[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:21

Annash schreef:
Nouu ik heb een nog beter plan dan stedengidsen: ik ga morgen nl. naar de vakantiebeurs, voor het derde of vierde jaar op rij!

Dat is ook leuk inderdaad :). Daar is mijn moeder ook geweest vorig jaar ;).

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:21

Ik vind het altijd erg leuk!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:24

Op vakantie gaan is mijn tweede te dure hobby :). Dus zo'n vakantiebeurs is misschien juist niet goed voor me, dan krijg ik weer te veel ideeen :D.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:24

dan rijdt je inderdaad niet fijn nee..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:25

Ja het zorgt zeker voor ideeen haha.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:41

Suus: BHV! Haha, dat doe ik al jaren 'updaten'. Ik ben een heel hoog opgeleide. :D Gefeliciteerd hoor! Heb je ook de AED leren gebruiken?

Shannah: Heb je Angels en Demons al gezien (de film) Ow nee, dat was het vaticaan! Leuk joh! Rome heeft volgens mij veel bezienswaardigheden. Ik ben gek op geschiedenis en heb op de middelbare school veel gehoord over de Romeinse tijd aldaar. Aan Frank is het niet besteed, die ziet bij zo iets alleen maar een hoop stenen.... 8)7

Esther: Ik heb net binnen gereden en dát vond ik al koud, dus voor buiten zou ik toch al niet te porren zijn.

Zo vandaag had ik les van Esther (een naamgenote van... ;) ) Ik kan zo vooruit met haar lessen! Ik heb ontzettend op mijn zit gelet en zij begon over mijn te starre handjes, dus nog harder op mijn houding gelet en ik moest niet klemmen, maar mijn benen wel aanleggen en alleen gebruiken als het nodig was. Sam zag iets engs, net als de rest en wilde hem peren en zij meteen roepen dat ik hem voorwaarts moest drijven en op mijn benen moest gaan rijden. Nou en toen ging ie swingen! Hij liep de sterren van de hemel! Zij helemaal enthousiast. Zij blijft ook roepen dat ik regelmatig overgangen naar de stap moet rijden om hem weer te bevestigen. En dat werkt wel, want ik merk niet altijd dat Sam me voor de gek houdt en bij overgangen kan ik hem betrappen. Hij kan me een heel fijn gevoel geven en toch geen bal uitvoeren. Bij een overgang kan ik dat controleren. Ik had hem wel eerst even gelongeerd. Sam kan het ook: In volle galop plat door de bocht! Toen ik hem vierde aan de longe begon hij al te dribbelen, zo graag wilde hij zijn ei even kwijt! En al die tijd was hij zo super kalm en braaf, maar op dat moment wist hij dat hij mocht gaan en hij ging!!
Ja, ik heb een uitstekend gevoel bij deze les weer! Sam heeft zijn beste beentje voor gezet!

Morgen moet Bas naar de babypolitie voor de jaarlijkse APK. (consultatiebureau) En morgen komt de zadelmaker! Ik verheug me er enorm op. Ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft. Ik weet al wel dat het waarschijnlijk fout is. Ergens vrees ik dat het zadel niet past op Sam. Achter draagt het niet volledig voor mijn gevoel. Ik hoop dat dat te verhelpen is, want het zadel zit verder erg lekker. Ik ben van plan om zo veel mogelijk te vragen en te snappen! Vooral het 'bruggen' wil ik graag goed begrijpen. (hopen dat mijn zadel daar geen goed voorbeeld van is.) Frank zei al, dat hij maar meteen even moet kijken naar Despi ook. Dan weten we dat ook meteen of dat dat zadel goed ligt. En we meten Prince op. Dat lijkt me ook superrrr interessant. Dat tuigen meten heeft bij mij heel wat vragen al opgeroepen.

