vlaggetje achter,hij is echt zo vreselijk sterk...

voorheen had ik een smid,die hem niet normaal kon bekappen,kreeg ie dus een praam om,dan trok hij de touwen waar die tussen stond kapot!!,en liep met praam en smid aan zijn been,gewoon naar stal..was best wel grappig om te zien,maar werkt zeer nadelig als je het zelf met hem meemaakt...

en dan moet ik zelf een schrikparcours maken,ik ga niet met hem op pad,geen tijd voor en dan moet ik hier een huishouden met dieren enz achterlaten...

daarnaast kan van alles overal liggen,hij is daar niet bang voor,maar dus wel voor iets wat er achter hem gebeurd...,het echte probleem is dat hij dus niet houdbaar is voor degene op de grond,hij bokt niet stijgert niet,rent alleen,maar je houdt hem gewoonweg niet,zelf met mijn vriend erbij,sleepte hij ons door de bak heen...

sterk is ie wel..hahahah...daarnaast,denk ik ,als ik het samen met iemand zou doen die niet snel bang is ,al vaker paarden ingereden heeft en meer ervaring heeft,dat we er wel komen,maar dit meisje die er nu is,heeft deze ervaring totaal niet,dus ik moet alles zeggen,alles in de gaten houden wat zij doet enz enz enz...ook dat zij dus geen fouten maakt,dus ik heb een "zeer ervaren" persoon nodig...

dit is meer amateuristisch gedoe,en dat kan gewoon niet bij zo'n paard als wessel...

en anders gaat ie gewoon een maandje weg,waar wel 2 of meer ervaren mensen aan de slag met hem kunnen,en dat ik hier niet sta te klooien,dat ergert mij op dit moment nog het meest...

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:07

Jeetje Fem, Dat is nogal niet wat zeg. Had ik eigenlijk niet verwacht dat hij zo heftig zou zijn!
Hoe is het met Maestro gegaan de afgelopen dagen?

Suus: hoe is het op vlieland?
Malin:Fijn dat het wat beter gaat met suevo! Volhouden zo.

Regine: Wat een leuke foto! hihi. Die heeft er zin in!
Cloris: Hoe gaat het met piropo?

Ik heb vandaag voor het eerst les gehad met Enno.
Ging erg goed! Ik was bang dat ik hem heel erg voorwaarts moest rijden van haar maar dit moest juist zeker niet.
Hij moest bijna naar het halt en vandaar uit hand zoeken en dan voorzichtig uit laten schuiven. Dit ging erg goed en hij had het snel door. Dus bijna de hele les lang laag gereden.
We hebben alleen gestapt en gedraafd maar hij was best moet en ik ook haha.
Ben echt erg blij want ik begreep mijn instructice geheel met alles wat ik moest doen. En snap ook de achterliggende gedachte.
Zelf was ik ook al met soortegelijke dingen bezig maar je hebt ook ogen op de grond nodig.

Ik heb nu woensdag donderdag en vandaag gereden.

Woensdag ging super, donderdag ook. en vandaag ook weer.
Er zit dus een stijgende lijn in. Nu maar hopen dat hij het gaat begrijpen en dat hij zijn rug steeds meer gaat ontspannen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:43

De koliek is weg bij Piropo, hij heeft wel nog stress en is nog niet geheel in balans maar daar wordt aan gewerk, hij wil zoooooooooo graag bij het veulen zijn... Piep is een "pappa-paard" om het zo maar even te noemen, net zoals je honden heb die voor pups willen zorgen heb je ook een pappa-piep Haha! en dat moet beschermd worden en opgevoed worden en als hij het dan ziet maar hij kan er niet bij dan onstaat er stresssssssssssss...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:04

Arme Piep, hij had een meisjespaard moeten zijn die dan heel veel veulens krijgen mag Lachen

Femke > Is Balingehof dan niets voor Wessel om hem te beleren? Want als ik het zo hoor is het idd niet handig om zelf te gaan "klungelen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:10

Ben ik weer!

Jeetje wel heftig zeg van Wessel. Dit moet inderdaad wel professioneel aangepakt worden. En misschien is educatief centrum 't balingehof inderdaad wel een uitkomst.

