[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:58

Ohh, we zijn hier veel te enthousiast Haha! Haha, arme Wessel, niets vermoedend in zn stal of misschien wel lekker buiten. Ben echt zo benieuwd hoe die het gaat doen Ja En naar de foto's!!

Leonietje: dat is minder zeg! Maarja, helaas heeft iedereen die wel eens. Al blijft het k.lote Nagelbijten / Gniffelen Hopen dat het snel voorbij is en morgen alles 10 x beter gaat! Ach gut

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:39

Prinslover schreef:
Leonietje: dat is minder zeg! Maarja, helaas heeft iedereen die wel eens. Al blijft het k.lote Nagelbijten / Gniffelen Hopen dat het snel voorbij is en morgen alles 10 x beter gaat! Ach gut

Morgen is het nog veeeel erger !
Keb met mijn stomme kop een hele boze email gestuurd..... Bloos
En ik heb om 9:30 een leuk gesprek, vrees ik ! Maar sta nog steeds achter mijn standpunt.
Ik ben leidinggevende over 6 kerels, maar die zijn nog erger dan kleine kinderen.
Roddelen ? Ik geloof dat ze het meer doen dan vrouwen....bah kerels. Hamer

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:51

Oops.. Noujaa, dat had er dan toch wel van gekomen neem ik aan? Je was het toch wel een keer zat geworden met hun denk ik.. (als ik je verhaal een beetje begrijp..) Jaa mannen onder elkaar, pff! Zal aan je denken morgen Nagelbijten / Gniffelen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:10

nouwwwwwwwwwwwwwwwwww

die wessel...ik heb geen foto's...wel verbrande vingers van de longeerlijn vasthouden en tessy een zeer pijnlijke rug...

wessel is niet zo makkelijk,is niet even inrijden,mijn hemel....

bij alles wat je beweegt gaat ie volledig in de stress en dan keihard rennen...,en echt hard...

dus we zijn wel deze dagen zoet om hem wat minder bang te maken,zo raar,hij vind alles best,maar een ruiter op zijn rug...echt panisch is hij...

tessy heeft zich er uiteindelijk af laten vallen,hij was niet te remmen,voordeel is swel,hij is echt HEEL stoer onder het zadel Haha! Haha!

en die nek,is breed!!!haha dankzij die nek kon tessy zich goed vathouden,daarmee is alles gezegd...phoe..was wel spannend..

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:26

Nouvel ontzettend gefeliciteerd! Jullie zijn een mooi stel samen hoor Lovers En wat een mooie foto's, echt genieten joh!

Mooie foto's van X-tremo! Lijkt me wel een leuke baan die jij hebt, maar wel druk of niet? Ik snap echt helemaal wat je bedoelt met je oude paardje naar een rusthuis te doen, ik heb er met Dinkey ook over nagedacht maar ik kan het gewoon niet over mn hart verkrijgen. En ach waar we nu staan staat hij ook lekker met vriendjes buiten, en hij krijgt lekker aandacht van zijn verzorgster en van mij! Nu mijn oude kar is verkocht kan ik een lichte sulky kopen en kan hij weer lekker voor de kar. Dus ik hou hem nog even lekker bij me Lovers

Ex is echt een parte kleur, hihi en echt nog een slungeltje! Suv was ook zo iel hoor, ben dr ook pas op zn 4,5 op gegaan. Lekker dat hij nog ff puppy mag zijn van jou.

Welkom hunnebun! Veel postplezier!

En is er al nieuws van Cap en Branka?

Kjoetie fijn dat het al een beetje opschiet met het huis, hahah die Yippes, dalijk heb je een Cantor II Tong uitsteken

Fem ik snap heel goed dat je dr gaat missen, zeker als ze luid en duidelijk laat merken dat ze prijs stelt op je gezelschap Haha! Hoe is t gegaan met Wesseltje? En hoe liep Maes vandaag? whahaha dat met die twee schermpies doe ik ook, ben niet helemaal Blond

Picasso hopelijk gaat het snel wat beter met je hand! Leuke fotos ook van jou Ja

Leonietje fijn dat het zo lekker ging voor de wagen, ik kan ook niet wachten tot ik weer kan beginnen met Dink! Lekker, van die gezellige collega's! Kan er gelukkig niet meer over meepraten maar ik leef met je mee!

Eef fijn dat het zo lekker ging met Enno! Ik heb vandaag ook weer heel ffies op Suev gezeten, hij liep niet meer kreupel. Zonder zadel met gewoon een trens, en op Willy's manier gedaan, ik was helemaal blij hahah Haha! Suev gaat altijd echt otnzettend trekken en hannesen op een trens, maar nu liep hij heel fijn en licht met een wit schuimmondje. Twas misschien 15 min in stap en 4 rondjes draf maar toch!