Nou morgen dus meer nieuws!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:49

Succes morgen Anouk!
Heb inderdaad ook de AED leren gebruiken. Vanaf nu mag ik die ook gebruiken

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:54

Goh, wat een veilig gevoel! Dus de instructie kan me ook oplappen als ik er af val.. :D Fijn om te weten! ;) Lekker joh, dat je het hebt. Nu ieder jaar updaten hè? Bij ons dat veel babbelen en koffie leuten en een beetje blussen en poppen redden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:55

Anouk, jaarlijkse APK voor je baby :'). Fijn dat het zo goed gaat met Sam! Hulsebos komt morgenochtend bij mij, Utixo zijn zadel opvullen, en als het al practisch is voor Bant een nieuw zadel aanmeten. Weet alleen nog steeds niet of ik nog een WB3 wil, vind hem heerlijk zitten op Utixo, maar de zit mag iets minder diep, en ik vind de close contact dressuur wel erg mooi. Ik hoop dat hij weer wat testzadels bij heeft.

Esther, ik zie mezelf ook niet in een buitenbak rijden nu.

Pff, ik heb gister Adelin even aan de longe gedaan. Ik denk niet dat ze al heel erg doorgereden is, er zit geen spier op. Zonder bijzet liep ze uit elkaar gevallen, en niet bijzonder spectaculair, maar toen de pessoa eraan hing ging ze sjouwen, en zag ik het paard wat onder dat arm bespierde teddybeertje zat. Ik kan nu dus niet wachten om van dit behaarde geval een mooi gespierd paard te maken :+. Bij Banto hebben we erdoorheen geprikt, en dat was net een schillenhit. Daar is nu wel verandering in
Afbeelding
Geloof niet dat jullie deze al gezien hadden he?
Alleen... ze gaf een paar klerebokken aan de lijn, als ze dat ook onder het zadel doet, heb ik nog een leuke weg te gaan :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:23

Anouk: Fijn dat de les zo goed ging!! En van buiten hardlopen met je paard krijg je het ook warm hoor :D.
Benthe: Leuke foto!!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:00

Utixo schreef:
Alleen... ze gaf een paar klerebokken aan de lijn, als ze dat ook onder het zadel doet, heb ik nog een leuke weg te gaan :+

Kan reuze meevallen hoor. Frío kan aan de longeerlijn ook rotbokken geven, maar onder het zadel gebeurt dat zelden.
Maar Frío is op het moment 'heerlijk' baldadig :( . Na de kerstvakantie moest hij weer opgepakt worden, daardoor had ik een week elke dag gereden en besloot ik hem dinsdag een dagje vrij te geven. Hij staat n.l. overdag wel in de paddock, dus niet rijden maar even aan de hand in de bak wandelen. Buiten is te glad. Op een gegeven moment ging de staleigenaar kuil laden in het karretje en zette de bobcat die hij daarvoor gebruikt aan en die stond helaas gericht op de binnenbak waardoor de lichten ineens de bak in schenen. Uiteraard liepen Frío en ik net op die plek. Meneer schrok, maar dit keer wat overdreven.... Dus trok hij mij omver. 2 pony's schokken ook, maar omdat de andere stalgenoten die reden heel rustig reageerden ging alles goed.
Gisteren even gelongeerd. Met deze kou mag dat in de binnenbak als de gelegenheid er is en het was rustig en een andere stalgenoot was ook aan het longeren.
Helaas moest ik daardoor wel achter in de bak longeren waar Frío de dag ervoor geschrokken was. Dus in het begin liep hij nogal te snuiven en bij het eerste galopje kwam er dus ook een flinke bokpartij van hem. Stalgenoot die dat zag gebeuren had iets van "Zo! Die gaat te keer, dat ken ik niet van hem."
Uiteindelijk bood de andere stalgenoot (toevallig ook mijn instructrice) om haar paard achter in de bak uit te laten stappen zodat ik aan de voorkant verder kon gaan. Scheelde een hoop drukte bij Frío.
Conclusie is wel dat Frío duidelijk regelmatig even lekker uit zijn plaat moet kunnen gaan en helaas kan dat nu niet met de bevroren paddocks en buitenbak.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:44

Anouk: Lekker dat de les zo super ging. Ben benieuwd of je het goed hebt wat betreft je zadel. Dan heb je de juiste kijk erop. ;-)

Benthe: Wat een mooie foto is dat zeg. Schitterend paard. Zo is het net een fotomodel.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:46

