[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Timmie06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:37

Dat zou idd ook mijn voorkeur hebben. Ik heb mijn vorige merrie met echt zware wonden ( prikkeldraad) ook op de paddock gezet . Dit werd ook echt lastig op stal. En toch geweldig mooi genezen en veel sneller als verwacht. De pony van mijn dochter ook..peesblessure..advies boxrust en ook hij werd helemaal gek op stal dus ook gekozen voor een weiland afgezet met een rustig vriendje. Ook hij is zeer goed en vlot hersteld. Rust roets zeggen ze toch? Als er ook maar even kan zou ik kiezen voor iets meer ruimte en frisse lucht voor je paard.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:20

Ik neem boxrust ook meestal met een korreltje zout. Of ze loopt heel debiel te doen in de box waarbij ze half op de plaat gaat of ze loopt rustig buiten. Bij mij gaat ze met ‘boxrust, dan ook gewoon lekker naar buiten. Zolang het kan uiteraard. Vorig jaar stond ze met eindshuss en kon ze geen pas meer verzetten. Dan lekker in de box en dit wilde ze ook graag. Zodra ze weer beter werd, werd ze vervelender in de box en dan ging ze weer gauw naar buiten.
Overgaan naar een andere stal vind ik lastig voor jou te bepalen/adviseren. Ikzelf ben iemand van hoe meer buiten hoe beter, maar denk dat je hierin je eigen gevoel moet volgen.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:51

Zonnebloem, goed om helder op een rijtje te zeggen wat je doel met haar is, wat je behandeloptied zijn en wat daar de reeele kansen en perspectieven zijn. En dan afwegen. Hopelijk heb je een eerlijke en reeele DA.
Je kan er soms eindeloos aan blijven sleutelen, met weinig echte vooruitgang. Geen idee of dat voor jouw paard ook zo is. Ik hoop uiteraard niet.

Verhuizen naar een nieuwe omgeving kan ook extra stressvol zijn voor een paard, hoe zou die van jou daar op reageren?

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:05

Timmie, zo’n grote trainingstal heeft vaak wel een goed beproefd programma. Ze hebben daar zo ontzettend veel ervaring, alle faciliteiten, juist ook met Friese paarden.
En je hebt ook best een goede twee vliegen in 1 klap: beleren en keuren. Hoeft ze maar 1 keer, best wel efficiënt.

Tegelijk herken ik het helemaal hoor dat het echt balen is dat ze daar weinig buiten komen, wij hebben onze merrie ook weggebracht naar zo’n grote bekende trainingsstal. Ik vond dat ook destijds grootste nadeel. Maar ze zag er goed uit toen ze weer mee naar huis mocht.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:30

Timmie, ik ken de nieuwe heuvel ja, je doet er goed aan hoor. De paarden staan er keurig bij op de keuring en ze hebben een enorme bak ervaring. Ook het beleren nooit gekke dingen over gehoord.
Kunnen we met z'n allen voor de lifestream je paard aanmoedigen *\o/*

Zonnebloem, ik heb mijn paard met knieproblemen toen zoveel mogelijk buiten gezet. Steeds als hij zijn knie op slot had gehad werd het erger de eerste dagen. Door vrijer te kunnen bewegen werd het al snel minder. Ik mocht echt niet longeren en moest juist op het harde zoveel mogelijk rechtuit. Ik heb hem toen wel heel goed gekregen door veel rechtuit te rijden. Daarna heb ik het rijden in de bak op kunnen pakken. Totdat ik zelf een blessure kreeg en een half jaar niet kon rijden. Toen ging hij echt heel erg hard achteruit en heb ik hem moeten laten gaan. Maar er is veel mogelijk! Zeker op die leeftijd nog!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:21

Kunnen we met z'n allen voor de lifestream je paard aanmoedigen *\o/*

Nou dat is idd een leuk bijkomend voordeel..ben ook zo benieuwd hoe ze het gaat doen. Ik vind haar natuurlijk super leuk en lief maar geen idee of ze gaat scoren op de keuring. Ze is nog helemaal niet geweest dus iig stamboek is al prettig ;-)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:47

Afbeelding

Jelske vind zichzelf wel schattig soms

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:42

Jelske is leuk :9

Timmie, ongeacht wat de jury van je paard gaat vinden ga je weer met hetzelfde fijne lieve paard naar huis. Daar kan de jury niets aan veranderen. Altijd blijven genieten! Maar ik snap je gevoel. Opname is al mooi.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:20

Véline is een Jasper ze is in de omgang een super lieve knuffelkont en met rijden super werkwillig en ijverig. Fijnste paard die ik gehad heb.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:22

Jelske kijkt heel schattig, met haar mooie wimpers.