Nicky leuke foto's wat een koppie heeft dat paardje zeg, echt zo'n neusje om te zoenen Tong uitsteken

Nou zoals jullie in het bovenstaande misschien wel hebben gelezen was Suev niet meer onregelmatig, ik had hem even aan de longeerlijn gedaan om te kijken hoe hij nu inmiddels liep. Goed, zowel linksom als rechtsom, maar het vocht zit er nog steeds. Ik heb de DA gebeld om te overleggen en zoals ik al dacht was ik goed bezig. Hij verwacht dat het vocht inderdaad van de wei is en omdat hij er zowel gebogen als gestrekt ook geen pijnreactie op geeft denkt hij niet direct aan een blessure. Er zit ook vocht op de kogels van alle 4 de benen en iets minder vocht op dezelfde plek als de oude blessure, maar dan links. Het onregelmatige was linksom aan de longe en die vochtbobbel zit rechtsvoor iets onder de knie. Dus dat rijmt ook niet met elkaar, zou hij rechts een blessure hebben. Het kleien heeft niet echt geholpen, misschien tijdelijk maar de volgende dag zit het er weer, net als na het afspuiten of stappen. Als het binnen 7-10 dagen nog niet weg ik moet ik weer bellen en komt de DA wel langs. Even afwachten dus maar!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:28

Hmm ik was nog met mn post bezig maar toen had Fem al gepost over Wessel. Balen joh dat het niet ging zoals je gehoopt had. Misschien eerst wat grondwerk ofzo?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:31

hihihi,ik ben echt een leek in grondwerk...nee ik heb al een ander idee,dat heeft al eerder gewerkt,en we gaan hem 2x per dag even doen,zodat hij eraan gaat wennen,rare is dus,hij is de nuchterheid zelves...tot er dus iemand op zit...

maar ja,morgen weer een dag...

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:46

Heb je wel eerst gehangen dan? Of raakte die pas in paniek toen die moest gaan lopen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:57

uhh nee....

ten eerste is het handig om te weten dat wessel erg sterk is,en hij dramt heel erg,en bij het hangen ging ie al lopen,dus dat was al eng,ook al deden we gerust stellen,hij ging stappen,nou ja,dan maar erop,en dan had ik wel zoiets van hij zal wel even schrikken,maar oke,dat gebeurde ook,dus hij rende een rondje en ging daarna rustiger,alleen tessy's cap was naar beneden gezakt,dus ze bewoog en arm,en daarop ging ie filppen...

alleen hij gaat niet bokken of wat ook,maar wel rennen en errug hard...en daardoor gaat de ruiter dus ook heen en weer,en dat was ook eng,en toen heeft tessy zich laten vallen...

we hebben hem nog op stal eghad en daar erop gaan zitten en dat ging redelijk,ook bewogen op hem enz,daar werd hij rustiger..maar het is een stressnekkie...eigenlijk meer als ik had verwacht,tot nog toe was ie de nuchterheid zelfe..

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:21

Zo, het is de tijd van de gekke paarden precies, Piropo deed maf op het strand, die nuchter oogende Wessel vindt een ruiter maar niks... Licor stond vandaag ook weer lekker heet zeg, ik kreeg er geen rustige momenten in, ben dan maar gestopt want je druk maken dat helpt toch niet Knipoog

Ik heb de laatste dagen een gigantische rugpijn, niet normaal gewoon... Moet maar eens naar de dokter...

Wat goed dat Suev weer regelmatig is Malin!

Ik werk net als Fem en Malin met 2 schermpjes, hihihi...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:06

Hier kan zich nog iemand aansluiten bij de 'club van rare paarden'... Clown

Tulp was vanavond ook echt verschrikkelijk! Boos!
Ik rijd op donderdagavond altijd met haar in de verenigingsdressuurles.
Ik ben dus na 20 min de bak uitgegaan... Clown
het was echt drama...
Ze schoot alle kanten uit, incl omhoog, behalve de goeie...
Nam daarbij nog leuk wat andere paarden mee, waaronder die van onzekere bijrijders...
Niet echt een succes dus...
Ben met schaamrood op de kaken in de bak ernaast gaan rijden... Bloos
Heb 'r flink aan het werk gezet en na heel wat zweetdruppeltjes, bij haar en bij mij, werd het iets normaler...
Gelukkig vatte het instructrice het goed op en bood ze me aan de volgende les nog even in te gaan om te kijken hoe het zou gaan en het toch goed af te kunnen sluiten.
Ze was gelukkig iets meer ontspannen toen en na een kwartier flink meedraven ben ik gestopt.
Pff, wat een avond...

