[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:24

Ilona: Super he, zo'n diploma uitreiking, iedereen is dan zo blij!
Je wilt niet weten wat voor dromen ik nog meer heb Knipoog haha Schijnheilig

Bianca: Wauwie! Yippes ziet er goed uit! Ze wordt echt een paard nu!

Nou heb ik toch net wat beleefd Nagelbijten / Gniffelen Ik was net bij Lisa de nieuwe paarden bewonderen. Gingen we de hengst buiten zetten, stroom op het draad en toen los gelaten en zoef daar ging meneer, helemaal door het lint (letterlijk en figuurlijk) En daar stond hij dan tussen de merries, lekker stoer te doen. Gelukkig is het wel goed gegaan en zijn er geen ongelukken gebeurd, maar we moesten hem daar wel weg krijgen. Dat lukte niet dus hebben we de merries maar naar de bak geloosd. Ze waren allebei helemaal in de stress Ach gut Het draad weer snel gemaakt en toen is de hengst er niet meer door heen gegaan.
Het is trouwens een plaatje van een paard en verder echt een schat Ach gut Ik heb foto's gemaakt, dus ik zal er zo wel even eentje laten zien.

Vanavond gaat de merrie (welke trouwens prachtig is!) met veulen naar buiten en zal ik hen ook nog even op de foto zetten.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:47

Pfff, ik heb het zo druk dat ik amper tijd heb om bij te reageren.
Eergisteren is het veulen van mijn vriendin haar merrie geboren, we waren er bij en ik heb wat foto's gemaakt.
[KS-ITP] Kyra (van Suelza) heeft haar veulen.
Verder heb ik het druk met het opzetten van onze nieuwe stal en ik ga ook nog eens drie weken op vakantie, volgende week.
Ik zal dus een tijdje niet reageren, maar ik probeer wel mee te lezen hoor!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:05

jus schreef:
Een española of Potrera zijn bijna hetzelfde.

Ik vind Lucas altijd wel mooie zadels hebben.

heb ook ff gegoogled en vond ze daar ook.
Lucas is de man van trekkingsaddles???

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 02:46

Nee, Callista is de vrouw van Trekkingsaddles Knipoog Lucas heeft er niets mee te maken :p

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:27

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:39

Lees nog altijd stil mee, las over zadeljacht, ik heb 2weken geleden een vaquera zadel gekocht bevalt prima, hier foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gaat weer terug in meelees modes Bloos

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:27

Miichelle90 -> Ok, dat maakt het verhaal even anders.
Ik vond het al zo raar lopen, maar als ze nu nog in de gaten gehouden kan worden door de mensen die je daar kent is toch wel fijn, lijkt mij.

Frank -> De Stübben Maestoso is toch meer een dressuurzadel.
Misschien is de Zaldi dressuurlijn dan ook wel wat voor jou, daar zitten ook mooie en comfortabel uitziende zadels tussen.
Ik heb toevallig foto's gezien van de nieuwe Zaldi's en daar zitten ook erg leuke zadels tussen!

Ilona -> Hahaha! Nou die kans op een eigen paard dat weet ik zo nog niet, hoor!
De komende jaren iig niet, heeeeeeel misschien in de toekomst, maar dat is nog zover weg!
Dan moet ze wel heel erg met paarden bezig zijn, want anders weet ik het wel, dan ben ik degene die alles mag doen. Clown

Bianca -> Wat een mooie foto's van die mooie Yippie!
Elke keer dat ik haar zie is ze weer mooier geworden!

Debby -> Wat een onwijs schattig veulentje!

Marja -> Hé die foto ken ik!
Heb ik volgens mij op MP zien staan.

Vandaag is de grote dag!
Ik ga vanmiddag voor de eerste keer op Rintske rijden!!! Joepie!!! Go jij! Go jij!
Lisanne gaat mee om foto's te maken, dus als het goed is; vanaaf foto's!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:31

Saida :
Ja idd dat vindt ik wel erg fijn Knipoog
Ik ga om met de dochteren neef van de eigenaar. Dus die zullen me wel vertellen hoe of wat Knipoog
Het schijnt dat het wel goed gaat want dat werd me gister verteld toen ik me spullen ging halen.
Was wel ff slikken, loop ik naar het kastje zie ik haar staan. Gaat ze hinnike naar me en staat ze echt te wachten totdat ik dr uit dr stal kom halen Boos!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:48

saida je hebt hem op hyves gezien Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:47

Kjoetie; Yeaaah Yippie foto's!! Haha! Haha! . Eindelijk. Die heb ik al heel lang niet meer gezien. Wat een gave foto zeg als voor proefje Haha! . Ga snel de rest bekijken!