Belangrijkste is een fijn en gezond paard Timmie, de rest is mooi meegenomen. Ik vind het ook een leuke ervaring om het eens mee te maken.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 02:19

SunnyHorse schreef:
Jelske kijkt heel schattig, met haar mooie wimpers.

Belangrijkste is een fijn en gezond paard Timmie, de rest is mooi meegenomen. Ik vind het ook een leuke ervaring om het eens mee te maken.

This een hij _O-

We hebben twee jelskes in dit topic.

Een merrie veulen.

En een puber hengst.

De hengst is van mij.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:35

Absolem schreef:
SunnyHorse schreef:
Jelske kijkt heel schattig, met haar wimpers.

This een hij _O-
We hebben twee jelskes in dit topic.
Een merrie veulen.
En een puber hengst.
De hengst is van mij.

_O- oeps!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:37

Dit is zij :+
Afbeelding

Maar Jelske hij ziet er goed uit hoor !

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:46

Willen jullie voortaan een roze en een blauwe halster gebruiken :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:31

_O- _O-

Haha ze is haar roze Shetlander halster uitgegroeid en heeft nu even een blauwe pony halster zal daarna weer rood of roze maat cob doen _O-

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:19

Hahahah idd graag blauwe en roze halsters ;-)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:23

Ja maar dat is niet eerlijk zij gebruikt nu een blauw halster dus dan moet de mijne een roze. Vinden jullie niet dat hij al homo genoeg is met een merrie naam? _O- _O- mijn arme hengst. :') _O-

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:50

_O-

Genderneutraal :+
Nee ik zou een mooie roze aanschaffen hoor
mag paars ook?

Tjitske heeft ook een mooie nieuw (vindt ik) bordoux rood met zilver.
Afbeelding

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:37

:D Dan wel met onderschrift of het een jongetje of meisje is hoor!

Mijn potje met zwarte goud:
Afbeelding

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:45

Haha. Ja om het lekker makkelijk te maken he, 2 Jelske’s.

Mooie foto zo sunnyhorse. Zag net zo’n zelfde foto bij dbt 2021 maar dan met een tinker maar dat ben je ook zag ik. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:03

Ik zie het even niet meer zitten hoor dames.
Nu een week aan het stappen met Emma (met gevaar voor eigen leven) want ze wil alleen maar rennen, schiet er steeds vandoor en loopt je half omver en net was het zo erg dat ze voor omhoog kwam. Ik word daar best gestrest van dus heb hulp ingeroepen en een man van stal heeft nog 20 minuten met haar kunnen lopen.
Ik heb ook voor de tweede keer een longeersingel omgedaan, gewoon heel losjes zonder te trekken en gaatje voor gaatje een beetje aangesingeld, maar ze trapt heel erg naar de singel.
Ook merkte ik op haar rug 1 plek op waar ze wel een pijnreactie geeft =(

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:07

Zonnebloem92 schreef:
Ik zie het even niet meer zitten hoor dames.
Nu een week aan het stappen met Emma (met gevaar voor eigen leven) want ze wil alleen maar rennen, schiet er steeds vandoor en loopt je half omver en net was het zo erg dat ze voor omhoog kwam. Ik word daar best gestrest van dus heb hulp ingeroepen en een man van stal heeft nog 20 minuten met haar kunnen lopen.
Ik heb ook voor de tweede keer een longeersingel omgedaan, gewoon heel losjes zonder te trekken en gaatje voor gaatje een beetje aangesingeld, maar ze trapt heel erg naar de singel.
Ook merkte ik op haar rug 1 plek op waar ze wel een pijnreactie geeft =(

Als ze zo explosief is. Toch even tranquil er in voor het stappen hoor...

Het moet wel veilig blijven voor jezelf.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:13

Zonnebloem, wat balen zeg. En gevaarlijk. Deel wat Absolum zegt: moet wel veilig voor je blijven. Emma zit overduidelijk niet lekker in haar vel. Is een second opinion nog een idee? Ik heb destijds veel gehad met Jan Willem ten Brinke, Kliniek in Helledoorn. Was ruim uur rijden voor ons, maar vond hem heel reeel.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:24

Ai. Zonnebloem...wat hierboven ook geschreven is...denk aan je eigen veiligheid... ik heb denk ik even gemist wanneer je weer voor controle moet? Of evt second opinion?

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:33

Oh Zonnebloem; wat naar en vervelend. Wat een zorgen. Ik ken wel veel mensen die het paard bij boxrust en stappen ad hand tranquigel geven om de scherpe randjes er af te halen. Maar hoe lang moet je dit zo vol houden? Wat is het vervolg?
Sterkte!

Haha.. verwarring over de Jelske's..