Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElinaSK schreef:Ik heb geen ervaring met hengsten stallen dus daar kan ik niks over zeggen.
Grappig, volgens mij is ultramar hele verre familie van mijn lusitano veulen. De vader van mijn veulen heeft dezelfde opa en oma in de lijn als ultramar volgens mij, hele verre familie dus ergens, tenminste als ik de goeie ultramar op heb gezocht (lobo de vasconcellos.)
Janien30 schreef:Bedankt voor de ervaringen met de hengsten. Ik denk dat tegen die tijd wat stallen mailen idd het handigst is. Ik vind het altijd zo zielig als ze alleen moeten staan, zeker als ik zie hoe goed het met Lusitano's eigenlijk gaat in het land van herkomst. Omdat ik het in de toekomst wel leuk zou vinden om een veulentje te fokken met bijv een draagmerrie wil ik hem ook niet castreren en eigenlijk sowieso niet als het niet nodig is. Gelukkig heb ik een neef die welsh ponys fokt. Misschien ter zijner tijd een welsh erbij voor gezelschap. Zijn er andere mensen die hun hengst samen met een ander paard op de wei of paddock hebben staan? En is het dan het handigst om er een ruin of een hengst bij te zetten? En misschien hebben jullie ook nog tips voor welk ras er beter bij past dan een welsh? Moet wel een ras zijn waarbij ik niet teveel geld kwijt ben gezien de eis alleen gezelschap is. Ben benieuwd.
Luckystory schreef:Hoi, was iemand hier nog op zoek naar een hengstenveulen? Een vriendin van mij verkoopt eentje.
De vader is nog niet goedgekeurd en met de huidige corona-toestand wordt het dit jaar niks waarschijnlijk.
Het veulen is dus te koop zonder papieren. Een buitenkansje voor wie een goed ( en bloedmooi) paard zoekt voor minder geld.Hij is volledig bruin en beweegt zeer goed.
De vader is een Spartacus-zoon uit een Baccarat-moeder. Zeer populair dressuurbloed dus.
En de moeder komt uit WE-lijnen (P-inato x A-Rosada)
Maw, volledig lusitano uit superbloedlijnen. Maar zonder papier.
Mocht iemand interesse hebben, laat maar weten dan.
Jessix schreef:Lukasje schreef:Indien hij zadelmak geweest was wel
Een veulen die zadelmak is moet je niet willen.![]()