Sanne: Oeh, dat is schrikken!! Als de paarden er net nieuw is gebeuren die dingen wel eens... Altijd weer schrikken. Bij ons is er toen is een paard over de boxdeur gesprongen Nagelbijten / Gniffelen . Gelukkig goed afgelopen, maar blijven griezelige dingen! Ben heel benieuwd hoe ze er uit zien Pling

Debby: Leuk hoor die eigen stal! Haha! . Hoe staat het ervoor? Sta je er al met Xantha? Of duurt dat nog even. Fijne vakantie alvast! Waar gaat de reis naar toe?

cojolly: Leuk dat je ook weer eens voorbij komt! Pling . Rodje ziet er goed uit!! Mooi zadel hoor, past mooi bij m!

Saida: Haha, bedoelde eigenlijk dat ze al een beetje een eigen paardje heeft Knipoog Rintske. Ze mag tenslotte vaak mee met jou, en ze zal er straks vast ook op rijden Knipoog . Succes, spannende dag vandaag!

Mies.. Sterkte meis Kusje

Zo hehe, alleen vanmiddag nog werken, en dan eindelijk klaar Pling . Ben echt ff toe aan weekend!! Die 40 uur in de week is best wel veel hoor, moet er nog ff aan wennen. In het dorp staat er voor 3 dagen braderie en kermis. Dus gister nog even een colaatje gedronken, was wel leuk. Vandaag lekker uiteten met vriendlief, en nog op de braderie kijken of ik iets leuks ziet. Vork

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:44

Ja het gaat heel goed met die rare spanjaard, lees nog altijd braaf mee maar heb zo weinig tijd om te antwoorden Afbeelding maar ik ben er nog steeds Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:22

Miichelle90 -> Het is fijn als je op de hoogte wordt gehouden.
Ik hoor ook via via hoe het gaat met Grytsje en Cipke, maar ik ga er zelf niet meer naartoe.
Nu kan ik er echt een punt achter zetten en lekker verder met mijn eigen parel.

Marja -> Oja! Dat kan ook nog idd! Haha!
Wat bedoel je eigenlijk met je onderschrift? Promotor van de witte wijn?

Bianca -> Ik heb een paar van je foto's van Yippie laten zien aan Mayke.
Zij vindt haar Nombrado heel goed passen op Rintske en vroeg zich af hoe een kruising eruit zou komen zien.
Ik blijf maar zeggen dat ik geen veulentje wil, misschien in de toekomst, maar de eerst komende jaren nog niet.
Maar volgens mij had ik dat beter niet kunnen doen, hahaha!
Ze vindt Yippie wel heeeeel erg leuk en is nu nog meer vastberaden lijkt wel! Haha!

Nou vanmiddag was het grote moment daar, hoor!
Wat een geweldig paard heb ik toch, ze was zoooooo braaf! Lovers
Ze is erg slim, pakte na 3x al op wanneer ik wilde halthouden, en ook na 3x wanneer ik wilde draven.
Ik heb er denk ik 10 min. op gezeten, en het voelde super!
Ik had min of meer wel verwacht dat ze een paar keer zou schrikken en wegspringen, maar helemaal niets van dat.
Hier komen de foto's!

Eerst even longeren.
Afbeelding

Mayke nam het over om Rintske ook even te laten wennen aan haar.
Afbeelding

Braaf lopen.
Afbeelding

Rintske wil telkens de hoek niet in waar de bomen staan.
Mayke ging er even voor zorgen dat ze toch die hoek doorging.
Hier probeerde ze snel de andere kant op te vluchten, maar helaas voor Rints was Mayke haar te snel af. Knipoog
Afbeelding

Zie haar naar die hoek kijken!!! Haha!
Maar ze gaat er wel door, de skeet.
Afbeelding

Even een onderonsje.
Afbeelding

Volgende strijdpunt; door een modderplas lopen!
Afbeelding

Kijk eens hoe netjes ze nu door de plas gaat.
Afbeelding

En dan nu............. EROP!
Afbeelding

Effe checkuh.
Afbeelding

Stijgbeugels op maat maken.
Afbeelding

En wegwezen!
Afbeelding

Proberen halt te houden.
Afbeelding

Afbeelding

En belonen.
Rintske dacht eerst dat, zodra ik geen druk gaf en de ophouding buitenteugel losliet, ze meteen weer weg moest lopen, maar dat was niet helemaal de bedoeling. Knipoog
Afbeelding

Toch helemaal stilstaan; GOED ZO!
Afbeelding

Een drafje!
Afbeelding

En de andere kant op.
Afbeelding

En klaar!
Braaaaaaaf!
Afbeelding

Heb ik al verteld hoe trots ik op je ben? Lovers Lovers
Afbeelding

Ik ben echt zo ontzettend trots op haar!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:51

Wow, wat een hele mooie foto's van een super mooie Rintske! Het ziet er lekker ontspannen uit, jij zal wel lekker op een roze wolk aan het nagenieten zijn!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:03

Wat is Rinske bráááááf Lovers Jij hebt vast een lach op je gezicht die er niet meer áf te krijgen is Pling

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:22

morgen uitgebreide reactie maar

Saida: Wat een super braaf paard! Die foto ook met je beugel op maat maken, heel relaxed! Je gaat dr zeker een fijne tijd mee tegemoed!

