Annash schreef:Nouu ik heb een nog beter plan dan stedengidsen: ik ga morgen nl. naar de vakantiebeurs, voor het derde of vierde jaar op rij!
Dat is ook leuk inderdaad
. Daar is mijn moeder ook geweest vorig jaar
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Dus zo'n vakantiebeurs is misschien juist niet goed voor me, dan krijg ik weer te veel ideeen
.
Gefeliciteerd hoor! Heb je ook de AED leren gebruiken?
) Ik kan zo vooruit met haar lessen! Ik heb ontzettend op mijn zit gelet en zij begon over mijn te starre handjes, dus nog harder op mijn houding gelet en ik moest niet klemmen, maar mijn benen wel aanleggen en alleen gebruiken als het nodig was. Sam zag iets engs, net als de rest en wilde hem peren en zij meteen roepen dat ik hem voorwaarts moest drijven en op mijn benen moest gaan rijden. Nou en toen ging ie swingen! Hij liep de sterren van de hemel! Zij helemaal enthousiast. Zij blijft ook roepen dat ik regelmatig overgangen naar de stap moet rijden om hem weer te bevestigen. En dat werkt wel, want ik merk niet altijd dat Sam me voor de gek houdt en bij overgangen kan ik hem betrappen. Hij kan me een heel fijn gevoel geven en toch geen bal uitvoeren. Bij een overgang kan ik dat controleren. Ik had hem wel eerst even gelongeerd. Sam kan het ook: In volle galop plat door de bocht! Toen ik hem vierde aan de longe begon hij al te dribbelen, zo graag wilde hij zijn ei even kwijt! En al die tijd was hij zo super kalm en braaf, maar op dat moment wist hij dat hij mocht gaan en hij ging!!
Fijn om te weten!
Lekker joh, dat je het hebt. Nu ieder jaar updaten hè? Bij ons dat veel babbelen en koffie leuten en een beetje blussen en poppen redden.
. Fijn dat het zo goed gaat met Sam! Hulsebos komt morgenochtend bij mij, Utixo zijn zadel opvullen, en als het al practisch is voor Bant een nieuw zadel aanmeten. Weet alleen nog steeds niet of ik nog een WB3 wil, vind hem heerlijk zitten op Utixo, maar de zit mag iets minder diep, en ik vind de close contact dressuur wel erg mooi. Ik hoop dat hij weer wat testzadels bij heeft.
. Bij Banto hebben we erdoorheen geprikt, en dat was net een schillenhit. Daar is nu wel verandering in
. Utixo schreef:Alleen... ze gaf een paar klerebokken aan de lijn, als ze dat ook onder het zadel doet, heb ik nog een leuke weg te gaan
. Na de kerstvakantie moest hij weer opgepakt worden, daardoor had ik een week elke dag gereden en besloot ik hem dinsdag een dagje vrij te geven. Hij staat n.l. overdag wel in de paddock, dus niet rijden maar even aan de hand in de bak wandelen. Buiten is te glad. Op een gegeven moment ging de staleigenaar kuil laden in het karretje en zette de bobcat die hij daarvoor gebruikt aan en die stond helaas gericht op de binnenbak waardoor de lichten ineens de bak in schenen. Uiteraard liepen Frío en ik net op die plek. Meneer schrok, maar dit keer wat overdreven.... Dus trok hij mij omver. 2 pony's schokken ook, maar omdat de andere stalgenoten die reden heel rustig reageerden ging alles goed.
. Vannochtend kon ik eindelijk weer eens een keer rijden, de bak was vannochtend gesleept en het was lekker aan het dooien
. Hij was heel erg draakje aan het spelen
. Er kwam een zwaan naast de bak zitten en dat was zoooo spannend. Vymar schoot leuk de bak door toen die het zag en toen moest Shaggy natuurlijk achter vriendje aan. Uiteindelijk wel lekker kunnen rijden. Een fantastisch netjes beheerst galopje kunnen doen dat is ons oefenpuntje. Waarbij ik ook heeeel erg op mijn zit moet letten
. Dus ik zat nu telkens hard op tegen mezelf te zeggen achter over zitten (wil nog wel eens voorover vallen), maar dat helpt wel
.
het is de dressage close contact geworden. Nu 12 lange weken wachten.
Dat kwam eigenlijk door de tandarts die ik zo uitvoerig kennis zag maken dat ik dacht heeeee! Ik kom tegenwoordig de stal in, geef een aai en ga spullen pakken. Wanneer heb ik de tijd genomen om weer eens uitgebreid, in alle tijd en rust te "praten" met mijn paard?? Omdat ie nu voornamelijk binnen staat ben ik er zo op gebrand hem zo snel moeglijk uit die box te halen dat ik daar even niet aan gedacht heb. Dus gisteren in de auto me helemaal voorbereid, dat gevoel van toen ik 10 was en de tijd nam voor mijn paard even helemaal terug gepakt. Ben de stal in gegaan en heb hem ontmoet en hem mij laten ontmoeten. Was een mooie ervaring. We hebben wel 10 minuten "gekletst" en hij aan mij likken enzo. Na 10 minuten werd ie onrustig, zo van: gaan we nog wat doen vandaag? en wist ik dat het tijd was de spullen te pakken. Clickeren ging daarna best soepel.
Dus weer de box in en "gebabbeld". Hij was erg onrustig want ergens buiten de stal waren ze met een slijptol bezig. Dus erg rustig kroelen konden we niet. Maar geeft niks. Had vandaag toch wat minder tijd.
Daar hoop ik wel wat mee op te steken. Het bezoek is even uitgesteld, omdat het dan te combineren is met bezoek aan een andere bokker...
Het kan natuurlijk altijd wel een voerverhaal blijken te zijn. vers gras is allicht anders van samenstelling dan kuil of hooi hè? Mijn Sam kan uit zijn dak gaan van blijheid van Kuilgras en gewoon gras natuurlijk..