Ik heb net een mailtje gekregen van Gemma met mooie foto's van X-tremo. Deze wil ik natuurlijk wel even met jullie delen Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zelf erg van de tweede foto gecharmeerd. Hij wordt straks wel een echte vent. Pling

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:33

@Peetisgreat: Klinkt niet fijn waar je allemaal last van hebt, sterkte daarmee Ach gut
Wat wel fijn is is je mooie Fries, wat een kanjer toch Haha! En, zit inderdaad een spierbal op, wie bedoelde je nu eigenlijk met kanjer Knipoog
@Regine: Altijd leuk dat soort foto's Haha!
@Hunnebun: Nee, geen toetsweek, moest nog 2 tentamens inhalen van de vroige tentamenweek, toen was ik ziek...
@Yenneke: Fijn dat je een stalletje hebt gevonden! En sterkte met de zoektocht voor een rusthuis!
Die tweede foto van X-tremo vind ik ook erg gaaf!
@Kimmie261: Ja, als het niet relaxed gaat kan je het inderdaad het best door ervaren mensen laten doen.. Dan heb je straks vast en zeker een specataculair paard onder je kont Cool
@Redina: Altijd lekker als je instructrice hbet die je gedachtengang precies volgt, fijn voor jullie!
@Cloris: Pappa-Piep Haha! Vet schattig! Gelukkig is de koliek weg nu..

Voor de rest, vanochtend naar Fuur geweest (even bijkleuren met dit mooie weer haha).
Eerst even aan de lange lijnen gestapt, had ik volgens mij nog niet verteld, maar we hadden even gekijken hoe hij daar op zou reageren (gewoon met halster). En vandaag dus gestapt met hoofdstel aan de lange lijnen, alleen af en toe stappen voor het gevoel zeg maar, hij pakt het goed op hoewel hij af en toe probeert zijn zin door te drijven (net als bij rijden) maar met de LL kan je hem wel beter corrigeren (naar mijn gevoel dan).

Daarna mocht zijn nieuwe weidemaatje erbij, Rakker, een ponyruintje. Daar was ie blij mee, de ochtend voor zn castratie hadden ze ook al even samen gestaan en toen dacht Fuur eerst dat het een merrie was en reageerde heel heftig Vork
Vandaag was zn reactie al snel over, hoewel hij de hele tijd treintje speelde haha! Echt continu zn neus in rakkers staart Clown

Hoewel ik meestal hoor dat het gedrag niet zo snel verandert, reageert Furia al veel rustiger op merrie's en is hij ook al veel makkelijker aan de hand. Toen we even met hem aan het stappen waren over het erf, kwamen we de staleigenaresse tegen met haar paard (merrie van 1.73 Tong uitsteken ), en stond ze even kort stil bij Fuur en even laten snuiven, nou dat ging hartstikke goed, die merrie gaf na een minuutje ff een gil en toen deed Fuur ook ff mans, maar echt al best anders. De staleigenaresse had het ook al gemerkt aan het naar het land brengen/halen.

En Furia zag een koe haha Clown Dat vond ie echt super spannend, telkens een paar pasjes dichterbij, maar wilde hem niet al te dichtbij hebben maar was echt melig om te zien hoe hij daarop reageerde Vork

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:55

hahaah ik bedoelde echt die zwarte hengst mijn mannetje durft niet eens op ene paard ik heb de vriend van een vriendien even geleend hahaahhaha

en voor wessel moet je idd op zoek gaan naar een goed persoon die je kan helpen !!!!!

ik hoop dat je snel iemand vindt

en een tip ik heb precies het zelfde gehad met tsjillert met het hoofdstel steeds af heel raar maar wat je kan doen een touwtje aan het kopstuk maken en dit in een vlecht mee vlecht
wat ik ook wel eens doe een stukje van de voorpluk pakken en die over het hoofdstel heen naar achter trekken en met een stukje van de andere manen dit mee vlechten

stekte met je kanjer Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:42

nope niet naar balingehof...

dan breng ik hem naar iemand anders,en het beleren zou me wel lukken,maar WEL met iemand erbij die meerdere paarden heeft ingereden....

en die er ervaring mee heeft,ik heb echt tig paarden zadelmak gemaakt,maar toen had ik wel hulp,nu ben ik totaal afhankelijk van evt mensen die zich aanbieden,en bij wessel heb ik echt iemand nodig met en goede rij ervaring en zelf ook ervaring met zadelmak maken van moeilijkere paarden,zodat IK niet degene hoef te zijn,die elke stap moet voorkauwen...

dan is het beter om hem ergens heen te brengen waar mensen DIE hulp wel hebben,ik kan hier zo op deze manier onmogelijk met hem verder gaan,ik heb geen hulp meer,en hier ook verder geen mensen.