*Ben blij dat ik nooit zo gefotografeerd ben tijdens het longeren, zo grappig om de energie te zien die mayke uitstraald!*

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:36

goed hoor saida, idd relaxt dat riemen op maat maken, ik zou bijna zeggen: dat doe je toch niet te paard met een eerste keer haha
het verhaal over "lucas" is me nu duidelijk.
vandaag heeft des op de trailer gestaan, het duurde wel een hele poos, uiteindelijk hebben we maar gebruik gemaakt van z'n hormonen: een merrietje voor bij het trailerdeurtje gezet. maar we zijn er nog lang niet, het zal toch vrijwillig moeten gebeuren. probleem was ook het er uit lopen, hij is nogal huiverig voor de klep, in de trailer vind ie het allemaal wel best. heb al op de site van petra vlasblom zitten kijken....

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 00:10

_Saida_ Pling ziet er geweldig uit hoor en wat een vertrouwen je beugels op maat maken en er op blijven zitten wat een vertrouwen hebben jullie in elkaar kan alleen maar zeggen super super !!!!! en de foto`s ook zijn erg mooi geworden ... dat zijn toch wel friesen he die van mij is ook zo schat
van de week nog ff alleen met djemo naar buiten geweest langs een druke weg veel verkeer ging super !!! ben ook zo trots op mijn kerel Lovers

VAN DE WEEK AL EEN PAAR KEER GELUK GEHAD WAT EEN ELENDE ( HET WEILAND )
vorige week ging mijn dochter de paarde eten geven staat macho aan een boom vast gebonden???
raar raar we snapte er niks van maar het draad van het land was wel kapot een paar dagen later deze week was het eerst in het beging van de week djee-djee verkocht Verdrietig vondt het erg zielig maar beter voor hem hij kwam bij allemaal kleine merries in testaan hij moest gaan dekken 1 dag later smorgens ging mij dochter winnie en macho voeren staat macho vast gebonde aan een boom ???
we snapte er niks van wie heeft dat gedaan Boos! bleek dat het draad kapot was heeft iemand hem van de weg gehaaalt ? vanmorgen krijgen we om 7.45 uur een telefoontje er liep een pony los ik uit bed gauw me kleren aan en dat naar de pony`s toe ja klopt macho was er weer uit gebroken snap er niks van hoe het kan stroom zat ? heeft hij over een redelijke druke weg gereden en iedereen reedt gewoon door Boos! Boos! Boos! 1 vrouwtje was gestopt maar durfde macho niet tepakken toen stopte er een andere auto (vrouwtje woont hier achter mij en die kent wel paarde dus dat zat wel goed en die heeft macho in het land gezet ze belde me vanmorgen al op dat zij dat had gedaan en heb haar een paar keer bedankt hoe was het anders af gelopen als iedereen door rijdt.
kom vanavond de buurvrouw beetje paniekerig waar zijn jullie paarden want er staan allemaal mensen op de weg en volgen mij lopen er paarde op de weg dag ooooooooooo neeeeeeeee toch niet weer maar we hadden ze op stal gezet maar ja alles kan ik er heen mijn dochter mee neeeeeeeeeeeee gelukkig onze paarde niet staan nog op stal kijk ik in ons land staan er in 1 x ja wel 2 friesen in die liepen in de andere wei en zijn daar uitgebroken en die mensen die de friesen gepakt hebben hebben ze ze bij ons in de wei gezet gelukkig alles wel goed gegaan maar voor een paar jaar geleden is er op die weg een ongeluk gebeurt met een fries nou moet er niet aan denken dus morgen maar weer een het land en het draad goed na kijken.
nou moest dit even kwijt wel een lang verhaal maar ja eid goed al goed
ga nu lekker naa mijn bedje weltrusten iedereen als je er aan toe bent Pling Pling Pling

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 00:16

saida in het topic dps is iedereen aan de port en ik probeer ze aan de witte wijn te krijgen Haha! van daar promotor van de witte wijn

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 00:18

saida, wat een prachtige merrie is het toch. Echt heel gaaf!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:23

saida gaat goed joh, ziet er geweldig uit

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:48

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:37

Saida; Gaaaaf zeg die foto's!! Echt heel stoer dat je er zo bent opgeklommen hoor Ja . En wat is ze braaf, de lieverd! Haha!

Djemo: Wat een naar verhaal zeg! En raar dat ie stond vast gebonden! Verward Zou maar goed in de gaten houden op het land!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:40

Hehe, nou ik heb tijd om een beetje bij te reageren.

