SunnyHorse schreef:Zonnebloem, je 4de paard in korte tijd met gezondheidsproblemen: wat een ramp! Gaat zoveel tijd, energie, hoop kopzorgen en geld in zitten. Bovenal: Ontzettend verdrietig ook.
Snap heel goed dat je dan af vraagt of je überhaupt nog in de paarden wil. Herken dat in iedergeval wel toen ik ik korte tijd twee slecht nieuws gesprekken had. Sterkte.
Sta je bij een goede kliniek onder behandeling?
Hoe schat die de perspectieven in?
Dankjewel!
We lopen in Bodegraven en daar heb ik opzich wel vertrouwen in.
Ik heb alleen niet echt een verheldert antwoordt gekregen over de verwachtingen.
Ik denk dat ik maar duidelijk moet aangeven wat mijn doel met haar is en of hij denkt dat dit mogelijk is.
Emma is echt heel chagrijnig en ongelukkig, ze begint zelfs gericht te trappen.
Ik mag dus alleen maar met haar stappen op het zachte deze 4 weken.
Dus ik stap in de bak(ik probeer bewust al tijden te kiezen waarop het rustig is) maar ze wil eigenlijk alleen maar rennen en grijpt elk geluidje aan om weg te schieten.
Ze voelt voor mij als een tikkende tijdbom.
Dit is niet het paard wat ik een halfjaar geleden kocht.
Nu vraag ik mij af wat ik moet...
4 weken uitzingen in deze situatie (22 uur per dag in een hele dichte stal en 2 uur per dag in de paddock met een andere Fries en een halfuur a uur stappen per dag).
Wanneer ze straks ijzers heeft kan ze in ieder geval 5x per week in de stapmolen en hoop ik ook weer te mogen longeren.
Of ik verhuis haar naar een opstartende paddock paradise waar ze 24/7 met 4 andere paarden komt te staan.
Er is nu nog niet zoveel behalve een longeercirkel, weiland en een schuilstal. In de toekomst komt er een bak bij en extra schuilstallen maar dit duurt nog een jaar.
Het is wel vlakbij het strand en duinen, dus mocht rijden mogelijk zijn in de toekomst kunnen we naar buiten.
Vind het heel lastig, voor nu klinkt 24/7 buiten erg goed.
Maar stel we kunnen wel opbouwen over 4 weken... Dan wordt dit lastig op die stal zonder bak en een paard wat niet verkeersmak is.