zo voordat iedereen denkt dat ik hier maar wat aanklungel Haha!

maar ik zou evt al een adres hebben waar wes naartoe gaat,als ik hier geen goede hulp bij krijg.

cloor,wat ellendig die koliek,maar gelukkig is hij er al bovenop,wat lief dat piep zo'n pappapaard is Ja

peet super vor die tip,is echt irritant,dat ie zo makkelijk een hoofstel van zijn kop krijgt...hij gaat al af als je hem mee neemt aan de teugels,je moet hem aan zijn neusriem meenemen,anders kiept ie achter zijn oortjes vandaan..

redina super fijn dat je weer zo lekker kan rijden!,en met maes gaat het super goed,loopt goed ,ik wacht nog wel even af.

Xtremo is echt KWIJL...wat een mooi dier is dat..

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:57

kimmy heb je even een pm gestuurd leez het maar ff

en voor de rest heb ik vandaag mijn topper eens gewassen ik had nu dus een witte fries lachu hoor die shampoo
een schuim dat het was hahaahahah
Haha! jammer geen fototoestel bij me maar dat komt wel een keer goed

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:49

Zo, ben ik ook weer even!
kom tijd te kort momenteel zeg... Clown

peetisgreat, lekker zo soppen met dat mooie weer!
jammer dat je geen schuim foto hebt kunnen maken...
Leuke foto's trouwens!
Hoe gaat het nu met jou?
heb je nog veel last?

kimmie261, wat vervelend dat het allemaal niet zo gaat als je gehoopt had met het beleren van Wessel...
Hopen dat 'ie straks toch een keertje in wil zien dat het allemaal best leuk is...
Sterkte ermee...

madelief88, fijn dat het goed gaat met Furia!
ben je nog lekker bij gekleurd?! Tong uitsteken
Oja, Tulp is trouwens de donkere schimmel... Knipoog

Yenneke, leuke foto's van X-tremo!
het is echt een knapperd!

cloris, fijn dat de koliek in ieder geval over is!
Arm manneke...
Geef 'm maar een dikke knuffel!

redina, wat super dat je les zo lekker ging vandaag!
Heerlijk zeg!
Van laag rijden worden ze inderdaad meestal wel losser in de rug als ze daar problemen in hebben. Dat merk ik met Fifi ook altijd heel duidelijk met m'n les, die heeft ook een moeilijke rug...

spokie79, bedankt!
Ben er ook echt super blij mee, mijn kleine witte spookje! Pling

Amable, hij toont inderdaad groter!
Klein maar fijn! Knipoog
Leuke foto's trouwens!

DinkeyGirl, ik ga ook op 5 mei naar Cavalia!
Samen met mijn moeder, alvast een verjaardagskadootje...
Wij gaan alleen 's avonds... Clown

Over het Fifi, die staat al een poosje op stal bij de eigenaar van Tulp.
Toen ik mijn eigen paard verkocht had ben ik haar gaan rijden, ze gaf (en nog steeds eigenlijk) heel veel spanningsproblemen en daarom werd er eigenlijk niks meer met haar gedaan...
De eigenaar van Tulp zou haar daarom voor de wagen beleren en dan zouden ze kijken wat er met haar zou gebeuren...
Omdat ik er zo intensief mee aan de gang ben gegaan is ze eigenlijk veel langer op stal gebleven dan de bedoeling was...
en ben ik ook behoorlijk aan haar gehecht geraakt... Bloos
We hebben toen na lang denken en overleggen met eigenaresse de keuze gemaakt dat ze bij ons zou kunnen blijven!

zo, dat was alweer een hele lijst bijwerken! Haha!

Wat een weertje weer vandaag zeg!