Allereerst alle vakantiegangers fijne vakantie toegewenst!
Welkom aan de nieuwelingen [zag er een paar voorbijkomen]

Nameless: leuke hond joh, heerlijk die rimpels Ja en hondjes showen mag hoor, doe ik ook regelmatig Bloos

Ilona, gefeeeeeeeeeeeeeeliciteeeeeeerd!! Gaaf man Pling Nou kan het sparen voor een eigen knappe Spaanse beginnen. Pff 40 uur in de week, kan me voorstellen dat je er aan moet wennen. Noem me lui, maar ik zou niet zo snel 40 uur in de week gaan werken Bloos. Madelief doet het ook, nou kan het met niet voorstellen zeg. Heb je eigelijk helemaal geen vrije tijd meer. Maar aan de andere kant, jullie wonen ook nog thuis, dat scheelt hoor. Het lijkt me echt afgrijselijk als je 40 uur werkt en op jezelf woont, dan ga je werken, boodschappen, eten, uitgeteld voor de tv zitten en slapen..

Esmee, succes met je wedstrijd morgen.

Sanne, ja een voor de hand liggende tip: veel voltes, ook verkleinen en verruimen. Voor je benen, haha leren laarzen kopen, merk dat mijn beenligging ook een ramp is nu ik chaps heb, maar jammer genoeg zijn leren laarzen zo duur.. Dat die hengst dan nu wel rustig blijft staan Nagelbijten / Gniffelen. Ben benieuwd naar foto's! Is het de bedoeling dat jij ook op één van hun gaat rijden?

Fanny, ummm.. mag ik een keer mee naar Amerika Schijnheilig Zo he, maak jij mij even jaloers hoe kom je in hemelsnaam aan 4 paarden in Amerika Clown? Enne... nu verplicht je je tot foto's natuurlijk!

Suzanne, Goya ziet er lekker uit hoor Ja Rijd je hem trouwens ook laag en rond of alleen hoogingesteld?

Michelle, leuke naambordjes! Fijn dat Apollo aan zijn luie leven begint te wennen.

Saida, jaaaa wat gaaf zeg!! Ben wel jaloers hoor als ik dat zo zie, krijg al helemaal zin om Bandito te beleren, maar dat duurt nog wel eventjes. Wat een ervaring joh, voor het eerst op je eigen paard te rijden. En wat is ze knap he..

Dat was het wel weer.. Nu weer wat verhaaltjes van mijn kant (en raad gevraagd).

Bandito staat nu dus op een stal waar zowel grote voordelen als nadelen aan zitten. De voordelen zijn dat hij echt op een gigantisch ongelovelijk stuk land staat, met allemaal jonge paarden. Grote nadelen zijn dat ik hem niet van het land af kan halen (mag niet van de boer, lang verhaal, maar de jonge parden blijven in de kudde), waardoor ik dus niks met hem kan doen. Kan wel een halstertje omdoen en beetje poetsen in de wei maar goed, jullie weten hoe jonge paarden zijn die staan overal met hun neus op dus zijn weidegenootjes ook, dus dat gaat niet helemaal top. Nu kan ik hem dus niks leren wat ik zwaar balen vind. Ook is het pittig ver weg, 40 minuten fietsen. Maar gelukkig hoef ik niet elke dag heen dus kan ik mee leven. Ander groot nadeel is dat ze van de winter 's nachts op stal gaan, en overdag in zandpaddocks..

Nu heb ik weidegang gevonden wat ten eerste dichterbij is (20 minuten fietsen). Bovendien is het ook goedkoper. En mag ik gewoon hem lekker uit het land halen en fijn met hem gaan wandelen. Weidegang is wel aanzienelijk kleiner, en hij staat met wat shetjes en Dponys. Hier kan hij van de winter ook gewoon lekker buiten blijven staan.
Wat zouden jullie kiezen?

Met Dizo en Raya gaat het nog steeds perfect, hier nog wat foto's van het gelukkige stel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammer genoeg, zoals sommige al op mijn hyves hebben gelezen, zijn de baasje van Raya gelijk op zoek gegaan naar een nieuwe pup Misselijk. Hoe mensen dat kunnen doen he, eerst hun hond die ze neit aankonden wegdoen en dan op zoek naar een nieuwe pup..
Vrijdag gaat Raya gesteriliseerd worden!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:39

Jasmijn, volgens mij duurt het nog even voor je met hem aan het werk gaat. Hij heeft nooit in een opfok gestaan. Ik zou hem zeker dit jaar daar nog lekker paard laten zijn in de kudde en pas volgend jaar dichterbij halen als je wil gaan voorbereiden op dingen met hem doen.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:02

Saida: wat gaaf vind dat hoofdje zoo lief toen je net ging op stappen Haha!
wat heb je toch een heerlijke dame Haha!