Vanochtend de laatste bloedwaardes van Atlas gehad. Alles was goed, dus een kerngezond paard. Omdat de leverwaardes wat verhoogt waren heb ik die voor een dieper onderzoek door laten gaan, daar hoor ik morgen de uitslag van.
Volgende week komt de homeophaat bij hem kijken.
Hij staat 2 uurtjes op het land en vind het geweldig. Eenmaal op stal kakt hij helemaal in. Hij kost hem veel energie. Misschien vanmiddag even kijken of ik met hem een stukje kan gaan wandelen. Misschien vind hij dat ook wel weer leuk.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:53

Shaggy is ook zo lekker bezig :). Vannochtend kon ik eindelijk weer eens een keer rijden, de bak was vannochtend gesleept en het was lekker aan het dooien :D. Hij was heel erg draakje aan het spelen ;). Er kwam een zwaan naast de bak zitten en dat was zoooo spannend. Vymar schoot leuk de bak door toen die het zag en toen moest Shaggy natuurlijk achter vriendje aan. Uiteindelijk wel lekker kunnen rijden. Een fantastisch netjes beheerst galopje kunnen doen dat is ons oefenpuntje. Waarbij ik ook heeeel erg op mijn zit moet letten :D. Dus ik zat nu telkens hard op tegen mezelf te zeggen achter over zitten (wil nog wel eens voorover vallen), maar dat helpt wel :P.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:50

banto z'n zadel is aangemeten! :D het is de dressage close contact geworden. Nu 12 lange weken wachten.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:27

Zo effe beetje bijgelezen...

De laatste dagen met Jippe vooral clickertraining gedaan en vandaag even een keer niet. Ging gisteren erg goed trouwens en hij wordt al minder opdringerig naar voer toe. Ik ben ermee begonnen om nadat ik de stal in kom mijn paard weer echt goeiedag te zeggen :D Dat kwam eigenlijk door de tandarts die ik zo uitvoerig kennis zag maken dat ik dacht heeeee! Ik kom tegenwoordig de stal in, geef een aai en ga spullen pakken. Wanneer heb ik de tijd genomen om weer eens uitgebreid, in alle tijd en rust te "praten" met mijn paard?? Omdat ie nu voornamelijk binnen staat ben ik er zo op gebrand hem zo snel moeglijk uit die box te halen dat ik daar even niet aan gedacht heb. Dus gisteren in de auto me helemaal voorbereid, dat gevoel van toen ik 10 was en de tijd nam voor mijn paard even helemaal terug gepakt. Ben de stal in gegaan en heb hem ontmoet en hem mij laten ontmoeten. Was een mooie ervaring. We hebben wel 10 minuten "gekletst" en hij aan mij likken enzo. Na 10 minuten werd ie onrustig, zo van: gaan we nog wat doen vandaag? en wist ik dat het tijd was de spullen te pakken. Clickeren ging daarna best soepel.

Vandaag bij aankomst op stal en ik floot hem kreeg ik toch een hinniksalvo!! :D Dus weer de box in en "gebabbeld". Hij was erg onrustig want ergens buiten de stal waren ze met een slijptol bezig. Dus erg rustig kroelen konden we niet. Maar geeft niks. Had vandaag toch wat minder tijd.

Maar deze ontmoetingen ga ik er wel in houden. Het geeft veel rust, contact en ik laad me er echt bij op. Wordt er ontspannen van en het is leuk. Jippe vond het ook prettig gisteren merkte ik.

Duseuhhhh Hoe doen jullie dat? Wanneer hadden jullie voor het laatst een goed "gesprek" / "ontmoeting" met je paard?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:11

Anouk; die film heb ik inderdaad gezien!

De vakantiebeurs was erg leuk vandaag! Hopelijk win ik nog wat. :P

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:11

Wanda: Haha, dat gevoel had ik vorige week. Dat gehaast enzo. Ik wilde hem ook zo snel mogelijk buiten hebben. Nu neem ik ook de tijd en als ik wegga geef ik hem nog wat energie. Heerlijk is dat, weer ouderwets tutten met je paard.
Gek is dat dat je er eigenlijk weer op gewezen moet worden. Ik heb dit sinds hij zo ziek is. Als is hem energie geef gaat hij er lekker voor staan, echt heerlijk.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:12