Vanmorgen les gehad met Fifi, was hard werken, want het gaat niet vanzelf bij haar, maar er zaten toch weer hele aardige stukken tussen, dus toch best tevreden!
Daarna lekker onder de douche, want ze was meer zwart dan wit! Clown

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:35

Goeiemorgen!
Het gaat weer wat beter met het rijden zo te horen, mooi zo! Haha!
@ Yenneke: X-tremo is een mooi paardje hoor! Vingers aflikken
@ Cloris: Noemen jullie Piropo Piep? Leuk Knipoog
Mooi dat zijn koliek nu over is! Gelukkig maar. En ach, arme Pappa-Piep..
Wel lief van hem Tong uitsteken
@kimmie216: Wat jammer dat het met Wessel niet gaat zoals het gaan moet.
Wat voor afstamming heeft hij? Inderdaad een ervaren iemand zoeken om te helpen, en anders naar een goede trainingsstal. Dan heb je zekerheid dat het goed gaat, en je hoeft er zelf niet heel veel tijd aan te besteden. Succes ermee in elk geval! Gaat vast goedkomen!
@Madelief88: Ik heb nog nooit meegemaakt dat een paard van een koe schrok. Wat leuk Lachen Of eigenlijk niet.. Knipoog

Verder, het is hier prachtig weer. En daar gaat ik maar eens van genieten. Zometeen verjaardagsvisite van mijn papa, maar ga nog wel even rijden (op een Fjordenbeest wel te verstaan). Veel plezier nog vandaag! En geniet van het mooie weer Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:04

jeetje wat gaan jullie weer snel en wat word de groep groot
wel gezellig maar er kan wel eens wat gemist worden

kimmie261-> klinkt zoals pablo zoals ik m kreeg
rennnuhhhh , gewoon ergens in een binnenbak en laat maar rennen
ruiter gewoon meeliften , hij komt er dan snel genoeg achter dat
die enge ruiter hem niet opeet Haha! gaat wel goedkomen Knipoog
madelief88-> gaat ook lekker
cloris-> pff altijd eng koliek fijn dat het beter gaat
Yenneke-> leuke foto's
redina-> gaat lekker
laag laag laaaag is idd lekker spieren strekken in de rug

Amable-> toont iets groter je paardje maar weet uit eigen ervaring hoe mensen zich daar in kunnen vergissen
maike was ook maar heel klein huppeltje en veel mensen dachten dat
ze een stuk groter was dan dat ze daadwerkelijk was

nouvel -> lekker hard maar goed gewerkt , wassen kan nu idd weer
het is er warm genoeg voor

ik mis pipi hoe gaat het daar nu ?

zoals het er nu uitziet gaat pablotje vd week naar de wei
met zijn bijruiter gaat het lekker
maar hij schijnt wel wat lui geworden te zijn van zijn lange pauze Haha!
ga hem vd week maar weer eens opzoeken Bloos

ventje hier gaat ook lekker
is braaf heeft soms wel wat praatjes maar ja daar is het een puber voor
vrijdag had ik lesje gegeven bij stijve steigerende(achterover klappende) appaloosa (zelfde soort karacter als het ventje )
en ging heel erg lekker , beestje begon lekker te sjouwen
en niet 1 keer gesteigerd of maar gedreigd ,eigenaar krijgt nu door dat het dier pas steigert als die au heeft (spiertechnisch overvragen) en eigenaar was helemaal blij !
vorige les gevert had gezegd dat ze een szeer temperamentvol paard had ROFL Huilen van het lachen terwijl het dus een heel mak braaf paardje is die gewoon duidelijk
de grens aangeeft Knipoog (als dat zeer temperament vol is ben ik benieuwd wat die persoon van pablo vind Haha! Clown ) heb het paard nu 2 keer gereden en 1 les gegeven lijkt me sterk dat die net die 3 keer braaf zou zijn Knipoog
dinsdag gaan we weer

zo nu eerst even op zadel pas
en dan net als hunnebun nog ff lekker rijden

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:57

nickyu schreef:
ik mis pipi hoe gaat het daar nu ?

Ik voel me vereerd Bloos
Hier gaat het goed hoor,ben een stille meelezer de laatste tijd.
Ben zo druk,het beter plannen heeft niet veel geholpen Clown
En het gaat hier zo hard,als je wilt reageren op iedereen,wat wel zo leuk is,ben ik zoveel tijd kwijt,die gun ik mezelf nu gewoon niet.
Dus helaas,ook nu geen reactie op jullie verhalen,sorry.
Wil wel even snel Nouvel feliciteren!!
En zeggen dat ik blij ben dat alle kwakkelende paardjes weer goed gaan!
Oh ja,en Fem,komt wel goed met Wessel.
Ik ben een waardeloze vriendin momenteel,maar beloof je vanavond echt even te spreken Knipoog

Verder niks,ga weer gauw aan de slag,dan kan ik straks ook nog even genieten van het mooie weer.
Fijne dag allemaal,geniet van het zonnetje en jullie paardjes!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:14

Afbeelding

HC