Onwijs bedankt trouwens allemaal voor jullie leuke reakties over m'n witte dame! Pling
Ben er echt onwijs blij mee!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:21

Nouvel schreef:
Hier kan zich nog iemand aansluiten bij de 'club van rare paarden'... Clown

Tulp was vanavond ook echt verschrikkelijk! Boos!
Ik rijd op donderdagavond altijd met haar in de verenigingsdressuurles.
Ik ben dus na 20 min de bak uitgegaan... Clown
het was echt drama...
Ze schoot alle kanten uit, incl omhoog, behalve de goeie...
Nam daarbij nog leuk wat andere paarden mee, waaronder die van onzekere bijrijders...
Niet echt een succes dus...
Ben met schaamrood op de kaken in de bak ernaast gaan rijden... Bloos
Heb 'r flink aan het werk gezet en na heel wat zweetdruppeltjes, bij haar en bij mij, werd het iets normaler...
Gelukkig vatte het instructrice het goed op en bood ze me aan de volgende les nog even in te gaan om te kijken hoe het zou gaan en het toch goed af te kunnen sluiten.
Ze was gelukkig iets meer ontspannen toen en na een kwartier flink meedraven ben ik gestopt.
Pff, wat een avond...

Onwijs bedankt trouwens allemaal voor jullie leuke reakties over m'n witte dame! Pling
Ben er echt onwijs blij mee!

Jeetje dat klinkt niet echt lekker, gelukkig heb je het nog een beetje normaal kunnen afsluiten. Maareh wat ik jou nou al steeds wilde vragen, hoe is dat nou zo allemaal gekomen dat je mede eigenaar bent geworden? En op welke dag ga jij naar Cavalia? Wij gaan op 5 mei naar die van 15:00. Misschien kunnen we meeten als jij ook op die dag gaat?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:31

Nou Piropo heeft dus gewoon behoorlijke stress, teveel en te dichtbij de merrie en veulen met als gevolg; Koliek vanavond Huilen d.a. geweest en hij heeft een injectie gekregen waardoor hij weer rustig werd, morgen ook maar even beginnen aan een kuurtje zand-weg omdat hij ook in een zandpaddock staat overdag en er zat wel iets van zand in zijn mest....
Nu eerst maar even zorgen dat hij weer rustig in het koppie wordt, voorlopig niet meer overdag naar buiten maar pas aan het einde van de dag als de merrie en veulen binnen zijn... bah ik had ook even stress en het is nog wel Piropo's verjaardag vandaag...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:42

Balen Cloor, dat is geen fijn 'verjaardagscadeau' voor koning Hagelslag Huilen Hopelijk knapt ie snel weer op!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:02

Oeioei, lees hier een wat sores met de paardjes, das niet fijn Ach gut

@Lisenka: Goh, spannend hoor, veulentjes zijn altijd leuk Haha!
@Prinslover: Oeehh, ik wil de foto's zien Vork
@Leonietje: Sterkte op werk Ach gut
@Kimmie261: Wow, dat Wessel zo heftig er op reageert zeg, valt toch een beetje tegen dan, maar komt allemaal wel goed, en hij zal inderdaad heel mooi zijn onder het zadel!
@DinkeyGirl: Fijn dat het wat beter gaat met Suev, nu maar hopen dat het zo goed gaat dat de da niet hoeft te komen Ja
@Idra: ja ik weet ook hoe vervelend rugpijn is laatste tijd wordt het weer steeds erger bij mij, was een half jaar redelijk verdwenen, maar nu
@Nouvel: Stoute Tulp Tong uitsteken Zal je altijd zien, ben je nu mede-eigenaresse en denkt ze stiekem nu kan ik me misdragen Vork
@Cloris: Zo, dat is echt niet fijn zeg!! En nog wel op zijn verjaardag Ach gut
Ik wens jou en Piropo veel sterkte!

Zo, dan ga ik zo naar school, 2 tentamens, echt niet goed geleerd, het boeit me ook zo weinig, ben liever bij Fuur Bloos Vork

Wauw, LOTS of smileys Haha!
Had nu ook met die 2 schermpies gedaan, dus als het goed is niemand vergeten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:05

Hallo!

Ik zit nu alweer op kantoor.... Zo vroeg! M'n eerste klant vandaag zou om 8.00 komen. Elk moment dus. Maar Malin, het is een super leuke baan, maar tijdens de verkoopperiodes wel druk en energievretend. Buiten de verkoop gaan we lekker de baan op, winkels/klanten bezoeken.

Balen Cloris, van die koliekaanval! Mijn oude paardje is een luchtzuiger. Afgelopen zomer had hij ook een paar aanvallen gehad. DA erbij, spuitje voor de darmontspanner en toen ging het wel weer. Maar het is echt vervelend.