De leverwaardes heb ik ook terug gekregen, helaas was ook dat helemaal goed. Ik heb in theorie een gezond paard staan, de praktijk is helaas anders.
Hebben jullie nog tips of ideeen?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:25

Winterdrepressie?
Ik bedoel, mensen kunnen daar ook last van hebben. Waarom paarden niet? Ook omdat hij al op leeftijd is enzo. Het is een lange koude periode... Zeker omdat jij aangeeft als je energie geeft dat ie ervan opknapt. (ben benieuwd hoe je dat doet trouwens...ik sta altijd open voor dat soort zaken )

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:37

Benthe: Ben je wijzer geworden van Hulzebos? Een close-contact zadel? Ah, ik zie het al! Gefeliciteerd! Nu 12 weken wachten...
Ik mag er hopelijk op korte termijn één uitproberen van mijn zadelmaker. Ben er heel benieuwd naar! Een talentvolle (redelijke bekende) dressuurruiter rijdt al met zo'n zadel. Dus ik zei dat het me leuk leek om het ook eens op Sam te proberen en hij gaf aan dat hij daar natuurlijk wel aan mee wil werken. :D *D
En Adelin is een beauty joh! Mooi beest! Idd nog niet gezien...

Eline: vaak zie ik al wel dat een zadel niet mooi ligt, maar het waarom is niet altijd juist. :o Daar hoop ik wel wat mee op te steken. Het bezoek is even uitgesteld, omdat het dan te combineren is met bezoek aan een andere bokker...
Wel balen joh, dat er geen duidelijkheid is mbt je paardje. Mss heeft ie last van een winterdepressie! Er had al iemand in de mond gekeken hè? Hopelijk komt er snel een gouden tip! Ik kan je nu even niet helpen. Ow, ik zie net dat Wanda dáár ook al aan denkt... :+ Het kan natuurlijk altijd wel een voerverhaal blijken te zijn. vers gras is allicht anders van samenstelling dan kuil of hooi hè? Mijn Sam kan uit zijn dak gaan van blijheid van Kuilgras en gewoon gras natuurlijk.. :P

Morgen gaan we hier kijken op Des naar een Portugees zadel hoe het ligt op hem en ik mag mee naar een medebokker, Heidi van Baron. Hier heet ze Machonito volgens mij... ;)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:15

Wanda: Nee, want hij heeft wel honger. Hij staat te hinniken bij zijn volle voerbak. Helaas, was het maar zo makkelijk. De winter zal zeker niet meewerken, dat geloof ik wel. Bedankt voor het meedenken.
Energie kan iedereen aan zijn paard geven, als de intentie maar goed is. Ik leg allebei mijn handen op hem en denk aan de energie die door mijn handen stroomt en goed voor hem is. Daarbij moet je wel opletten dat je met je volle aandacht bij hem bent. Ik voel de energie ook altijd stromen als ik dat doe.
Licht geven doe ik ook. Dit kan je ook gewoon doen. Je visualiseert je paard dan in een licht bol met dezelfde intentie als met de energie. Ik heb het nu 2 dagen niet gedaan om te kijken wat het doet, je ziet hem meteen weer deprie en moe worden. Dus we gaan weer door ermee.

Anouk: zie hierboven over winterdip. Dat je het aan het zadel ziet is al geweldig, je leert nog, dus je hebt er in ieder geval oog voor. ;-)
De voersamenstelling is niet veranderd, dus daar kan het ook niet aan liggen. Mond is gecheckt. Maar aan zijn mond kan het niet liggen. Slobber laat hij staan, maar stro, hooi en peen eet hij weer wel. Als hij problemen aan zijn mond zou hebben, had hij het andersom gedaan.
Jij ook bedankt voor het meedenkt.
Is het zadel ook voor Des? Of is het alleen kijken?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:11

ahum noukje, dat is banto...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:57

Liefhebben is loslaten... vandaag mochten wij ons droomventje los laten.
Hij is nu op een plaats waar er geen pijn en verdriet is, en waakt over ons :+:
Rust zacht lieve schat, we houden van je..

Afbeelding

Wij zijn vandaag naar de kliniek geweest i.v.m. zijn gevoelige rug en de prognose was erg slecht.
We konden maar één ding voor hem doen en dat was hem loslaten..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:58

Sterkte...