Heftig joh van Wesseltje. Ik hoop dat X-tremo zich beter zal gedragen! Nu laat hij zich best makkelijk leiden, dus ik ben benieuwd straks!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:19

Doei! Goedemorgen allemaal!

Pff Yen wat ben jij er vroeg bij! Haha! Klinkt wel leuk en afwisselend! En jouw klanten zijn dan verkopers van je lijn? Haha dan kom je zeker bijna door het hele land!

Cloris arme Prop, hopelijk voelt hij zich snel beter Ach gut Dat is wel even schrikken!

Ik ga zo werken en dan daarna naar de homeopaat, evaluatie van Suev en mij Haha! Die bulten zijn trouwens niet meer terug gekomen, hij is voor het eerst sinds 2 jaar bultvrij behalve dan 1 klein bultje in zijn ene oksel Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Fem nog even over die klei, hoe dik moet dat erop? Ik heb een laag van minstens 1-2 mm gedaan, gisteren ook weer, het helpt in ieder geval tijdelijk!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:06

Beterschap voor Piropo!! Ach gut

Ik doe ook mee met gekke paarden van gisteren. Ging op de Tinker van een vriendin rijden en die besloot om op een diep zand pad eens lekker te gaan liggen, met mij er nog op! Ze had geen koliek hoor, wilde gewoon rollen, want was beetje bezweet van warm weer en stukjes draven. Ik was wel heel verbaasd en moesten er onwijs om lachen.
Iedere keer als we op een diep zandpad kwamen wilde ze weer door de benen, maar na die ene keer heel verbaasd was ik er nu op voorbereid en kreeg ze de sporen als ik maar dacht dat ze weer wilde zakken.
Ook werd overal naar gehinnekt, paarden, koeien, fietsers... echt... DAT DOET IE ANDERS NOOOOOITT! Haha! We hebben dus de hele rit ontzettend veel gelachen en geouwehoerd!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:02

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:27

Hij ziet er gaaf uit zeg op die renfoto's!! Hij is echt knap zo!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:03

@Regine: op de manege waar ik reed hadden we ook zo'n paard, een Fries, die ging ook vaak ff rollen met een ruitertje op zn rug Vork
Mensen werden altijd gewaarschuwd om d eteugeld goed op maat te houden hahaha Haha!

Zo ff naar Fuurtje Lachen 2 tentamens waren vermoeeeeeiend, kan wel een lieve knuffel van fuur gebruiken Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:09

he kimmy wel jammer hoor dat je niet een ander even wat foto`s liet maken

ik hoop dat je het snel wel kunt maken

doe het rustig aan en het komt allemaal goed
die gekke fries van mij was ook een beetje gek in het beging maar nu gaat het super we zijn zelf naar buiten geweest ja ik niet hoor
maar even een ander erop ik ben nl ook van hem afgesprongen omdat hij zo hard ging en met een nieuw zadel heb je dan weining houvast he
en zelf `s had ik ook maar een teugel vast
dus bedacht ach ik spring wel maar dta ging dus goed mis

ben vanmorgen toch maar eens naar de dokter gweest en me na laten kijken heb dus een schreurtje in een spier en een flinke zwelling van een bloedstuk
brrrrrrrr heb al vier weken last van me stuitje en zitten is nog steeds pijnlijk

ik hoor wel hoe het verder gaat

ga nu even naar me hengstje toe

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:33

En... "spelende vrouw" wat heb je nu geleerd? (van de meneer kaktus show ja)

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:10

Haha!

Haha, regine hij is errruggg leuk!
Ik zie het al helemaal voor me in de kaktusshow! Haha!

zal de rest zo even bijlezen en beantwoorden, ga nu gauw naar de paardjes!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:39

Zoo iedereen heeft weer veel avonturen mee gemaakt zeg! Was zeker nationale pech dag ofzo! Wel zielig van Piep, arm paard en dat op zn verjaardag! Ach gut

En dan over Wessel, jeetje wat een tegenvaller zeg Clown Ik dacht echt van die voorbeeldige foto's Haha! Hij is op de foto's met voor het eerst zadel op en alles zo ontzettend braaf, had niet verwacht dat ie zou zou filppen zeg. Maarja, jammer dan, flink veel trainen duss. Knipoog

Peet: Leuk dat ie al naar buiten is geweest. Hij doet het wel goed zo te horen! Wanneer plaats je weer een foto van je knappe paard Knipoog

Dinkeygirl: Beter dat Suev het weer goed maakt. Proberen zo te houden! Vind het maar niks als de paarden niet helemaal lekker zijn!

Regine: Wat grappig zeg, maar je schrikt ook wel zeker? Ben je lekker aan het rijden, zit je ineens op de grond, haha! Gekke tinkerbeest Haha!